Skrevet av Emne: Bullshit alert. "Slank med proteiner"?  (Lest 38154 ganger)

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Bullshit alert. "Slank med proteiner"?
« #15 : 17. november 2011, 00:33 »
Grunnen til at han, som du sier, preacher noe han er usikker på, er at han er lege. Han er ikke en 16årig treningsforum-bruker som sitter på den totale sannhet.
Hvis han ikke kan si om det ene eller andre er usunt over tid, så er det fordi han ikke har belegg for å si noe om det. Hvis det ikke finnes nok forskning på temaet, så gjør det ikke det. Han kan likevel fortelle hva nåværende data antyder.

Ellers har du en flott liste med tilskudd. Trenger du alt det der?



Hatt en tung dag avørn? Ikke la det gå utover stemningen i forumet er du snill. Ser ingen grunn til å begynne med hersketeknikker, spesielt ikke mot en person som er ny på trening som fort kan miste motivasjon.. skjerp deg.

Kan for mye protein skade nyrene?

Sitat
"Kroppsbyggere og vekt trenende individer vil i perioder på flere år av gangen innta 300 - 500g protein daglig. Til nå er det ingen vitenskapelige bevis for at et høyt protein inntak kan forårsake nyre problemer, i studier med dyr har man hatt dyr som har fått et meget høyt protein inntak i halve deres levetid uten at det har påvist noe problemer med nyrer.
Alikevell skal de som har nyresykdommer være forsiktig med å innta store mengder protein og alltid konsultere lege før bruk. Friske mennesker som har et høyt protein inntak bør drikke godt med vann i løpet av dagen da protein i seg selv er litt vanndrivende.
En studie nylig gjort, så på effekten av høyt protein inntak når det gjaldt den helsemessige sikkerheten ved å innta mye protein. 20 utøvere deltok i testen. Utøverne fikk et protein inntak på 2.7g protein pr kilo mager kroppsvekt, dette er 3,6 ganger mer en anbefalt av ernæringsrådgivere. Etter 28 dager konkluderte forskerne med at et høyt protein inntak ikke hadde noen uønskede effekter på immunsystemet, nyrene eller leveren. Ikke induserte et høyt protein inntak ketose eller uttørring av kroppen heller, derfor ble det konkludert med at i denne perioden, selv med meget høyt protein inntak var det helt ufarlig.(**)
* Zaragoza R et al. Rats fed prolonged high protein diets show an increase in nitrogen metabolism and liver megamitochondria. Arch Biochem Biophys, 1987; 258:426-435.
** 25. Kalman D et al., The effects of a high protein intake on markers of health in weight trained athletes. FASEB J 2000."

Ikke akkurat en "big thing" men gir et lite innblikk. Uavhengig av dette har jeg ikke sett noen nye studier som har vist en korrelasjon på proteinintak og nyrene foruten de som allerede er predisponert for nyreproblemer.

Og ZMA er fint for søvnen, BCAA kan diskuteres men proteinpulsing har vist svært lovende resultater.. og ikke minst leucine og andre eaa. Og whey er bare en enkel måte å få i seg protein på etter trening..

Kunne man fått i seg protein ved å spise normal mat? Selvsagt.. er det noe magisk med proteinpulver? Tja.. bortsett fra at den biologiske kvaliteten er ca 100 og at det per gram er billigere enn andre proteinkilder i tillegg til at det er nærmest fritt for karbohydrat og fett? Nei.

Er store mengder proteiner nødvendig? Ikke for en stille sittende person som ikke gjør noe spesielt.. men med tanke på TEF og metthetsfølelse.. så er protein et bra alternativ til karbohydrat.. heller mer kylling enn mer ris.

TEF & metthetsfølelse er også i bakhodet i diverse dietter fremlagt av bl.a. børge fagerli.. martin berkhan.. og flere andre og børge er jo selvsagt ikke fan av "en kalori er en kalori" (http://myrevolution.no/blade/2011/11/03/your-body-is-listening-what-are-you-telling-it/)
gjennomgang av litteratur fra alan aragon viser ingenting negativt med høyt proteininntak

http://user210805.websitewizard.com/files/unprotected/aarrJan_2011..pdf

om dere ikke kommer inn.. så kjøp dere inn!

