Skrevet av Emne: Ulrik - Bilder: 30,31,34,40  (Lest 156220 ganger)

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Ketosediett - Logg
« #135 : 27. november 2011, 17:40 »
Helt ærlig så er jeg ganske rådvill. Skjønner ingenting selv av at du ikke har bedre framgang.. Jeg gikk ned mest første uka, kanskje så mye som 5kg, så kom vel de 4-5 neste kiloene de neste 20 dagene... Følte egentlig ikke noe veldig stagnasjon i det hele tatt, så justerte ikke så mye. Ser at jeg lå godt under deg på kalorier en del dager, vet ikke om det kan ha litt å si.. Du kan jo prøve å kjøre 1700 kalorier i et par dager hvis du gidder, men hvis det ikke funker, så tror jeg kanskje det er andre ting som funker bedre for deg...!? Ser at en del folk har tipset deg om å ligge høyere på fett.. Det visste ikke jeg om engang, so I really don't know :/

EDIT: kanskje jeg hadde såpass crazy framgang fordi jeg plutselig kicka inn med blodseriøs trening og kosthold fra å ikke ha gjort det på en goood stund..!?
Jammen den er god Wink

Da prøver jeg å kutte enda mer ned på kcalinntaket. Om ikke det heller funker prøver en karbodag... *puste dypt inn og ut og huske på at jeg har 4 uker igjen til packen må være der*

Har du i utganspunktet lav eller høy forbrenning? Jeg har hvertfall veldig lav og har vært feit 85% av livet mitt Tongue
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Ketosediett - Logg
« #136 : 27. november 2011, 17:48 »
Kanskje du trener for mye? Virker som du har en del kardio?
Ville fokusert mer på styrkeøktene enn kardio, hvertfall frem til kroppen har stabilisert seg. Kan fort bli for mye.. med helvending kosthold, masse kardio og styrke.

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Ketosediett - Logg
« #137 : 27. november 2011, 17:58 »
Kanskje du trener for mye? Virker som du har en del kardio?
Ville fokusert mer på styrkeøktene enn kardio, hvertfall frem til kroppen har stabilisert seg. Kan fort bli for mye.. med helvending kosthold, masse kardio og styrke.
Ja jeg kjører en del kardio, men veldig lite styrke...altså kjører de fleste muskler ned i kjellern 1-2 ganger i uka + mer mage... Trodde det var viktigst med kardio på deff?
Har prioritert bort styrke av den enkle grunn at det tar lengre tid (komme seg til og fra senteret, alle setta osv..) er midt i eksamneperioden :/

men tror du det vil være bedre og rett og slett droppe et par kardioøkter?
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Ketosediett - Logg
« #138 : 27. november 2011, 18:26 »
Som oftest er grunnen til stagnasjon at det blir for mye kardio. Når du har underskudd i maten så er det ikke noe poeng (om du ikke vil ha restitusjonsøkt / bedre kondisjon) å bruke mer tid på intensiv kardiotrening som bare skaper mer restitusjon for kroppen.

3 økter i uken er fint med fokus på baseøvelser, det er jo det som er desidert viktigst. Når jeg gikk fra 103-80kg så hadde jeg utrolig lite kardio, hadde litt siste 2 ukene.. men det var mer stress enn hjelp. Smiley Martin Berkhan sin treningssplitt er fin å kjøre, men også 5x5 med auto-regulering. Kardio er det man legger inn når kaloriene begynner å bli så lav at det ville vært poengløst å gå lavere, og selv da så er det lav intensitet.. av typen gåturer eller lignende lette økter.

http://myrevolution.no/s/hva-du-ma-gjore-nar-du-ikke-gar-ned-i-vekt-pa-lite-mat-og-mye-trening/

.. den forklarer ting ganske fint. Smiley

Tror forsåvidt PSMF hadde vært mer moro å fulgt med på en ketose. Og gitt gode resultat, selv om det er enda kjedeligere.

