Skrevet av Emne: Cartman: Stor bildeoppdatering side 29!  (Lest 94309 ganger)

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Cartman: PSMF diett mot sommeren!
« #300 : 30. mars 2012, 20:28 »
Karmøy Kommune da med andre ord Wink
Jepp Cheesy

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Cartman: PSMF diett mot sommeren!
« #301 : 30. mars 2012, 20:39 »
Kommer ikke til å logge så detaljert dagene i ferien, men kommer til å skrive opp kostholdet og logge treningen de dagene jeg trener.

Kosthold
2 skiver med skinke
300g karbonadedeig
300g mager kesam
litt mais, agurk, løk, tacosaus
en plass mellom 50-100g ost
et par lefser

Kommentar: Ganske greit kosthold idag. Havner nok rundt 2000 kalorier, og greit med proteiner. Får se om det kanskje blir noe mer kesam på kvelden.

Trening
Får gratis treningsuke på senteret på mandag, så improviserte idag.
Superset pullups, pushups, planken
6 pullups / 20 pushups / planken i rundt 45sec
6 pullups / 20 pushups / planken i rundt 45sec
6 pullups / 20 pushups / planken i rundt 45sec
6 pullups / 20 pushups / planken i rundt 45sec
6 pullups / 20 pushups / planken i rundt 45sec

Crunches
40
40
40

Kommentar: Improviserte som sagt idag. Tok pullups på enden av et lavt tak eller noe sånt utforbi, vanskelig å forklare, men var litt vanskelig å utføre + gjor vondt inni henda Tongue Ellers en helt grei økt, ble sliten av å kjøre alt i superset.

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Cartman: PSMF diett mot sommeren!
« #302 : 31. mars 2012, 14:56 »
Ble med på spinningtime idag, som varte i 45min. Første kardioøkt på leeeeeenge og kondisen var ikke på topp.. Tongue Forbrant vel rundt 400 kalorier der.

Kostholdet idag har vært litt grovt brød med salami og en boks mager kesam. Blir ris og noe greier senere, og sikkert karbonadedeig om kvelden. Skal ut ikveld og har kjøpt Tuborg Lite med mindre kalorier, haha Cheesy

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Cartman: PSMF diett mot sommeren!
« #303 : 31. mars 2012, 17:28 »
vedder en hundrings på at du forbrent mer enn 400 kcal på 45min spinning (om du sto på da)
Vil tippe nærmere 6-800 Wink
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Cartman: PSMF diett mot sommeren!
« #304 : 03. april 2012, 23:47 »

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Cartman: PSMF diett mot sommeren!
« #305 : 04. april 2012, 08:19 »
den der var dødskul! Tongue
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Cartman: PSMF diett mot sommeren!
« #306 : 04. april 2012, 14:16 »
Hahahahaha fyfaen så bra Cheesy

Utlogget skrangell

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Cartman: PSMF diett mot sommeren!
« #307 : 05. april 2012, 18:15 »
spenende dette cartman! har lest igjenom hele loggen her nå den siste timen! du jobber hart mannj!
 Smiley
vurderer å begynne selv på dette. men vet ikke om jeg kommer til å takle sulten, med så mye i underskud når jeg har såpass fysiskt arbeid som tømrer er. og fotball trening 2 ganger i uka+ enn 3-4 økter på gymen!
må vel bare bite tenna sammen. no payn no ? framgang? Smiley

bra logg! thanks!

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Cartman: PSMF diett mot sommeren!
« #308 : 05. april 2012, 18:53 »
spenende dette cartman! har lest igjenom hele loggen her nå den siste timen! du jobber hart mannj!
 Smiley
vurderer å begynne selv på dette. men vet ikke om jeg kommer til å takle sulten, med så mye i underskud når jeg har såpass fysiskt arbeid som tømrer er. og fotball trening 2 ganger i uka+ enn 3-4 økter på gymen!
må vel bare bite tenna sammen. no payn no ? framgang? Smiley

bra logg! thanks!
Heisann! Tusen takk for det, og veldig kjekt at folk leser hele loggen. Smiley

Det hørtes ut som litt for mye fysisk arbeid + trening på en slik diett. Tror jeg enten ville spist litt ekstra på dager med fotball og/eller hardt arbeid, og heller hatt et større underskudd på fridager. Det mest optimale ville nok dog vært å enten kjørt en slik diett en periode hvor du ikke arbeider så mye og skipper fotballtreningene, eller rett og slett ikke kjørt en så hard diett. Smiley


Utlogget skrangell

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Cartman: PSMF diett mot sommeren!
« #309 : 05. april 2012, 19:32 »
mhm det jeg i grunn å tenkte. litt mere mat, ell karb de dagene med fotball og ellers ligge på enn 2000 kcal pr. dag..
tenkte kansje ikke å kjøre den i din ekstrem variant! Smiley

skal forsjette å følge med framgangen din! stå på mannj!