.. og mye mye... MYE mer. Er generell kunnskap at ca 2g protein pr kg gir best proteinsyntese for de som trener tung styrke.. og 2.5-3g for "safety" for nedgang for å vedvare proteinsyntesen. Studier kan konfirmere dette.. står sikkert 50 stk i heftet til Alan Aragon.

osv..

Hold en god stemning i forumet er dere snill. Smiley

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Bullshit alert. "Slank med proteiner"?
« #16 : 17. november 2011, 00:37 »
For å bruke din egen logikk. Din bil, ditt hus, din mat, dine klær, dine aviser og din tv, dine chins, din benk, dine pushups.Trenger du alt det a?
Du klarer liksom ikke å svare på noe som helst? Slutt med alt det fjaset ditt da, og prøv å formuler noe med litt innhold.
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Bullshit alert. "Slank med proteiner"?
« #17 : 17. november 2011, 00:49 »
Good point, Bluebear.

Altså, grunnen til at jeg reagerer er at den legen hadde ingenting konkret å komme med men alikevel drev skremselspropaganda mot høyt proteinbruk. DET irriterte meg. Jeg får lik avsmak for det som jeg får for Jehovas vitner.

Jeg tror heller på tusenvis av bodybuildere som har høy proteinbruk og ikke hår noe som helst problem med hverken lever eller nyrer. Jeg tror også heller på en forskningsrapport. Im a man of science.

Nei, jeg TRENGER ingen tilskudd, men det gjør livet mitt ufattelig mye enklere i min travel hverdag. Og billigere.

Ayørn, du har tydeligvis fulgt med og lest at jeg har gitt opp WoW. Kunne like gjerne sjekket alderen min samtidig. Har det noen gang slått deg at det var av en grunn?

Uansett, det skal MEGET mye til for å ødelegge motivasjonen min (om mulig?) . Tvert imot heller Smiley

Bare fordi du ikke får det svaret du vil ha, så betyr det ikke at det mangler innhold Smiley
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Bullshit alert. "Slank med proteiner"?
« #18 : 17. november 2011, 00:50 »
Er også lov å forholde seg rasjonellt til ting. Er protein skadelig for nyrene "per say" ? Ja, det er jo det, protein er tungarbeid for nyrene og jo tyngre arbeid de må utføre iløpet av livet jo fortere streiker dem. men... betyr det at du dør innen 6 md med høyt proteininntak ? Eller får nyreproblemer innen du er 30? Slik vet vi jo at det ikke er, hvis du har normale nyrer. Alle sammen har inne vet utmerket godt at det så og si ikke finnes en ting vi kan stappe i oss som ikke påvirker kroppen vår negativt på en eller annen måte, men det er selvfølgelig helt urasjonellt å henge seg opp i det.
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Bullshit alert. "Slank med proteiner"?
« #19 : 17. november 2011, 00:52 »
Er også lov å forholde seg rasjonellt til ting. Er protein skadelig for nyrene "per say" ? Ja, det er jo det, protein er tungarbeid for nyrene og jo tyngre arbeid de må utføre iløpet av livet jo fortere streiker dem. men... betyr det at du dør innen 6 md med høyt proteininntak ? Eller får nyreproblemer innen du er 30? Slik vet vi jo at det ikke er, hvis du har normale nyrer. Alle sammen har inne vet utmerket godt at det så og si ikke finnes en ting vi kan stappe i oss som ikke påvirker kroppen vår negativt på en eller annen måte, men det er selvfølgelig helt urasjonellt å henge seg opp i det.

Nettopp.
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Bullshit alert. "Slank med proteiner"?
« #20 : 17. november 2011, 01:17 »
Altså, grunnen til at jeg reagerer er at den legen hadde ingenting konkret å komme med men alikevel drev skremselspropaganda mot høyt proteinbruk. DET irriterte meg. Jeg får lik avsmak for det som jeg får for Jehovas vitner.

Jeg tror heller på tusenvis av bodybuildere som har høy proteinbruk og ikke hår noe som helst problem med hverken lever eller nyrer. Jeg tror også heller på en forskningsrapport. Im a man of science.
Legevitenskapen er vel stort sett bygget på empirisk forskning. Det at du stiller deg tvilende til en leges uttalelse, men heller velger å tro på forskningsrapporter, faller derfor på sin egen urimelighet.
Jeg tror ikke legen hadde tid eller anledning til å besvare hvert spørsmål med et hav av referanselinker.

For å gjenta mitt tidligere innlegg; enkelte undersøkelser viste at høyt inntak av proteiner kan være farlig. Leger har ikke belegg for å si noe mer eller mindre enn dette.

Studien som Bluebearworkout refererte er en av mange studier. Den gir ikke noe absolutt svar.


Kroppsbyggere er vel ganske kjent for å få nyreproblemer. Så jeg vet ikke helt hvor du vil med det eksemplet ditt.

10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Bullshit alert. "Slank med proteiner"?
« #21 : 17. november 2011, 20:56 »
Tror alan aragon stiller seg litt høyere enn en random lege som jobber på et overvektssenter..

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Bullshit alert. "Slank med proteiner"?
« #22 : 17. november 2011, 23:35 »
Tror alan aragon stiller seg litt høyere enn en random lege som jobber på et overvektssenter..
Vet du virkelig ikke hvordan denne prosessen foregår?

Tar du et kjapt søk på google, så finner du mange studier som viser at et veldig høyt protein-inntak kan være skadelig. Man finner også studier som konkluderer med at det ikke er skadelig. Resultatet er ikke at man plukker ut en studie, gjort av en person som stiller høyere enn en random lege som jobber på et overvektssenter..men man ser på alle i en helhet. Med mindre man kan forkaste alle studier som sier at det kan være skadelig, så må man tolke det til at det kan være en risiko ved høyt inntak.

En lege som jobber med dette tema uttaler seg selvfølgelig på grunnlag av studier,undersøkelser,skolepensum,erfaring..osv.
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Bullshit alert. "Slank med proteiner"?
« #23 : 17. november 2011, 23:38 »
Vet du virkelig ikke hvordan denne prosessen foregår?

Tar du et kjapt søk på google, så finner du mange studier som viser at et veldig høyt protein-inntak kan være skadelig. Man finner også studier som konkluderer med at det ikke er skadelig. Resultatet er ikke at man plukker ut en studie, gjort av en person som stiller høyere enn en random lege som jobber på et overvektssenter..men man ser på alle i en helhet. Med mindre man kan forkaste alle studier som sier at det kan være skadelig, så må man tolke det til at det kan være en risiko ved høyt inntak.

En lege som jobber med dette tema uttaler seg selvfølgelig på grunnlag av studier,undersøkelser,skolepensum,erfaring..osv.


Slenger du ut en liten haug med studiene som viser at et veldig høyt protein-inntak kan være skadelig? Smiley
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Bullshit alert. "Slank med proteiner"?
« #24 : 18. november 2011, 00:04 »
Slenger du ut en liten haug med studiene som viser at et veldig høyt protein-inntak kan være skadelig? Smiley
Rene studier i ubehandlet form er det ikke mange av på internett..hverken i den ene eller andre retningen. Nå var poenget at en fagperson alltid uttaler seg på grunnlag av en serie med studier o.l. Å mene at man kan uttale seg med større tyngde av å ha lest en artikkel med motstridende konklusjon, blir litt innbilsk.

Men for all del, et raskt søk gir følgende resultat:


"In fact, medical research shows that consuming too much protein -- more than 30% of your total daily caloric intake -- could actually harm your body, says protein expert Gail Butterfield, PhD, RD, director of Nutrition Studies at the Palo Alto Veterans' Administration Medical Center and nutrition lecturer at Stanford University."
http://www.medicinenet.com/script/main/art.asp?articlekey=50900

because you are destroying your kidneys by exceeding your daily allotment of six ounces of animal protein. In fact, it’s highly likely that feeling good and maintaining a trim, lean figure are byproducts of impending kidney failure
http://www.marksdailyapple.com/protein-kidneys/

Several studies have shown eating too much protein can be dangerous to your kidneys if you already have kidney disease.
http://www.aakp.org/aakp-library/Protein-intake/