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Ketosediett - Logg
« #139 : 27. november 2011, 18:49 »
Hvis jeg var deg ville jeg hatt minst 3 økter i uken med styrke uansett. Kardio er ikke nødvendig for å gå ned i vekt, du kan like godt kutte ned på kaloriene, tenker iallefall jeg. Smiley
Selv har jeg ikke hatt en eneste kardioøkt på snart 1 måned og går likevel ned i vekt! (Nå ligger kanskje jeg ekstremt lavt da, men du ser poenget)

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Ketosediett - Logg
« #140 : 27. november 2011, 21:48 »
Som oftest er grunnen til stagnasjon at det blir for mye kardio. Når du har underskudd i maten så er det ikke noe poeng (om du ikke vil ha restitusjonsøkt / bedre kondisjon) å bruke mer tid på intensiv kardiotrening som bare skaper mer restitusjon for kroppen.

3 økter i uken er fint med fokus på baseøvelser, det er jo det som er desidert viktigst. Når jeg gikk fra 103-80kg så hadde jeg utrolig lite kardio, hadde litt siste 2 ukene.. men det var mer stress enn hjelp. Smiley Martin Berkhan sin treningssplitt er fin å kjøre, men også 5x5 med auto-regulering. Kardio er det man legger inn når kaloriene begynner å bli så lav at det ville vært poengløst å gå lavere, og selv da så er det lav intensitet.. av typen gåturer eller lignende lette økter.

http://myrevolution.no/s/hva-du-ma-gjore-nar-du-ikke-gar-ned-i-vekt-pa-lite-mat-og-mye-trening/

.. den forklarer ting ganske fint. Smiley

Tror forsåvidt PSMF hadde vært mer moro å fulgt med på en ketose. Og gitt gode resultat, selv om det er enda kjedeligere.
LEste artikkelen og ser absolutt relevanse overfor mitt lille problem. Da skal jeg prøve å bytte ut hardjoggeøktene med styrketrening eventuelt gåturer. Starter dagen min med 30-45min kjapp gåing nå, noe jeg syns er en god vane jeg vil fortsette meg og ekspandere når jeg har tid til det.

Jeg har absolutt ikke noe i mot styrke, men eksamen er på fult gang nå... 29.11, 05.12, 07.12, 16.12, 21.12... Jeg får da skvisa inn noen økter innimellom, men kan ikke sette opp en punktlig plan jeg skal følge i hvertfall. Kan jo bytte ut joggetreningen på mandag og onsdag og se på styrke som en avkobling fra boka Smiley
Det som er så greit med jogging er at du kler på deg hjemme, stikker ut å jogger, er tilbake en time seinere, hopper i dusjen og er klar til å lese igjen...kjapt og lett... men men... Da prøver jeg å skvise inn en styrkeøkt i morra og da tenker jeg splitte opp det jeg har kjørt til nå så det blir 3-splitt:
- bryst, skuldre, mage
- armer, rygg, mage
- bein, mage
Kjører 4x4 på de fleste øvelsene og 8-12x4 på enkelte... Og putter inn supersett her og der Smiley

Desuten kan jeg gå/sykle til senteret istedet for trikken! Cheesy
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Ketosediett - Logg
« #141 : 27. november 2011, 21:59 »
Jeg har absolutt ikke noe i mot styrke, men eksamen er på fult gang nå... 29.11, 05.12, 07.12, 16.12, 21.12...

BI du også? Cheesy Ser vi har nøyaktig samme dato for eksamen.

