Skrevet av Emne: VM i Styrkeløft 8.-13. November  (Lest 36113 ganger)

Utlogget Bjoennes

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 860
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 860

Sv: VM i Styrkeløft 8.-13. November
« #120 : 15. november 2011, 10:30 »
Skulle vært krav til at for å stille på VM så måtte man først stille på EM.. så kan de ikke kure like lenge før de må gi seg.


Alle skryter av fremgangen til de norske utøverne, men så fort vi ser noen andre land har god progresjon drar vi dopingkortet med en gang. Janteloven rår TF enda.
21år
115kg
190cm

170 benk 140x2 bøy 170x5 mark

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: VM i Styrkeløft 8.-13. November
« #121 : 15. november 2011, 10:38 »

Alle skryter av fremgangen til de norske utøverne, men så fort vi ser noen andre land har god progresjon drar vi dopingkortet med en gang. Janteloven rår TF enda.

Dette gjelder vel mye annen idrett også.....Norge trener hardt og er rene, og de nye utlendingene som kommer opp blir sett på som dopere.....

Jeg setter det litt på spissen, bare så det er sagt Smiley
Smiley

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: VM i Styrkeløft 8.-13. November
« #122 : 15. november 2011, 10:42 »
Vel.. Når man snakker om 100-200 kg fremgang på 1 år, kombinert med at vedkommende kommer fra land som har vært utestengt fra IPF på grunn av omfattende dopingproblemer, så er det ikke så rart at man er litt skeptisk. Det skal faktisk litt til for at hele nasjoner blir utestengt fra konkurranser, så da snakker vi om systematisk og omfattende dop-system.

Når det er sagt, CYC viser hva som er mulig av ren styrke, så en skal absolutt ikke være for rask ute med dop-kortet! Dessverre må enkelte nasjoner vise en klarere holdning utad, på tvers av idretter,  før de klarer å kvitte seg med et stempel de har hatt så alt for lenge.

Jeg tror også at det er mange på forum som har janteloven som favoritt uttrykk...
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget Zuul

Sv: VM i Styrkeløft 8.-13. November
« #123 : 15. november 2011, 10:56 »
VM er over og det var et forrykende stevne. Beste øyeblikket var når Anibal dro opp 370, som jeg ikke trodde han skulle klare, og få en meget fortjent førsteplass i en stiv klasse. Magisk stemning hvor publikum reiste seg og støttet han.

Ivanov hadde på seg en drakt han kunne sette seg til godkjent dybde uten vekter på ryggen. Jeg var i en annen pulje så jeg så ikke disse gutta varme opp. Det ristet, ikke billedlig, men bokstavelig talt, i gulvet når han gikk forbi oss. Helt seriøst, bakken skalv.

Det å vitne Brad Gillingham dra verdensrekorden var også et tøft øyeblikk. Han får som oftest avslutte stevner og mannen med stor M leverte. Når jeg så åpningen hans så trodde jeg ikke han skulle klare noe særlig mer enn andre løftet, men det var ikke særlig tyngre. Han er også veldig hyggelig. Han ble meget imponert over Hans sine store lår, Hans måtte finne noe annet å komplimentere han for Cheesy

Kjipt for Jørgen at han fikk en strekk i ryggen under bøyen. Det var veldig moro å se han gå på 400 og gjøre det, selv når ikke formen var helt på topp.

THO leverte. 400 bøyen hans så lett ut. Blir artig om han får litt bedre klaff i benk.

Det var også moro å se HMB prøve å psyke seg opp med å klikke litt. Mannen er muligens verdens trivlete, men så helt gal ut. Jeg tror dommerne var lettet over at det var soleklart godkjent så de slapp å dømme rødt.

Jeg så bare løftingen til Heidi. Den så meget bra ut og jeg gleder meg til hun skal ta i litt i bøy Cheesy

Var visst tre fra Ukraina som hadde blitt tatt før VM.

Utrolig artig med slike skildringer. Og gratulerer med 1000-klubben

Utlogget Bjoennes

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 860
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 860

Sv: VM i Styrkeløft 8.-13. November
« #124 : 15. november 2011, 11:04 »
Vel.. Når man snakker om 100-200 kg fremgang på 1 år, kombinert med at vedkommende kommer fra land som har vært utestengt fra IPF på grunn av omfattende dopingproblemer, så er det ikke så rart at man er litt skeptisk. Det skal faktisk litt til for at hele nasjoner blir utestengt fra konkurranser, så da snakker vi om systematisk og omfattende dop-system.