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Cartman: PSMF diett mot sommeren!
« #310 : 05. april 2012, 19:48 »
mhm det jeg i grunn å tenkte. litt mere mat, ell karb de dagene med fotball og ellers ligge på enn 2000 kcal pr. dag..
tenkte kansje ikke å kjøre den i din ekstrem variant! Smiley

skal forsjette å følge med framgangen din! stå på mannj!

Høres bra ut! Smiley Så lenge du ligger i underskudd vil du få resultater.

Takk for det, tar det forøvrig ganske chill i påsken. Hatt noen "koseøkter" og spiser greit, men ikke optimalt. Smiley

Utlogget skrangell

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Cartman: PSMF diett mot sommeren!
« #311 : 05. april 2012, 19:58 »
vel du er vel ikke aleine der Smiley blir vel fort sånn Smiley

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Cartman: PSMF diett mot sommeren!
« #312 : 11. april 2012, 18:44 »
OPPDATERING

Yooooo! Ferdig med påskeferie og back i Trondheim så tenkte jeg kunne ta en ny oppdatering ettersom dette nå blir siste innspurt til sommeren, og ingen flere avbrekk fra dietten.

Blir nok mye tekst nå, så om du/dere ikke er spesielt interessert går det nok fint å skippe mesteparten av innlegget.. Tongue

Først litt info..
Vekta før påske var ca 82kg (uten karbohydrat i kosten, altså "uten" vann). Vekta lå idag på 84,5kg. Helt sikkert mye vann ettersom kostholdet i påsken har bestått av en del karbohydrater. Føler uansett ikke formen har forverret seg i påsken, heller forbedret seg.
Var faktisk veldig fornøyd med formen idag etter trening. Hadde også sinnsykt bra trykk/pump idag, og var egentlig veldig fornøyd med det meste! Godt tegn! Vil også si formen er mye bedre på 84kg nå enn den var før jul på samme vekt.

Planen mot sommeren..

Grundig forklaring: (Kort versjon i bunn)

Vekt idag: 84kg. Vekt til sommer: 75kg. = -9kg

1kg= 7000kcal. 9kg = -63.000kcal underskudd

56 dager til sommeren. 63.000/56 = -1125kcal dag
Jeg planlegger altså å vege rundt 75kg til sommeren, og trenger et underskudd på 63.000 kalorier for å nå dette målet. Jeg har idag 56 dager til ferie, og for å nå målet må jeg ha et underskudd på i gj.snitt 1125kcal til dagen.


Ifølge de fleste kalkulatorer forbrenner jeg rundt 2800 kalorier til dagen uten trening, og rundt 3500 med trening. Dog tror jeg disse tallene er litt vel høye, og for å være på den sikre siden kommer jeg til å regne med at jeg forbrenner:
Fridag: 2500 kalorier
Treningsdag: 3000 kalorier

Jeg kommer fremover til å ha 4 økter i uken, og dagene kommer til å se slik ut med tanke på kalorier inn og ut:
Mandag (trening): 3000 kalorier ut, 2000 kalorier inn = 1000 kalorier underskudd.
Tirsdag  (trening): 3000 kalorier ut, 2000 kalorier inn = 1000 kalorier underskudd.
Onsdag (fri): 2500 kalorier ut, 1000 kalorier inn = 1500 kalorier underskudd.
Torsdag (trening): 3000 kalorier ut, 2000 kalorier inn = 1000 kalorier underskudd.
Fredag   (trening): 3000 kalorier ut, 2000 kalorier inn = 1000 kalorier underskudd.
Lørdag (fri): 2500 kalorier ut, 1000 kalorier inn = 1500 kalorier underskudd.
Søndag (fri): 2500 kalorier ut, 1000 kalorier inn = 1500 kalorier underskudd.
Totalt: 8500 kalorier underskudd, 1215 gj.snitt dag
Jeg kommer altså til å spise 1000 kalorier på fridager, og 2000 kalorier på treningsdager.


1215kcal * 56 dager = 68.040kcal underskudd / 7000kcal pr kg = 9,7kg.

Om alt går etter planen vil jeg gå ned ca. 9,7kg på 56 dager. Dog vil jeg nok ha 2-4 reefeds, så det reelle tallet vil nok vær litt mindre.


