Skrevet av Emne: Funker 300sparatan?  (Lest 4678 ganger)

Utlogget Blackday

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 657
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 657

Sv: Funker 300sparatan?
« #15 : 12. november 2011, 18:56 »
lol

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: Funker 300sparatan?
« #16 : 12. november 2011, 19:01 »
ligger på vel rundt 300gram proteiner om dagen..

hva veier du?

når det gjelder om programmet funker eller ikke, kan ingen si det.. du så jo at det funket på de som var med i filmen, (freaks). spørsmålet er jo om det funker på deg..? da kan jo jeg late som om jeg veit alt om kroppen din å si ja, men det veit jeg ikke..

- hvis du vil finne ut om det funker, prøv det da vel?
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget Martin N0ttaD

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 223

Sv: Funker 300sparatan?
« #17 : 12. november 2011, 19:12 »
jeg veier 75kg

har tenkt til å prøve det når våren kommer og jeg kjører mot ripped form haha
Reach for the sky because if you should happen to miss you'll still be among the stars!

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: Funker 300sparatan?
« #18 : 12. november 2011, 19:14 »
jeg veier 75kg

har tenkt til å prøve det når våren kommer og jeg kjører mot ripped form haha

300g proteiner om dagen er helt ubrukelig, bare så du veit det Wink

ja, gjør det.. Smiley kan nok funke
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget Blackday

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 657
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 657

Sv: Funker 300sparatan?
« #19 : 12. november 2011, 19:21 »
hva veier du?

når det gjelder om programmet funker eller ikke, kan ingen si det.. du så jo at det funket på de som var med i filmen, (freaks). spørsmålet er jo om det funker på deg..? da kan jo jeg late som om jeg veit alt om kroppen din å si ja, men det veit jeg ikke..

- hvis du vil finne ut om det funker, prøv det da vel?


Nå har det kommet fram at det var ikke dette programmet de brukte, Har rota bort kilden men skal sende link så fort jeg finner den Wink

Utlogget Martin N0ttaD

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 223

Sv: Funker 300sparatan?
« #20 : 12. november 2011, 19:32 »
har lest det engang jeg å høy men hvis du finner kilden post den husker ikke jeg heller sånn i farten
Reach for the sky because if you should happen to miss you'll still be among the stars!

Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

Sv: Funker 300sparatan?
« #21 : 12. november 2011, 20:38 »
300g proteiner om dagen er helt ubrukelig, bare så du veit det Wink

ja, gjør det.. Smiley kan nok funke

Det er bevist positiv virkning på proteininntak helt opp til 4g per kg. Så er ikke nødvendigvis overkill det Wink
Njoa

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: Funker 300sparatan?
« #22 : 12. november 2011, 20:56 »
Det er bevist positiv virkning på proteininntak helt opp til 4g per kg. Så er ikke nødvendigvis overkill det Wink

haha, ja for all del.. kjør på Smiley lål
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget Blackday

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 657
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 657

Sv: Funker 300sparatan?
« #23 : 12. november 2011, 20:59 »
Det er bevist positiv virkning på proteininntak helt opp til 4g per kg. Så er ikke nødvendigvis overkill det Wink

Kilde?

Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

Sv: Funker 300sparatan?
« #24 : 12. november 2011, 21:23 »
Kilde?
 

Gjerne en god proteinkilde.
Njoa

Utlogget Blackday

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 657
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 657

Sv: Funker 300sparatan?
« #25 : 12. november 2011, 21:48 »
kjøtthue....

kilden til din påstand.. Kilder som studier, forsøk med test grupper med personer som fikk forskjellige mengder proteiner osv aka fast bevis? eller er dette bare nok en løs påstand?

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: Funker 300sparatan?
« #26 : 12. november 2011, 21:54 »
eller er dette bare nok en løs påstand?

dette er treningsforum.. folk som ikke aner hva de snakker om deler "kunnskap"
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Celdiir

  • Gjest
Sv: Funker 300sparatan?
« #27 : 12. november 2011, 23:09 »

Nå har det kommet fram at det var ikke dette programmet de brukte, Har rota bort kilden men skal sende link så fort jeg finner den Wink

Ser ut som Gym Jones dessverre har fjerna artikkelen de hadde på siden sin om 300-treninga, men fant heldigvis dette i et intervju:

Sitat
What was the inspiration behind the 300 'test'?

I was responsible for getting the actors and stuntmen prepared for their roles in the Movie '300'.  Part of this was the process of these guys becoming 'Spartans'.  The director Zack Snyder and I decided we needed to have a graduation exercise.