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Ketosediett - Logg
« #142 : 27. november 2011, 22:08 »
Dag 28: 88.4kg
27.11.2011

Søvn: 5t (-sovna seint og dårlig søvn) + powernaps: 3x10-20 min spredd utover dagen

Morragåtur: 06.00
30 min, 3.52km (ny pers Tongue)

Frokost: 07.00
1 fiberrik
145g avocado
40g hvitost
100g reker
100g cottage cheese

Lønsj: 10.00
150g baconsmøreost
50g salat
55g agurk
80g reker
50g hvitløksdressing

NAZIKARDIO: 12.00
20km jogging ute, 1t 48m. Rolig start, men endte med intervaller med spurt og kjapp jogg de siste 5km. Var tot. tom for energi, men fortsatte på adrenalin og "greuppepress".

Etter:
1 scoop whey80
5g kakao
30g mandler
40g hvitost
40g seterrøme

Middag 17.30
100g spinat
150g grønnsaksblanding (blomkål, erter, gulrøtter)
150g seifilet
60g pesto

Kvelds: 21.30
150g seifilet
100g brokkoli
35g salat
100g blomkål
50g agurk
60g pesto

Totalt:
2466 kcal, 188g protein, 170g fett, 31g karbo

Hadde overlevd uten kveldsmaten, men har forbrendt ca. 2300kcals i dag ved kardio så i en verden hvor alt går etter boka skal det går imelig greit... mesteparten av karboen kommer fra grønnsaker så det skal ikke være noe problem.
Blir moro å se om naziøkta gir utslag på vekte eller om kroppen har totalt svikta meg her... også blir det veldig få nazijoggeøkter framover etter tips om mer styrke og gåing istedet
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Ketosediett - Logg
« #143 : 27. november 2011, 22:10 »
BI du også? Cheesy Ser vi har nøyaktig samme dato for eksamen.
jepp... ØKAD første året... du og?
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Ketosediett - Logg
« #144 : 27. november 2011, 22:17 »
.. må bare kommentere den søvnen din, hva i helvete er det du driver på med om kveldene? Ser jo ut som du har 4 timers økter med håndridning før du sovner blant papir i sengen? Gå å legg deg! Smiley Nå!

Så kan dere to flørte på skolen imorra! Først 4 dager med awkward "er det han" blikk.. deretter et flaut halla også blir dere best training buddies!

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Ketosediett - Logg
« #145 : 27. november 2011, 22:21 »
.. må bare kommentere den søvnen din, hva i helvete er det du driver på med om kveldene? Ser jo ut som du har 4 timers økter med håndridning før du sovner blant papir i sengen? Gå å legg deg! Smiley Nå!

Så kan dere to flørte på skolen imorra! Først 4 dager med awkward "er det han" blikk.. deretter et flaut halla også blir dere best training buddies!
haha! beste inlegget ever! døgnrytma mi er i utganspunkte ganske fucka (no shit)...når jeg har tid til å sove, forsover jeg meg å da blir det type 10-11 timer og da får jeg ikke sove kvelden etter (virker det som) om jeg blir så trøtt at jeg ikke klarer å holde meg våken tar ejg powernap... har tenkt til å legge meg straks, men har eksamen på tirsdag og har en del å lese på så blir noe mindre søvn i natt og i morra natt hvertfall Tongue også kommer du med sånna fantastiske innlegg og lenker som jeg blir helt oppslukt i!!!!
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Ketosediett - Logg
« #146 : 27. november 2011, 22:22 »
jepp... ØKAD første året... du og?

Kult! Jepp me too. Smiley

.. må bare kommentere den søvnen din, hva i helvete er det du driver på med om kveldene? Ser jo ut som du har 4 timers økter med håndridning før du sovner blant papir i sengen? Gå å legg deg! Smiley Nå!

Så kan dere to flørte på skolen imorra! Først 4 dager med awkward "er det han" blikk.. deretter et flaut halla også blir dere best training buddies!

Er nok ganske mange BI skoler her i Norge, sjansen for at det er samme er vel ikke så altfor stor! Tongue

Utlogget Sigg1

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 318
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 318

  • Go hard or go home
Sv: Ketosediett - Logg
« #147 : 27. november 2011, 22:28 »
Så kan dere to flørte på skolen imorra! Først 4 dager med awkward "er det han" blikk.. deretter et flaut halla også blir dere best training buddies!

