Skrevet av Emne: Tips til øvelser for V- hofte  (Lest 4553 ganger)

Utlogget Firstprice

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 130
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 130

Tips til øvelser for V- hofte
« : 19. november 2011, 21:20 »
lurte på hvilke øvelser som kan bygge musklene i det markerte området på bildet?

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Øvelser V- hofte
« #1 : 19. november 2011, 21:31 »
Det er veldig genetisk. Noen har det uten at de trenger å trene mens andre får dårlig v-form uansett hvor bra mage de har.

Personlig har jeg merket at det er to øvelser som gir bedre v-form en andre mageøvelser, men dette er bare det som har funket for meg ivertfall.

1. Benhev i stativ. Har ikke helt klart å bestemme meg for om det er best å kjøre med eller uten chrunching av midjen, da du egentlig skal chrunche for å aktivere magen, men før jeg lærte dette kjørte jeg benhev uten chrunch og mener fortsatt at dette ga meg mye V. Så kan være det ikke er nødvendig å chrunche for å aktivere "nedre mage", selvom det egentlig er det du skal.

2. Situps (ikke chrunches, dvs statisk mage) i sånn skrått stativ hvor du hekter bena slik at de er høyere en hodet. Viktig å ikke jukse ved å f. eks. bruke en vektskive på brystet (som drar deg oppover med tyngdekraften).

En notis er at det virker for meg som om det rett og slett er hoftebøyerne som gir denne formen. Har vel blitt bevist at det har lite med magemusklene å gjøre, selvom det sikkert absolutt hjelper å ha god utviklet mage. Så om det finnes noen andre eller bedre måter å treffe hoftebøyerne direkte vet jeg ikke, men de 2 øvelsene synes jeg gir god V-form, ivertfall på meg.

Teknikk er alltid uansett viktig. Er så utrolig mange som er under oppfattningen av at mageøvelser bare er så lette så disse skal man kjøre massevis med reps av, men allikevel kompansererer dem da med dårlig eller "jerky" teknikk. Er unødvendig. Kjør rolig og kontrollert og du trenger absolutt ikke å kjøre mange reps.
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: Tips til øvelser for V- hofte
« #2 : 19. november 2011, 21:37 »
Cluet her er hvertfall en lav nok fett%...
Mandal Treningssenter.

Utlogget Firstprice

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 130
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 130

Sv: Tips til øvelser for V- hofte
« #3 : 19. november 2011, 21:41 »
den er 8% så det burde ikke være noe problem Smiley målt på treningssenteret

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Tips til øvelser for V- hofte
« #4 : 19. november 2011, 21:53 »
Cluet her er hvertfall en lav nok fett%...

Nah. man trenger ikke å være i konkurranseform året rundt bare for å synlige muskler. Hvis du nekter å trene magen, er det klart du må ha veldig lav fettprosent for at de skal synes. Men jo mer utviklet muskler du har, jo mer vil de synes igjennom huden. Har du underhudsfett som dekker over musklene, så vil de såklart ikke synes, det sier seg selv, men "cluet" er selvfølgelig å trene opp musklene. om de da ikke synes fordi du har så mye fett, så må du såklart slanke deg for at det skal synes, men det er jo en helt annen sak. Folk prater alltid om at cluet med six-pack er å miste fett. Har aldri gått på diett eller prøvd å miste noe fett i hele mitt liv, og sixpacken kom jo som forventet med treningen. Normale folk er ikke så feite som dere skal ha det til skjønner du Wink
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Tips til øvelser for V- hofte
« #5 : 19. november 2011, 21:56 »
Nah. man trenger ikke å være i konkurranseform året rundt bare for å synlige muskler. Hvis du nekter å trene magen, er det klart du må ha veldig lav fettprosent for at de skal synes. Men jo mer utviklet muskler du har, jo mer vil de synes igjennom huden. Har du underhudsfett som dekker over musklene, så vil de såklart ikke synes, det sier seg selv, men "cluet" er selvfølgelig å trene opp musklene. om de da ikke synes fordi du har så mye fett, så må du såklart slanke deg for at det skal synes, men det er jo en helt annen sak. Folk prater alltid om at cluet med six-pack er å miste fett. Har aldri gått på diett eller prøvd å miste noe fett i hele mitt liv, og sixpacken kom jo som forventet med treningen. Normale folk er ikke så feite som dere skal ha det til skjønner du Wink

De musklene som trådstarter vil ha frem, er avhengige av ganske lav fettprosent for å vises. Det er begrenset hvor mye muskler du klarer å legge på deg der Wink
Smiley

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: Tips til øvelser for V- hofte
« #6 : 19. november 2011, 22:15 »
Nah. man trenger ikke å være i konkurranseform året rundt bare for å synlige muskler. Hvis du nekter å trene magen, er det klart du må ha veldig lav fettprosent for at de skal synes. Men jo mer utviklet muskler du har, jo mer vil de synes igjennom huden. Har du underhudsfett som dekker over musklene, så vil de såklart ikke synes, det sier seg selv, men "cluet" er selvfølgelig å trene opp musklene. om de da ikke synes fordi du har så mye fett, så må du såklart slanke deg for at det skal synes, men det er jo en helt annen sak. Folk prater alltid om at cluet med six-pack er å miste fett. Har aldri gått på diett eller prøvd å miste noe fett i hele mitt liv, og sixpacken kom jo som forventet med treningen. Normale folk er ikke så feite som dere skal ha det til skjønner du Wink

Generelt med sixpack er det mye sant det du sier Smiley Men i dette tilfellet så er det mangelen på fett rundt hoftepartiet som er det viktigste.

