Skrevet av Emne: Ønsker tilbakemeld. på selvlagd program  (Lest 9179 ganger)

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: Ønsker tilbakemeld. på selvlagd program
« #30 : 13. november 2011, 23:11 »
Her er det beste styrkeløftprogrammet jeg har trent!!! Dette er programmet som Sturla Davidsen brukte, ukjent for mange, men ekstremt effektivt og enkelt å bruke! Espen Aunes benkpressprogram er bygd opp rundt tilsvarende prinsipper.
https://www.tn.no/drivkraft/artikler/styrkeloftprogram-av-sturla-davidsen
Strengt tatt dette det eneste programmet som kan kalles "styrkeløftprogram" av de programmene jeg har trent, men det ga utrolig bra resultater! Men jeg vil anbefale deg å trene solide mengder med mengde før du prøver dette programmet. S. Davidsen anbefalte også å trene mye mengde i starten for å få godt treningsgrunnlag før du starter på skikkelig tung trening.

Jeg har også prøvd noen runder med 5x5, men synes det var søppel, fordi det hverken er fugl eller fisk... For lite volum til å gi noen god mengdetrening, og vektene er for lave til å øke styrken. 5-3-1 har jeg også prøvd, bare tull det også...

ser bra ut Smiley

hvilke andre øvelser puttet du inn i programmet? hvor mange reps/set hadde du der?
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Ønsker tilbakemeld. på selvlagd program
« #31 : 13. november 2011, 23:18 »
Trente litt hangups og biceps ved siden av. Holdt på med S. Davidsen prog i 6 mnd, men det funka egentlig best de første 3 mnd, det var da styrken utviklet seg mest. Økte fra 135-155kg i benk blant annet...
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget GymOperator

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 183

Sv: Ønsker tilbakemeld. på selvlagd program
« #32 : 14. november 2011, 09:24 »
Takk for bra svar, 095378. Tror kanskje jeg skal prøve programmet fra TN i noen månder, men trener førts mitt selvoppsatt prog. i noen veker. Tar deretter en ukes hvilepause før jeg begynner igjen. Hvor ofte bør man egentlig ha pause? Har hørt at hver 6. uke bør man ha en ukes hvilepause.

Lurer på om du også økte mye i muskelvekst av dette programmet?
Go Hard..... Or Go Home

Utlogget Bjoennes

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 860
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 860

Sv: Ønsker tilbakemeld. på selvlagd program
« #33 : 14. november 2011, 09:32 »
Vil anbefale deg å se på alle programmene som er blitt presentert i denne tråden. Og se nøye på de og se om   det faktisk er noe du kunne tenke deg å gjøre. Uansett om du trener : Dietmar, Sheiko, 5-3-1, stronglifts, Ryp, powerbuilding, westside, Sturla davidsen sitt eller noe hjemmelagd så er det viktigst at dette er noe du vil. Du vil få bedre utbytte hvis du er maks motivert og du gleder deg til hver trening, kontra at et program du  egentlig ikke liker, men "alle" sa du burde gjøre det.
Gjør noe  du liker, så kan du med tiden lære deg å velge et program som har den treningsmengden og treningsmetoden som passer deg best.
21år
115kg
190cm

170 benk 140x2 bøy 170x5 mark

Utlogget GymOperator

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 183

Sv: Ønsker tilbakemeld. på selvlagd program
« #34 : 14. november 2011, 09:43 »
Vil anbefale deg å se på alle programmene som er blitt presentert i denne tråden. Og se nøye på de og se om   det faktisk er noe du kunne tenke deg å gjøre. Uansett om du trener : Dietmar, Sheiko, 5-3-1, stronglifts, Ryp, powerbuilding, westside, Sturla davidsen sitt eller noe hjemmelagd så er det viktigst at dette er noe du vil. Du vil få bedre utbytte hvis du er maks motivert og du gleder deg til hver trening, kontra at et program du  egentlig ikke liker, men "alle" sa du burde gjøre det.
Gjør noe  du liker, så kan du med tiden lære deg å velge et program som har den treningsmengden og treningsmetoden som passer deg best.

Jepp, i will.. bare prøve meg frem på forskjellifge programmer.. Smiley
Go Hard..... Or Go Home

Utlogget Martin N0ttaD

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 223

Sv: Ønsker tilbakemeld. på selvlagd program
« #35 : 14. november 2011, 10:11 »
føler jeg fikk deg til å prøve litt selv jeg Tongue

men bra det! liker det, føler du at programmet ditt ikke funker er det jo bare å bytte program, bytte om på dagene, bytte øvelser, bytte rekkefølge på øvelsen.. det er mye å gjøre for å få et treningsprogram til å virke optimalt. men husk at kroppen vender seg til ting og et program vil ikke virke optimalt i flere år.
Reach for the sky because if you should happen to miss you'll still be among the stars!

Utlogget erikv2

Sv: Ønsker tilbakemeld. på selvlagd program
« #36 : 14. november 2011, 10:15 »
Tommelfinger regel:

Hvis du må spørre om tilbakemelding på treningsprogrammet ditt, er det vits å lage sitt eget? Det finnes eksperter som har lagd gode programmer tidligere, og de ligger gratis ute på nett.


Utlogget Kims1991

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 714
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 714

  • .
Sv: Ønsker tilbakemeld. på selvlagd program
« #37 : 14. november 2011, 11:17 »
jeg skjønner liksom ikke poenget med å drive å mekke og kødde....Når man kan gå safe og enkle ferdig programmer som funker helt VILLT!