Når det er sagt, CYC viser hva som er mulig av ren styrke, så en skal absolutt ikke være for rask ute med dop-kortet! Dessverre må enkelte nasjoner vise en klarere holdning utad, på tvers av idretter,  før de klarer å kvitte seg med et stempel de har hatt så alt for lenge.

Jeg tror også at det er mange på forum som har janteloven som favoritt uttrykk...

Hans magne hadde en økning på 210 kilo på 3 år DVS 70kg i året i gjennomsnitt.
Volodymyr Hadde 102.5 på et år.

Sistnevnte hadde en syk økning over 1 år, mens Hans Magne sin over 3 år er vel så bra.
SÅ å sette kun  en av dem i bås som doper blir derfor litt dust føler jeg.
21år
115kg
190cm

170 benk 140x2 bøy 170x5 mark

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: VM i Styrkeløft 8.-13. November
« #125 : 15. november 2011, 11:05 »
VM er over og det var et forrykende stevne. Beste øyeblikket var når Anibal dro opp 370, som jeg ikke trodde han skulle klare, og få en meget fortjent førsteplass i en stiv klasse. Magisk stemning hvor publikum reiste seg og støttet han.

Ivanov hadde på seg en drakt han kunne sette seg til godkjent dybde uten vekter på ryggen. Jeg var i en annen pulje så jeg så ikke disse gutta varme opp. Det ristet, ikke billedlig, men bokstavelig talt, i gulvet når han gikk forbi oss. Helt seriøst, bakken skalv.

Det å vitne Brad Gillingham dra verdensrekorden var også et tøft øyeblikk. Han får som oftest avslutte stevner og mannen med stor M leverte. Når jeg så åpningen hans så trodde jeg ikke han skulle klare noe særlig mer enn andre løftet, men det var ikke særlig tyngre. Han er også veldig hyggelig. Han ble meget imponert over Hans sine store lår, Hans måtte finne noe annet å komplimentere han for Cheesy

Kjipt for Jørgen at han fikk en strekk i ryggen under bøyen. Det var veldig moro å se han gå på 400 og gjøre det, selv når ikke formen var helt på topp.

THO leverte. 400 bøyen hans så lett ut. Blir artig om han får litt bedre klaff i benk.

Det var også moro å se HMB prøve å psyke seg opp med å klikke litt. Mannen er muligens verdens trivlete, men så helt gal ut. Jeg tror dommerne var lettet over at det var soleklart godkjent så de slapp å dømme rødt.

Jeg så bare løftingen til Heidi. Den så meget bra ut og jeg gleder meg til hun skal ta i litt i bøy Cheesy

Var visst tre fra Ukraina som hadde blitt tatt før VM.
Nydelig innlegg, kompis, men du må ikke glemme deg selv også! Du var fantastisk!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Walgermo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 040
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 040

Sv: VM i Styrkeløft 8.-13. November
« #126 : 15. november 2011, 11:23 »
Kan poste stevnerapporten min her også så folk får høre Wink
Sitat
Da var det klart for mitt første senior VM! Formen var litt dårlig de første ukene etter WEC, men så gikk det gradvis oppover etter det. Spiste greit før stevnet, men veide inn på småtynne 103.7 fordi om. Formen og trykket kjentest bra ut heletiden. Har vært på 350-240-305 i oppkjøringen med utstyr og 260-190-250 (sumo) uten.

Fikk sovet godt til stevnedagen og kroppen var klar for å ta i Smiley Etter utstyrssjekken stusset jeg litt over storkanonen fra Ukraina manglet, jeg sto livredd ilag med han i heisen kvelden før ilag med noen andre okser så skjønte det var noe som hadde skjedd. Og det viste seg at han hadde blitt testet utenfor konkurranse for noen uker siden og svaret kom da noen timer før (muligens kvelden før) og de var da ikke i henhold til regelverket. Så er vell andre gang Freydun blir tatt nå, så da slipper vi å se han noe mer Smiley De andre som ble tatt er ikke jeg helt sikker på hvem var. Men over til løftingen min.

Oppvarmingen i knebøy gikk bra, siste løft på 335kg mener jeg på.

Første løftet var rutinemessig og lett start, andre løftet føltest like greit ut. Siste løftet var litt tyngre og følte kanskje 5kg til inne der. Alt i alt fornøyd med bøyen.

