Skrevet av Emne: Cartman: Stor bildeoppdatering side 29!  (Lest 94220 ganger)

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Crash diet! Bilder s.3, s.14
« #45 : 17. desember 2011, 15:04 »
Glemte helt ut å vege meg igår (hadde eksamen så glemte det), så tok heller å vekte meg om morgenen idag.
Vekten var 76,3kg! Nedgang på 0,8kg siden forgje uke, veldig fornøyd med det. Cheesy Litt merkelig hvordan nedgangen er veldig stabil, selv om jeg ikke følger dietten 100% nå i eksamenstider, men veldig kjekt uansett!

Stikker ned å trener bein nå, så skal spør mer om kroppsanalysen. Cheesy

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Crash diet! Bilder s.3, s.14
« #46 : 20. desember 2011, 11:57 »
                                          Oppsummering av diett

Da har jeg vært på dietten i ca. 7 uker og anser meg idag som ferdig.
Start diett: 28.10.2011
Slutt diett: 20.12.2011

Før og etter resultater
Siden de fleste sikkert er mest interessert i før og etter resultater, starter jeg med dette. Alle resultatene er målt ved kroppsanalyse ved samme Tanita scanner. Mange mener disse er altfor unøyaktige, men jeg mener likevel de er såpass nøyaktige at de gir en god oversikt over fremgangen min.

Vekt
Før: 86kg
Etter: 75,5kg
Endring: -10,5kg

Fett%
Før: 20%
Etter: 12,9%(!)
Endring: -7,1%

Fett masse
Før: 17kg
Etter: 9,7kg
Endring: -7,3kg

Muskelmasse
Før: 65,45kg
Etter: 62,5kg
Endring: -2,9kg

BMI
Før: 25,9
Etter: 23,0
Endring: -2,9

Visceral fat rating
Før: 4
Etter: 1
Endring: -3

BMR
Før: 2068
Etter: 1950
Endring: -118

Fett% mage/overkropp
Før: 22,3%
Etter: 13,0%
Endring: -9,3%

Kommentar: Jeg har altså på 7 uker redusert kroppsvekten med ca. 10kg, der ca. 7kg har vært fett og 3kg muskler. Fett% er blitt redusert med 7%, altså ca. 1% i uken. Fett% rundt magen har derimot blitt redusert med nesten 10%.
Angående resultatene vil jeg si meg veldig fornøyd! Superfornøyd med nedgangen i fett. Nedgangen i muskler var forventet, og 3kg syns jeg ikke er for mye å forvente med et så lavt kaloriinntak. Jeg føler meg uansett sterkere, og føler jeg har økt i styrke (økning i 1RM benkpress). Som PT sa idag, er ikke muskelmasse og styrke det samme. Jeg kan ha økt i styrke selv om jeg har redusert musklemasse.

For de som er litt mer interessert enn i kun resultatene, tenkte jeg å ta en gjennomgang av dietten fra start til slutt! Smiley Hvis noen føler jeg har glemt noen punkter her, er det bare å spør, så vil jeg svare så godt jeg kan.

Hvordan har sultfølelsen vært?
Sultfølelsen har vært varierende. I starten av dietten var den verst, og jeg tipper dette var fordi kroppen ikke var vant til såpass lite mat. Den første uken var verst. Jeg var egentlig konstant sulten. Følelsen var ofte verst rett før leggetid, og minst om morgenen.
Videre i dietten følte jeg at kroppen ble mer og mer vant til kalorinivået, og var dermed ikke konstant sulten. I perioder gikk det helt problemfritt, og jeg klarte å holde sultfølelsen i "sjakk". Utover i dietten gikk dette som sagt bedre og bedre, og i det siste har jeg vanligvis kun vært sulten før leggetid, noe jeg har valgt å ignorert.
Jeg har selv fortalt meg hele tiden at alt sitter i hodet, og prøvd å "overtalt" meg selv til å like sultfølelsen. Jeg har prøvd å tenkt at når jeg er sulten, da renner fettet av! Selv følger jeg dette har hjulpet til tider, og er noe å anbefale.

Hvordan har energinivået vært?
Også her har det vært varierende. I starten følte jeg meg veldig tom for energi til tider, noe som var svært irriterende. Med studier ved siden av trening, var jeg flere ganger nær ved å skeie ut, men holdt meg likevel til dietten. Dette gikk likevel over litt etter litt, og også her var den første uken verst.
Utover i dietten har energinivået egentlig bare blitt bedre og bedre. Treningene har gått problemfritt, og studiet har gått fint. I eksamenstiden har jeg derimot spist litt mer, og dette er kanskje litt av grunnen til at energinivået i det siste har vært helt fint.

