Skrevet av Emne: Dips-> røket brystmuskler?  (Lest 4913 ganger)

Utlogget Solbækken

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 561
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 561

  • Gjort er gjort
Dips-> røket brystmuskler?
« : 16. november 2011, 22:32 »
Hei!


Har et kjempebehov for hjelp!


Vil starte med å si at jeg er fullstendig klar over de utallige trådene om brystmuskler som har røket, men da dette ikke er snakk om selve pectoralis major tar jeg tillatelse til å lage en ny tråd.

Har de siste ukene hatt kjempefremgang både styrke- og muskelmessig, men forje onsdag gikk noe galt.
Trente dips med det som tyder på å ha vært for mye vekt. Klarte 8 repetisjoner kontrollert, men det ser ikke ut til at brystet tålte det allikevel. Dybden var ikke overdreven, kun til 90- graders vinkel i albueleddet.


Problemet er nå at jeg ikke klarer å strekke ut brystkassen. Klarer ikke engang lage litt svai i ryggen uten at det skriker.


Smerten sitter i "kløfta", og kjenner den mest ved strekk av brystet eller kontrahering. Det kjennes også ut som smerten rett og slett sitter i midten, og ikke på den ene siden(og dermed på den ene delen av brystet). Hørt litt rundt og ryktes at det kan være et eller flere muskelfester som har røket. Er da ikke snakk om selve pectoralis major, men heller de mindre musklene som sitter bak (slik jeg forsto det).


Er det noen her som har opplevd noe lignende? Hvordan ble dere evt kvitt det?


Alle gode innlegg med gode råd, tips og/eller erfaringer blir naturligvis belønnet med honør.



Hilsen desperat
- 92- model
- 182 cm
- Trent siden våren 08, med fullstending avbrekk fra treningen i perioden juni 2010 til september 2011

Loggfører treningen min:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114602.msg1720175;topicseen#new

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Dips-> røket brystmuskler?
« #1 : 16. november 2011, 22:37 »
Om du hadde røket noe hadde det virkelig smelt der og da, bokstavlig talt. Selv en strekk lager som regel et smell.

Du har garantert ikke røket noe, men kan være at det har blitt litt i overkant mye for kroppen din, og at vevet er betent og hovent. Ta det litt rolig
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget believe93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 388
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 388

Sv: Dips-> røket brystmuskler?
« #2 : 16. november 2011, 22:44 »
Om du hadde røket noe hadde det virkelig smelt der og da, bokstavlig talt. Selv en strekk lager som regel et smell.

Du har garantert ikke røket noe, men kan være at det har blitt litt i overkant mye for kroppen din, og at vevet er betent og hovent. Ta det litt rolig

Tipper han ble jævlig glad for den meldingen der....:PPPp
18år

Jølster Handbakklubb
NM 2012 Junior 80+
5plass venstre 3plass høyre

A winner never quit, a quitter never win

Utlogget Solbækken

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 561
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 561

  • Gjort er gjort
Sv: Dips-> røket brystmuskler?
« #3 : 17. november 2011, 07:26 »
Om du hadde røket noe hadde det virkelig smelt der og da, bokstavlig talt. Selv en strekk lager som regel et smell.

Du har garantert ikke røket noe, men kan være at det har blitt litt i overkant mye for kroppen din, og at vevet er betent og hovent. Ta det litt rolig


Skal ikke gå så langt å si at det smalt, men smerten kom helt brått på. Kjente ingen ting på repetisjon nummer 5, men nummer under 6 skrek i brystet. Det samme gjelder naturligvis også de to siste repetisjonene. Så det er på grunn av dette, den svært akutte smerten, at jeg ble litt skremt.


Hoven og betent, som en kvise, er ordene jeg selv har brukt for å beskrive smerten, så virker uansett som du treffer spikeren på hodet her. Hjertelig takk Smiley
- 92- model
- 182 cm
- Trent siden våren 08, med fullstending avbrekk fra treningen i perioden juni 2010 til september 2011

Loggfører treningen min:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114602.msg1720175;topicseen#new

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Dips-> røket brystmuskler?
« #4 : 17. november 2011, 10:37 »

Skal ikke gå så langt å si at det smalt, men smerten kom helt brått på. Kjente ingen ting på repetisjon nummer 5, men nummer under 6 skrek i brystet. Det samme gjelder naturligvis også de to siste repetisjonene. Så det er på grunn av dette, den svært akutte smerten, at jeg ble litt skremt.


Hoven og betent, som en kvise, er ordene jeg selv har brukt for å beskrive smerten, så virker uansett som du treffer spikeren på hodet her. Hjertelig takk Smiley

Da kan det høres mer ut som en strekk, ettersom smerten kom akutt.(fikk inntrykk av at smerten kom etterpå i forrige innlegg)

Men fortsatt, hadde du røket noe hadde området vært dobbelt så stort og lilla Smiley

Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Dips-> røket brystmuskler?
« #5 : 17. november 2011, 10:49 »
Det er ikke uvanlig at unge menn får vondt i brystet av dips. Fritt etter hukommelsen er det noe med dårlig sammenvokst brusk og skjelett i vekst, og kombinert med dips blir det vondt. Det kan selvsagt være mer, men se ikke bort fra at det er dette som har skjedd deg.

Når det gjelder brystmuskler og avrivning, så har jeg et sitat fra en kamerat som trodde han hadde røket brystet under en muscle up:

Kompis: jeg tror jeg har revet av brystet
Legen: har du brukt anabole steroider?
Kompis: nei
Legen: da er det bare en muskelskade. Du klarer ikke rive av senen uten å ha dopet deg

 Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Bjoennes

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 860
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 860

Sv: Dips-> røket brystmuskler?
« #6 : 17. november 2011, 11:01 »
jeg merket noe lignende i brystet en gang da jeg skulle hjelpe en med forced reps i nedtrekk og han slapp. Da smalt det godt i brystet mitt, men det var helt ok etter 5-6 dager. I tillegg så innvolverer avrivninger mye blå/lilla/sort misfarging av muskulaturen også.
21år
115kg
190cm

170 benk 140x2 bøy 170x5 mark

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!