Skrevet av Emne: Markløft for svakt grep?  (Lest 5970 ganger)

Utlogget Henio

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Markløft for svakt grep?
« : 25. november 2011, 23:32 »
Hei, etter å ha lest rundt her på forumet har jeg funnet ut at jeg skal fokusere mer på baseøvelser. Så etter å ha trent markløft med litt "lette" vekter prøvde jeg meg idag på ett maksløft i markløft da jeg møtte på ett problem! Når jeg gikk for maks merket jeg att vektstanga liksom "rullet" noe som igjen førte til at huden i handa ble helt herpa å jeg måtte åpne handa, som igjen førte til att jeg ikke kom helt opp før jeg måtte legge vekta ned igjen.

Noen som har hatt samme problemet? Er det bare fordi jeg ikke har sterkt nok grep? Eller er det noe feil med tekninkken min kanskje? <--- forstår det kan være vanskelig å si da dere ikke har video eller noe av min teknikk men har noen andre hatt samme problemet å funnet ut at det var teknikken?

Må sies at jeg tror jeg har ganske solid grep da jeg har arbeidet som snekker endel år å har fått kjørt klypene mine ganske mye med hammeren, dessuten føles det ikke som om at fingrene gir seg det er bare at når det begynner å rulle så gjør det så vondt at jeg må åpne handa...

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: Markløft for svakt grep?
« #1 : 25. november 2011, 23:36 »
Kjør på med magnesium.
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget Kraftplugg

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 369
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 369

  • Veni, Vidi, Vici
Sv: Markløft for svakt grep?
« #2 : 25. november 2011, 23:40 »
Mixed grip og på toppen av løftet i slutten av settet hold stanga 4-6 sekunder. Funker bra for meg det Smiley
~ You do what you always did, you get what you always got

Utlogget Henio

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: Markløft for svakt grep?
« #3 : 25. november 2011, 23:53 »
Mixed grip you say?? thx skal prøve det neste gang  >Cheesy

Utlogget eyzteinn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 84

  • Fysioterapeut som studerer styrkeløft
Sv: Markløft for svakt grep?
« #4 : 25. november 2011, 23:55 »
Mixed grip fungerer sjølvsagt veldig bra. Prøv det først. Om det ikkje er godt nok, kan du prøve å legge peikefingeren å langfingeren over tommelen. Det er eit bedre grep enn omvendt.

Det beste, ut frå mi eiga erfaring, er derimot å gripe stanga som om formålet med heile markløften er at du skal trene grepsstyrken din. Mobiliser alt av krefter i grepet, og tenk litt mindre på at det faktisk er rygg og hamstrings du trener. Du kjem til å få mykje mjølkesyre i muskulaturen din, men det går over.

Kvar gong du har fullført eit løft, det vil sei opp og ned i gjen, opne handa di, og kjør neste repetisjon. Omlag 70 % av blodtilførselen til ein muskel er avstengd, berre med 50% av maksimal kraft, så når du brukar alt av muskelkrafta di, vil blodtilførselen vera totalt avstengd, og då vil verken ny energi ha mulighet til å bli tilført, eller avfallsstoff frå energibruk bli sendt ut til blodet. Ved å opne handa kvar gong du har fullført eit løft, vil du tilføre/kvitte deg med energi/avfallsprodukt.

Funka gull for meg, i alle fall.

SÅÅÅ kan du prøve magnesium! biggrin
All-time high: Bøy: 100 kg. Benk: 85 kg. Mark: 140 kg. Press: 60 kg

Pr dags dato: Mark: 3x5x135 Bøy: 3x5x 50 Styrkevending: 2x3x70 Benk: 3x5x70. Press: 3x5x47.5


Har som mål å verta Noregs Sterkaste 100-åring i 2082, i bøy, benk, mark og press. Driv no og byggjer opp styrken etter eit skulderproblem, og ein meniskskade.

Utlogget Henio

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: Markløft for svakt grep?
« #5 : 26. november 2011, 00:19 »

Takker for feedback :p Er som sagt nybegynner når det gjelder markløft så får vel eksprimentere litt med begge typer grep framover å se hva som funker best for meg.

Det du sier om:

Kvar gong du har fullført eit løft, det vil sei opp og ned i gjen, opne handa di, og kjør neste repetisjon. Omlag 70 % av blodtilførselen til ein muskel er avstengd, berre med 50% av maksimal kraft, så når du brukar alt av muskelkrafta di, vil blodtilførselen vera totalt avstengd, og då vil verken ny energi ha mulighet til å bli tilført, eller avfallsstoff frå energibruk bli sendt ut til blodet. Ved å opne handa kvar gong du har fullført eit løft, vil du tilføre/kvitte deg med energi/avfallsprodukt.

Funka gull for meg, i alle fall.

