Skrevet av Emne: Ulrik - Bilder: 30,31,34,40  (Lest 156864 ganger)

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Ketosediett - Logg
« #165 : 29. november 2011, 17:28 »
Selvfølgelig kommer det ann på om du kjører splitt eller fullkropps.. Tongue Kjører du fullkropps har du vanligvis kun 1 øvelse per muskelgruppe og du kjører med andre ord ikke muskelen ned i kjelleren, programmet er satt opp til at du skal trene 3 dager i uken med 1 dags pause mellom. Les om RYP for eksempel, masse nyttig info der når det gjelder fullkroppsprogram.
På en 5-splitt derimot har du kanskje 4-5 øvelser på samme muskel og "dreper" den helt under økten, og den trenger da lengre tid for å restiturere.
Jeg har ikke lest en konkret deffinisjon på hva et helkroppsprogram vil si. Jeg trodde ikke at man skulle la være å kjøre musklene hardt selvom du skal trene mange forskjellige muskler? Om det stemmer at det er krav ved en helkropp, kan det stemme at du ikke trenger så lang restitusjonstid, men igjen: om du kjører musklene ned i gølvet (helkropp eller splitt eller what ever) så trenger de god tid til restituiere og jo større du er, jo lengre tid trenger du.
Jeg kjører alltid musklene ned i gulvet og jeg tenker at 4-5 dager med hvile er greit. Dette er interessant og det kommer jeg til å lese mere om når deffen er ferdig tenker jeg Smiley
Hehe, suger det der ass. Hadde det vært heite jenter overalt hadde jeg sikkert vært dobbelt så svære Grin

Blodårer liker vi, det kommer nok bare flere og flere nå Wink

Kos deg med karbodag Smiley
Takk for motivasjon broh! Spiser så som bare f  :Smiley Kommer til å bli en sinsykt bra økt i morra bare så det er sakt! Tongue
Bra form og imponerende kosthold! Har bare et lite spm..hvordan trøkker du i deg 150g baconost? Jeg har prøvd å spise en hel tube med teskei før, men det smakte ikke akkurat godt!
Takk for det Smiley
baconost på tube smaker pøkk Tongue de jeg trøkker i meg er de fra firstprice/rema1000 som er på bokser på 150g og koster 10kr 17g prot, 17g fett, 2g karbo.. De smaker veldig godt, er billig og bra på ketose Tongue er kos å mævle med skje....

http://www.matvareguiden.no/bilder/9815.jpg
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Ketosediett - Logg
« #166 : 29. november 2011, 17:30 »
Har akkurat startet på ketosediett jeg og.

Vet du hvor lang tid det tar før man kommer inn i ketose?
Fett! gi meg lenke til tråden din for det vil jeg følge med på.

Det varierer veldig fra pers til pers. Tar vel ca. 4-7 dager.
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Ketosediett - Logg
« #167 : 29. november 2011, 18:29 »
Jeg har ikke lest en konkret deffinisjon på hva et helkroppsprogram vil si. Jeg trodde ikke at man skulle la være å kjøre musklene hardt selvom du skal trene mange forskjellige muskler? Om det stemmer at det er krav ved en helkropp, kan det stemme at du ikke trenger så lang restitusjonstid, men igjen: om du kjører musklene ned i gølvet (helkropp eller splitt eller what ever) så trenger de god tid til restituiere og jo større du er, jo lengre tid trenger du.
Jeg kjører alltid musklene ned i gulvet og jeg tenker at 4-5 dager med hvile er greit. Dette er interessant og det kommer jeg til å lese mere om når deffen er ferdig tenker jeg Smiley

Vel nå har jeg ikke en klar definisjon, men på et helkroppsprogram trener du alle musklene på samme økt, og kjører samme økt 3 ganger i uken, imotsetning til splitt program der du deler opp muskelgruppene og ofte kjører de hardere. Smiley Med slike program er det lagt opp til at du har en dags pause imellom, og dette holder siden du kun har 1-2 øvelser per muskelgruppe.