Dette er altså regnestykket bak prosjektet. Dette er uansett mange estimat lagt sammen, så resultater blir nok ikke 100% likt hva jeg har "regnet ut". Jeg bryr meg uansett heller ikke om vekten ender på 73kg, 75kg eller 78kg så lenge jeg er fornøyd med formen. Vekt regner jeg uansett som en god pekepinn på hvordan fremgangen er.


Kort forklaring:
Vekt idag: 84kg
Vekt til sommer: 75kg
Dager til sommer: 56 dager
Totalt underskudd nødvendig: 63.000 kalorier
Underskudd dag nødvendig: 1125 kalorier
Underskudd dag med plan: 1215 kalorier
= WIN

Kosthold
Kostholdet blir nok veldig likt som før påsken. PSMF på fridager og PSMF + ekstra karbs på treningsdager. Biorytme style; karbs sent.

Trening
Har rett og slett gått lei fullkroppsprogram. Liker rett og slett ikke å trene hele kroppen 3 dager i uken.
Jeg vet at fullkroppsprogram blir anbefalt på PSMF dietter, men ettersom jeg spiser ekstra karbohydrater/kalorier på treningsdager blir det ingen ren PSMF diett og jeg ser da heller ikke problemet med å kjøre et splitt program.

Har ikke helt bestemt meg for program. Men tenker å kjøre en 2-splitt som går noe lignende:
Mandag: Bryst, triceps, skuldre, mage (tung)
Tirsdag: Rygg, biceps, bein (lett)
Onsdag: Fri
Torsdag: Bryst, triceps, skuldre, mage (lett)
Fredag: Rygg, biceps, bein (tung)
Lørdag: Fri
Søndag: Fri

Men er som sagt ikke helt sikker, så kom gjerne med forslag. Smiley

Avslutning av diett
Jeg har funnet ut at jeg lage en skikkelig plan over kosthold etter endt diett. Både påske og jul var preget av dårlig kosthold. Dette er pga både familie og venner bryr seg svært lite om kosthold, og jeg blir litt påvirket av dem.. så må ha full skjerpings der til sommeren. Er tross alt hjemme i 2-3 måneder og dette er veldig god til å ødelegge formen helt.. Tongue

Til slutt
Nå kom jeg ikke på mer, så end of wall of text. Smiley
Håper jeg klarer å fullføre dietten slik at jeg for en gangs skyld faktisk gleder meg til å gå i bar overkropp til sommeren! Setter STOR PRIS på kommentarer og tilbakemeldinger, dere aner ikke hvor motiverende det er på tunge PSMF dager.. Tongue

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Cartman: PSMF diett mot sommeren!
« #313 : 11. april 2012, 18:54 »
Fett at du er tilbake Cartman! Blir moro å sammenligne bilder om 56 dager Wink

Jeg lurer på den samme tingen jeg alltid har lurt på med så og si alle som er på PSMF: Hvorfor i all verden sulte seg til døde istedet for å innvistere et par halvtimer i uka på mølla/sykkelen/eller annen kardio!? Skjønner virkelig ikke dette fenomenet Tongue NEI BLUEBEAR; DETTE ER IKKE EN INVITASJON TIL EN EVIG LANG ORDKRIG MED 40.000 ARTIKLER OG FORSKNINGSRAPPORTER!!!
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Cartman: PSMF diett mot sommeren!
« #314 : 11. april 2012, 19:14 »
Fett at du er tilbake Cartman! Blir moro å sammenligne bilder om 56 dager Wink

Jeg lurer på den samme tingen jeg alltid har lurt på med så og si alle som er på PSMF: Hvorfor i all verden sulte seg til døde istedet for å innvistere et par halvtimer i uka på mølla/sykkelen/eller annen kardio!? Skjønner virkelig ikke dette fenomenet Tongue NEI BLUEBEAR; DETTE ER IKKE EN INVITASJON TIL EN EVIG LANG ORDKRIG MED 40.000 ARTIKLER OG FORSKNINGSRAPPORTER!!!
Thanks bro! Cheesy

Vel halve poenget med PSMF dietter er vel at du ligger såpass i underskudd at kardio kun vil tære på muskelmasse. Hvorfor ikke kjøre kardio er vel ofte fordi mange misliker kardio og vil heller ha kontroll på kaloriene med å justere inntaket, inkludert meg. Tongue

Hvis du heller vil inkludere kardio og spise litt mer ser iallefall ikke jeg problemet med det! Er vel opp til enhver hva de foretrekker. Smiley

Selv skulle jeg gjerne kjørt kardio, faktisk. Digger å jogge ute når det er vår/sommer. Problemet mitt ryggen, og det gjør vondt å jogge så orker rett og slett ikke Tongue Alternativet ergometersykkel på senteret, som er UTROLIG kjedelig!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!