Skrevet av Emne: Kardio?  (Lest 2120 ganger)

Utlogget Toreto

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 342
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 342

Kardio?
« : 30. oktober 2011, 15:53 »
Halo alle sammen Smiley
Jeg trener annenhver dag, og har nå gjort det i cirka 2 måneder. Har sett kraftige forbedringer, både foran speilet, vekten og på øvelser som benkpress.

Har gått opp cirka 7-8 kg på denne perioden. Jeg veier nå cirka 63 kg og er 180 høy, med andre ord forsatt for lite. Jeg har dessverre lagt merke til at mage markeringene ikke er helt på plass. Jeg trener aldri kardio.
Jeg kjører dette programmet her:
Markløft   5x5
Bench press   8x4
Arnold Press   8x4
Upright Row   7x4
Mage   Pyra
Skull Crusher   10x4
Biceps Curl   10x4
Wrist Curl   10x4
Pull Over   10x4
Cable Pushdown   10x4
Cable Puldown   10x4
Standing Fly   10x4
Og lurer på om jeg trenger kardio for å få en mer ripped kropp. Og i så fall hva slags kardio burde jeg gjøre for å få sixpacken mer tydelig.

Jeg er evigtakknemlig for alle svar, og deler ut honnør til de som kan hjelpe meg Smiley


Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: Kardio?
« #1 : 30. oktober 2011, 18:58 »
Når det gjelder den berømte "six-packen" er det viktig å få bort fettet på magen. Du kan også ta planken/sideplanke/sit ups, for det er jo også like viktig å ha muskler der.

Det som har fungert veldig bra for meg, er Gerilja Kardio. - det beste av alt er at det bare tar 12min.

det fungerer på tredemølle(løpe), ellipse eller sykkel. så å si alt.

Programmet
1-4min 50%av maks, rolig jogg
4-8min start med 20sek spurt så 10sek rolig, så 20sek spurt igjen.  helt til klokka viser 8min
8-12min jogg

Det er veldig fint på slutten av en økt, men det er viktig at du ikke har trent for lenge.. ikke tren vekter i 3timer før du kjører kardio liksom Smiley

etter kardioen kan du jo kjøre mage, fint med litt raske karbs/proteiner rett etter treninga Smiley

husk å få med KNEBØY i programmet Smiley

 Thumbsup
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Kardio?
« #2 : 30. oktober 2011, 19:13 »
sstian, er du helt sinnsyk? man slanker ikkje en person som er sykelig tynn.


du er 180cm høy på 63 kilo!! 20kg til og det begynner å ligne noe.
at du har gått opp 7-8kg på så kort tid bør du se på som ett tegn på at kroppen virkelig trenger å legge på seg.

å gå opp i muskelmasse uten å legge på seg er veldig vanskelig, og så godt som umulig med lav fettprosent.
 Dette betyr at du må legge vekk idène om å holde magerutene frem til du får en sunnere kropp å jobbe med.

Du har også ett dårlig balansert program som du kjører for ofte, og som fort kan utvikle dårlig positur.. anbefaler å kjøre ett ferdig oppsatt program som er laget av proffer. dette finner du på forumet.

Lykke til. Still spørsmål! bedre å fremstå uvitende i noen minutter, enn å være uvitende for alltid.
Westside disciple

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: Kardio?
« #3 : 30. oktober 2011, 19:38 »
sstian, er du helt sinnsyk? man slanker ikkje en person som er sykelig tynn.

om han skal slanke seg spør jo akkurat på hva han spiser? hva er galt med 12min kardio 2 ganger i uka hvis han spiser mye karbs?
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Kardio?
« #4 : 30. oktober 2011, 19:48 »
om han skal slanke seg spør jo akkurat på hva han spiser? hva er galt med 12min kardio 2 ganger i uka hvis han spiser mye karbs?
Fyren spør om hvordan han kan få tilbake magerutene. Noe som vil si å ta av seg fett, eller slanke seg. noe du gir direkte svar på, som indirekte forteller ham at han må slanke seg. Som igjen er skadelig på den vekta.
Westside disciple

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: Kardio?
« #5 : 30. oktober 2011, 22:46 »
Fyren spør om hvordan han kan få tilbake magerutene. Noe som vil si å ta av seg fett, eller slanke seg. noe du gir direkte svar på, som indirekte forteller ham at han må slanke seg. Som igjen er skadelig på den vekta.

du overdriver.. altså, du forbrenner jo fett? hva er skadelig med det, hvis du spiser godt?
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget Toreto

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 342
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 342

Sv: Kardio?
« #6 : 30. oktober 2011, 22:52 »
Tusen takk for hjelpende svar.
Så jeg bør med andre ord først legge på meg, gjøre det om til muskler, så få bort fettet?
Har startet å spise veldig, veldig mye og går en del opp. Men merker jeg mister motivasjonen når det føles som om jeg går andre veien, føler jeg får dårligere kropp. Sixpack rutene blir mindre synlige.

Og angående programmet, har jeg for mange øvelser eller?

Takker så utrolig mye for alle svar Smiley Trenger virkelig hjelp.

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: Kardio?
« #7 : 30. oktober 2011, 23:02 »
Tusen takk for hjelpende svar.
Så jeg bør med andre ord først legge på meg, gjøre det om til muskler, så få bort fettet?
Har startet å spise veldig, veldig mye og går en del opp. Men merker jeg mister motivasjonen når det føles som om jeg går andre veien, føler jeg får dårligere kropp. Sixpack rutene blir mindre synlige.

Og angående programmet, har jeg for mange øvelser eller?

Takker så utrolig mye for alle svar Smiley Trenger virkelig hjelp.

det å legge på seg fett for å se gjøre det til muskler går ikke... fett blir aldri muskler
- men det er lettere å legge på seg muskelmasse hvis du også legger på deg fett, så ja..

når det gjelder programmet er jeg enig med H.M, finn noe som er satt opp av en som har peiling!
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Kardio?
« #8 : 30. oktober 2011, 23:10 »
Ja, litt for mange øvelser, synes jeg. Gå opp i vekt, men hvis du ikke øker i styrke, så går du for fort opp. Vanskelig å si hvor mange kg du bør gå opp i reps/maksløft i knebøy/markløft/benkpress/militærpress/pull-ups for hver kg du legger på deg, men 4-5 kg for hver kg kroppsvekt du går opp, bør være et krav opp til du veier 80 kg.

Tren gjerne litt kardio, men ikke tren langdistanseløp-trening. Det vil si 170+ i puls over lengre tid (15 min+). Dette sender signaler til musklene om at musklene må bli bedre til å håndtere å løpe/sykle/whatever på høy intensitet over tid. Små muskler er gode til dette.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!