Skrevet av Emne: Ketose diett på 500 kcal  (Lest 14853 ganger)

Utlogget Ninaaa

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 17

  • Ninaaa
Ketose diett på 500 kcal
« : 06. november 2011, 22:56 »
Hei alle sammen!
Tenkte å starte et innlegg her om min egen trening og diett som jeg er på nå Smiley
Og få litt inspirasjon, innspill og høre andres meninger om trening og diett  Smiley

Er ei jente på 22 år og 167 cm over bakken.
Bestemte meg for å virkelig gjøre noe med vekta da jeg nådd 87 kg. Da var det nok.
Lider vel av mild treningsnarkomani Og trener 6 dager i uka.. Får jeg ikke trent blir jeg sur Og legger opp mye av dagen etter når og hva jeg skal trene..

Som det står i tittelen så er jeg i ketose nå. Dette ved hjelp av et program som er på mitt treningssenter sammen med egen helsekonsulent. Det består av at jeg spiser 3 shake/supper som til sammen inneholder 400 kcal + 1 spiseskje omega 3 olje som inneholder 100 kcal.
Så mitt kcal inntak per dag er på 500 kcal.

En ganske vanlig dag fungere på denne måten for meg :
Første måltid mellom kl 12-13 - 1/2 kald sjokoladeshake (VLCD- Very Low Calorie Diet)
Andre måltid mellom kl 16-18 - 1/2 kald VLCD sjokoladeshake.
Middag mellom kl 20-22 - VLCD Grønnsakssuppe med Chicken&Steak krydder.
Kveldsmat ca kl 23.30 - VLCD Grønnsakssuppe med Chicken@Steak krydder.


Styrketreninga mi består av følgende øvelser:

Jeg kjører mellom 2-4 sett. Hele økta skal være gjort på 1 time og 15 minutter.

*10 minutter oppvarming.
*15 stk knebøy på bosu, med den runde del ned mot gulvet.
* 8-12 stk hofte fleksjon i slynge, skal finne ut hva den heter på engelsk.
* 20 stk utfall med 15 kg på nakken.
*10-15 stk brystpress i TRX slynge.
*10-15 stk kroppshev i TRX slynge.
* 7 sit ups på abmat rett frem, 7 til høyre og 7 til venstre.
* 10-15 stk arnold press på stor ball med 5 kg manualer.
* 20 stk Kettelbells to hånd swing
* 10-15 stk sittende roing med 30 kg
*20 stk magetwist med 8 kg.

Kondisjon:

4 x 4 minutter intervall x 2
2 minutter sakte gange med 1 % heling
2 minutter rask gange med 5 % heling

20 minutter sykling med varierende intensitet.

Veiing skjer ved 14 dager mellomrom.

Startvekt var 87,2 kg.
Vekt ved veiing 2. gang - 84, 7 kg.
Vekt ved veiing 3. gang - 81.0 kg.


Målet er og nå 67 kg. Så det er bare å stå på Smiley
 
 
No pain, No gain!

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #1 : 06. november 2011, 23:04 »
Skal du trene styrke og drikke suppe med kaloriinntak på 500 kcal om dagen..? Unnskyld meg, det er galskap!!!

Jeg brukte to år på å gå fra 100kg til 84kg med sunt kosthold! Ting tar TID! Du vet med deg selv at å leve på 500kcal om dagen ikke er bra. Spis heller vanlig og kutt ut alle søtsaker, potetgull og annen junkfood. Verre er det ikke. Dette er mat som du må kutte ut uansett hvis du skal gå ned i vekt og fettprosent.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #2 : 06. november 2011, 23:14 »
skjønner virkelig ikke poenget med å trene sånn med det kostholdet der. Å spise så lite kalorier kalles sulting, jeg skal ikke si at det er helt latterlig unødvendig osv hvis du absolutt vil ned i vekt, men hva er vitsen med å trene da ? det er jo alt annet en produktivt og vil bare forbrenne såpass med kalorier at du vil føle deg enda jævligere. må jo være helt jævlig å trene og gjør jo overhodet ikke noe for kroppen din da du gjør alt annet en å bygge deg opp med den kosten Tongue
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget Ninaaa

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 17

  • Ninaaa
Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #3 : 06. november 2011, 23:16 »
Skal du trene styrke og drikke suppe med kaloriinntak på 500 kcal om dagen..? Unnskyld meg, det er galskap!!!

Jeg brukte to år på å gå fra 100kg til 84kg med sunt kosthold! Ting tar TID! Du vet med deg selv at å leve på 500kcal om dagen ikke er bra. Spis heller vanlig og kutt ut alle søtsaker, potetgull og annen junkfood. Verre er det ikke. Dette er mat som du må kutte ut uansett hvis du skal gå ned i vekt og fettprosent.

Nei det er ikke galskap. Det er et eget program som er på treningsenteret jeg er på. Har ikke lov til å gå på dette i mer enn 2 og 1/2 mnd.. I tillegg var kriteriene at man ikke skulle gå ned mer enn 25 kg.
Det som er, er at jeg ville ha resultatene raskt. Har gått ned tidligere på vanlig måte med sunt kosthold og trening, men syntes det tok for lang tid før jeg fikk resultater og mistet motivasjoen. Nå har jeg gått ned rundt 12 kg og har aldri hatt så stor treningsinteresse før.
Siden jeg kun går på 500 kcal om dagen er jeg nødt til å drikke mye vann for å føle meg bra og opplagt. så drikker rundt 3-4 liter om dagen. Har aldri hatt så mye energi som jeg har fått på denne dietten. I tillegg så er poenget med denne dietten å restarte hjernen til nye sunnere vaner. Det er inne i programmet at jeg får hjelp til å finne ut hva jeg skal spise når jeg begynner å spise vanlig mat igjen. Av dette programmet så har jeg fått kickstarten jeg har lengtet etter og har på 4 uker gått ned nesten 12 kg.. Det er mer motivasjon for meg enn å vente 2-3 år for å gå ned 20 kg...
No pain, No gain!

