Skrevet av Emne: Ojive's logg  (Lest 55146 ganger)

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing".
« #105 : 06. desember 2011, 15:00 »
Nå vil jeg ikke akkuratt breie ut om de faktiske problemene, men det er ikke motivasjonen i seg selv som er problemet.

Uten å tegne et trist portrett av hvordan jeg er akkuratt nå, så er det nok med å si at "jeg har det ikke greit" (nesten som i den reklamen hvor det er 2 stk, hvor den ene har en t-skjorte på seg med "jeg vet at du sliter" elns).

Jeg har vært plaget av&på depresjoner tidligere, gjerne når det kommer store "knekk" i livet (det er mye rart som kan gå til helvette her i livet, og jeg slutter aldri å bli overasket over hvor ræva ting kan gå).

- Hva jeg mente med "inntil videre":

For å bruke en metafor her så svitcher jeg mellom "light side" og "dark side", hvor humøret, innstillingen, væremåte endres deretter. Etterhvert er jeg blitt mer "resilient" sånn sett. Uansett hvor ræva jeg måtte ha det, så er det alltid et "backup batteri" som kicker inn og jeg klarer å klatre opp igjen. Det er gjerne slik at når jeg er mer over på "dark side", så har jeg det jævlig en periode, for så å begynne å trives der (fucked up, i know). Når DET har skjedd, begynner jeg å feede på den energien (uansett hvor negativ/destruktiv den er), blir sterkere igjen og oppnår mine mål med det uansett (f.eks trening, prosjekter, jobb, etc). Når jeg er ferdig med denne fasen, er jeg tilbake til "And not a single fuck was given day"-fasen, for så å lande på "alt er bare awesomesaucebause"-fasen :p  Kudos om du leste og forstod alt det.

Så i bunn og grunn, har jeg fått et knekk igjen, men kjenner jeg klarer meg på treninga idag, og krabber sakte men sikkert oppover igjen. Dette er ikke noe "ah-shit-rakk-ikke-toget" issue, det er litt FML-størrelse.

Moral: Shit happens, you go down, you get up, rinse and repeat.

Til Cloudiz: Det har ingenting (eller i beste fall lite) med mitt underskudd å gjøre. Jeg eleminerte mangelen på godteri og junkfood ved at jeg spiser en feit kebab på lørdager og dytter i meg en snickers, og skyller det ned med Cola Zero. Det er ikke akkuratt optimalt eller "riktig", men jeg mener jeg har råd til en dag i uken hvor jeg går crazy med drittmat. På den måten så ser jeg ikke tilbake til min gamle livsstil. Å gå fra 7 dager i uken med drittmat, sjokolade og 0 bevegelse til 1 dag med drittmat, 6 dager med lean mat og trening 3-4 dager i uka ser jeg på som "#Win". For å ikke snakke om kjederøyking. Lungene takker meg allerede.

I det siste har det vært mye babb, sjokolade, og drittings(Glen Fiddich og Captain Morgan har vært på besøk) og generelt "not give a fuck" holdning (dermed mangel på trening). Skal se om ikke jeg kommer meg ut idag though.

Tongue



Prøver å lade opp med:

http://soundcloud.com/eos/moves-like-jagger-eos-remix
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing".
« #106 : 07. desember 2011, 12:33 »
Hvordan er det her med tanke på overtrening, restitusjon etc?

Bein:
-Bulgarsk utfall
-Forside lår
-Bakside lår
-Utfall i smith
-Knebøy i smith (blir mest fokus på å tøye meg "inn", så lite vekter vil jeg tro)

Bryst/skulder/rygg:
- Brystpress
- Nedtrekk
- Pushups
- Roing
- Benkpress
- Skulderpress

Mandag: bein
Tirsdag: bryst/skulder/rygg
Onsdag: bein
Torsdag: bryst/skulder/rygg
Fredag: bein
(Vurderes): Lørdag bryst/skulder/rygg
Søndag: fri

+30min cardio på slutten på alle dagene bortsett fra søndag (Vurderes om nødvendig).