Benkpress siste oppvarmingsløft på 225kg uten store problemer. Første løftet var ok, strammet ikke så mye for å safe, ble litt jobbing men greit nok. På andre løftet strammer vi litt til og hadde beltet et hakk strammere det gjorde utslag og jeg fikk ikke den flyten jeg bruker så bommet. Andre løftet gikk vi tilbake til samme setup som første, da gikk det greit opp Smiley

Marken hadde ikke gått så bra i oppkjøringen, men følte formen var ganske bra. Siste oppvarmingsløft på 295kg måtte jeg ha 2 forsøk på og da ble det litt stress, men jeg sa til Dietmar at vi står på 305 som startvekt. Jeg gikk gjennom visuelt hva jeg hadde gjort tidliger og hva jeg gjorde på siste oppvamingsløft. 305kg gikk rett opp uten anstrengelse og selvtilliten var på plass igjen, vi økte til 315kg som også gikk ganske greit opp. Vi høynet så til 320kg, var litt giret og klarte å få en litt dårlig start på løftet og ble hengende over med skuldrene og fikk ikke frem hoften, så måtte bare gi opp når stangen kom litt over knærne.

Totalt 915kg og 549 poeng, pers med 5kg totalt. 10kg pers i bøy og 5kg under i benk og mark. Til helgen er det Junior NM i Sandnes, usikker på hvordan det blir da, Dietmar skal hjelpe meg så skal ikke stå på det Smiley kanskje, 350-370 i bøy, 232.5-240.5 i benk og 300-320.5 i mark? vi får se Smiley

Ellers var det meget solid innsats av hele det norske laget!! Mange rekorder og perser har falt. Og i tillegg få være vitne til vekter som 460kg i bøy, 350kg i benk sprenges opp uten problemer er ikke ofte man ser. Big Brad drar 397.5kg i markløft for å takke for seg var også jævlig kult Smiley

Takk til Trond og Dietmar for hjelpen underveis og resten av gjengen for en fin opplevelse i Tsjekkia Smiley
http://www.youtube.com/watch?v=pFZ0NBZiBRc#noexternalembed&feature=channel_page
Stevne:
372.5-260-330
Raw:
275-205-287,5


Landslagsløfter i Styrkeløft
____________________________________________________________________________

YouTube | Sjøholt AtletklubbLogg

Utlogget OD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 123
  • Honnør: 582
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 123

  • Sponset av Proteinfabrikken og Kappi
Sv: VM i Styrkeløft 8.-13. November
« #127 : 15. november 2011, 11:39 »


Meistarar koma og fara en godsøgnin mun aldrei deyja

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: VM i Styrkeløft 8.-13. November
« #128 : 15. november 2011, 15:15 »
Utrolig interessant å lese disse rapportene, honnør til Grizzly og Walgermo!

Herlig at Freydun ble tatt:)
Hvordan preget det stemingen der nede? Tenker både innad i det ukrainske laget og hvordan de andre nasjonene reagerte på nyheten.


Det at bl.a. ukrainerne anklages for doping mens man skryter av CYCs fremgang er helt på sin plass; det har ingenting med hverken jantelov eller norsk naivitet å gjøre. Styrkeløft på verdensbasis er en idrett hardt belastet med doping. Russland, Ukraina etc. har i lang tid hatt en kultur for systematisk doping av sine utøvere, og samtidig har de et nærmest ikke-eksisterende testregime nasjonalt som muliggjør doping utenfor internasjonal konkurranse. Når en utøver fra disse landene så presterer eksepsjonelt, og i tillegg kan vise til en helt utrolig fremgang, vil alle med et snev av fornuft i hvert fall mistenke vedkommende. Noe annet blir latterlig naivt.

CYC og HMB blir derimot testet mange ganger utenfor konkurranse, og i hvert fall CYC har ögså meldeplikt så vidt jeg vet. Samtidig er antidoping et fundamentalt fokus for elitesatsningen i norsk styrkeløft; kulturen på området er den stikk motsatte av hva du finner i Øst-Europa. Disse vesensforskjellene gjør at man trygt kan prise de sterke resultatene CYC & Co leverer uten å med det være sjåvinistisk.

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Sv: VM i Styrkeløft 8.-13. November
« #129 : 17. november 2011, 13:17 »
Den 460'n til Ivanov er bare sinnsyk!
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: VM i Styrkeløft 8.-13. November
« #130 : 18. november 2011, 09:56 »
Hans magne hadde en økning på 210 kilo på 3 år DVS 70kg i året i gjennomsnitt.
Volodymyr Hadde 102.5 på et år.

