Skrevet av Emne: Ketose diett på 500 kcal  (Lest 14824 ganger)

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #30 : 07. november 2011, 02:37 »
Til alle som har skrevet her inne.
Dere kan gå inn på www.fsc.no og klikke på ned i vekt symbolet. Der står det om xstravaganza som jeg går på..
Så forstår dere kanskje litt mer av hva jeg går på...

måtte bare kommentere den linken Tongue
Ganske syk den derre "effekten av doping" greia som står på høyresiden på sida til gymmet ditt  Tongue
dette gymmet kan jo ikke være særiøst var den første tanken som slo meg da jeg leste:
DU FÅR "Større pupper (om du er mann), What Tha Fuck?

og tipper at du ikke akkurat blir seendes "deilig" ut etter å ha gått ned 20kg på 2 mnd da 10kg av det du har gått ned er muskelmasse...
Og hvordan skal kroppen få nok næringstoffer og dens behøvde mengde av de forskjellige næringsstoffene fra 500kcal?
Det er heller ikke rart du bli sur når du trener 6 dager i uka og spiser, jeg mener drikker 500kcal om dagen. du kan jo ikke ha fast avføring engang?!?! (ikke at DET er noe jeg skal legge meg opp i).
Men å legge ut dette på TF var som om å bli bedt om å bli skutt, just sayin...

Baliba: har prøvd å holde meg mest mulig saklig her. Takk.
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget Nanbrødeksperten

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 138

Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #31 : 07. november 2011, 02:43 »
Til TS:
Om du først skal benytte deg av en ekstremdiett så hold deg til PSMF. Du ligger nok ikke noe høyere enn 800-900kcal der, men du får i det minste i deg det du ha.
PSMF:

30.05.2011    101,6
06.06.2011      96,1
11.07.2011      89,5

Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #32 : 07. november 2011, 02:58 »
Tror faktisk dietten er fullstendig trygg å gå på. Vi snakker vel 500 kcal stappa med all type mineraler og vitaminer noe som vil gjøre at hu ikke får mangelsykdommer.

Vil du ha kroppen til ei med anorexia, ja da er denne dietten en trygg og helsemessig perfekt løsning! Hjelper fint lite å trene når du kommer til å tære av musklene også med denne dietten. Virker sannsynlig at du vil bryte ned musklene ved trening og de vil ikke ha mulighet til å bygge seg opp.

Utlogget StenDA

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 230
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 230

Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #33 : 07. november 2011, 03:39 »
Jeg må si dette høres ut som galskap også. Jeg trener selv 6 ganger i uka, en til to økter daglig, ligger på 3800 kalorier og 97 kg kroppsvekt nå. Spiser meg mett til hvert av mine seks måltid, føler meg bra. Presterer bra. 500 kalorier gir deg rask, men kortvarig vektnedgang. Hadde ikke en gang trengt å kjøre ketose for å få det til. Men den dietten her er håpløs, den er ikke basert på vekten din, men på en standardvekt, så vidt jeg forstår.. Eller skal en 60 kg person ned i 350 kalorier? Jeg spiser jo mer i et måltid. Du får jo fler kalorier av 50 g havregryn, 20 g mandler, 50 g proteinpulver og 200 g melk.. Du vil miste muskelmasse så vel som fett på denne dietten, og du vil fyke opp igjen rett etter dietten. Dette skjer fordi kroppen har vendt seg til å bare trenge å brenne 500 kalorier. Det basale stoffskiftet blir presset ned.

Ta en titt på dette: http://www.youtube.com/watch?v=fW0diyHF0kg#noexternalembed

Tror det er en simpel og trygg tilnærming til kosthold. Selvfølgelig, vi trenger ikke å være enig, men dette er hva jeg tenker. Et annet problem med å gå ned for raskt i vekt er at huden ikke rekker å tilpasse seg, og det ser ikke så digg ut.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #34 : 07. november 2011, 14:38 »
Du kan gå på denne dietten (med din vekt) i 10 uker uten å dø da, men hvis du faktisk bare spiser 500 kcal og trener en del, vil du oppleve en vanvittig hormonkrasj. Vent deg konstant dårlig humør og mye stresshormoner osv. For ikke å snakke om en sult av en annen verden.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #35 : 07. november 2011, 15:08 »
Mye av det vekttapet i starten er vann (fellesnevneren for ketosedietter). Og det er ikke vann du vil bli kvitt, men fett.

500kcal om dagen er så lavt at jeg lurer på om det bare er noen som kødder.

Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #36 : 07. november 2011, 16:08 »
Prøver du å si at kroppen ikke vil tære på energilagrene hvis man ligger på 500 kcal, men heller bli dehydrert selvom man hiver i seg 3 liter vann ? lol

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #37 : 07. november 2011, 16:21 »
Prøver du å si at kroppen ikke vil tære på energilagrene hvis man ligger på 500 kcal, men heller bli dehydrert selvom man hiver i seg 3 liter vann ? lol

Han sier vel bare at det vannet vil renne veeeldig fort ut igjen, og at mye vann/vekt rant ut "med karben" i første fasen av dietten.
En mister jo fort noen kilo de første dagene av enhver diett pga slikt, og mindre blir det vel knappest om en knapt får i seg noe som holder på litt ekstra væske Smiley

Det eneste en øker sannsyneligheten for ved å drikke voldsomt med vann på en slik diett, er å flushe ut mer mikronæringsstoffer enn strengt tatt nødvendig Smiley ..nå er ikke 3-4 liter voldsomt mye da, men en del er det jo for en person på den størrelsen vil jeg tro.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Cloudiz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 103
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 103

Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #38 : 07. november 2011, 16:21 »
Du kommer ikke lenger en 75 kilo før du gir deg, og da går du rett opp igjenn. Og på den tiden der kunne du ha vært på 300-500 kcal underskudd og allerede ha gått ned 4-5 kilo fett.
Og spist normalt

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #39 : 07. november 2011, 16:31 »
Du kommer til å bli skikkelig syk av dette.
Med et så stort kaloriunderskudd kommer du til å gå altfor fort ned i vekt, noe som kjører stoffskiftet ditt i kjelleren, samt at du kommer  til å miste det meste du har av muskler.
Husk at hjertet ditt også er en muskel, og med så lite næring, kan du ende opp med hjertesvikt.
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget Zmurph

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #40 : 07. november 2011, 16:38 »
Er redd du kan bli alvorlig syk av dette. Eksempel på noen som har død av en slik diet:
http://www.thatsfit.com/2009/09/09/bride-to-be-dies-after-extreme-crash-diet/
Persistence is the fuel of achievment

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87259.new#new

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #41 : 07. november 2011, 16:45 »
Hormonforstyrrelser med hårtap og diverse andre problemer kan oppstå på slik diett. Artikkel fra Sverige om xtravaganza der. Se filmen i artikkelen.
http://m.nrk.no/m/artikkel.jsp?art_id=17605412
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #42 : 07. november 2011, 16:50 »
Prisen på slik slanking i sverige er sek 10.000 pluss sek 600 pr mnd for pulvermaten... Vet ikke hva dette koster i Norge, men å betale såpass mye for å spise 500kcal om dagen er ikke noe for meg...
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Martin N0ttaD

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 223

Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #43 : 07. november 2011, 17:00 »
Sorry men nekter å tro at dette er sunt for kroppen.. 500kcal er det jeg vil kalle ingenting. Jeg tror vel ærligtalt ikke det har noe for seg ettersom når du skal spise mat igjen ender du uansett opp på langt mer enn 500kcal. Jeg leste også noe om at på ketose i seg selv så vil man få mangel på veldig sentrale næringstoff som vil resultere i diverse plager. Som flere her har skrevet som jeg også mener. Det er tross alt du som spurte om kritikk og hva folk mente.. ingen som har pushet det på deg så ikke driv å beskytt da er det jo ikke noe vits i det hele tatt å opprette en tråd som dette.

Greit nok, men så har du tenkt til å få muskler i tillegg? eller hvertfall holde på dem musklene du har.  Vet ikke hvor du har fått for deg at man klarer å holde på musklene ved å spise 500kcal daglig.. Det henger ikke på grep .. når jeg sier at en helt vanlig proteinshake inneholder 197kcal.. hvordan? skjønner ikke hvordan du får det til å gå? 500kcal er også svært lite uten at man trener, så hvordan det skal gå å trene i tillegg er for meg et under.. så klart man klarer å trene men det blir vel heller økter med svært lav intensitet for kroppen vil aldri klarer å jobbe hardt. Og greit nok at man skal drikke mye vann.. hvorfor det? jo fordi hvis man spiser 500kcal så blir man greit sulten utover.. man klarer nok å presse seg gjennom ett par dager men ikke noe mer.. uten noe å fylle på magen.

Uansett så tror jeg ikke kroppen din vil sette så veldig stor pris på det og så fort du får i deg bort i mot 2000kcal som er rimlig vanlig for en hver mann så vil du legge på deg. Ikke noe å legge skjul på det. sorry.. men men lykke til i hvertfall.. husk at dette ikke er noe vidunderkur at man ikke legger på seg når man får i seg mer mat.. kroppen er bygd sånn at hvis den blir utsatt for stress eller at man ikke får mat så vil den automatisk gjøre seg klar for at det ikke skal skje engang til å legge på seg. Så mitt tips er vel å rett å slett slutte å spise mat med alt for mye fett som junk food, godteri og sånt så er det ikke noe problem å gå ned i vekt..

Ikke ta det personlig hvis du synes det er litt offensivt .. er bare at jeg ikke liker at folk utsetter seg for ting som ikke nødvendig men heller bare skadlig..

kan hende noe ble litt dobbelt opp så sorry hvis det skjedde ..
Reach for the sky because if you should happen to miss you'll still be among the stars!

Utlogget christar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 528
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 528

Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #44 : 07. november 2011, 17:38 »
Blir nesten for dumt dette, virker som trolling på høyt nivå.

Jeg kunne forstått at det var mulig å kjøre denne dietten i en uke for å kickstarte en diett. Men å kjøre dette i 10 uker sammenhengende er jo som å forsøke å ta sitt eget liv sakte men sikkert.

Se hva du spiser (les: drikker), 2 proteinshaker og 2 skåler med grønnsakssuppe. At et treningssenter i Norge anbefaler noe slik er helt vanvittig. Burde nesten vært anmeldt.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!