Skrevet av Emne: Avhengig av snus  (Lest 4005 ganger)

EmyR

  • Gjest
Avhengig av snus
« : 14. november 2011, 16:43 »
Har ikke snust en eneste gang siden jeg var i 15-årsalderen, men kjøpte meg ei eske her om dagen og må innrømme at det er latterlig deilig. Har ikke noe mål om å bli avhengig, så hvor ofte kan man faktisk snuse uten å bli det? Det skjer vel uansett gradvis? Og maevar - du trenger ikke poste noe "so hardcore" her Grin Synes rett og slett det er deilig å ta seg en i bilen på vei til skolen feks.

Utlogget Plat0n

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 205
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 205

Sv: Avhengig av snus
« #1 : 14. november 2011, 16:50 »
Du må passe deg! Snus er et "gateway-drug"! Avhengig med en gang!




Seriuz: Man kan snuse endel før man blir hekta. Uansett er det ikke vanskelig å slutte, jeg har gjort det...



To ganger!
oui: Was your training affected by the drinking and screwing around?

SCHWARZENEGGER: No, because having a good time is not nearly so damaging as people think. I'm constantly amazed when people ask me about discipline. Discipline is what you use when you don't want to do something, when you have to force yourself.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Avhengig av snus
« #2 : 14. november 2011, 17:03 »
Er i forsvaret og begynte å snuse etter rekrutten fordi jeg hater forsvaret noe vanvittg. P.g.a kaserne/romordningen og skiftene mine lider jeg av konstant søvnunderskudd noe som går meg på nervene. Maten i messa + kiosken er latterlig. har nesten aldri tid til å dra til byen og kjøpe noe heller, så det er stort ork å spise sunt. Gymmet ser ut til å være laget 1920-tallet.

Nok klaging. Poenget er at jeg snuser fordi det hjelper meg i hverdagen. Noe ynkelig er det vel, men det hjelper såpass mye at jeg gjør det uansett. Har turnus-stilling og snuser ingenting/minimalt på perm, så tviler på at jeg blir avhengig. I begynnelsen tenkte jeg sånn som deg at det kunne være greit å snuse av og til resten av livet, men det er jo en falsk lykkefølelse man får.

Nikotinen kødder på en måte med virkelighetsoppfattningen din. Jeg vil føle meg bra på grunnlag av hva fornuften sier om hverdagen min, og progresjonen min i forhold til mine mål. Du lurer på en måte deg selv til å være mer tilfreds med livet ved hjelp av nikotinrusen.

Håper dette gir mening.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget lokey

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 635
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 635

  • Hey Crabman!
Sv: Avhengig av snus
« #3 : 14. november 2011, 17:08 »
Jeg føler meg ikke direkte avhengig av snus, MEN! Saken er at når man begynner å bli vant med å ta en snus på vei til skolen, sammen med kaffen, etter middag osvosv, så er man kanskje avhengig allikavel? Tongue
Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99719.new

Status:
2x160 - 150 - 200
Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123729.msg1831570;topicseen#new

Mål:
Holde meg fri for skader, vokse godt, kose meg på trening!

Utlogget Plat0n

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 205
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 205

Sv: Avhengig av snus
« #4 : 14. november 2011, 18:51 »
Jeg føler meg ikke direkte avhengig av snus, MEN! Saken er at når man begynner å bli vant med å ta en snus på vei til skolen, sammen med kaffen, etter middag osvosv, så er man kanskje avhengig allikavel? Tongue

Jeg fant ut at jeg hadde behov for å ha noe under leppa. Mer snakk om vane enn avhengighet for min del.
Kanskje det samme med deg.
oui: Was your training affected by the drinking and screwing around?

SCHWARZENEGGER: No, because having a good time is not nearly so damaging as people think. I'm constantly amazed when people ask me about discipline. Discipline is what you use when you don't want to do something, when you have to force yourself.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Avhengig av snus
« #5 : 14. november 2011, 20:34 »
To ganger!

Da må det være lett!
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Avhengig av snus
« #6 : 14. november 2011, 20:36 »
Jeg har tenkt på å slutte flere ganger, men kommer alltid frem til at det ikke er verdt det. Så jeg vil si at det kanskje ikke er så vanskelig å slutte. Men det er vanskelig å VILLE slutte.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Lili123

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 52

Sv: Avhengig av snus
« #7 : 14. november 2011, 20:39 »
Ikke begynn.. Jeg sluttet å snuse når jeg begynte å trene seriøst, oh jeg angrer på hver eneste krone jeg brukte.. Er så deilig å ikke bruke så LATTERLIG mye penger på noe du egentlig ikke trenger (om du kjøper det i sverige så blir det billigere, men litt her og der så blir nok penger..)..

Jeg ville anbefalt deg å ikke begynne i det hele tatt, du kommer til å angre en eller annen dag.. Bare min mening:)

EmyR

  • Gjest
Sv: Avhengig av snus
« #8 : 15. november 2011, 14:34 »
Jeg føler meg ikke direkte avhengig av snus, MEN! Saken er at når man begynner å bli vant med å ta en snus på vei til skolen, sammen med kaffen, etter middag osvosv, så er man kanskje avhengig allikavel? Tongue

Ja, skyldig Smiley Er ikke avhengig rent psykisk, men avhengig i samme grad som jeg er avhengig av sjokomelk i helgene!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!