Skrevet av Emne: Cartman: Stor bildeoppdatering side 29!  (Lest 94204 ganger)

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Cartman kjører Leangains + PSMF!
« #120 : 02. mars 2012, 16:37 »
Hvordan er formen for tiden? Lagt på deg mye etter du slutta på dietten?

Formen er ganske bra føler jeg. Mye energi for tiden og treninga går bra. Har helt klart økt i styrke etter dietten, noe som var målet og jeg er veldig fornøyd med. Smiley

Vekten er tilbake på rundt 85kg (86kg før diettstart). Planen var å ikke gå over 82-83kg, men ettersom enkelte uker ikke ble like seriøse med kosthold skeiet jeg en del ut, men bekymrer meg uansett ikke. Smiley Føler uansett formen er ganske mye bedre enn den var før dietten på ca. samme vekt.
Forøvrig tenker jeg å starte diett til uken som kommer, kanskje så tidlig som mandag. Smiley

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Cartman kjører Leangains + PSMF!
« #121 : 02. mars 2012, 16:38 »
Kan du legge ut et bilde? Front? Smiley
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Cartman kjører Leangains + PSMF!
« #122 : 02. mars 2012, 16:46 »
Kan du legge ut et bilde? Front? Smiley

Tenker å legge ut bilder til uken. Dagen før jeg starter dietten. Smiley

Utlogget rudsmoen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 105

Sv: Cartman kjører Leangains + PSMF!
« #123 : 03. mars 2012, 20:58 »
Har tenkt å begynne på en chrashdiett for å få bort det resterende fettet. Jeg har ca 11/12 % fett og ønsker å komme under 10. Og har et par spørsmål.

- Hvilke kosttilskudd burde tas under en sånn diett?
- Hvordan burde treningen vær fullkropp 3 gang i uka, 2splitt/3splitt?
- Ser det første måltidet ditt om dagen er ganske sent. Er det noen grunn for dette?
- Hvilken mat?
- Hvor lang tid tror du det ca tar å forbrenne rundt 3% fett vis alt går som planlagt?
- Hadde du mye kardiotrening?
- spisedager?
- Ser du er på samme vekt som før dietten. Men hvordan er fettprosenten? er den tilbake til det den var før dietten?

Synes du har hatt et fantastisk resultat og håper jeg kan ha det samme Smiley


Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Cartman kjører Leangains + PSMF!
« #124 : 04. mars 2012, 15:52 »
- Hvilke kosttilskudd burde tas under en sånn diett?
Det eneste nødvendige kosttilskudd vil jeg si er Omega 3, og eventuelt proteinpulver hvis du ikke spiser nok mat med høyt proteininnhold.
Tok tok også ZMA før leggetid, BCAA før og etter trening og Kre-alkalyn (kreatin). Jeg vil ikke si noen av disse er nødvendige, men kan sikkert hjelpe litt. Hvis du ikke har mye penger til overs ville jeg bare investert i omega 3 og proteinpulver. Smiley

- Hvordan burde treningen vær fullkropp 3 gang i uka, 2splitt/3splitt?
Fullkroppsprogram er det som blir anbefalt under PSMF diett (crashdiet). Hvorfor vet jeg egentlig ikke helt. Vurderer å fortsette programmet jeg bruker nå på neste diett (blanding av 2 og 3splitt) og se hvordan det går. Smiley

- Ser det første måltidet ditt om dagen er ganske sent. Er det noen grunn for dette?
Egentlig ikke. Grunnen var vel egentlig at jeg hadde sene forelesninger, eller helt fri pga. eksamensperiode. Foretrekker å sove lenge da, så døgnet mitt var vel egentlig litt forskyvd, la meg ganske sent.

- Hvilken mat?
Mat med høyt proteininnhold, så lite som mulig fett og karbohydrater. Kyllingfilet, karbonadedeig, biff, svinekjøtt, fisk, eggehviter, mager kesam, proteinpulver osv. Det viktigste er at maten innholder mye proteiner og lite eller ingenting karbohydrater og fett. Ellers bør du spise mye grønnsaker som brokkoli og blomkål. Inneholder omtrent ingen kalorier og hjelper en del på metthetsfølelsen. Smiley
Jeg logget kostholdet omtrent hver dag, så ta gjerne en kikk over det og "kopier".

