Skrevet av Emne: Markløft for svakt grep?  (Lest 5959 ganger)

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Markløft for svakt grep?
« #15 : 26. november 2011, 01:00 »
hahaha, dra reimer ffs! svaret på alle spørsmål

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Markløft for svakt grep?
« #16 : 26. november 2011, 01:37 »
Ja, som sagt får vel bare prøve meg fram. Disse COC greiene er de dyre og kjenner du det hjelper mye på?

COC-grippere hjelper på, men det er litt vanskelig å si hvor mye da jeg ikke vet hvordan grepet ville blitt uten COC-trening..
Kanskje andre har mere utfyllende info om dette.

I Norge så tror jeg det bare er Roy Holthe som selger. Skal du ha flere så anbefaler jeg å bestille fra Ironmind i USA. Prisen er betraktelig lavere enn hos Holthe, men så må du også betale frakt. Bestiller du flere så har du raskt tjent dette inn igjen.. Skal du først ha, så bør du ha 2-3 stk.

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Markløft for svakt grep?
« #17 : 26. november 2011, 01:52 »
Har lagt drareimene på hylla og drar nå godt over 200kg med overhåndsgrep. Er overlykkelig over at jeg ikke er avhengig av unødvendig utstyr på trening. Med mixed grep så holder grepet mitt over 300kg uten problem, men det klarer ikke resten av kroppen. Skjønner godt at "de store gutta" trener toppsettene sine med reimer, da grepet faktisk kan bli en hemmende faktor på 400kg, men på 150kg er det ingen unnskyldning!!
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Markløft for svakt grep?
« #18 : 26. november 2011, 02:07 »
Selv har jeg for det meste brukt overhåndsgrep og deretter reimer på trening, ettersom jeg vil prøve å begrense skeivheten i kroppen som oppstår ved over/under-grep. I konk drar jeg med over/under.

Denne metoden har fungert ganske bra hittil. På tross av korte pølsefingre så har jeg ingen tendenser til grepsproblemer på maksimale vekter på stevne.

En alternativ metode jeg vil se litt på i fremtiden er å kun bruke en reim av gangen, og så alternere side. Dette vil simulere over/under-grep på den måten at stangen ikke kan rulle, uten å måtte vri en av hendene.

Utlogget oleper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 321
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 321

Sv: Markløft for svakt grep?
« #19 : 26. november 2011, 04:12 »
Ta den ene hånda fram og den andre håndaflate skal peke fra deg og klip HARDT!!.. Da vil ikke stanga rulle ut!

Utlogget Biffmaister

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 734

  • Real men lift stones!
Sv: Markløft for svakt grep?
« #20 : 26. november 2011, 07:44 »
COC-grippere hjelper på, men det er litt vanskelig å si hvor mye da jeg ikke vet hvordan grepet ville blitt uten COC-trening..
Kanskje andre har mere utfyllende info om dette.


Ved CoC-trening blir man sterkere i CoC, ikke noe særlig annet. OH-mark går mye mer på "support grip" styrken, mens CoC går på knusestyrken.  Skal man bli god i OH mark bør man dra mye OH mark og evt. farmers walk.
Bare mine 2 cents....
Norgesmester i grep 2011
Norgesmester i grep 2012
3. Plass Ironmind Grip Classic
Norgesmester Rolling Thunder 2013
Norgesmester Farmers Walk 2013

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Markløft for svakt grep?
« #21 : 26. november 2011, 16:20 »
Ved CoC-trening blir man sterkere i CoC, ikke noe særlig annet. OH-mark går mye mer på "support grip" styrken, mens CoC går på knusestyrken.  Skal man bli god i OH mark bør man dra mye OH mark og evt. farmers walk.
Bare mine 2 cents....

Støtter du reimer?
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Biffmaister

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 734

  • Real men lift stones!
Sv: Markløft for svakt grep?
« #22 : 26. november 2011, 17:32 »
Støtter du reimer?

Jeg bruker reimer på markløft ettersom grepet får kjørt seg nok ved strongmanøvelsene. Men om man ikke trener farmers osv, vil jeg ikke anbefale reimer.
Norgesmester i grep 2011
Norgesmester i grep 2012
3. Plass Ironmind Grip Classic
Norgesmester Rolling Thunder 2013
Norgesmester Farmers Walk 2013

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Markløft for svakt grep?
« #23 : 26. november 2011, 20:42 »
Ved CoC-trening blir man sterkere i CoC, ikke noe særlig annet. OH-mark går mye mer på "support grip" styrken, mens CoC går på knusestyrken.  Skal man bli god i OH mark bør man dra mye OH mark og evt. farmers walk.
Bare mine 2 cents....

Høres fornuftig ut dette som du sier her!
COC-trening kan vel betraktes som i beste fall en mulighet for å bli sterkere i grepet, men skadelig er det iallefall ikke!

Utlogget jan_erik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

  • Styrkeløfter
Sv: Markløft for svakt grep?
« #24 : 28. november 2011, 12:47 »
COC-grippere hjelper på, men det er litt vanskelig å si hvor mye da jeg ikke vet hvordan grepet ville blitt uten COC-trening..
Kanskje andre har mere utfyllende info om dette.

I Norge så tror jeg det bare er Roy Holthe som selger. Skal du ha flere så anbefaler jeg å bestille fra Ironmind i USA. Prisen er betraktelig lavere enn hos Holthe, men så må du også betale frakt. Bestiller du flere så har du raskt tjent dette inn igjen.. Skal du først ha, så bør du ha 2-3 stk.

gymgrossisten selger coc Smiley

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/-30/styrketrening-6/div-treningsutrustning/captains-of-crush  349kr
stevne pers

benk 135  bøy 192,5  mark 190 (mark uten utstyr)

trenings pers 

benk 140 bøy 185   mark 190  MP 70

Uten utstyr
benk 120 bøy 145  mark 190

Trenings logg

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: Markløft for svakt grep?
« #25 : 28. november 2011, 13:15 »
Dra reimer Kis, must have!

og ikke kom her å si " åå du trener jo ikke grepet" .. Skal du trene grep eller rygg???

Alle store gutta kjører med reimer!

Man skal vel strengt talt trene begge deler ?
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget jan_erik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

  • Styrkeløfter
Sv: Markløft for svakt grep?
« #26 : 28. november 2011, 13:47 »
Man skal vel strengt talt trene begge deler ?

seff. men markløft er i utgangspunktet ikke en grepsøvelse, så jeg ser den. Men at det er en fordel og trene med grepsstyrke, ja det syns jeg absolutt

Mener også at klem og hold på coc er bra for grepet Smiley
stevne pers

benk 135  bøy 192,5  mark 190 (mark uten utstyr)

trenings pers 

benk 140 bøy 185   mark 190  MP 70

Uten utstyr
benk 120 bøy 145  mark 190

Trenings logg

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: Markløft for svakt grep?
« #27 : 28. november 2011, 13:52 »
seff. men markløft er i utgangspunktet ikke en grepsøvelse, så jeg ser den. Men at det er en fordel og trene med grepsstyrke ja det syns jeg absolutt

Mener også at klem og hold på coc er bra for grepet Smiley

Joa, men poenget med mark,benk og knebøy er jo at det er øvelser som involverer flere muskler. Jo flere/mer muskler du greier å trene jo bedre. