Skrevet av Emne: Den retrospektive skade epidemiologi av strongman konkurrenter  (Lest 2041 ganger)

Utlogget Bjorheim93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 571
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 571

http://edu.surveygizmo.com/s3/822436/Injury-Epidemiology-of-Strongman-Competitors

Scroll ned og trykk next for å begynne.

Direkte oversatt fra engelsk til norsk med google translater:

Vær oppmerksom på at gjennomføring av denne undersøkelsen indikerer ditt samtykke til å delta.
Deltaker Informasjon ark 3/04/12

En invitasjon

Hei strongman konkurrenter. Mitt navn er Paul Winwood og jeg har konkurrert i bodybuilding og styrkeløft, og har en lidenskap for styrketrening. Jeg inviterer deg til å ta del i en spennende forskningsprosjekt. Undersøkelsen kalles "Skade epidemiologi av strongman konkurrentene. Denne undersøkelsen vil danne en del av min doktoravhandling, som er under veiledning av mine veiledere, professor John Cronin og førsteamanuensis Justin Keogh (Nasjonalt nivå U105kg strongman konkurrent). Målet med denne studien er å bidra til å forbedre vår forståelse av risiko og skader forbundet med strongman trening. Informasjonen vil komme strongman utøvere og styrke og condition trenere ved forskrivning strongman hendelsen opplæring til sine utøvere. Vi ville være veldig takknemlig om du kunne ta deg tid til å fylle ut denne undersøkelsen. Vær oppmerksom på at din deltakelse er helt frivillig, og du vil ikke være dårligere ved å ikke delta.

Hva er hensikten med denne forskningen?

Hensikten med denne studien er: a) å beskrive skadene forbundet med strongman trening, og b) å gi grunnlag for skade forebyggende tiltak for strongman gjennomføre opplæring. Vi vil søke å publisere en oppsummering av funnene i studien i en vitenskapelig tidsskrift, som Journal of Strength og Conditioning Research. Denne forskningen følger på fra vår nylig publisert forskning på idretten strongman: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21993033, http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22233785

Hvordan ble jeg identifisert og hvorfor blir jeg invitert til å delta i denne forskningen?

Du har blitt identifisert (gjennom bruk av Facebook og internett) som en potensiell deltaker i denne forskningen fordi du er en strongman konkurrent, som bruker en treningsdagbok og ha minst tolv måneder nåværende erfaring i bruk av vanlige strongman øvelser som dekket flip , bønder går, logg trykk og slede dragninger i treningen din. Bare strongman konkurrenter som oppfyller disse kriteriene er kvalifisert til å delta i denne studien.

Hva vil skje i denne forskningen?

Den on-line undersøkelsen tar ca 10 til 20 minutter for deg å fullføre. Spørsmålene gir deg muligheten til å utdype din bruk av strongman redskap i din styrke og condition praksis og deres skade potensiale. Vi ønsker deg å svare så mange spørsmål som du kan som din kunnskap og erfaring på dette feltet er viktig for oss. Vi ønsker å lære av dine erfaringer. De typer spørsmål du vil møte vil inkludere; falle ned, avmerkingsbokser, rangering og åpen tekst spørsmål. Du blir bedt om å vennligst velge eller markere hvilke boksene er relevant. For åpne Tekstboksen spørsmål vennligst skriv svaret ditt i.

Hva vil skje med dataene mine?

En vitenskapelig publikasjon som oppsummerer studien funnene vil bli søkt og denne studien vil danne en del av min doktoravhandling. Studien Datasettet vil bare bli brukt til det formål som det har blitt samlet inn. Ingen enkeltes vil bli identifisert, og ingen individuelle svar på spørsmål vil bli rapportert. Bare sammendragsdata vil bli rapportert.

Hva er fordelene?

Denne studien vil være mest nyttig for strongman konkurrenter og styrke og condition trenere å forbedre vår forståelse av risikofaktorer for skader og hvilke typer skader forbundet med strongman trening. Slik informasjon vil gagne strongman utøvere og styrke og condition trenere ved forskrivning strongman hendelsen opplæring til sine utøvere.

Hvordan vil personvernet bli beskyttet?

Du vil fullføre undersøkelsen anonymt som bare en deltaker nummer vil bli assosiert med dine svar. Forskerne vil ikke kunne identifisere deg som deltaker.

Hva er kostnadene ved å delta i denne forskningen?

Det er ingen kostnader for deg å delta i denne forskningen, unntatt for din tid.

Hva anledning må jeg vurdere denne invitasjonen?

Undersøkelsen Linken vil være aktiv i en periode på tre måneder. I løpet av denne tiden er du velkommen til å vurdere invitasjonen til å delta i denne forskningen.

Hvordan jeg samtykker i å delta i denne forskningen?

Ved utfylling av spørreskjemaet har du samtykket i å delta i dette forskningsprosjektet. Dette betyr også at du har lest og forstått all informasjonen i deltakers informasjonsbrev og har avklart noen detaljer før du starter forskningsprosjektet.

Vil jeg få tilbakemelding på resultatene av denne forskningen?

Hvis du ønsker å se resultatene av denne forskningen må du kopiere og lagre URL-adressen nedenfor. Du vil kunne få tilgang til resultatene ved hjelp av denne URL-adressen i omtrent fire måneders tid.

www.sprinz.aut.ac.nz / forskning-resultater

Hva gjør jeg hvis jeg har spørsmål om denne forskningen?

Eventuelle bekymringer angående natur dette prosjektet bør varsles i første omgang til Prosjektansvarlig, professor John Cronin, john.cronin @ aut.ac.nz, 921 Ph 9999 ext 7523.

Bekymringer vedrørende gjennomføringen av forskningen bør meldes til sekretær, AUTEC, Dr Rosemary Godbold, rosemary.godbold @ aut.ac.nz, 921 9999 ext 6902.

Hvem kontakter jeg for ytterligere informasjon om denne forskningen?

Forskerprosjekter Kontaktinformasjon:

Paul Winwood, Bay of Plenty Polytechnic, School of Applied Sciences, Tauranga, New Zealand paul.winwood @ boppoly.ac.nz

Prosjektleder Kontaktinformasjon:

Professor John Cronin, Sport Performance Research Institute i New Zealand, School of Sport og Rekreasjon, AUT University, Auckland, New Zealand

Denne forskningen ble godkjent av Auckland University of Technology Ethics Committee den 21. februar 2012, AUTEC Referansenummer 12/26.
Gymmen Treningssenter, Nærbø

Knebøy:          220kg (29.10.14)
Benkpress:      145kg (06.11.14)
Markløft:         320kg (09.10.22)

Treningslogg:
www.minlogg.cow.no
Youtube konto:
http://www.youtube.com/user/bjorheim1993/videos

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!