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #4 : 06. november 2011, 23:18 »
500kcal? det er jo galskap.

Utlogget Ninaaa

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 17

  • Ninaaa
Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #5 : 06. november 2011, 23:21 »
skjønner virkelig ikke poenget med å trene sånn med det kostholdet der. Å spise så lite kalorier kalles sulting, jeg skal ikke si at det er helt latterlig unødvendig osv hvis du absolutt vil ned i vekt, men hva er vitsen med å trene da ? det er jo alt annet en produktivt og vil bare forbrenne såpass med kalorier at du vil føle deg enda jævligere. må jo være helt jævlig å trene og gjør jo overhodet ikke noe for kroppen din da du gjør alt annet en å bygge deg opp med den kosten Tongue

Det er ikke sulting. Det er det som er med ketose er at kroppen forbrenner og lager energi av det fettet kroppen har til overs. 1 kg fett = 9000 kcal. Jeg gir kroppen min et helt nytt liv ved å gå ned 20 kg. Som skrevet i forrige innlegg så har jeg aldri vært så energifull som jeg er nå. Før så følte jeg meg tung og sliten for kroppen fikk ikke de næringsstoffene den trengte, men i de 3 shakene jeg spiser i løpet av dagen så er alle næringsstoffene kroppen trenger for en dag. Så jeg går aldri sulten for det tar kroppen seg av med å forbrenne fettet.
No pain, No gain!

Utlogget Lili

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 514
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 514

Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #6 : 06. november 2011, 23:22 »
500 kcal? Say bye bye muskelmasse.
You aint squat if you can't squat Wink

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=113817.30

Utlogget Ninaaa

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 17

  • Ninaaa
Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #7 : 06. november 2011, 23:23 »
500kcal? det er jo galskap.

Galskap?? Hvorfor det??
Jeg utsetter ikke kroppen min for noe farlig. Ikke er jeg sulten og jeg har et overskudd av energi... Og alt er i samarbeid med en spesialt utdannet helsekonsulent og personlig trener..
No pain, No gain!

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #8 : 06. november 2011, 23:24 »
Du er ute etter 'innspill', det har du fått. Jeg synes ingenting om opplegget ditt, du spiser alt for lite og slike sulteprogrammer er helsefarlig. Hvis du nevner hvilket treningssenter som har gitt deg dette kostholdsprogrammet og går til media med dette så blir det garantert bråk. En avis vil da kontakte en lege eller en annen kostholdsekspert som vil fortelle med store overskrifter hvor farlig det du driver med er. Jeg har ikke kompetanse til å uttale meg om saken siden jeg ikke har noen utdanning innenfor kosthold/medisin, men alle skjønner at det opplegget ditt ikke er bra. Ta med planen din til fastlegen din så får du en fagpersons uttalelse på at det er farlig å være i ketose på 500kcal om dagen med trening i tillegg.

Du er også ute etter 'inspirasjon'. Det jeg kan si deg er at du må spise mye mer enn du gjør i dag, trene, leve sunt og nyte livet. Ingen kommer til å inspirere deg her inne til å holde på slik du gjør.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #9 : 06. november 2011, 23:24 »
Jeg kan sette penger på at du er feit igjen om 1år. Folk som mister motivasjon, og som må "kickstarte", klarer erfaringsmessig aldri å oppnå noe varig..
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget Ninaaa

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 17

  • Ninaaa
Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #10 : 06. november 2011, 23:26 »
500 kcal? Say bye bye muskelmasse.

Det går ikke utover muskelmassen min heller.. Skal på veiing på onsdag, da skal jeg få med utskrift fra veiinga som viser at det ikke går utover muskelmassen..
No pain, No gain!

elmundox

  • Gjest
Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #11 : 06. november 2011, 23:26 »
Ninaaa, det er du som spør om tips og feedback.

Du har fått plenty konstruktiv og fornuftig feedback. Såklart går du ned i vekt med det du spiser nå, men du kan likesågodt sitte i sofaen å spille ps3 som å trene. For muskler blir det ikke av dette. Når du trener så bryter du ned muskler, man bygger muskler av å spise.

Utlogget Ninaaa

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 17

  • Ninaaa
Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #12 : 06. november 2011, 23:27 »
Jeg kan sette penger på at du er feit igjen om 1år. Folk som mister motivasjon, og som må "kickstarte", klarer erfaringsmessig aldri å oppnå noe varig..


Takk for det!
No pain, No gain!

Utlogget xTitanx

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #13 : 06. november 2011, 23:29 »
Fare for at vekta hopper opp når du er ferdig med detta Tongue
Power Bodybuilding!

Utlogget Ninaaa

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 17

  • Ninaaa
Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #14 : 06. november 2011, 23:30 »
Til alle som har skrevet her inne.
Dere kan gå inn på www.fsc.no og klikke på ned i vekt symbolet. Der står det om xstravaganza som jeg går på..
Så forstår dere kanskje litt mer av hva jeg går på...
No pain, No gain!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!