Skrevet av Emne: Funker 300sparatan?  (Lest 4677 ganger)

Utlogget Blackday

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 657
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 657

Sv: Funker 300sparatan?
« #30 : 13. november 2011, 00:46 »
Forsto det du Smiley Lagrer du alle forsknings rapporter du har lest i tilfelle du kommer til å måtte trenge å vise den på ett forum? Nei, desverre. Dette lærte jeg på en forelesning på AFPT der vi så på forsknings rapporten via powerpoint.
Det jeg husker er at det var bevist økt positiv virkning på proteininntak opp til 4g per kg, men over det var det ikke vist noe økning. Derimot så var virkningen mye høyere fra 1-2 og 2-3 enn det var fra 3-4, men det var bevist økt virkning.

Om du absolutt vil ha den forknings rapporten får du søke deg frem selv eller ringe til AFPT.



Nåja, Nå vet jeg ikke hvor mye denna karen får i seg av proteintilskudd osv, men vis han skal få i seg 300g proteiner som du mener er helt ok så kommer han til å slite med å få i seg så mye mat, tro meg i've been there. så det du sier er at 3-4g ikke er like effektivt som 1-2-3 gram men du syns fortsatt at det er helt greit å la han eta 4gram prot?

Nei den rapporten kan du døtte et visst sted.

Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

Sv: Funker 300sparatan?
« #31 : 13. november 2011, 00:53 »
Om du tror forelesningene vi hadde der og hva som står på internet siden er det samme har du en vei å gå. Vi hadde ett bredt spekter av forelesere som gikk fra ostepater, naprapater, ernærings fysiologer etc. Vi fikk veldig gode kilde henvisninger til all forskning der, men som du også forhåpentlig vet er det STOR forskjell på meningen innen for treningsfeltet. Du har personer som spiser 1 gang om dagen med kjempe bra resultat, du har personer som spiser 8 ganger om dagen med kjempe bra resultat. Lavkarbo, lavfett blablabla.

Det du må forstå er at de artiklene som er skrevet der av folk som er PT (Det står for personlig trener, og det er desverre ikke høyere enn professor.) er mest sannsynlig for å hjelpe og/eller reklamere for personlige trenere som har gjort det bra igjennom dems kurs.

Om du vil diskutere mer utover dette er jeg åpen for det, men nå er det natta og trening imorgen. Ha en videre fin kveld.




Nåja, Nå vet jeg ikke hvor mye denna karen får i seg av proteintilskudd osv, men vis han skal få i seg 300g proteiner som du mener er helt ok så kommer han til å slite med å få i seg så mye mat, tro meg i've been there. så det du sier er at 3-4g ikke er like effektivt som 1-2-3 gram men du syns fortsatt at det er helt greit å la han eta 4gram prot?

Nei den rapporten kan du døtte et visst sted.

Jeg sier ikke at han skal ha i seg 4g proteiner, jeg sa bare til han som avkastet det at 4g proteiner per kg var bortkastet at det ikke helt stemte. Jeg får ikke i meg 4g proteiner mer kg, nærmere 2-2.5 og klarer meg fint med det. Eneste jeg sa var at det fantes forskning som viste økt effekt opptil 4g per kg. Om det er så vanskelig for folk å forstå så får dere bare fortsette med den smale horisonten dere og ha en videre fin kveld Smiley
Njoa

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!