Hvordan har treningen vært?
Hvis du har lest loggen har du sikkert fått med deg at jeg kun har drevet med styrketrening, og kuttet kardio helt ut under dietten.
Treningene har egentlig vært helt fint under dietten. Ofte har jeg gledet meg til trening, og følt at energinivået var på topp under trening. Jeg har på ingen måte følt meg svakere under trening, og heller følt meg sterkere og mer motivert. Motivasjonen du får av å se blodårene poppe fram når du pumper biceps er syk!

Du har jo spist masse proteinbarer! Dette er jo godteri i forkledning, dust.
Det har jeg, og jeg vet jeg sikkert burde kuttet de helt ut for å gjøre dietten optimal. Jeg har uansett følt disse har hjulpet meg svært mye på dietten, både ved å gi meg energi under trening, og vet at jeg har noe digg å se fram til annenhver dag. Tro meg, når du lever på proteinshakes og karbonadedeig, er proteinbarer himmelsk.

Hvorfor så mye proteinshakes, og ikke kvalitetsmat som kyllingfilet?
Jeg har under dietten levd mye på flytende føde i form av proteinshakes, og det er flere grunner til dette.
Først og fremst er det veldig lettvint. 2 scoops i shakeren, vann, chugg, ferdig.
For det andre har jeg hele tiden tenkt at 50g pulver må være bedre enn 200g kylling, siden jeg umulig kan legge på meg like mye av så lite pulver. Dette har nok uansett kun vært noe psykisk for meg, som på ingen måte er en sannhet.
For det tredje har jeg blitt svært lei av å steke karbonadedeig/kyllingfilet, og har derfor tydd til shakes. Tro meg du blir lei av å steke den samme maten hver dag.

MÅ du drikke så mye proteinshakes??
Nei. Proteininntaket er det viktigste. Hvor det kommer fra er ganske irrelevant.

Hva kunne jeg gjort bedre under dietten?
Jeg har fult dietten ganske bra hele tiden, men det er et par punkter jeg ikke er 100% fornøyd med.

Proteinbarer: Som sagt tidligere kunne jeg sikkert byttet disse ut mot noe sunnere alternativ, og ville vurdert dette på en ny diett.

Reefed(spisedag): Reefeden har jeg ikke tatt like seriøst som resten av dietten. På reefed dagene har jeg egentlig gitt faen i hvilken type karbohydrater jeg får i meg, og ofte tydd til sjokolade, pepperkaker og lignende, men prøvd å holdt meg unna for mye sukker.
På dette punktet kunne jeg nok skjerpet meg veldig, og heller spist normalt men kun lagt til sunne karbohydratkilder som ris og lignende.

Eksamenstider: På slutten av dietten har jeg tatt det ganske "chill". Har ikke fulgt dietten 100%, pga. eksamener. Her kunne jeg uten tvil fulgt dietten bedre, men har valt å prioritert slik jeg har gjort.

Proteininntaket: Målet i starten var et proteininntak på ca. 200g til dagen. Dette har jeg ikke klart hver dag. Her er det noe jeg klart burde skjerpet meg på, og heller fokusert på 200g proteiner til dagen, istedenfor lavest mulig kaloriinntak.


Hva er jeg gjort bra?
Utenom å fullført dietten med gode resultater vil jeg dra fram følgende:

Trening: Under dietten har jeg ikke skulket en eneste trening. Selv om jeg har følt meg lav på energi før treningene har jeg hver eneste trening "møtt opp".

Restitusjon: Jeg har under hele dietten fått minst 8 timer søvn hver natt, og passet på å hele tiden få nok restitiusjon.

Alkohol: Jeg har under hele dietten kuttet ut ALL alkohol.

Kosttilskudd: Jeg har hele tiden hatt fokus på å få i meg alle nødvendige vitaminer, mineraler, fettsyrer osv. Hvilke tilskudd jeg har tatt finnes på side 1.

Hvem vil du anbefale dietten til?
Selv synes jeg dietten har vært perfekt for meg. Jeg foretrekker selv en veldig hard diett på kort tid, enn en litt hard over lang tid. Hvis du kjenner deg igjen her, passe dietten for deg.
Jeg vil likevel trekke fram personer med høy fett% som perfekte for dietten.
Under hele dietten har jeg og en kamerat fulgt tilsvarende diett. Han hadde i starten enn fett% på 32,5%. Vi startet på likt og sluttet på likt. Under dietten har han redusert fett% til 25%, redusert fettmasse med 7kg og økt muskelmasse med 2kg. Noe som viser at hvis du har mye fett vil du kunne øke muskelmasse på dietten.


