Skrevet av Emne: Cartman: Stor bildeoppdatering side 29!  (Lest 94225 ganger)

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Cartman: PSMF diett mot sommeren!
« #330 : 14. april 2012, 18:43 »
Du burde prøve å implementere koffein, og en fettrik frokost.
Og jeg er ikke så fan av LANG PSMF egentlig, da jeg leste noen studier som konfirmerte at vektnedgang var mye mer stabil med å spise etter sultfølelse / lavt underskudd.

Selv om det var elite løftere så er det verdt å ha i bakhodet. Ser PSMFen begynner å stagnere litt med deg også. Uavhengig av påske. :-) Kanskje på tide å re-tenke posisjonen? Om ikke du plutselig har begynt å bygge store mengder muskelmasse da.. du skulle tatt en maskin test 1 x i uken og gjort CM målinger / fettklype målinger også, om du først skal være hardcore på PSMF. Hehe. Så kan jeg utnytte resultatene dine i fremtiden  Cool

PS!
Kyllingfilet 2kg fra Rimi koster 114 eller noe.. kjøpte istad.
Interessant lesing! Jeg er enig i at en strict PSMF diett i 2 måneder for meg nok langt ifra er optimalt. Men nå kjører jeg faktisk kun 40% PSMF og 60% "vanlig diett". PSMF 3 dager, vanlig diett 4 dager.

Mener du jeg burde økt kaloriene hver dag, fremfor PSMF på fridager? Gjerne kom med forslag, jeg er veldig åpen for å endre på ting om jeg/du tror det vil fungere bedre.

Skulle gjerne hatt fettklype ja.. kanskje jeg bør kjøpe? Vet du om de selger på G-sport osv eller må jeg på XXL (evt bestille på nettet)?

Koffein får jeg nok en del i meg tror jeg. Tar anabolic beast (pwo) før trening, og drikker en del pepsi max / cola light. Men fettrik frokost? Hvordan kan det hjelpe å redusere fett/beholde muskler?

Enig i at dietten kan se ut til å stagnere litt. Vil iallefall gi den en uke til og se hva vekta ligger på neste fredag/lørdag. Smiley

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Cartman: PSMF diett mot sommeren!
« #331 : 14. april 2012, 19:00 »
Fettrik frokost holder deg mett. Gjør bare ting mindre bittert  :Smiley

Jeg har selv tenkt på PSMF mellom treningsdagene, men kom frem til at det blir for meningsløst. Om du trives på det så kan det nok gå greit. Jeg kommer til å kjøre PSMF i tidsintervallene som jeg har kjørt tidligere, også under diett. Med fettrik start på dagen og karbohydrat rik avslutning (spesielt på treningsdager).

Fettklype kan du bare kjøpe på myrevolution.no tror også Eirik Sandvik sine nettsider selger.  Cheesy

Har merket denne PSMF uken at en fettrik frokost har hjulpet meg å holde hjernen i sjakk mye bedre, i tillegg til inntak av koffein tidlig har holdt meg gjennom dagene utrolig bra. Og gikk iallefall fra 88 til 84.7 (3.3kg), som er en ny all time low på PSMF.. kan være tilfeldig, men i forhold til hvordan ting var når jeg var på PSMF i Spania så var dette mye mer effektivt psykisk. Følte ikke meg restriktert, og hadde mye energi hele tiden.

Ja, prøv ut en uke til. Hvordan ser ting ut i speilet?

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Cartman: PSMF diett mot sommeren!
« #332 : 14. april 2012, 19:18 »
Den ser jeg! Problemet mitt er egentlig på ingen måte at jeg er sulten ofte. Det vil si, jeg er ofte sulten om morgenen og om kvelden, men morgensulten gjør meg ikke så mye egentlig, en proteinshake demper sulten frem til trening. Når jeg trener er jeg heller aldri sulten siden jeg drikker litervis med vann.. Tongue
Om kvelden blir jeg ofte ganske sulten et par timer før jeg legger meg, men klarer fint å sovne litt sulten, så det er heller egentlig ikke et stort problem.

