Skrevet av Emne: Ketose diett på 500 kcal  (Lest 14823 ganger)

Utlogget Ninaaa

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 17

  • Ninaaa
Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #45 : 07. november 2011, 19:56 »
Sletter herved hele greia da ingen har noe annet å komme med en negativ kritikk!
Det er ikke noe problem med denne dietten, dere som kommenterer har ikke nok peiling på ketosediett til å kunne forstå eller kommentere..
Jeg kommer til å forsette kuren i 14 dager til. Og på treffene med helsekonsulenten har vi om hva slags mat vi skal spise da vi begynner og spise igjen. Dette kommer ikke til å bli noe problem.
Og jeg skal faen meg vise dere at dette er bra for helsa og kroppen.
Det er til og med leger som har anbefalt dette programmet så det er ikke mye usunt og galskap!
Og jeg har økt i styrke siden jeg begynte på programmet så muskelmassen min har jo dermed økt og ikke forsvunnet!
No pain, No gain!

Utlogget treningssnabben

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 624
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 624

Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #46 : 07. november 2011, 20:02 »
Sletter herved hele greia da ingen har noe annet å komme med en negativ kritikk!
Det er ikke noe problem med denne dietten, dere som kommenterer har ikke nok peiling på ketosediett til å kunne forstå eller kommentere..
Jeg kommer til å forsette kuren i 14 dager til. Og på treffene med helsekonsulenten har vi om hva slags mat vi skal spise da vi begynner og spise igjen. Dette kommer ikke til å bli noe problem.
Og jeg skal faen meg vise dere at dette er bra for helsa og kroppen.
Det er til og med leger som har anbefalt dette programmet så det er ikke mye usunt og galskap!
Og jeg har økt i styrke siden jeg begynte på programmet så muskelmassen min har jo dermed økt og ikke forsvunnet!

troll much

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #47 : 07. november 2011, 20:07 »
you gå gurl!

Tror det her blir jævlig bra, drit i om du dør du blir vaffal et vakkert lik.
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Utlogget Cloudiz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 103
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 103

Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #48 : 07. november 2011, 20:25 »
Alle kan trolle, med og virke dumme?

Utlogget Fjellsko

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 37

  • 81 kg ernæringsfreak/ sofagris/ treningsnarkoman
Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #49 : 07. november 2011, 20:27 »
Jeg har medfølelse for dagens ernæringsfysiologer som må sloss en evigvarende kamp mot massemedias uttallige annonser og kampanjer om hvordan gå fortest mulig ned i vekt.

Jeg er snart ferdig utdannet ernæringsfysiolog, og ja, jeg ser på dette som et stort problem at folk ikke skjønner greia med ekstremdietter  :Smiley

Men jeg skal allikevel komme med noe konstruktivt. Jeg hadde forleden om akkurat denne dietten som et prosjekt. Det som du gjør feil er varigheten. Normalt sett skal man gå på denne dietten i 2 uker, ja BARE 2 uker, og MAKS 3 uker om du tar deg en tur til legen og får klarsignal. Det sier vel litt om hva, ja galskap det er å gå på denne dietten i 2,5 måneder (Det er 5 ganger lengre tid!). Må også legge til at denne dietten er spesielt bra for ekstremt overvektige som skal inn til fedmekirurgi, siden de som oftest må gå ned i vekt før operasjonen.
Gruppa mi gikk på dietten (meg eksludert fordi jeg vil helst beholde muskelmassen) og fortalte at når de vanligvis var aktive og noen trente nesten hver dag, så var de på denne dietten nesten inaktive og orket ikke trene en eneste gang på dietten! Dette var snakk om folk som var i god form....
En av medstudentene mine i gruppa mi tok også blodprøver og fant ut at etter 1 uke på dietten så var lipidnivåene forhøyet faktisk  Shocked Hun lå nå faktisk i et uheldig kolesterolområde iforhold til det forrige som var ganske lavere.
Det er mye negativt å si om denne dietten, men er det noe positivt så er det det at den passer for folk som skal fedmeopereres, eller at du bruker dietten i 2-3 uker for så å gå over til kanskje dobbelt kaloriinntak (1500kcal), altså bruke dietten som en kicks-start fase for en videre diett (Dette er teori fra dietten, og jeg sier ikke jeg støtter den, men det er da slik den er)
Din fremtidige ernæringsfysiolog!