Kommentar til slutt
Alt i alt vil jeg konkludere med en vellykket diett, og sjansen for at jeg kjører en lik diett før sommeren er stor. Etter jul tenker jeg derimot å bygge litt mer masse, og prøve meg på Leangains, før jeg evt. kjører en "crash diet" i 1-2 måneder før sommeren. Smiley Time will show!


Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Crash diet! Bilder s.3, s.14 OPPSUMMERING s.17
« #47 : 20. desember 2011, 12:32 »
Grattis. Spennende resultat!

BTW

clean eating.. overrated!
http://jcdfitness.com/2010/09/clean-eating-is-a-scam-and-why-you-should-abandon-it/

Tror man burde kunne manipulere spise programmet litt til å hindre så mye tap av muskelvekst, f.eks legge til rundt 100g karb rundt trening på treningsdagene.. det må prøves ut.

I tillegg så kjører du leangain en periode nå, så kan jo du ta en uke med PSMF en gang i blant bare for å hindre at du går tilbake til gamle vaner. Jeg er på andre dag av PSMF nå, og ser allerede mye mer ripped ut. Gode gamle sixpack vil ikke forlate meg, og det gjøre meg happy. Det er vel også grunnen til at muskelvekst ikke blir så viktig at det går utover fettprosenten i for høy grad lengre, det er rett og slett bare en selvtillitsboost og en bedre feeling at man ser litt bra ut under.

Har også brukt PSMF på noen kunder, og må bare stjele resultatene dine. Hvordan refeeden kjøres er vel også avhengig av hvor mye man hadde å gå på i starten, en skikkelig overvektig person skal vel bare ha et valgfritt middagsmåltid på en gitt dag (helst etter trening) mens en som begynner å bli tynn må ha flere spisedager i uken..

Kunne vært spennende å se noen som f.eks Carl-Erik Gulliksen kjøre PSMF med et litt mer avansert oppsett!

Ingen tvil om at jeg kommer bare til å kjøre PSMF som slanke metode nå, du mistet 2 kg muskelmasse cirkus på 7 uker i forhold til de som er på diett i 12-16 uker som mister myyyye mer og lider seg mye verre gjennom. Som sagt tidligere, må være en måte å manipulere makroene på for å lindre litt muskeltap .. f.eks om man bruker 400 kalorier på trening, om man inntar 100g karb så vil man i teorien ligge i samme underskudd som på en fridag (ettersom underskudd fra mat er konstant) og burde ikke ha så altfor mye å si.

Når jeg kommer tilbake fra Spania, så skal jeg kjøre litt PSMF varianter på kunder og se hvordan metode som gir best resultat både MTP metthetsfølelse, resultat osv - det blir spennende!

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Crash diet! Bilder s.3, s.14 OPPSUMMERING s.17
« #48 : 20. desember 2011, 15:31 »
Sinnsykt bra jobba Cartman! Nå Kan jeg tenke meg du er fornøyd med kroppen din!! Honnør for en disiplinert og sterk gjennomførelse av en beinhard diett!

Håper det kommer før/etter bilder og Wink
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget romarius

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Sv: Crash diet! Bilder s.3, s.14 OPPSUMMERING s.17
« #49 : 20. desember 2011, 15:43 »
Har fulgt dietten din siste ukene gjennom loggen, og må si at jeg er imponert over at du har klart holde ut. Syns analysen/oppsummeringen din er veldig bra, og viser at du tar lærdom av prosessen. Jeg ser at det er masse her jeg kan ta med meg inn i mine tanker.. Smiley

Godt jobba, og kos deg i jula!
treningslogg:

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Crash diet! Bilder s.3, s.14 OPPSUMMERING s.17
« #50 : 20. desember 2011, 16:22 »
Kjør periodisk faste, så kan du kose deg utover kvelden. Avslutt dagen med en proteinshake og en slurk tran så har du dekket en god del. Smiley En god vane å ha med seg

Jeg skal kjøre rundt 100g karb direkte rundt treningen denne uken, så får vi se.. men speeeeennende!! Honnør btw!

Ingen dum ide! Noe alá droppe frokost, faste i starten av dagen før jeg spiser mye sent?
Takker for honnør. Cheesy

Sinnsykt bra jobba Cartman! Nå Kan jeg tenke meg du er fornøyd med kroppen din!! Honnør for en disiplinert og sterk gjennomførelse av en beinhard diett!