Men for å komme tilbake til sixpacken:
omtrent 99% av alle ungdommer som legger ut bildet av magen sin med tydelige ruter har kun lav nok fett%, ikke "Sick abs"
Mandal Treningssenter.

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Tips til øvelser for V- hofte
« #7 : 19. november 2011, 22:16 »
De musklene som trådstarter vil ha frem, er avhengige av ganske lav fettprosent for å vises. Det er begrenset hvor mye muskler du klarer å legge på deg der Wink

Bullshit. Det er klart det er begrenset hvor mye du klarer å legge på der, men om du har klart å utvikle de bra, vil de synes igjennom huden med mindre du har masser av underhudsfett. Du trenger ikke slanke deg, gå på diett, eller noe slikt annet tull som dere her hevder, med mindre man selvfølgelig er så feit at fettet dekker over musklene.

Som jeg sa tidligere, om han er feit, er det et helt annet tema, og er noe han må ordne først om han vil ha synlig sixpack, men det er overhodet ikke det han spørr om engang, så vi kan trygt gå utifra at han ikke har noen problemer med det og er da unødvendig å begynne å be andre folk slanke seg bare fordi dere er litt for feite, det gjelder ikke for alle vet du Smiley

http://bildr.no/view/1030401

Dette er et bilde av meg når jeg var 15, FØR jeg noen gang hadde trent en dag i midt liv, bortsett fra situps i gymmen osv. Jeg hadde da (og har fortsatt ikke) aldri gått på diett eller prøvd å slanke meg, du må GJERNE hevde at jeg hadde dårlig utviklet mage, hadde svak V-form eller at det ikke ser bra ut, det er jeg helt enig med, hadde jo ikke begynt å trene engang Smiley Men ikke si at du ikke kan se V-formen.. Du kan jo tenke deg hvordan det da ser ut når man begynner å trene og spise riktig. Som jeg sa tidligere; med mindre du er så feit at fettet ditt dekker over alt du har under huden, så trenger du overhodet ingen "ganske lav fettprosent" som du her hevder.
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: Tips til øvelser for V- hofte
« #8 : 19. november 2011, 22:26 »
Bullshit. Det er klart det er begrenset hvor mye du klarer å legge på der, men om du har klart å utvikle de bra, vil de synes igjennom huden med mindre du har masser av underhudsfett. Du trenger ikke slanke deg, gå på diett, eller noe slikt annet tull som dere her hevder, med mindre man selvfølgelig er så feit at fettet dekker over musklene.

Som jeg sa tidligere, om han er feit, er det et helt annet tema, og er noe han må ordne først om han vil ha synlig sixpack, men det er overhodet ikke det han spørr om engang, så vi kan trygt gå utifra at han ikke har noen problemer med det og er da unødvendig å begynne å be andre folk slanke seg bare fordi dere er litt for feite, det gjelder ikke for alle vet du Smiley

http://bildr.no/view/1030401

Dette er et bilde av meg når jeg var 15, FØR jeg noen gang hadde trent en dag i midt liv, bortsett fra situps i gymmen osv. Jeg hadde da (og har fortsatt ikke) aldri gått på diett eller prøvd å slanke meg, du må GJERNE hevde at jeg hadde dårlig utviklet mage, hadde svak V-form eller at det ikke ser bra ut, det er jeg helt enig med, hadde jo ikke begynt å trene engang Smiley Men ikke si at du ikke kan se V-formen.. Du kan jo tenke deg hvordan det da ser ut når man begynner å trene og spise riktig. Som jeg sa tidligere; med mindre du er så feit at fettet ditt dekker over alt du har under huden, så trenger du overhodet ingen "ganske lav fettprosent" som du her hevder.

Her bevises poenget mitt utmerket!
Dette bildet er da av som kun har tatt litt situps i gymmen? Ergo: Ikke trent særlig mage.
Fettprosenten er tydelig lav.

Så føler du motsier det selv litt?
Mandal Treningssenter.