Utlogget Gaffel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 400
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 400

  • kose?
Sv: Ketosediett - Logg
« #168 : 29. november 2011, 21:59 »
Fett! gi meg lenke til tråden din for det vil jeg følge med på.

Det varierer veldig fra pers til pers. Tar vel ca. 4-7 dager.
Skriver ikke noe på nettet, men har logg på dataen, og tar bilde hver dag slik at jeg skal lage en bildeserie/film hvor man sakte men sikkert ser at fettet forsvinner Tongue

Viktig å gjøre litt sånt for å holde motivasjonen oppe under deff.


btw, har et par spm ang ketose hvis du har peiling

Vil man få større sultfølese hvis man ikke er i ketose?


Slik jeg har forstått så forbrenner man mer når man er i ketose.
Har regnet ut at jeg forbrenner ca 2500kcal i om dagen med min aktivitet og basisforbrenning. Hvor mye mer forbrenner jeg når jeg er i ketose?

Legger meg på ca 600kcal i underskudd hverdag, altså spiser ca 1900 kcal.
Dette blir jo ca -1/2kg i uken.  Vil det bli noe mer siden jeg er i ketose? Altså, må jeg påregne litt mer kalorier en med en vanlig diet?


Håper du har noen svar:)
Hilsen en som ikke helt har forstått den ketose-greia enda.
sterk,blid og ronkefri

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Ketosediett - Logg
« #169 : 29. november 2011, 22:04 »
DAG 30 OPPSUMMERING

Da var over halve dietten over og jeg kjører en liten oppsumering prosessen til nå:

De første 15 dagene så jeg merkbare resultater på kroppen samt vekta neste hver eneste dag til tross for høyt kcal-inntak og dager uten å trene innimellom.
Etter dag 15 har ting stagnert litt: fettprosenten varierer veldig smått og vekta har godt opp og ned fra 87-89kg. Dette til tross for økt kardio og strengere kosthold.

Har konkludert med følgende: smart å kjøre mindre kardio og mer styrke eventuelt mere bevegelse på lavt pulsnivå som gåing ol. Prøve oppkarping for å vekke metabolismen igjen (har spist maaaaaasse karbo i dag). øke fett og minke protein for å sikre ketose (men kommer ikke dette til å ødelegge for styrke/restitusjon?)

Jeg regner 22. desember som den siste diettdagen. Med andre ord: SKAL jeg ha den motherfuckingspacken på magen innen 4 uker! Jeg er villig til å gjøre det meste for å få det til...problemet nå er bare det at jeg ikke hva "det meste" er for no. Jeg trodde at ketose og slik jeg har kjørt de siste 30 dager skulle  før meg hele veien, men det tviler jeg på... vekta stagnerer jo nesten og jeg har en del fett igjen rundt magen (, rompa og en del på nedre rygg/side).
Med andre ord er jeg litt rådvill og en smule forvirra.... leser så mye forskjellig her og vet ikke helt hva jeg skal forholde meg til... mer kardio, mindre kardio, mer styrke, mer protein, mindre protein, mer fett, mindre fett og sist men ikke minste: mer kcal, mindre kcal  what

Bildene: Da jeg starta på dag 1 knupsa jeg litt random bilder i speilet og tenkte ikke på at jeg måtte ta nøyaktig like bilder i 2 måneder framover... hater "poseringene" og lyset og alt gjør så jeg fremstår mye mindre muskuløs og feitere enn det jeg er. Det gode med det er jo at om jeg har sixpack på de bildene har jeg hvertfall det ellers Tongue
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Ketosediett - Logg
« #170 : 29. november 2011, 22:10 »
Gå tilbake til det du gjorde når du begynte da vel! Enkelt å greit Smiley dyktig gjort så langt.. men strengere betyr ikke nødvendigvis bedre SPESIELT IKKE når du allerede går nedover! Never change a winning team!