Håper det kommer før/etter bilder og Wink

Takker man! Cheesy Mer fornøyd nå enn jeg var for 7 uker siden! Men er bestemt på at den skal bli enda bedre til sommeren 2012! Cheesy
Når det gjelder bilder har jeg fortsatt ikke kamera, kun pc.. noe som suger! MEN jeg tok et par bilder før idag, prøvde å få de så bra som mulig men det var ikke veldig lett, men skal se om jeg får lagt de ut nå. Cheesy Blir nok hyppigere bildeupdates etter jul, ganske sikker på jeg får kamera av mamma, haha.
And, takk for honnør! Cheesy

Har fulgt dietten din siste ukene gjennom loggen, og må si at jeg er imponert over at du har klart holde ut. Syns analysen/oppsummeringen din er veldig bra, og viser at du tar lærdom av prosessen. Jeg ser at det er masse her jeg kan ta med meg inn i mine tanker.. Smiley

Godt jobba, og kos deg i jula!

Veldig kjekt! Cheesy Bare hyggelig å hjelpe andre med å skrive egne erfaringer. Smiley Kos deg i jula du og! Cheesy

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Crash diet! Bilder s.3, s.14 OPPSUMMERING s.17
« #51 : 20. desember 2011, 16:29 »
Tok et par bilder idag. Har som sagt kun pc med dårlig webkamera, så må liksom lete etter plasser i huset hvor jeg kan sette pcen, før jeg "poser" mens jeg må holde en trådløs mus i hånden og trykke "ta bilde".. stress! + elendig kvalitet.. men er liksom dette eller ingenting idag. Tongue






Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Crash diet! Bilder s.3/14/18 OPPSUMMERING s.17
« #52 : 20. desember 2011, 16:36 »
Se der ja, faen så tjukk du er da? Trenger vel 8 uker til?!  Cheesy Honnør til når jeg kan gi om en 20 min! Utrolig bra, og folk klager over at det er tungt å gå ned i vekt.. Enkleste ting i verden!

Nå må du bare jobbe med de .. "beina" dine, brystkassen og bredden på ryggen.. da er du en maskin. Veldig bra skuldre, men litt "liten" magemuskel. Kjør tyngre vekter og få repetisjoner for å få opp en ronnie coleman mage ettersom du ikke kunne trene markløft / knebøy? Grin Grin Grin

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Crash diet! Bilder s.3/14/18 OPPSUMMERING s.17
« #53 : 20. desember 2011, 16:53 »
HOLY FUCK! Damn å rippa du blei da!!!!! Trodde ikke du kom sååå langt! Cheesy Grattis broh Wink

MEN det jeg syns du bør jobbe aller mest med er fargen! Tongue
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget sviske62

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 476
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 476

Sv: Crash diet! Bilder s.3/14/18 OPPSUMMERING s.17
« #54 : 21. desember 2011, 11:58 »
Dette ble jo kjempe bra!! folk som syter om at det er så vanskelig å gå ned i vekt, gjør det bare for en unnskyldning til at de ikke gidder å prøve Tongue

Utlogget StenDA

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 230
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 230

Sv: Crash diet! Bilder s.3/14/18 OPPSUMMERING s.17
« #55 : 21. desember 2011, 12:24 »
Veldig bra resultat på så kort tid!

Noe jeg lurer på; du gikk ned litt i muskelmasse, men gikk du ned i styrke også?

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Crash diet! Bilder s.3/14/18 OPPSUMMERING s.17
« #56 : 21. desember 2011, 13:01 »
 Shocked
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Elley.U.H

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 462
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 462

Sv: Crash diet! Bilder s.3/14/18 OPPSUMMERING s.17
« #57 : 21. desember 2011, 13:14 »
Veldig bra resultat på så kort tid!

Noe jeg lurer på; du gikk ned litt i muskelmasse, men gikk du ned i styrke også?
Han skriver i "resultatlisten" at han ikke gikk ned i styrke. Økte faktisk 1rm i benk! =D
--------

Har lest gjennom det meste her nå, og må si at du imponerer meg! Fantastisk bra jobbet! =D
Strong is the new Slim

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114731.new#new
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121102.msg1796158;topicseen#new

Perser:
Stein: 85kg
Farmers: 93kgx2, 3m
Yoke: 240kg 3,5m
Stokk: 50kgx3

2.plass Yoke 233kg 3m. (NM enkeltøvelser juni 2012)
6.plass Norges Sterkeste Kvinne 2012

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Crash diet! Bilder s.3/14/18 OPPSUMMERING s.17
« #58 : 21. desember 2011, 13:44 »
Dette ble jo kjempe bra!! folk som syter om at det er så vanskelig å gå ned i vekt, gjør det bare for en unnskyldning til at de ikke gidder å prøve Tongue

Takker! Helt enig, alt sitter i hodet. Klarer du ikke gå ned i vekt står det i 99% av alle tilfeller på viljen, men nå jeg. Smiley
Veldig bra resultat på så kort tid!