Det jeg syns er mest bittert med dietten er at jeg rett og slett savner mat, eller noe digg, til tider. Trenger ikke nødvendigvis vær veldig sulten, men frister bare med pizzzzzzzaaaa eller burger osv!

Tror dog sult/energi kommer til å bli et større problem når eksamensperioden kommer, som vel starter om ca. 2 uker. Å legge til en litt fettrik frokost kan helt sikkert hjelpe da, og blir noe jeg kommer til å vurdere. Smiley

Blir mye tekst dette, men for å si det slik: Jeg skal alltid klare å leve på en hard diett, og om det å legge til mer kalorier/fett/karbohydrater kun vil hjelpe meg med velvære under dietten har jeg ikke behov for det. Om det derimot kan hjelpe meg å beholde muskler, slik at kroppssammensetningen blir bedre enn ved et større underskudd, er det noe jeg gjerne gjør. Smiley

Angående fettklype tenkte jeg mer at jeg kunne stikke ned å skaffe på mandag, istendenfor å bestille og vente enda lengre. Tongue

Jeg begynner å bli mer og mer fornøyd med speilbildet. Får enda tak i en god klype med fett på magen, men kjenner magemusklene veldig godt, og i rett lys føler jeg til tider jeg kan skimte starten på en sixpack. Blodårene på underarmene spesielt begynner å vises veldig godt når jeg trener, noe som tyder på lavere fettprosent. Begynner også å få en synlig blodåre midt på biceps som jeg aldri har hatt før, noe som også tyder på lavere fettprosent. Føler at fettet slipper alle andre plasser enn magen i starten, noe som også sikkert stemmer. Smiley

Redstrek

  • Gjest
Sv: Cartman: PSMF diett mot sommeren!
« #333 : 14. april 2012, 19:44 »
Sleng ut bilde(r)  Wink

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Cartman: PSMF diett mot sommeren!
« #334 : 14. april 2012, 20:17 »
Sleng ut bilde(r)  Wink
Har bestemt meg for å vente til jeg ser bedre resultater før jeg legger ut bilder. Ser ingen vits i å legge ut hver uke ettersom forskjellen ikke er så stor på kort tid. Tongue

Men skal se om jeg får tatt med kamera på senteret en dag, men ført må jeg finne det jævla kamera jeg har rotet vekk Tongue lol

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Cartman: PSMF diett mot sommeren!
« #335 : 14. april 2012, 22:54 »
Dag 28

Kosthold
Treningsdag - Ekstra karbohydrater

http://www.myfitnesspal.com/food/diary/Cartmanok

Totalt: 1968kalorier, 144g karbs, 50g fett, 206g protein

Kommentar: Bra kosthold idag. Digg med 400g potetbåter med pomfrikrydder etter trening!


Trening
Ble rygg og biceps idag. Ganske chill økt. Prøvde ut et par nye øvelser jeg tenker å bruke i programmet jeg starter neste uke.

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Cartman: PSMF diett mot sommeren!
« #336 : 16. april 2012, 01:25 »
Dag 29

Kosthold

http://www.myfitnesspal.com/food/diary/Cartmanok

Totalt: 1470 kalorier, 60g karb, 44g fett, 194g protein

Kommentar: Litt mye karbs til PSMF dag, pga jeg drakk en liter skummet melk til maten. Blir og litt mer fett enn ønsket, pga alle butikker i nærområdet er utsolgt for kyllingfilet, satser på det er back imorgen. Smiley

Ingen trening idag, men starter med nytt program fra imorgen av.

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Cartman: PSMF diett mot sommeren!
« #337 : 16. april 2012, 22:29 »
Dag 30

Kosthold

http://www.myfitnesspal.com/food/diary/Cartmanok
Totalt 2401 kalorier, 172g karb, 65g fett, 261g protein

Kommentar: Litt for mye kalorier enn planlagt, og for mye fett. Lurer på om Rema i Trondheim har sluttet å ta inn 1kgs pakker med solvinge kyllingfilet, fordi ingen av de 3 i nærheten har hatt de siste dagene. Derfor blir det karbonadedeig, har ikke råd til å spise biff osv. hver dag dessverre. Smiley Ellers en bra dag til å vær treningsdag, bra med proteiner og karbohydrater.