Jeg skal ha fri f.o.m. den 12.des. og t.o.m. nyttårsaften, så jeg tenkte å pushe meg til 1000. Ingen jobb, ingen stress, nok søvn, planlagt mat. Vil musklene ha nok tid til å hente seg inn?

Med tanke på kosthold, så vurderer jeg protein/fett only, men mest protein egentlig. Er 90% protein + 10% fett en dårlig idè m.t.p. restitusjon og "rapid fat burn"?
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing".
« #107 : 07. desember 2011, 14:00 »
Agående treningen vil jeg ikke si noe sikkert, så kanskje litt mye ut, men sikkert noen andre som kan svare på det.

Angående kostholdet syns jeg det ligner litt på det jeg kjører, bare at jeg har 90% proteiner og de resterende 10% fordelt ulikt på karbo og fett fra dag til dag. Og dette funker svært bra for å redusere fett fort. Men hvis du har tenkt å kjøre dette fra idag og fram til 12. desember er det såpass kort tid (5-6 dager?) at jeg tviler på du vil se store forandringer. Ville heller kjørt et greit kosthold fram til jul, og heller satt inn støtet etter jul da du har sommeren og se fram til. Smiley

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing".
« #108 : 07. desember 2011, 14:22 »
Agående treningen vil jeg ikke si noe sikkert, så kanskje litt mye ut, men sikkert noen andre som kan svare på det.

Angående kostholdet syns jeg det ligner litt på det jeg kjører, bare at jeg har 90% proteiner og de resterende 10% fordelt ulikt på karbo og fett fra dag til dag. Og dette funker svært bra for å redusere fett fort. Men hvis du har tenkt å kjøre dette fra idag og fram til 12. desember er det såpass kort tid (5-6 dager?) at jeg tviler på du vil se store forandringer. Ville heller kjørt et greit kosthold fram til jul, og heller satt inn støtet etter jul da du har sommeren og se fram til. Smiley

Mulig jeg ordla meg dårlig, jeg mente selvfølgelig at jeg vil kjøre dette opplegget FRA den 12 og utover (mulig til nytt år, eller til jeg treffer fornuftig fettprosent/vekt).

Jeg kommer nok til å skli ut sidelengs i jula, men kommer tilbake til opplegget. Ja, det blir noe lignende av det du har kjørt en stund nå, bortsett fra at jeg skal regne proteiner fra "fast" mat: kylling, svinefile, fisk, egg, etc, med litt shaker innimellom og kasein til kvelds.

Det er ikke sikkert at jeg går for det, men jeg vil planlegge noe først, og se hvor "ekstremt" jeg kan få det til (med ekstremt mener jeg, pirkete, detaljert, min/max'a, tuned, etc).

I utgangspunktet så satser jeg på max lean food man-fre, med "drifting" lørdag og/eller søndag. Om jeg tar det heeeeeeelt ut, kommer jeg til å ditche "drifting" og kjøre lean hele uka lang.

Grunnen til at jeg er rastløs og utålmodig, er at jeg vil bli ferdig med underskuddet. Er drittlei av underskudd og vil kunne gå heller på vedlikehold/overskudd snart.

TL;DR: Vi snakker om 1-1.5-2 mnd varighet.
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing".
« #109 : 07. desember 2011, 14:46 »
Ah, da forstår jeg! Vel siden jeg har erfaring med et slikt (iallefall veldig likt) kosthold kan jeg si hva jeg mener. Hvis du vil gå fort ned i vekt og er villig til å ofre litt muskler (selv om jeg har økt i styrke) og vil helst gjøre dette på 1-2 måneder istedenfor 6 måneder, er dette et veldig bra kosthold. Kanskje helt optimalt.
Jeg tror du kommer til å merke god nedgang fra allerde første uke. Jeg gikk ned 3kg første uka tror jeg, og så har det vært mellom 1-2 kg per uke.
Hvor lavt på kaloriene tenker du å ligge? Vil anbefale deg minst 200g proteiner til dagen (selv om jeg ikke alltid klarer det selv) og så vil karbohydratene og fettet komme utenom. Det vil vanligvis være litt fett/karbo på produktene du spiser, då tviler på du trenger å legge til noe med fett i kosten utenom.
Vil og så at hvis du har tenkt til dette, vil jeg sterkt anbefale deg å alltid huske 2-3 skjeer tran (leste at det var viktig med ekstra omega3 på slike dietter) og vitamintilskudd på siden, dette er fordi du kommer til å mest sannsynlig ligge i underskudd her også.