Utlogget eh

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 195
  • Honnør: 55
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 195

Sv: Ønsker tilbakemeld. på selvlagd program
« #38 : 14. november 2011, 11:38 »
Lurer på om noen har meninger om dette? Noe som burde vært annerledes?
Ønsker i hovedsak å øke i muskelvekst, men også få bedre styrke - basic.
Lurer egentlig mest på om det kan bli for mye trening - om det kan føre til overtrening?

Her er programmet:

Mandag- Rygg
Markløft 5x5
Nedtrekk bredt  3x8
Foroverbøyd roing 3x8
Nedtrekk smalt 2x10
Roing i maskin 2x10
Stangcurls         4x10

Tirsdag – Bryst
Benkpress 5x5
Skråbenk manualpress 3x8
Benkdips 2x10
Skrå flyes 3x10
Franskpress 4x10

Onsdag – Bein
Knebøy 5x5
Beinpress 2x10
Utfall i smith-maskin 2x10
Strake mark 5x10
Lårcurls 2x10

Torsdag – Skuldre og legger
Militærpress 5x5
Sidehev 3x10
Facepulls 2x10
Tåhev i beinpress-maskin 3x10
Tåhev sittende 3x15

Fredag – Armer
Dips 4x6
Stangcurls 4x6
Franskpress 4x10
Hammercurl 4x10
Pushdown 4x15
Cablecurl 4x15


Synes ikke programet ser for ille ut jeg, kjørt lignende med ekstremt bra resultater.
Mange SMÅ idioter her som spør hva vitsen er i å lage egne programmer når det er så mange bra der ute, men poenget med det er jo å lage et program som passer for deg.

Et av minusene med fullkropp er jo at du ikke får kjørt den siste muskelen du trener skikkelig hvis du f.eks har bryst, skuldre og triceps på en økt.


Utlogget Kims1991

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 714
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 714

  • .
Sv: Ønsker tilbakemeld. på selvlagd program
« #39 : 14. november 2011, 11:42 »
Synes ikke programet ser for ille ut jeg, kjørt lignende med ekstremt bra resultater.
Mange SMÅ idioter her som spør hva vitsen er i å lage egne programmer når det er så mange bra der ute, men poenget med det er jo å lage et program som passer for deg.

Et av minusene med fullkropp er jo at du ikke får kjørt den siste muskelen du trener skikkelig hvis du f.eks har bryst, skuldre og triceps på en økt.



Haha, må nesten lee... jeg har aldri sagt at det programmet han er laget er dårlig, men jeg sier det at det er unødvendig å lage et eget program når man er nybegynner å kan kjøre program som gir helt sinnsyke resultater for omtrent alle...samt at progresjonen og alt er klargjort!

Idioten her er nok deg.

Utlogget Bighush

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 242
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 242

Sv: Ønsker tilbakemeld. på selvlagd program
« #40 : 14. november 2011, 11:43 »
Som EH skriver over så er det ett veldig viktig poeng at programmet skal være tilpasset deg, å bruke ferdiglagde program på nett er ikke alltid det smarteste.
Er ikke noe fan av 4-5 splitter, ville kommet ned i helkropp/2split om jeg var deg.

Utlogget Kims1991

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 714
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 714

  • .
Sv: Ønsker tilbakemeld. på selvlagd program
« #41 : 14. november 2011, 11:46 »
Vist man tenker lenger enn 1meter, så tar man jo program på nett som man har gode referanser til og som mange har prøvd^^

Utlogget eh

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 195
  • Honnør: 55
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 195

Sv: Ønsker tilbakemeld. på selvlagd program
« #42 : 14. november 2011, 11:47 »
Haha, må nesten lee... jeg har aldri sagt at det programmet han er laget er dårlig, men jeg sier det at det er unødvendig å lage et eget program når man er nybegynner å kan kjøre program som gir helt sinnsyke resultater for omtrent alle...samt at progresjonen og alt er klargjort!

Idioten her er nok deg.


Ok, beklager at du føler deg truffet. Men nivået på TF har sunket betraktelig de siste årene ettersom det bare er kids som gidder å svare.
Mye bra programmer der ute, men proffene blander som regel programmer og lager sine egne.
Greit nok at når du er nybegynner så er det greiest å kjøre på med et ferdiglaged program, men synes det er bra at han mikser og trikser litt og til slutt finner han ut hva som passer best for han.


Utlogget Kims1991

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 714
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 714

  • .
Sv: Ønsker tilbakemeld. på selvlagd program
« #43 : 14. november 2011, 11:53 »
Har selv trikset på mitt program som har funket bra...Så er ikke uenig i det du sier i det hele tatt:)

Så konklusjonen må bli at det beste er å velge det man selv føler kan funke

Utlogget eh

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 195
  • Honnør: 55
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 195

Sv: Ønsker tilbakemeld. på selvlagd program
« #44 : 14. november 2011, 11:54 »
Hvor ofte bør man egentlig ha pause? Har hørt at hver 6. uke bør man ha en ukes hvilepause.

Tror ikke det er noen fasist der, men mitt råd er å ta pause når du føler du trenger det.
 Jeg kjenner at etter 2-3 harde måneder så trenger jeg en ukes pause, men aldri lengre enn en uke.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!