Trening
Overkropp - Tung

Benkpress
95kg x5
100kg x5
105kg x5!

Pullups
Kv x5
Kv+10kg x5
Kv+10kg x5
Kv+20kg x5

Skråbenk skuldre
26kg x5
28kg x5
28kg x5

Bred roing (ganske lett pga. vond rygg)
55kg x8
55kg x8
55kg x8

Smalbenk
70kg x5
70kg x5
70kg x5
Veldig lett, men fikk litt vondt i skuldrene..

Mage superset crunches
Kv+20kg x15, Kv+10kg x15, Kv+0kg x15
Kv+20kg x15, Kv+10kg x15, Kv+0kg x15
Kv+20kg x15, Kv+10kg x15, Kv+0kg x15

Kommentar: VELDIG fornøyd med dagens økt! Satt ny pers med 105kg x5 i benkpress! Hvorfor er jeg alltid sterkere på diett egentlig? wtf
Pullups gikk også veldig bra, har aldri klart 5 reps med 20kg mellom beina før, så det var gøy! Smiley
For de som lurer kommer jeg til å kjøre en 2 splitt fremover som går slik:

Mandag: Tung overkropp
Tirsdag: Tung underkropp
Onsdag: Fri
Torsdag: Lett/medium bryst, skuldre, tricep
Fredag: Lett/medium rygg, bicep, bein


Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Cartman: PSMF diett mot sommeren!
« #338 : 17. april 2012, 20:06 »
Dag 31

Kosthold
http://www.myfitnesspal.com/food/diary/Cartmanok

Totalt: 1484 kalorier, 65g karb, 25g fett, 246g protein

Kommentar: Ekstra karbohydrater pga treningsdager. Legger meg uansett lavt på karbohydratene idag, siden jeg havnet litt for høyt igår. Ellers fikk jeg endelig tak i kyllingfilet igjen, så godt fornøyd med antall gram fett idag, kun 15g utenom omega 3. Smiley


Trening
Underkropp - Tung

Beinpress
160kg x5
160kg x5
160kg x5

1-Fot beinpress
60kg x5
60kg x5
60kg x5

Sittende tåhev
35kg x6
40kg x6
40kg x6

Leg curl MYO-reps
40kg x8 +3 +3 +3

"Kardio"
ca. 15min gåing i litt stigning, 6km/t for da lulz

Kommentar: Bra økt idag og, selv om jeg gjerne skulle hatt muligheten til å trent knebøy/markløft. meh


Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Cartman: PSMF diett mot sommeren!
« #339 : 18. april 2012, 23:38 »
Dag 32

Kosthold

http://www.myfitnesspal.com/food/diary/Cartmanok

Totalt: 1083 kalorier, 2g karb, 22g fett, 218g protein

Kommentar: Veldig fornøyd med dagen. Kyllingfilet <3

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Cartman: PSMF diett mot sommeren!
« #340 : 19. april 2012, 23:43 »
Dag 33

Kosthold
Treningsdag - Ekstra karbohydrater

http://www.myfitnesspal.com/food/diary/Cartmanok

Totalt: 2169 kalorier, 155g karb, 31g fett, 313g protein

Kommentar: Veldig fornøyd med kostholdet idag. Tror jeg har funnet ny favorittrett på treningsdager. Lomper med mager kesam og kyllingfilet, omnomnom. Cheesy Ble kanskje litt mye proteiner, men that's just niiiiiiice


Trening
Bryst, tricep, skuldre - Hypertrofi

Benkpress
80kg x12
80kg x12
80kg x12

Manualbenk
24kg x12
24kg x12
24kg x12

Cabelcross(?)
15kg x15
15kg x15
15kg x15

Skråbenk skuldre
18kg x12
18kg x12
18kg x12

Sidehev
5kg x12
5kg x12
5kg x12

Kommentar: Digg økt! Styrken i benkpress har iallefall ikke blitt redusert. Ble kanskje litt mye øvelser på bryst, usikker på om jeg kommer til å kjøre 3 øvelser fremover.


Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Cartman: PSMF diett mot sommeren!
« #341 : 20. april 2012, 01:21 »
Hvordan syns du det fungerer å alternere på psmf og "vanlig diett"? Veier du deg hver dag? Drar du vann igjen de dagene du spiser mer? Det er et av alternativene jeg har lurt litt på når jeg er ferdig med PSMF.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Cartman: PSMF diett mot sommeren!
« #342 : 20. april 2012, 01:42 »
Hvordan syns du det fungerer å alternere på psmf og "vanlig diett"? Veier du deg hver dag? Drar du vann igjen de dagene du spiser mer? Det er et av alternativene jeg har lurt litt på når jeg er ferdig med PSMF.
Syns egentlig det fungerer ganske bra! Har enda ikke hatt problemer med lite energi under dietten, noe jeg hadde forgje gang. Hjelper også veldig psykisk med at jeg vet at jeg snart kan spise karbs igjen, litt hardt med 2 uker mellom hver gang som jeg gjor ved forgje diett.
Styrken er heller ikke blitt redusert, perset faktisk med 105kg x5 reps i benkpress denne uken. Om jeg hadde hatt mindre styrke/trykk med mindre karbs vet jeg ikke, men det ser jeg ikke bort ifra.

Jeg veide meg hver dag de 24 første dagene. Hvis du blar tilbake et par sider har jeg tatt vekten hver dag med i flere poster. Den første uken kjørte jeg null karbs hver dag, og gikk ned 3-4kg. Deretter merket jeg at vekten vanligvis var 0,5 -1 kg mer dagen etter trenings/karb dag, så ja jeg merker at vekten går litt opp dagen etter karbinntak. Vekten ser uansett ut til å "normalisere" seg etter 1-2 dager uten karb. På grunn av dette har jeg valgt å kun veie meg 1 dag i uken. Litt usikker på hvilken dag, men mest sannsynlig søndag ettersom jeg da ikke har spist karbs på 2 dager.

Selv er jeg egentlig veldig fornøyd med en slik diett. Klarer meg egentlig helt fint uten karbs på fridager, og har ikke store problemer med å ligge så lavt på kaloriene. Er ofte sulten om morgenen, men er du på diett syns jeg nesten du bør være sulten til tider.

Nå kan jeg ikke uttale meg enda om hvor effektiv en slik diett er, men jeg merker formen blir bedre og bedre, og satser på jeg skal klare å beholde mesteparten av muskelmassen ved å kjøre på slik fremover, men time will show! Smiley

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Cartman: PSMF diett mot sommeren!
« #343 : 20. april 2012, 01:57 »
To strake uker uten karbs hadde blitt et problem for meg, for å si det mildt Wink Står respekt av å klare det. Nå har jeg et free meal midt i uka og en refeed lørdag og det fungerer veldig greit, da går det jo ikke mer enn noen dager mellom hver karbload. Blir nok kanskje til at jeg forsøker samme opplegget som deg etterhvert så jeg skal følge med videre. Fortsatt lykke til Smiley
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Cartman: PSMF diett mot sommeren!
« #344 : 20. april 2012, 02:08 »
To strake uker uten karbs hadde blitt et problem for meg, for å si det mildt Wink Står respekt av å klare det. Nå har jeg et free meal midt i uka og en refeed lørdag og det fungerer veldig greit, da går det jo ikke mer enn noen dager mellom hver karbload. Blir nok kanskje til at jeg forsøker samme opplegget som deg etterhvert så jeg skal følge med videre. Fortsatt lykke til Smiley
Hehe, det var ganske hardt ja, så foretrekker denne dietten fremfor helt strict PSMF. Smiley Tror egentlig ikke strict PSMF diett er å anbefale til personer som har trent en stund heller, mister rett og slett for mye muskler.

Opplegget ditt høres også veldig greit ut. Forskjellen blir vel på en måte at jeg har 3-4 free meals i uken, men ingen spisedag. (Det vil si jeg har planer om reefed, men ikke enda)

Takk for det, lykke til du også! Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!