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Ketosediett - Logg
« #171 : 29. november 2011, 22:17 »
Gå tilbake til det du gjorde når du begynte da vel! Enkelt å greit Smiley dyktig gjort så langt.. men strengere betyr ikke nødvendigvis bedre SPESIELT IKKE når du allerede går nedover! Never change a winning team!
Det er jo et godt poeng, men det er nok ikke så lett... alt over 90kg var vann jeg hadde lagt på meg uka i forveien.. grunnen til at jeg har forandra ting er jo pga stagnering Tongue

EDIT: på en måte er det det jeg gjør med oppkarbinga i dag da Tongue
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget Gaffel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 400
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 400

  • kose?
Sv: Ketosediett - 30D Resultatbilder s.12
« #172 : 29. november 2011, 22:31 »

Med andre ord er jeg litt rådvill og en smule forvirra.... leser så mye forskjellig her og vet ikke helt hva jeg skal forholde meg til... mer kardio, mindre kardio, mer styrke, mer protein, mindre protein, mer fett, mindre fett og sist men ikke minste: mer kcal, mindre kcal  what

Eneste som er sikkert er at du må ha mindre kcal for å gå ned i vekt.
sterk,blid og ronkefri

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Ketosediett - 30D Resultatbilder s.12
« #173 : 29. november 2011, 23:11 »
Jeg er villig til å gjøre det meste for å få det til...problemet nå er bare det at jeg ikke hva "det meste" er for no.

Sier bare en ting, kutt ut alt av fett og karbohydrater! Cheesy Funker fett.

Men hvis jeg var deg ville jeg prøvd å kutte kalori inntaket ned til 1700-1900 i noen dager og se om du merker noen fremgang.

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Ketosediett - 30D Resultatbilder s.12
« #174 : 29. november 2011, 23:49 »
Hva mener blåbjørnen om disse teoriene?

Det blir antagelig det jeg kommer til å gjøre, men da blir jo metabolismen dæv og energinivået på trening lavt som igjen fører til lavere forbrenning... er som seff villig til å gjøre det om det er det som må til
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Ketosediett - 30D Resultatbilder s.12
« #175 : 30. november 2011, 00:10 »
Hva mener blåbjørnen om disse teoriene?

Det blir antagelig det jeg kommer til å gjøre, men da blir jo metabolismen dæv og energinivået på trening lavt som igjen fører til lavere forbrenning... er som seff villig til å gjøre det om det er det som må til

Sant det du sier. Men selv har jeg ingen problemer med energinivå under trening, inntar alltid rundt 25g karbo rett før trening som hjelper. Smiley

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Ketosediett - 30D Resultatbilder s.12
« #176 : 30. november 2011, 00:26 »
Sant det du sier. Men selv har jeg ingen problemer med energinivå under trening, inntar alltid rundt 25g karbo rett før trening som hjelper. Smiley
Jeg har merka store problemer med energi... og kan ikke kjøre karb.
Men er lettere med splitt pga. kortere økter tho..
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Ketosediett - 30D Resultatbilder s.12
« #177 : 30. november 2011, 07:15 »
Så bra jobba Cheesy blir spennende og se fremover!!

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Ketosediett - 30D Resultatbilder s.12
« #178 : 30. november 2011, 12:21 »
Treningsteorien eller kostholdsteorien?  Smiley

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Ketosediett - 30D Resultatbilder s.12
« #179 : 30. november 2011, 12:35 »
Så bra jobba Cheesy blir spennende og se fremover!!
takk frøken! Cheesy

Treningsteorien eller kostholdsteorien?  Smiley
Teorien om at jeg bør legge meg på 1700-1900kcal og at det er den mest effektive måten å komme meg viedere ned på... tenkte litt på den linken du ga meg (Børge). men som sakt... det blir nok det jeg kommer til å prøve på uansett... blir spennende å se om refeedinga i går hjalp Smiley


Også har jeg tenkt litt på: bør jeg spise flest kcal før eller etter styrke?
Argumentet for før: Gir energi til selve treningen så jeg får en bedre økt
Argumentet for etter: Restitusjon
hmm....
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!