Sistnevnte hadde en syk økning over 1 år, mens Hans Magne sin over 3 år er vel så bra.
SÅ å sette kun  en av dem i bås som doper blir derfor litt dust føler jeg.

Jeg er enig i at man ikke skal være for rask ute med å stemple noen som dopet, selv om man løfter helt sinnsykt bra (jamfør CYC). Den store forskjellen på Hans Magnes og Volodymyr, er at sistnevnte er fra et land der det ikke praktiseres testing utenfor konkurranse, mens HM har vært underlagt testing under hele sin karriere. Det er ikke dermed sagt at Volodomyr bruker/brukte dop, men han kommer nå engang fra et land som dessverre har en lang og stygg tradisjon for å ty til medisinskapet for å bedre sine resultater i idrett.

Et eksempel fra Russland (ikke direkte relatert til saken); En periode ble en del kvinner (som selvsagt meldte seg frivillige, for masse penger) gjort gravide ved hjelp av kunstig befruktning, da leger oppdaget at gravide kvinner tålte et langt større inntak av "varer" enn andre. I kombinasjon med de hormonene som naturlig øker i kroppen i forhold til det å være gravid, kunne de kvinnelige utøverne få enorm fremgang på kort tid. De tok jo selvsagt bare abort  da graviditeten "gikk for langt" i forhold til hensikten. Selv om dette er historie, sier dette noe om de grunnleggende holdningene som Russland må jobbe med å få bort. Jeg tror heller ikke jobber veldig fokusert å hardt med å faktisk gjøre noe med disse holdningene til juks og doping.
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
Sv: VM i Styrkeløft 8.-13. November
« #131 : 18. november 2011, 10:38 »
Et eksempel fra Russland (ikke direkte relatert til saken); En periode ble en del kvinner (som selvsagt meldte seg frivillige, for masse penger) gjort gravide ved hjelp av kunstig befruktning, da leger oppdaget at gravide kvinner tålte et langt større inntak av "varer" enn andre. I kombinasjon med de hormonene som naturlig øker i kroppen i forhold til det å være gravid, kunne de kvinnelige utøverne få enorm fremgang på kort tid. De tok jo selvsagt bare abort  da graviditeten "gikk for langt" i forhold til hensikten. Selv om dette er historie, sier dette noe om de grunnleggende holdningene som Russland må jobbe med å få bort. Jeg tror heller ikke jobber veldig fokusert å hardt med å faktisk gjøre noe med disse holdningene til juks og doping.

Dæven d der e drøyt!
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Utlogget Walgermo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 040
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 040

Sv: VM i Styrkeløft 8.-13. November
« #132 : 18. november 2011, 11:12 »
Dette er også drøyt (Hørt under VM i Tsjekkia):
I Russland har de et "internt team" som reiser rundt å tester løftere. Og de som ikke blir tatt får delta internasjonalt, de som blir tatt får ha bedre lykke neste gang. Men de blir ikke utestengt av den grunn.
Stevne:
372.5-260-330
Raw:
275-205-287,5


Landslagsløfter i Styrkeløft
____________________________________________________________________________

YouTube | Sjøholt AtletklubbLogg

Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
Sv: VM i Styrkeløft 8.-13. November
« #133 : 18. november 2011, 11:22 »
En omvendt dopingkontroll mao. Så ufint! Bare sjekke om de er klar til å delta
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Utlogget Bjoennes

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 860
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 860

Sv: VM i Styrkeløft 8.-13. November
« #134 : 18. november 2011, 11:48 »
Dette er også drøyt (Hørt under VM i Tsjekkia):
I Russland har de et "internt team" som reiser rundt å tester løftere. Og de som ikke blir tatt får delta internasjonalt, de som blir tatt får ha bedre lykke neste gang. Men de blir ikke utestengt av den grunn.

Det kommer vel fra doptingkrigen mellom øst og vest før, da USA og Sovjet gikk aktivt inn for å sørge for at det ikke var en internasjonaldoping kontroll og at all testing skulle se på nasjonalt plan. Utenom internasjonale konkurranser da.  Feks så blir vel en som blir dopingtatt i amerikansk fotball bare utetengt i noen få kamper.
21år
115kg
190cm

170 benk 140x2 bøy 170x5 mark

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!