According to National Kidney Foundation, eating too much protein may stress kidneys and contribute to pre-existing kidney problems, high levels of protein in the urine, and kidney stones
http://diet.lovetoknow.com/wiki/Side_Effects_of_Too_Much_Protein_in_the_Diet
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Bullshit alert. "Slank med proteiner"?
« #25 : 22. november 2011, 22:18 »
En gjennomgang av den forskningen vi har i dag på høyt proteininntak og skadevirkninger.

http://www.jissn.com/content/6/1/3

Highlights:

- Det er ingenting som indikerer at høyt proteininntak er skadelig for nyrene.
- Kalsium, vitamin D og fosfor er viktig for beinbygningen. Høyt proteininntak kombinert styrketrening vil styrke beinbygningen.
- Frukt og grønnsaker vil nøytralisere den potensielt syre-skapende effekten av protein.
- Enkelte institusjoner har forsøkt å skape en sammenheng mellom høyt proteininntak og inntak av fett (spesielt mettet fett) og lavt fiberinntak - men dette er ikke like aktuelt for atletiske mennesker som spiser magre proteinkilder og grønnsaker, som det er for den vestlige befolkningen generelt. Prisen for det mest innlysende utsagnet hittil i år er herved utdelt...


Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Bullshit alert. "Slank med proteiner"?
« #26 : 22. november 2011, 23:15 »
Rene studier i ubehandlet form er det ikke mange av på internett..hverken i den ene eller andre retningen. Nå var poenget at en fagperson alltid uttaler seg på grunnlag av en serie med studier o.l. Å mene at man kan uttale seg med større tyngde av å ha lest en artikkel med motstridende konklusjon, blir litt innbilsk.

Men for all del, et raskt søk gir følgende resultat:


"In fact, medical research shows that consuming too much protein -- more than 30% of your total daily caloric intake -- could actually harm your body, says protein expert Gail Butterfield, PhD, RD, director of Nutrition Studies at the Palo Alto Veterans' Administration Medical Center and nutrition lecturer at Stanford University."
http://www.medicinenet.com/script/main/art.asp?articlekey=50900

because you are destroying your kidneys by exceeding your daily allotment of six ounces of animal protein. In fact, it’s highly likely that feeling good and maintaining a trim, lean figure are byproducts of impending kidney failure
http://www.marksdailyapple.com/protein-kidneys/

Several studies have shown eating too much protein can be dangerous to your kidneys if you already have kidney disease.
http://www.aakp.org/aakp-library/Protein-intake/

According to National Kidney Foundation, eating too much protein may stress kidneys and contribute to pre-existing kidney problems, high levels of protein in the urine, and kidney stones
http://diet.lovetoknow.com/wiki/Side_Effects_of_Too_Much_Protein_in_the_Diet



Nettopp. Og litt av poenget mitt er at fagpersoner ofte uttaler seg om ting de kanskje ikke kan så mye om, selvom de kan mye om mye annet. OFte er det sånn at fagpersoner (Les: leger og "ernæringseksterter" blir bedt om å uttale seg om ting de kanskje ikke kan så mye om å prøver å svare etter beste evne).
Jeg har ikke bare lest en artikkel og er ikke nevnverdig innbilsk, men den kommentaren var kanskje ment mer generelt.

Jeg trykket på to av linkene du la ut og fant etter noen få sekunder

"Several studies have shown eating too much protein can be dangerous to your kidneys if you already have kidney disease."

 og

"Another review, this time focusing strictly on whether or not protein intake can precipitate kidney disease in healthy people, is even better. I mean, that’s the important thing, isn’t it? If we want to exonerate or condemn protein, we must study its effects on healthy kidneys. We have to see if it creates problems rather than potentially worsens them. And, according to the exhaustive analysis of Martin et al, there exists no evidence that protein intake negatively influences renal health in otherwise healthy, active individuals".


Dette er bare enkeltsetninger, men ja Kan sikkert argumentere opp og ned og plukke fra hverandre artiklene mer nøye, men det vil ta mer tid og få vente til senere.