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Tips til øvelser for V- hofte
« #9 : 19. november 2011, 22:36 »
Poenget her er at de synes uten noen diett, konkurranseform, eller noe annet slikt. Jeg er en normal person med en normal fettprosent, hvis du mener fettprosenten er lav, så......... altså, jeg blir alltid lettere irritert av de slankekommentarene, er ALLTID så mange som sier det i tråder som handler om sixpack, mage osv Tongue Er faktisk slik at en del folk som ikke slanker seg eller noe, fraførav har det du her kaller en fettprosent som er "tydelig lav" Tongue Føler at det blir veldig feil å be alle slanke seg, jeg synes hovedfokuset bør være å bygge musklene. Hvis det er slik at underhudsfettet er såpass høyt at det dekker over musklene, blir det en annen sak. Men jeg tror faktisk ikke det er slik at de fleste har dette problemet, og ja.. synes da det blir feil å rett og slett bare be dem slanke seg Tongue Føler det blir feil fokus. Men vi er vel forsåvidt relativt enige Tongue
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget Luv

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Sv: Tips til øvelser for V- hofte
« #10 : 19. november 2011, 22:37 »
Bullshit. Det er klart det er begrenset hvor mye du klarer å legge på der, men om du har klart å utvikle de bra, vil de synes igjennom huden med mindre du har masser av underhudsfett. Du trenger ikke slanke deg, gå på diett, eller noe slikt annet tull som dere her hevder, med mindre man selvfølgelig er så feit at fettet dekker over musklene.

Som jeg sa tidligere, om han er feit, er det et helt annet tema, og er noe han må ordne først om han vil ha synlig sixpack, men det er overhodet ikke det han spørr om engang, så vi kan trygt gå utifra at han ikke har noen problemer med det og er da unødvendig å begynne å be andre folk slanke seg bare fordi dere er litt for feite, det gjelder ikke for alle vet du Smiley

http://bildr.no/view/1030401

Dette er et bilde av meg når jeg var 15, FØR jeg noen gang hadde trent en dag i midt liv, bortsett fra situps i gymmen osv. Jeg hadde da (og har fortsatt ikke) aldri gått på diett eller prøvd å slanke meg, du må GJERNE hevde at jeg hadde dårlig utviklet mage, hadde svak V-form eller at det ikke ser bra ut, det er jeg helt enig med, hadde jo ikke begynt å trene engang Smiley Men ikke si at du ikke kan se V-formen.. Du kan jo tenke deg hvordan det da ser ut når man begynner å trene og spise riktig. Som jeg sa tidligere; med mindre du er så feit at fettet ditt dekker over alt du har under huden, så trenger du overhodet ingen "ganske lav fettprosent" som du her hevder.

Fail argument, du bekrefter nøyaktig det han sier. /facepalm
"Shit don't make no sense"
-JegTrenerNaken

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Tips til øvelser for V- hofte
« #11 : 19. november 2011, 22:40 »
Fail argument, du bekrefter nøyaktig det han sier. /facepalm

Som sagt, hvis han mener det der er en "tydelig lav" fettprosent, blir det en litt annen sak. Men jeg annser meg selv som en normal person med normal fettprosent, akkurat som f. eks. kanskje trådstarter? Da føler jeg fortsatt fokuset bør være på å bygge opp musklene han ønsker skal vises, istedet for å gi folk inntrykket av at de må slanke seg til det sykelige eller gå på diett når de ikke egentlig trenger det..
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: Tips til øvelser for V- hofte
« #12 : 19. november 2011, 22:41 »
Poenget her er at de synes uten noen diett, konkurranseform, eller noe annet slikt. Jeg er en normal person med en normal fettprosent, hvis du mener fettprosenten er lav, så......... altså, jeg blir alltid lettere irritert av de slankekommentarene, er ALLTID så mange som sier det i tråder som handler om sixpack, mage osv Tongue Er faktisk slik at en del folk som ikke slanker seg eller noe, fraførav har det du her kaller en fettprosent som er "tydelig lav" Tongue Føler at det blir veldig feil å be alle slanke seg, jeg synes hovedfokuset bør være å bygge musklene. Hvis det er slik at underhudsfettet er såpass høyt at det dekker over musklene, blir det en annen sak. Men jeg tror faktisk ikke det er slik at de fleste har dette problemet, og ja.. synes da det blir feil å rett og slett bare be dem slanke seg Tongue Føler det blir feil fokus. Men vi er vel forsåvidt relativt enige Tongue

Altså, du vet at det går ann å ha en lav fett% UTEN bestemt å ha gått på en diett...??
Kjenner flere som går rundt med veldig lav fett%, som egentlig alltid har vært så tynne..

Men grunnet til at vi svarer folk med slike spørsmål at lav fett% er det viktigste, er rett og slett fordi det er cluet for å få SYNLIGE muskler.
Selv er jeg HELT enig med deg at fokuset burde være å bygge sterkere kjernemuskler(selvom de kanskje ikke synes så godt), framfor å deffe frem noen pinlige små ruter. Smiley
Mandal Treningssenter.

Utlogget oleper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 321
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 321

Sv: Tips til øvelser for V- hofte
« #13 : 20. november 2011, 06:02 »
Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare men skal prøve mitt beste:

det er 2 jeg bruker som jeg synes funker bra..

1.Ligg på en av sidene av kroppen, løft hode/skuldre(akksom du gjør sittups) bare mot hofta di, samtidig som du løfter beinene opp.. Den funker veldig bra for meg..

2. Ta en benk å sett forarmen din på den.. ligg på skrå med en av sidene dine mot bakken å sett hofta ned derreter løft den opp


Håper du skjønte hva jeg prøvde å si Tongue

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!