Hvis du har tenkt til dette så ønsker jeg det lykke til! Cheesy Blir spennende å lese loggen din framover!

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing".
« #110 : 07. desember 2011, 14:59 »
Tror ikke jeg skal sultfore kroppen helt, dvs underskuddet blir ikke mer enn 500-700kcal. Jeg skal prøve å pushe store for meg kcal-tall, men trene samtidig.

F.eks: trening 400-500kcal, mat i.l.a. dagen 1800: 1800-500 = 1300kcal i kroppen og BMR på 1880 (1880-1300 =580kcal underskudd pr dag), men da har jeg sikkert døtta i meg 200-300g proteiner også.

Har Udo's Choice, og kommer nok til å tvinge i meg dritten, fy faen for en forferdelig smak og tekstur.
Jeg dør ikke av å miste _litt_ muskler, men ser jeg at jeg krymper drastisk uten at fettet beveger seg, så gir jeg meg med planen og fortsetter som før.
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing".
« #111 : 07. desember 2011, 15:25 »
BMR = 1800.. + 500 kcal fra trening = du må spise 2300 kcal + alle andre kalorier du forbruker ved å bevege deg generelt.

BMR er som sagt når du sitter HELT urørelig og må ganges med PAL verdien (fysisk aktivitet verdien) som for deg blir ca 1.4 om du er relativt stillesittende.. som blir omtrent 2600 kcal. DER skal du ligge, eller du kan ligge på rundt 2200 på fridager og 3000 kcal på treningsdager.

For å gjenta BMR er det du bruker når du ligger HELT stille uten engang å gå på do! Det er det kroppen trenger for å holde seg oppegående.. SÅ kommer ALL aktivitet.

F.eks min bmr er på 1800-2000 kcal eller noe sånt, men jeg ligger på rundt 3000-3500 kcal og lå rundt 2500-2800 kcal når jeg gikk ned i vekt. Begynn heller ALTFOR høyt enn ALTFOR lavt.. da går du på en smell! Og det å begynne treningskarriere med en deff er uansett i min bok helt meningsløst, burde ligge et lite hakk over vedlikehold først for å nå et makspotensiale nå som du er nybegynner.. da har du utrolig gunstig forutsetning for styrke / muskelbygging.. idioti å ikke utnytte ved å ligge ca 200-400 kcal i overskudd! (det vil IKKE si bmr + 400!!!!!!)

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing".
« #112 : 07. desember 2011, 15:30 »
Som Bluebear sa, din BMR er din forbrenning med å ligge i ro hele dagen uten å gjøre en ting, så det blir helt feil å regne ut et underskudd på den måten.

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing".
« #113 : 07. desember 2011, 15:37 »
takker, gutta. Blir helt svett i huet av å finne ut av dette her :p

Til Bluebear: Veit. Men sånn ble det med min PT, hun mente det var en grei start å gå ned i fettprosent og få opp kondisen litt, for så å begynne å bygge.

I dunno. For meg er det viktig å ditche fettet iaff, bli kvitt lovehandles, og krympe pondusen (selvom den har krympa en del), bli kvitt fettet på innsiden av låra, etc.

Målet er i aff sixpack til sommern, så her skal det kjøres hardt!

Jeg vet ikke helt. Jeg begynner å tvile litt på min PT. Kanskje ikke direkte hyggelig, men warranted?
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing".
« #114 : 07. desember 2011, 15:41 »
takker, gutta. Blir helt svett i huet av å finne ut av dette her :p

Til Bluebear: Veit. Men sånn ble det med min PT, hun mente det var en grei start å gå ned i fettprosent og få opp kondisen litt, for så å begynne å bygge.

I dunno. For meg er det viktig å ditche fettet iaff, bli kvitt lovehandles, og krympe pondusen (selvom den har krympa en del), bli kvitt fettet på innsiden av låra, etc.

Målet er i aff sixpack til sommern, så her skal det kjøres hardt!