- Hvor lang tid tror du det ca tar å forbrenne rundt 3% fett vis alt går som planlagt?
Vanskelig å si. Jeg gikk vel ned rundt 1% fett i uken til sammen, men du forbrenner raskere fett ved høyere fettprosent (tror jeg), så det kan vel ikke helt sammenlignes.

- Hadde du mye kardiotrening?
Nei, jeg trente ingen kardio. Du har såpass stort kaloriunderskudd fra dietten at kardio kun vil tære på muskelmassen, og vil altså være negativt. Kardio er ikke anbefalt på en slik diett.

- spisedager?
Jeg hadde spisedager hver fredag etter trening annen hver uke. Spisedagene mine var ikke veldig strict, og spiste vel ikke helt optimalt. En perfekt spisedag er akkurat lik en vanlig dag under dietten, men kun ekstra karbohydrater. F.eks 2000 ekstra kalorier fra kun karbohydrater. Jeg lå på maks 3000 kalorier på mine spisedager. Du bør ikke overstige dette veldig mye. Hvis du ligger på f.eks 7000 kalorier på spisedagene går en del av underskuddet resten av uken i vasken.
Uansett, på lavere fettprosent er spisedager anbefalt oftere, så en gang i uken passer sikkert deg ganske bare. Men igjen, en spisedag en gang i uken der du fråtser i pizza, burgere, snop og brus er ikke en spisedag i tråd med dietten, og vil ikke være veldig positivt. Smiley

- Ser du er på samme vekt som før dietten. Men hvordan er fettprosenten? er den tilbake til det den var før dietten?
Fettprosenten er nok litt lavere enn jeg hadde før diettstart. Litt vanskelig å si egentlig, men siden jeg er sterkere og føler meg i bedre form vil jeg tro den er lavere. Dog ser jeg godt at jeg har lagt på meg en del rundt magen. Uansett var dette som forventet. Har spist 3-4000 kalorier til dagen etter dietten, så er ganske sikker på at jeg skal klare å holde fettprosenten lav etter neste diett hvis det er målet, noe det er. Smiley

Håper dette hjalp! Anbefaler deg å sjekke førsteposten på side 1. Har oppsummert hele dietten, der finner du nok mange svar. Smiley Hvis det er noe mer bare spør. Smiley Lykke til!



Utlogget rudsmoen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 105

Sv: Cartman kjører Leangains + PSMF!
« #125 : 04. mars 2012, 16:22 »
Takker for et kjempebra svar! Smiley

Jeg er ganske sikker på at jeg ikke kommer til å kjøre dietten like lenge som deg ettersom jeg har ganske lav fettprosent fra før av. Satser på to uker i første omgang så får jeg se om det er noen forskjell, fant ut etter litt søking på nettet at det var dette som var maks anbefalt for en med lav fettprosent. Tenker å gå over til en slags ketose diet to uker etter endt psmf med så lite karbs som mulig første uka og en gradvis økning andre uka, så kroppen venner seg til å få et vanlig kosthold igjen ettersom metabolismen er lav og kroppen er veldig mottakelig for å legge på seg fett. Hva synes du om dette?

Og en ting til, hvordan var sultfølelsen?

 

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Cartman kjører Leangains + PSMF!
« #126 : 04. mars 2012, 17:27 »
Takker for et kjempebra svar! Smiley

Jeg er ganske sikker på at jeg ikke kommer til å kjøre dietten like lenge som deg ettersom jeg har ganske lav fettprosent fra før av. Satser på to uker i første omgang så får jeg se om det er noen forskjell, fant ut etter litt søking på nettet at det var dette som var maks anbefalt for en med lav fettprosent. Tenker å gå over til en slags ketose diet to uker etter endt psmf med så lite karbs som mulig første uka og en gradvis økning andre uka, så kroppen venner seg til å få et vanlig kosthold igjen ettersom metabolismen er lav og kroppen er veldig mottakelig for å legge på seg fett. Hva synes du om dette?