Noe jeg lurer på; du gikk ned litt i muskelmasse, men gikk du ned i styrke også?

Tusen takk! Cheesy Som testen viser gikk jeg ned 2,9kg i musklemasse ja. Jeg har derimot ikke gått ned i styrke. Har dessverre ingen 100% nøyaktige mål her, men før testen tok jeg 80kg 10RM i benkpress, forgje uke tok jeg 90kg 8 reps, og ganske sikker på jeg skulle klart 10 reps på en god dag. Selv mener jeg at jeg har økt i styrke, ikke mye men litt. Tok og 110kg 1RM i benkpress etter dietten, og var veldig close på 115kg. Før dietten hadde jeg kun makset 100kg 1RM, men dette var i sommer.

Shocked

:O !

Skal lage meatza nå, med karbonadedeig (som jeg siler så fettet blir enda lavere) også ost.. og skinke, paprika, løk.. nooom!!

Gått ned 4 kg nå Smiley 92 -> 88

Awesome! Cheesy Siler ut fettet? Whaat? Teach me!

Han skriver i "resultatlisten" at han ikke gikk ned i styrke. Økte faktisk 1rm i benk! =D
--------

Har lest gjennom det meste her nå, og må si at du imponerer meg! Fantastisk bra jobbet! =D

Hyggelig, og tusen takk! Cheesy

Det er i så fall meget imponerende! Cheesy Men han skriver ikke konkret hva økningene har vært i mark, bøy og benk.

Har en skade i rygg så kan ikke ta knebøy. Har heller aldri testet markløft, men tenker å prøve meg etter jul for å se hvordan ryggen takler det. Smiley

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Crash diet! Bilder s.3/14/18 OPPSUMMERING s.17
« #59 : 25. desember 2011, 01:09 »
Tenkte jeg skulle ta en liten oppdatering om ferien så langt.

Har blitt mye julemat og generelt dårlig kosthold til nå, men tenker å ta det litt mer "chill" (les: bedre kosthold) i dagene fremover. Blir vel ribbe 2. juledag, men ellers satser jeg på det ikke blir så altfor mye mer usunn julemat for min del. Smiley

Merker forøvrig at jeg savner treninga! Kjedelig å ikke ha medlemskap på noe treningssenter her hjemme, men satser på å betale meg inn for et par treninger på senteret jeg trente på før.

Planen etter jul

Kosthold
Etter jul blir planen (som sagt før) å prøve meg på leangains, med kalorioverskudd på treningsdager, og underskudd ellers. Vil prøve å bygge en del i januar, februar og mars, men helst ikke legge på meg for mye fett, og heller fokusere på deffing i april og mai for å få en "perfekt" sommerform! Six-packen SKAL vær der, whatever it takes.

Tenker forøvrig å se formen litt ann før sommeren. Skal klare å deffe meg ganske bra på 2 måneder, ettersom jeg på 7 uker mistet over 7kg fett.


Trening
Her er jeg veldig usikker, og skulle gjerne hatt tips/hjelp. Har kun kjørt helkroppsprogram før, og prøvd meg på en 5-splitt i 6 uker før jeg startet dietten. Syns 5-splitt var greit, men tror jeg kanskje hadde likt en 2-splitt eller 3-splitt bedre. Har lest litt rundt her, men ikke helt funnet ut hva jeg vil prøve meg på. Målet kommer i hovedsak å være å bygge muskler, og bryr meg egentlig lite om styrke (selv om dette selvfølgelig er kjekt og som regel kommer med muskler.. Tongue)
Tenker også å prøve å legge inn markløft i programmet, da jeg er ganske sikker på at det vil gå med ryggen, men knebøy er dessverre fremdeles umulig (samt militærpress, skulderpress osv...).


Gleder meg uansett veldig til å sette inn giret etter julen! Har utrolig lyst å gå 100% inn for trening/kosthold frem til sommeren, og se hva jeg klarer. Trening og kosthold er noe jeg har blitt mye mer interessert i de siste ukene/månedene for å si det mildt. Cheesy

Fortsatt god jul! Cheesy


EDIT: Fikk kamera til jul idag!! Cheesy Så bildeupdates fremover mot sommeren blir det nok mange av. Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!