Såklart mente hun det, smekk henne i bakhodet. Smiley Seriøst mann, du ser hva dette underskuddet gjør med deg, du har en UNIK mulighet til å legge på deg muskler nesten gratis.. omtrent som å begynne å trene når du er 15-16.. free testo anyone?! Eller som å trene kampsport fra du er liten.. du får en liten gevinst over oss andre!

Om du mister motivasjonen, og ønskelig resultat uteblir så er det på tide å ta en prat å finne på noe nytt. Stå på mann, treningsforum er her for å hjelpe deg. ALDRI dropp en økt til UANSETT, du vil forstå i fremtiden hvor viktig de var for deg både fysisk og psykisk.

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing".
« #115 : 07. desember 2011, 15:44 »
som nevnt i en kjapp, sein edit ovenfor:

Når skal man tvile på sin PT? Hvordan vet man når hun/han har rett, og ikke "forums på nett" (hvor enn nå useriøst det høres ut) ?
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing".
« #116 : 07. desember 2011, 16:05 »
Folk har forskjellige meninger, så hvem som har rett er aldri godt å si.. du må nesten ta ALT noen sier med en klypesalt før du får utforsket det selv. Fint å gå ned litt i fettprosent, men du kan gjøre det på en smartere måte samtidlig som du legger på deg muskelmasse.. newbie magic.

Jeg kjenner ikke til hele situasjonen og kan ikke uttale meg, hun kan være børge fagerli for alt jeg vet.. blir bare bits and pieces.

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing".
« #117 : 07. desember 2011, 16:20 »
Folk har forskjellige meninger, så hvem som har rett er aldri godt å si.. du må nesten ta ALT noen sier med en klypesalt før du får utforsket det selv. Fint å gå ned litt i fettprosent, men du kan gjøre det på en smartere måte samtidlig som du legger på deg muskelmasse.. newbie magic.

Jeg kjenner ikke til hele situasjonen og kan ikke uttale meg, hun kan være børge fagerli for alt jeg vet.. blir bare bits and pieces.

Er det ikke sånn at alle Elixia PTer kjenner hverandre på tvers av sentre? Tongue (kødder)
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing".
« #118 : 07. desember 2011, 19:19 »
Er ganske enig med Bluebear her. Når du er "nybegynner" er det skummelt lett å bygge muskler. Husker selv for noen år siden da jeg begynte å trene, økte veldig fort, selv om jeg aldri brukte noe skikkelig program og tenkte iallefall ikke på kosthold. Trente bare slik jeg følte for, så tenk hvor fort du kan øke i styrke med skikkelig kosthold og trening?
Tror jeg ville lagt meg rett over vedlikehold eller på vedlikehold og bygget derfra. Så kan du heller kjøre en deff rett før sommeren for å få formen på plass. Smiley
MEN selvfølgelig, hvis du heller vil få fettet vekk først, så bør du gjøre det. Begge deler fungerer, og selv mener jeg du bør gjøre slik du selv vil. Smiley

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Ojive's logg. Prosjekt "Oppussing".
« #119 : 07. desember 2011, 19:29 »
Er ganske enig med Bluebear her. Når du er "nybegynner" er det skummelt lett å bygge muskler. Husker selv for noen år siden da jeg begynte å trene, økte veldig fort, selv om jeg aldri brukte noe skikkelig program og tenkte iallefall ikke på kosthold. Trente bare slik jeg følte for, så tenk hvor fort du kan øke i styrke med skikkelig kosthold og trening?
Tror jeg ville lagt meg rett over vedlikehold eller på vedlikehold og bygget derfra. Så kan du heller kjøre en deff rett før sommeren for å få formen på plass. Smiley
MEN selvfølgelig, hvis du heller vil få fettet vekk først, så bør du gjøre det. Begge deler fungerer, og selv mener jeg du bør gjøre slik du selv vil. Smiley

oki. LITT til da Cheesy litt til. "Skal bare" ha litt lårfett og litt lovehandles vekk først. Det er ikke mye, men det er der. Skal se om ikke jeg får baller nok å legge ut noen bilder snart. PS: There WILL be hair.
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!