Skal vi også begynne å henge i kantina på Sjømansskolen eller? Drar med Auk89, så kan vi ha en TF-krok Tongue
Coach - Fast Form //
Sigvar@FastForm.no



188 cm
Alt fra 83-100 kg Wink

Dips: 39  44
Pull-ups: 18  23
Roing på 1. min: 334m 363m 374m

2012:
Oslo Grand Prix 4. plass (Beste nordmann Grin)
Sandefjord Open 4. plass
Fredrikstad Open 5. plass
 -Team Toppform

Osteopatistudent

Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=110041.0

Utlogget bekka_

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 884
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 884

Sv: Ketosediett - Logg
« #148 : 27. november 2011, 22:37 »
.. må bare kommentere den søvnen din, hva i helvete er det du driver på med om kveldene? Ser jo ut som du har 4 timers økter med håndridning før du sovner blant papir i sengen? Gå å legg deg! Smiley Nå!

Så kan dere to flørte på skolen imorra! Først 4 dager med awkward "er det han" blikk.. deretter et flaut halla også blir dere best training buddies!
Haha, honnør! Cheesy


Ellers ville jeg gjort som Blåbjørnen skriver ovenfor når det gjelder det at du stagnerer, kuttet ned på mengden kardio og heller satset på 3 gode styrkeøkter i uken med gode baseøvelser, helkropp fremfor splitt. Og når det gjelder trening under eksamensperioder, så er det akkurat da kroppen trenger det mest. Kutt heller ned på tiden du bruker forran pc/tv/ på kveldstid.
Nå har ikke jeg giddet å sette meg ordentlig inn i dette lavkarbo styret, men så vidt jeg forstår så kan kroppen selv danne glykogen av proteiene den får. Så kanskje spise mindre protein og mer fett? what Men det kan sikkert noen med bedre greie på lavkarbo komme med innspill?
"Life isn`t about finding yourself. Life is about creating yourself!"

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100308.msg1499319

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Ketosediett - Logg
« #149 : 28. november 2011, 07:45 »
Haha, honnør! Cheesy


Ellers ville jeg gjort som Blåbjørnen skriver ovenfor når det gjelder det at du stagnerer, kuttet ned på mengden kardio og heller satset på 3 gode styrkeøkter i uken med gode baseøvelser, helkropp fremfor splitt. Og når det gjelder trening under eksamensperioder, så er det akkurat da kroppen trenger det mest. Kutt heller ned på tiden du bruker forran pc/tv/ på kveldstid.
Nå har ikke jeg giddet å sette meg ordentlig inn i dette lavkarbo styret, men så vidt jeg forstår så kan kroppen selv danne glykogen av proteiene den får. Så kanskje spise mindre protein og mer fett? what Men det kan sikkert noen med bedre greie på lavkarbo komme med innspill?
3 ganger i uka med helkropp er da noe ekstremt Tongue Hvertfall om jeg skal kjøre tungt..trenger ca. 5 dager restitusjon per muskelgruppe så det blir en splitt. Desuten merka jeg at når jeg kjørte helkropp forige gang hadde jeg veldig lite energi til siste halve programmet. Bedre og fordele det da tenker jeg Smiley
Har begynt å kjøre vesentlig mer fett og mindre proteiner enn før, og det virker som om jeg er i ketos om dagen så den er god.


Dagsvekt: 87.3kg!! Cheesy føler meg ganske slim i dag! Regner med at noe av vekta som gikk bort er muskler tho pga syke joggeturen... men deilig å se reduksjon hvertfall!
Da starter jeg med styrke i dag og som sakt kutter ned til 2-3 kardioøkter i uka (+gåing og sykling)

Som sakt setter jeg pris på alle former for kommentarer, tips ris/ros og forslag så keep'em coming! Thanks yall!
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!