This was the original challenge:

25 x Pull-up +
50 x Deadlift @ 60kg +
50 x Push-up +
50 x Box Jump @ 24 inch box +
50 x Floor Wiper @ 60kg +
50 x KB Clean & Press @ 15 kg (single arm) +
25 x Pull-up

Of the 35 people trained only 17 were invited to take the test.  The criteria was that they were not only physically capable, but that the seeds were sown psychologically.  They had to be scared and unprepared, a recipe of fear.  It was designed as a test not a workout, to assess certain characteristics - for example how do you deal with stressful conditions?
http://www.thefitnessexplorer.com/home/2010/12/1/300-second-interview-mark-twight-gym-jones.html

Så intet treningsprogram, kun en test som 17 av 35 tok. Og det gir mening. Dette er en økt som nevner spesifikke belastninger og øvelser. 50 markløft med 60 kg for en 100 kgs løfter? Haha, dream on! 50 clean and press med en 15 kgs bells er nesten enda verre. 2 sett med 25 chin-ups? Hvor mange klarer dette? Ser for meg at for folk flest blir dette et kippe-cheate-rest-pause-helvette som gir massive muskelknuter i armhule/rear delts-området etter ikke alt for lange tiden.

Hvis man justerer belastningene og øvelsene slik at disse passer den som måtte finne på å trene dette så kan det godt hende dette er fremragende sirkeltrening, men det er fortsatt ikke slik 300-folka trente.

Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

Sv: Funker 300sparatan?
« #28 : 13. november 2011, 00:09 »
kjøtthue....

kilden til din påstand.. Kilder som studier, forsøk med test grupper med personer som fikk forskjellige mengder proteiner osv aka fast bevis? eller er dette bare nok en løs påstand?

Forsto det du Smiley Lagrer du alle forsknings rapporter du har lest i tilfelle du kommer til å måtte trenge å vise den på ett forum? Nei, desverre. Dette lærte jeg på en forelesning på AFPT der vi så på forsknings rapporten via powerpoint.
Det jeg husker er at det var bevist økt positiv virkning på proteininntak opp til 4g per kg, men over det var det ikke vist noe økning. Derimot så var virkningen mye høyere fra 1-2 og 2-3 enn det var fra 3-4, men det var bevist økt virkning.

Om du absolutt vil ha den forknings rapporten får du søke deg frem selv eller ringe til AFPT.
Njoa

Utlogget Suppemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 414
  • Honnør: 327
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 414

Sv: Funker 300sparatan?
« #29 : 13. november 2011, 00:39 »
Forsto det du Smiley Lagrer du alle forsknings rapporter du har lest i tilfelle du kommer til å måtte trenge å vise den på ett forum? Nei, desverre. Dette lærte jeg på en forelesning på AFPT der vi så på forsknings rapporten via powerpoint.
Det jeg husker er at det var bevist økt positiv virkning på proteininntak opp til 4g per kg, men over det var det ikke vist noe økning. Derimot så var virkningen mye høyere fra 1-2 og 2-3 enn det var fra 3-4, men det var bevist økt virkning.

Om du absolutt vil ha den forknings rapporten får du søke deg frem selv eller ringe til AFPT.

Et AFPT kurs er jo virkelig kremen av høyere utdanning. Jeg kan tenke meg graden av kildekritikk er skyhøy.

Foreleserene har nok doktorgrader i fleng, spesielt med tanke på artiklene som står på hjemmesiden. Flere av artiklene på hjemmesiden var blant var skrevet av personer med tittelen PT. Jeg vet ikke hva PT står for, men det må jo være høyere enn professor siden jeg aldri har hørt om det innen høyere utdanning.

Dette fagstoffet fant jeg på nettsiden:

Tips for økt muskelmasse.

2: Spis minst 6 ganger om dagen.

6: Vær nøye med post-workout inntaket.
Omtrent 1 gram pr kilo kroppsvekt i karbohydrater.

Generelle kostholdsråd:

Regel 1: Spis hver tredje time
Forskning har konkludert med at et jevnt inntak av mat holder blodsukkeret stabilt og motvirker negative effekter av et svingende blodsukker. Effekter av dette er bedre omsetning av fett, lettere økning av muskelmasse, bedre helse og prestasjon.

Hyppige inntak av protein stimulerer forbrenningen og sikrer en jevn strøm av næring til musklene.

Regel 3: Spis grønnsaker til hvert måltid
Animalske matvarer er syredannede. Et høyt inntak av proteiner vil derfor senke pH i kroppen, noe som gjør det vansekligere å brenne fett, øker inflammasjoner, reduserer bentettheten og muskelmassen. Frukt og grønnsaker er basedannende matvarer og motvirker eventuelle negative effekter knyttet til høyt inntak av animalske matvarer.
Om du ikke kan spise grønnsaker til hvert måltid anbefales det ”grønne drinker”.

Denne "artikkelen" om sure og basiske matvarer var også utført med høyeste kildekritikk. Bare ta en titt på alle kildereferansene. http://www.afpt.no/?page=128&article=254

Jeg kan bare våge å håpe på at den brilliante Dr.Robert Young er foreleser der?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!