Min trenings-mat filosofi: Nok mat -> Sunn/riktig mat -> Proteinrik mat -> Kosttilskudd med dokumentert effekt -> Andre kosttilskudd uten dokumentert effekt.

Erfaring: 8 år med styrketrening, 5 år med kampsport

Utlogget Martin N0ttaD

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 223

Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #50 : 07. november 2011, 21:34 »
Ninaaa? da vil jeg gjerne si en siste ting? du kan ikke regne med å få kun positiv kritikk på en diett som man skal spise 500kcal om dagen på .. for de aller fleste er det galskap.

Som fjellsko sier bra for folk som skal FEDMEOPERERES!..

Men en siste ting.. det at du blir irritert på at andre ser dette som galskap er litt dumt.. fordi det er jo ingen grunn til å starte denne tråden hvis du vet at den er så "PERFEKT" som du skal ha det til..

Mener bare tenk deg om neste gang.

igjen.. ikke personlig
Reach for the sky because if you should happen to miss you'll still be among the stars!

Utlogget StenDA

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 230
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 230

Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #51 : 07. november 2011, 22:54 »
Hun troller tror jeg og, når jeg ser på bildet hennes ser ikke det ut som en 87 kgs kvinne. Heheh.. Håper i alle fall det.

Utlogget Fjellsko

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 37

  • 81 kg ernæringsfreak/ sofagris/ treningsnarkoman
Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #52 : 07. november 2011, 23:13 »
Hun troller tror jeg og, når jeg ser på bildet hennes ser ikke det ut som en 87 kgs kvinne. Heheh.. Håper i alle fall det.

Jeg tror faktisk hun er seriøs. Det er skummelt hvor uinformerte mange er når det gjelder slike dietter. Det er ikke hennes feil at hun er missinformert. Folk vil selge ideene dems og forteller da usannsynlige resultater på så rask tid som mulig med så lite innsats som mulig. En kan allikevel si man har et ansvar for å være kritisk når ting høres for godt ut til å være sant...
Din fremtidige ernæringsfysiolog!

Min trenings-mat filosofi: Nok mat -> Sunn/riktig mat -> Proteinrik mat -> Kosttilskudd med dokumentert effekt -> Andre kosttilskudd uten dokumentert effekt.

Erfaring: 8 år med styrketrening, 5 år med kampsport

Utlogget Nanbrødeksperten

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 138

Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #53 : 07. november 2011, 23:29 »
Det virker som at mange har litt feil inntrykk av hvor ekstrem en diett kan være sålenge den går over en kort periode. Jeg har tidligere nevnt PSMF (proteinsparende modifisert faste) etter Lyle McDonalds Rapid Fat Loss Handbook. Jeg er enig i at 500 kcal som TS nevner er hakket for lite, men jeg har spist normalt rundt 1000kcal til dagen, hvorav 800-900kcal kommer fra proteiner og resten fra omega 3 (jeg teller ikke kaloriene fra grønnsaker). Jeg har til gode å komme over noe som tyder på at dette er usunt sålenge det ikke blir gjort over lange perioder, og til feitere du er til lengre kan du gå på en slik diett uten å ha pause; jo feitere mann er jo lengre tid kan man gå før man må stimulere leptin ved å innta karbohydrater igjen, slik at fettforbrenningen kan "normaliseres" igjen.

Det er jo ingen tvil om at til feitere mann er jo større kaloriunderskudd kan man ha uten at det går på bekostning av muskelmassen. Ble litt usikker på tallet i farten, men mener man kan trekke fra ca 70 kalorier fra dietten for hvert kilo kroppsfett man har, uten at vektnedgangen går på muskelmassen løs (bør vel kombineres med styrketrening og høyt proteininntak). Jeg har greid å opprettholde ca den samme styrken selv om jeg har gått ned over 30kg, og det er med et kaloriunderskudd på ca 2500-3000kcal (om man ser bort ifra at redusert matinntak påvirker forbrenningen).

Det mest idiotiske blir å trene hardt under slike dietter og bruke en slik periode til å fokusere til å bli sterkere osv, isteden for å bare ha fokus på vektnedgang å ta styrkeøkningen under bedre forhold.