Fikk ikke inntrykk av at dette var artikler som bekrefter at mye protein er farlig (For friske). Skal sies at jeg så veldig tjapt på det og kan ha missforstått noe.
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Bullshit alert. "Slank med proteiner"?
« #27 : 22. november 2011, 23:42 »
Da Egil donerte nyra si bort for ettpar år siden var selvsagt dette med mengde proteiner et spørsmål han tok opp med nefrolog. Han fikk beskjed om at et høyt inntak av proteiner IKKE skader nyrene. Og ... en nefrolog - altså en spesialist på nyrer og nyresykdommer - burde jo vite hva han/hun snakker om.

Han/hun burde det. Men det er ikke riktig fordi nefrologen sier det; det er riktig fordi studier viser at det er trygt.

Påstandene er bygget på legeutdannelse og 30(?) år med erfaring.

Hva er din påstand bygget på?


Det spiller ingen rolle hvilken utdannelse han har. Det som spiller noen rolle er hvilke data som finnes på at høyt proteininntak er trygt/farlig.

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Bullshit alert. "Slank med proteiner"?
« #28 : 23. november 2011, 00:00 »
Nettopp. Og litt av poenget mitt er at fagpersoner ofte uttaler seg om ting de kanskje ikke kan så mye om, selvom de kan mye om mye annet. OFte er det sånn at fagpersoner (Les: leger og "ernæringseksterter" blir bedt om å uttale seg om ting de kanskje ikke kan så mye om å prøver å svare etter beste evne).
Jeg har ikke bare lest en artikkel og er ikke nevnverdig innbilsk, men den kommentaren var kanskje ment mer generelt.

**
Dette er bare enkeltsetninger, men ja Kan sikkert argumentere opp og ned og plukke fra hverandre artiklene mer nøye, men det vil ta mer tid og få vente til senere.

Fikk ikke inntrykk av at dette var artikler som bekrefter at mye protein er farlig (For friske). Skal sies at jeg så veldig tjapt på det og kan ha missforstått noe.

Mener du virkelig at vi skal sitte her og gjøre rede for dette tema?! Du giddet ikke engang lese artiklene jeg limte inn, men likevel er du overbevist om at det ikke finnes noen studier i hele verden som bekrefter farer ved høyt protein-inntak?

Altså, det gidder jeg ikke. Det tar 3sekunder å google problemstilling, og man finner en haug med artikler som sier det ene og det andre. Det er flott at du sier du ikke er innbilsk, men likevel mener du sannheten blir definert ut i fra hvilke nett-artikler som passerer ditt kritiske blikk. Du gidder ikke å skumme gjennom de få artiklene jeg limte inn, og du har sannsynligvis heller ikke googlet problemstillingen selv. Ser du på deg selv som kritisk?

Gjerne bevis at disse fagpersonene ikke kan faget sitt. For å gjøre det klart med en gang; du beviser ingenting ved å linke til en eller annen artikkel som motbeviser en leges uttalelse. Dette kan like så godt være et bevis på at artikkelen er feil.

Jeg vil anta du ikke har tro på menneskeskapt klimaforandring?
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Bullshit alert. "Slank med proteiner"?
« #29 : 23. november 2011, 00:06 »
Han/hun burde det. Men det er ikke riktig fordi nefrologen sier det; det er riktig fordi studier viser at det er trygt.

Det spiller ingen rolle hvilken utdannelse han har. Det som spiller noen rolle er hvilke data som finnes på at høyt proteininntak er trygt/farlig.

Det er helt sant, men hvem skal gå gjennom denne data? Skal vi internett-kostholdseksperter se hva vi klarer å rote oss frem til på nettet, og definere sannheten på det grunnlaget? Mener du at alt som ligger på nettet konkluderer med at høyt proteininntak er ufarlig?

Jeg vet ikke med dere, men jeg finner iallefall mye forskjellige.

* Higher protein could mean low bone density

When your body breaks down the protein you eat, several types of acids are triggered. Your body neutralizes these acids with citrate and carbonate from the bone. Simply put, this means calcium loss increases as protein consumption increases. The Institute of Medicine's Dietary Reference Intakes suggests, although it is still considered to be controversial, that as you double the amount of protein in your diet, the amount of calcium lost through your urine increases by 50%. This not only increases the loss of bone calcium but also increases the risk of kidney stones by as much as 250%.
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!