Skrevet av Emne: Hvordan kan man få bedre kondisjon, men samtidig beholde raske muskelfibrer.  (Lest 9897 ganger)

Utlogget Avid

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

I de fleste former for idrett så er man avhengig av en blanding av å kunne sprinte fort, men samtidig ha en god nok kondisjon til å holde ut hele veien.  Som fotballspiller ønsker jeg å forbedre kondisjonen min i vinter, men jeg ønsker heller ikke å bytte ut bedre kondisjon mot svakere akselerasjon.  Jeg tenker at lange joggeturer vil gå ut over raske muskelfibrer og kroppen vil gradvis forandre seg til å bli bedret egnet for lange joggeturer, men mister eksplosiviteten.

Spørsmålet mitt til ekspertene her inne blir da hvordan vil den ideelle kondisjonstreningen se ut samtidig som det ikke går utover hurtighet?  Vil det være ødeleggende å springe lenger enn 1500meter per joggetur? Tips mottas med takk! Smiley

Utlogget Sleggjesletvold

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 254

Nei, ikkje øydeleggjande, men eg tykkjer ikkje du skal ha steady-state cardio-øykter med høgare intensitet enn sone 2. Du bør heller køyre dei intense øyktene som intervalltrening.

Utlogget Preben35

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Bakkeintervall..  Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!