Nå vet ikke jeg hva dietten hennes går ut på, og om denne ikke dekker behovet for omega 3 og proteiner så blir dietten straks mye mer idiotisk.
PSMF:

30.05.2011    101,6
06.06.2011      96,1
11.07.2011      89,5

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #54 : 08. november 2011, 00:12 »


Det er jo ingen tvil om at til feitere mann er jo større kaloriunderskudd kan man ha uten at det går på bekostning av muskelmassen. Ble litt usikker på tallet i farten, men mener man kan trekke fra ca 70 kalorier fra dietten for hvert kilo kroppsfett man har, uten at vektnedgangen går på muskelmassen løs (bør vel kombineres med styrketrening og høyt proteininntak). Jeg har greid å opprettholde ca den samme styrken selv om jeg har gått ned over 30kg, og det er med et kaloriunderskudd på ca 2500-3000kcal (om man ser bort ifra at redusert matinntak påvirker forbrenningen).

Du mener kalorier og ikkje kilokalorier? Hvis ikkje, så er det umulig for en kvinne å skulle følge  den formelen. Det ville betydd at eg måtte la vær å spise helt i månedsvis, og det går ikkje an.

1000 kcal pluss grønnsaker blir jo ikkje 1000 Kcal totalt. Hvis man spiser anbefalt mengde grønnsaker, så blir det rundt 1300 kcals totalt, og det er langt mer akseptabelt enn 500.

Ser forresten jenta tjukk ut? Overhodet ikkje. Ser ut omtrent som det eg har som mål å bli.

Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #55 : 08. november 2011, 00:25 »
Suppediett er det mest utrolig dumme tingen i hele verden.. om du vil ha ekstrem diett.. google PSMF istedet. Bedre enn suppediett iallefall.

Finnes ingen snarveier til gode resultat. Smiley Og om du er i ketose eller ikke har ikke så mye å si, du vil ikke automatisk gå raskere ned i vekt av å være i ketose.

Utlogget Nanbrødeksperten

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 138

Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #56 : 08. november 2011, 00:43 »
Du mener kalorier og ikkje kilokalorier? Hvis ikkje, så er det umulig for en kvinne å skulle følge  den formelen. Det ville betydd at eg måtte la vær å spise helt i månedsvis, og det går ikkje an.

1000 kcal pluss grønnsaker blir jo ikkje 1000 Kcal totalt. Hvis man spiser anbefalt mengde grønnsaker, så blir det rundt 1300 kcals totalt, og det er langt mer akseptabelt enn 500.

Ser forresten jenta tjukk ut? Overhodet ikkje. Ser ut omtrent som det eg har som mål å bli.


Det som står på næringsinnhold er vel kilokalori? Jeg skriver kalorier ofte av gammel vane, men mener egentlig kcal.
Den formelen blir kanskje litt anderledes for jenter, men om du kaller det antall kilo ekstra fett så stemmer det nok ganske greit. Jeg må innrømme at jeg har ikke sett så mye på dette ekspempelet, men poenget mitt var at en person kan dekke det essensielle på relativt lite kalorier (rundt 1000kcal for min del), resten av kaloriene blir for det meste bare fyll for å justere vektnedgang/oppgang.
PSMF:

30.05.2011    101,6
06.06.2011      96,1
11.07.2011      89,5

Utlogget christar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 528
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 528

Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #57 : 08. november 2011, 08:31 »
http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10015544

Høres ut som noe lignende, men disse kjører kun denne dietten i 9 dager.

Det triste med hele denne topicen er jo hvor overbevist trådstarter er om at dette er sunt og optimalt. Når jeg er inne på siden til denne dietten så blir jeg ikke særlig overbevist, og det med at de nevner at over 100 000 har brukt denne dietten, og fått ekstreme resultater tror jeg kan sammenlignes med SOS Rasisme sitt sterkt økende medlemstall den siste tiden (ref: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10015052).

Utlogget Martin N0ttaD

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 223

Sv: Ketose diett på 500 kcal
« #58 : 08. november 2011, 08:32 »
Jeg tror faktisk hun er seriøs. Det er skummelt hvor uinformerte mange er når det gjelder slike dietter. Det er ikke hennes feil at hun er missinformert. Folk vil selge ideene dems og forteller da usannsynlige resultater på så rask tid som mulig med så lite innsats som mulig. En kan allikevel si man har et ansvar for å være kritisk når ting høres for godt ut til å være sant...

Hun vil få resultater da? usannsynlige resultater.. hun kommer til å bli et beinrangel. Med lite hår og generellt dårlig allmenn tilstand.
Reach for the sky because if you should happen to miss you'll still be among the stars!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!