Og en ting til, hvordan var sultfølelsen?

Høres ut som en god plan det! Men vet jeg lite om ketose dietter osv. men en gradvis økning til vedlikehold etter dietten er nok anbefalt. Smiley

Sultfølelsen var helt klart verst i starten av dietten, og avtok etter at kroppen ble vant til dietten. Var ofte veldig sulten om natten og om morgenen, men resten av dagen gikk egentlig greit, selv om jeg selvfølgelig ofte var sulten. Smiley

Forøvrig, les: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114228.45 Smiley

Utlogget rudsmoen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 105

Sv: Cartman kjører Leangains + PSMF!
« #127 : 04. mars 2012, 18:53 »
Takker igjen for svar Smiley
har lest igjennom en del av loggen din nå så nå har jeg ikke så mange spørsmål lenger Tongue

Jeg har nå snart gjennomført 2 dager, så da gru/gleder jeg meg til de 10 neste dagene!

Får håpe den voldsomme sultfølelsen avtar snart og at energinivået øker litt!

hva tror du om energi piller før trening? https://www.proteinfabrikken.no/Proteinfabrikken/Energi-/-Koffein/Energikapsler/Energy-Kick-120-Kapsler-Proteinfabrikken-13818-p0000005745.aspx


Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Cartman kjører Leangains + PSMF!
« #128 : 04. mars 2012, 23:51 »
Takker igjen for svar Smiley
har lest igjennom en del av loggen din nå så nå har jeg ikke så mange spørsmål lenger Tongue

Jeg har nå snart gjennomført 2 dager, så da gru/gleder jeg meg til de 10 neste dagene!

Får håpe den voldsomme sultfølelsen avtar snart og at energinivået øker litt!

hva tror du om energi piller før trening? https://www.proteinfabrikken.no/Proteinfabrikken/Energi-/-Koffein/Energikapsler/Energy-Kick-120-Kapsler-Proteinfabrikken-13818-p0000005745.aspx



Bruk heller ripped freak eller T-rex.

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Cartman kjører Leangains + PSMF!
« #129 : 05. mars 2012, 00:12 »
Har liten tro på slike tilskudd for å være ærlig. Hvis du vil ha noe pre-workout gå for Jack3d eller noe slikt.

Uansett vil jeg ikke uttale meg for mye. Har selv testet koffein før trening, noe jeg ikke merket noe forskjell av. Har testet Creatine Complete Extreme, noe jeg ikke merket noe av. Har nå kjøpt Anabolic Beast som inneholder geranium, så for se hvordan det fungerer. Smiley

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Cartman kjører Leangains + PSMF!
« #131 : 05. mars 2012, 00:39 »
Koffein fungerer nok veldig bra for mange, men jeg reagerer overhodet ikke på koffein. Selvfølgelig kan da ha en effekt jeg ikke merker, men tror kanskje jeg er blitt immun etter 1000000L cola de siste årene.. Tongue

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Cartman: PSMF diett mot sommeren!
« #132 : 06. mars 2012, 22:35 »
PSMF - Runde 2

Da var jeg ferdig med bulk/å feite meg opp, og er klar for en ny runde med hard diett! Smiley Planen fremover er deffing med en litt modifisert PSMF diett frem mot sommeren.

"Stats" nå (med mangel på bedre ord)
Vekt: 86,1 kg
Fett%: Har ikke fått sjekket, men tipper rett under/rundt 20%. Se bilder lengre ned.
Cm rundt magen: 93cm
Cm rundt bicep: 40cm
Litt unøyaktige målinger. Bruker et tynt tau og linjal. Får hver gang mellom 39 og 40cm på bicep.

Benkpress: Har ikke testet, men 115-120kg.
Pullups (overhåndsgrep): 14

Mål til sommeren
1. Sixpack
2. Fettprosent under 10
3. Beholde styrken i benkpress
4. Øke pullups til 20
5. Få litt brunfarge (solarium here I come!)

Klarte ved forgje diett å redusere fettprosent med 7% på 7 uker. Har nå rundt 14 uker til ferien starter, så satser på dette er nok tid.

