Skrevet av Emne: Frontbøy, power clean, og hofte/rygg-fleksibilitet.  (Lest 24102 ganger)

Utlogget Steffesa

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Sv: Frontbøy, power clean, og hofte/rygg-fleksibilitet.
« #15 : 04. desember 2011, 22:56 »
Hiver inn et raskt spørsmål her siden dette er "min" tråd....
Hva synes dere om frontbøy og markløft på samme dag? Blir det for tungt? Bør det gå? Skader?

Håper noen ser denne Cheesy

Utlogget Jostein Frøyd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 350
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 350

Sv: Frontbøy, power clean, og hofte/rygg-fleksibilitet.
« #16 : 05. desember 2011, 06:43 »
det er ikke farlig å trene tungt, det må bare økes gradevis!  Start med lettere trening i begge øvelser så ser du at det går fint, også kan du sakte øke intensiteten. Når du får masse trening i kroppen( flere års trening) er et ikke noe problem og kjøre tungt i begge enten det er max 1rm eller mye tung mengde. det er også mulig og kjøre begge øvelsene flere ganger i uka. lurt og få hjelp av en der du trener til og få et treningsprogram.

Som med all trening, når mengen øker bør også mengden alternativ trening/tøying/avspenning opp.   

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Frontbøy, power clean, og hofte/rygg-fleksibilitet.
« #17 : 05. desember 2011, 06:51 »
bli komfortabel med øvelsen så er mye gjort Smiley

Utlogget Steffesa

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Sv: Frontbøy, power clean, og hofte/rygg-fleksibilitet.
« #18 : 05. desember 2011, 12:08 »
det er ikke farlig å trene tungt, det må bare økes gradevis!  Start med lettere trening i begge øvelser så ser du at det går fint, også kan du sakte øke intensiteten. Når du får masse trening i kroppen( flere års trening) er et ikke noe problem og kjøre tungt i begge enten det er max 1rm eller mye tung mengde. det er også mulig og kjøre begge øvelsene flere ganger i uka. lurt og få hjelp av en der du trener til og få et treningsprogram.

Som med all trening, når mengen øker bør også mengden alternativ trening/tøying/avspenning opp.   

Heisann, takk for svar Smiley
Men som du kan se i åpningsinnlegget så har jeg et greit grunnlag, trent i 5 år og har kjørt forskjellige program opp igjennom årene.
Grunnen til at jeg spurte var at i meste av treningslitteraturen jeg har lest så står det at man ikke bør ha mark og knebøy på samme dag. Jeg spurte da om mark og frontbøy bør gå greit på samme dag. Tenker de fleste mener knebøy og mark ikke skal på samme dag er pga den store belastningen den gir på korsryggen.  Treningsprogram har jeg nok av, og har ikke spesielt behov for å få hjelp til det Smiley

Utlogget Jostein Frøyd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 350
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 350

Sv: Frontbøy, power clean, og hofte/rygg-fleksibilitet.
« #19 : 05. desember 2011, 15:21 »
da får du nesten selv finne ut hva du vill høre på og gå for.

de fleste styrkeløfter program og vektløfterprogram har bøy og mark sammen. selvfølgelig går belastningen opp med 2 tunge hovedøvelser, så får du finne ut om du er godt nok trent for det eller om du har gode nok program til at du kommer deg igang. ditt valg. Det går an å trene knebøy 2 ganger om dagen og mark i tillegg til dette daglig hvis grunnlaget er godt nok, og restitusjons treninga er bra.

Utlogget haavagr

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 98
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 98

Sv: Frontbøy, power clean, og hofte/rygg-fleksibilitet.
« #20 : 05. desember 2011, 20:19 »
Stemme som Jostein si.

Vis du føle at korsryggen får for my trening, så må du vurder om det e bare treningsgrunnlage som e for svakt. Eller den mer sannsynlige grunnen, stramme muskla, feil teknikk = for my belastning osv.

Utlogget Steffesa

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Sv: Frontbøy, power clean, og hofte/rygg-fleksibilitet.
« #21 : 07. desember 2011, 16:18 »
Bra svar her, takker og bukker til Jostein og Haavargr Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!