Skrevet av Emne: Proteinrikt kosthold - Get bigger without fat?  (Lest 2549 ganger)

Utlogget shortyz223

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Proteinrikt kosthold - Get bigger without fat?
« : 31. oktober 2011, 23:17 »
Hei  Cool


Har kommet meg ned i en ganske grei fettprosent og vil kanskje komme meg enda litt lavere. Så framover nå skal det bare spises Skikkelig proteinrik mat. Magerutene skal mer fram en noen gang. Trenger derfor tips og råd til God og Proteinrik mat.

Måltidene jeg trenger hjelp til -
# Frokost
# Før trening
# Etter trening
# Kveldsmat

Lunsj og middag (mors hjemmelagde middager og lunsjer  woot helt knall! ) er forsovet i boks! Men tingen er at jeg skal fortsatt opp i vekt, men med så lite fett som overhodet mulig. Vil det holde med 5 måltider av god kvalitet og riktig posjonert?

Tar godt i mot kritikk, og enda bedre hjelp og ros!
16 år
80 KG +-
185 cm
Benkpress: 100kg x 1

"The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow."

Utlogget Fjellsko

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 37

  • 81 kg ernæringsfreak/ sofagris/ treningsnarkoman
Sv: Proteinrikt kosthold - Get bigger without fat?
« #1 : 01. november 2011, 13:26 »
Hvilken energifordeling hadde du tenkt deg? Du må huske da at du trenger fett for å kunne ha optimale nivåer av testosteron i kroppen, så kanskje ikke lurt å legge seg for lavt på fettmengden?
Din fremtidige ernæringsfysiolog!

Min trenings-mat filosofi: Nok mat -> Sunn/riktig mat -> Proteinrik mat -> Kosttilskudd med dokumentert effekt -> Andre kosttilskudd uten dokumentert effekt.

Erfaring: 8 år med styrketrening, 5 år med kampsport

Utlogget shortyz223

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Sv: Proteinrikt kosthold - Get bigger without fat?
« #2 : 01. november 2011, 15:26 »
Hvilken energifordeling hadde du tenkt deg? Du må huske da at du trenger fett for å kunne ha optimale nivåer av testosteron i kroppen, så kanskje ikke lurt å legge seg for lavt på fettmengden?

Energifordelig, tenker du da kcal per dag? I så fall. Kanskje noe over det jeg forbrenner, men ikke mye. Skal bygge muskler med så lite fett som overhodet mulig!
16 år
80 KG +-
185 cm
Benkpress: 100kg x 1

"The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow."

Utlogget Fjellsko

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 37

  • 81 kg ernæringsfreak/ sofagris/ treningsnarkoman
Sv: Proteinrikt kosthold - Get bigger without fat?
« #3 : 01. november 2011, 18:32 »
Energifordelig, tenker du da kcal per dag? I så fall. Kanskje noe over det jeg forbrenner, men ikke mye. Skal bygge muskler med så lite fett som overhodet mulig!

Hvor mange prosent fett, karbohydrat og protein = Energifordeling Wink Tenker at du vil ha høyest mulig prosentandel fra proteiner, ikke sant?

Skjønner ikke helt greia egentlig. Fett er bra, så lenge det er i riktige mengder, akkurat som de andre makronæringstoffene. Du får nok bedre resultater med denne energifordelingen:
Fett: 20-30E%
Protein: 20-30E%
Karbohydrat: 40-60E%

Spiser du da for å øke muskelmasse så tenker jeg du får nok av alt essensielt og alt som er nødvendig for å få beste forutsetninger for at kroppen produserer godsakene som gjør at du får den kroppen du vil ha Wink

Jeg har satt karbohydratmengden ganske høyt (synes jeg), men det er fordi du vil være på en lav-fett diett (Dette som jeg har satt opp ligger fortsatt ikke da i en lav-fett diett. Vil du ha mer proteiner, så minsk karbohydratmengden heller enn fettmengden.

Når det gjelder høyprotein-mat eller høy -protein og -karbohydrat mat så kan du f.eks prøve:

Smoothie med proteinpulver
Fullkornspannekaker med cottage-cheese (og syltetøy om du vil)
Tunfisksalat
Kyllingsalat med fetaost, currykesam og baguetter
Kyllinglår, ris og salat.

Dette er alle ting som jeg spiser...
Din fremtidige ernæringsfysiolog!

Min trenings-mat filosofi: Nok mat -> Sunn/riktig mat -> Proteinrik mat -> Kosttilskudd med dokumentert effekt -> Andre kosttilskudd uten dokumentert effekt.

Erfaring: 8 år med styrketrening, 5 år med kampsport

Utlogget shortyz223

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Sv: Proteinrikt kosthold - Get bigger without fat?
« #4 : 01. november 2011, 21:38 »
Hvor mange prosent fett, karbohydrat og protein = Energifordeling Wink Tenker at du vil ha høyest mulig prosentandel fra proteiner, ikke sant?

Skjønner ikke helt greia egentlig. Fett er bra, så lenge det er i riktige mengder, akkurat som de andre makronæringstoffene. Du får nok bedre resultater med denne energifordelingen:
Fett: 20-30E%
Protein: 20-30E%
Karbohydrat: 40-60E%

Spiser du da for å øke muskelmasse så tenker jeg du får nok av alt essensielt og alt som er nødvendig for å få beste forutsetninger for at kroppen produserer godsakene som gjør at du får den kroppen du vil ha Wink

Jeg har satt karbohydratmengden ganske høyt (synes jeg), men det er fordi du vil være på en lav-fett diett (Dette som jeg har satt opp ligger fortsatt ikke da i en lav-fett diett. Vil du ha mer proteiner, så minsk karbohydratmengden heller enn fettmengden.

Når det gjelder høyprotein-mat eller høy -protein og -karbohydrat mat så kan du f.eks prøve:

Smoothie med proteinpulver
Fullkornspannekaker med cottage-cheese (og syltetøy om du vil)
Tunfisksalat
Kyllingsalat med fetaost, currykesam og baguetter
Kyllinglår, ris og salat.

Dette er alle ting som jeg spiser...

Ok, takk for flott svar Smiley
16 år
80 KG +-
185 cm
Benkpress: 100kg x 1

"The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!