SÅÅÅ kan du prøve magnesium! biggrin

Hadde jeg ikke anelse om kan nok være megahjelpsomt når jeg kjører 5x5 vist grepet blir ett problem skal definitivt ha det i bakhodet. Btw det derre magnesium har det så mye å si egentlig?

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: Markløft for svakt grep?
« #6 : 26. november 2011, 00:21 »
Har veldig mye å si. Økte markløften min med 20-30 kg på kort tid pga grepet bedret seg veldig.
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Markløft for svakt grep?
« #7 : 26. november 2011, 00:24 »
Begynte raskt med omvendt grep/mixed grip når marken ble litt tung for min egen del iallefall.. Det ble som natt og dag for meg!
Har i den senere tiden ikke brukt omvendt grep da jeg syntes at det var litt leit at grepet skulle bli den hemmende faktoren i markløft (det er kanskje ikke hemmende så lenge omvendt grep fungerer?)...

Uansett, nå bruker jeg fatgripz og COC-grippere for å supplere grepstreningen, samtidig som jeg kun bruker overhåndsgrep. Har ikke fått testet dette ut direkte på markløft, men synes selv at grepet har begynt å bli sterkere.

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Markløft for svakt grep?
« #8 : 26. november 2011, 00:27 »
Dra reimer Kis, must have!

og ikke kom her å si " åå du trener jo ikke grepet" .. Skal du trene grep eller rygg???

Alle store gutta kjører med reimer!

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Markløft for svakt grep?
« #9 : 26. november 2011, 00:29 »
Dra reimer Kis, must have!

og ikke kom her å si " åå du trener jo ikke grepet" .. Skal du trene grep eller rygg???

Alle store gutta kjører med reimer!

Drareimer kan være gull verdt så lenge man er konsekvent med bruken!
Så lenge man passer på at grepet ikke blir hengende så alt for mye etter så er det ikke noen grunn til å ikke bruke de på de tyngste settene i f.eks. markløft..

Jævlig dumt å gå glipp av mye god trening fordi grepet ikke henger med like lenge som ryggen!

Utlogget Henio

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: Markløft for svakt grep?
« #10 : 26. november 2011, 00:43 »
Begynte raskt med omvendt grep/mixed grip når marken ble litt tung for min egen del iallefall.. Det ble som natt og dag for meg!
Har i den senere tiden ikke brukt omvendt grep da jeg syntes at det var litt leit at grepet skulle bli den hemmende faktoren i markløft (det er kanskje ikke hemmende så lenge omvendt grep fungerer?)...

Uansett, nå bruker jeg fatgripz og COC-grippere for å supplere grepstreningen, samtidig som jeg kun bruker overhåndsgrep. Har ikke fått testet dette ut direkte på markløft, men synes selv at grepet har begynt å bli sterkere.

Ja, som sagt får vel bare prøve meg fram. Disse COC greiene er de dyre og kjenner du det hjelper mye på?

Dra reimer Kis, must have!

og ikke kom her å si " åå du trener jo ikke grepet" .. Skal du trene grep eller rygg???

Alle store gutta kjører med reimer!

Stemmer om ingenting annet skulle funke skal jeg få reimer da det er rygg som er viktigst for min del men, tror jeg skal klare meg uten reimer for nå da jeg ikke helt ser for meg at grepet skal være største hinder helt i starten...
 Btw gratulerer med seieren siste uke :p Har følgt med deg en stund på facebook å må bare si det er helt konge at du gjør det så bra! vi trenger flere gode MMA utøvere her i Norge! War Emil!

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Markløft for svakt grep?
« #11 : 26. november 2011, 00:53 »
Tusen takk for det!

Seriøst, bare drit i alt annet, kjør uten reimer til du kjenner det blir tungt, når du skla løfte tungt kjøere du med dra reimer, bare tull og slite deg ut på å holde grepet. Som regel har du ikke magnesium man for lov å bruke på normale treningssenter....

Dra reimer for life! eller noe sånt!

Anbefaler heller ikke å løfte med omvendt grep, løfter skjevt da.

Utlogget Bjoennes

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 860
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 860

Sv: Markløft for svakt grep?
« #12 : 26. november 2011, 00:54 »
Dobbelt overhånd med låsegrep er the way to go!
21år
115kg
190cm

170 benk 140x2 bøy 170x5 mark

Utlogget Kraftplugg

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 369
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 369

  • Veni, Vidi, Vici
Sv: Markløft for svakt grep?
« #13 : 26. november 2011, 00:57 »
Sånn bortsett fra at det føles ut som tommelen skal rives av.
~ You do what you always did, you get what you always got

Utlogget Bjoennes

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 860
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 860

Sv: Markløft for svakt grep?
« #14 : 26. november 2011, 00:58 »
Det går over etter noen uker.
21år
115kg
190cm

170 benk 140x2 bøy 170x5 mark

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!