Kostholdet mot sommeren
Kostholdet mitt denne runden kommer til å bli veldig likt som ved forgje diett, men med noen forandringer.
Den første uken (denne) kommer jeg til å kjøre strict PSMF med fokus på å kun spise proteiner og essensielle fettsyrer, litt for å kickstarte dietten. Videre blir planen å kjøre strict PSMF på fridager, mens jeg på treningsdager (mandag, onsdag, fredag) vil ha 50-100g karb etter trening.
Vil ha først og fremst fokus på å spise 200g proteiner til dagen, og deretter å holde kalorinivået så lavt som mulig. Satser på å holde meg rundt 1100 kalorier på fridager, og rundt 1500 på treningsdager.

Trening
Tar den første uken fri for å få litt hvile før jeg starter (utenom mandag og tirsdag).
Treningsprogrammet jeg skal følge fremover vil være et fullkroppsprogram, siden dette er anbefalt under PSMF diett. Litt usikker på hvilke øvelser jeg kommer til å kjøre, men kommer til å ha mest fokus på pullups/chins ettersom jeg har et mål om å øke her! Tenker at siden kroppsvekten går ned, vil det være en fin periode å prøve å øke i pullups. Vil selvfølgelig trene hele kroppen, så ingen misforstår. Tongue

Bilder før diettstart
Jeg suger fremdeles til å ta bilder og til å posere. Har ingen steder hjemme med bra lys til å ta bilder i, så føler bildene blir ganske dårlige. Er helt sykt hvor stor forskjell det faktisk er i feil/rett lys. Tongue






























Spaaaaaam!

Ja, så formen er grei, men har nok lagt på meg litt for mye enn ønsket de siste månedene. Ellers ser jeg ekstra hvit ut på bildene, så får prøve å få meg litt sol før sommeren. Cheesy


Logg for Dag 1 (igår)
Vekt: 86,1kg

Kosthold

http://www.myfitnesspal.com/food/diary/Cartmanok?date=2012-03-05
Totalt: 981 kalorier, 1g karbo, 25g fett, 190g protein
Antall gram fett blir litt misvisende i forhold til forgje diett. Regnet aldri med tran da, men har nå valgt å ta det med siden tran også inneholder kalorier.


Trening

Pullups (maks test)
14

Benkpress
95kg x5
100kg x4
100kg x4
100kg x4
100kg x4

Dips
Kv+25kg x5
Kv+25kg x5
Kv+25kg x9 waaaadduuup

Skråbenk skuldre
26kg x8
26kg x8
28kg x8

Bicep curl
24kg x6
24kg x6
24kg x6

Tricep pushdown
45kg x6
45kg x6
45kg x6


Dag 2
Vekt: 84,6kg

Kosthold
http://www.myfitnesspal.com/food/diary/Cartmanok
Totalt: 1376 kalorier, 19g karb, 51g fett, 200g protein
Antall gram fett blir litt misvisende i forhold til forgje diett. Regnet aldri med tran da, men har nå valgt å ta det med siden tran også inneholder kalorier.

Trening
Første beintrening på en stund. Har fortsatt vondt i høyrefot men treninga gikk faktisk overraskende bra.
Tok uansett en lett økt.

Beinpress
120kg x12
120kg x12
120kg x12

1-Fot beinpress
40kg x12
40kg x12
40kg x12

Leg extensions
65kg x12
65kg x12
65kg x12

Crunches superser greier
10kg x12 + Kv x10
10kg x12 + Kv x10
10kg x12 + Kv x10

Utlogget Kims1991

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 714
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 714

  • .
Sv: Cartman: PSMF diett mot sommeren!
« #133 : 06. mars 2012, 22:45 »
BLir sinnsykkt morsomt å følge med her!

Kan jeg få spørre deg om hva du syns, eller klarte med psmf? Mistet du mye muskler, hvor lenge var du på sist osv...Smiley Hadde vært topp om du kunne si noe om det, da jeg selv tenker i disse baner!

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Cartman: PSMF diett mot sommeren!
« #134 : 06. mars 2012, 22:45 »
Sinnsykt og du har økt i styrke siden jul!

Det blir moro å følge med deg nå fram mot sommern Cartman Smiley Good luck
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!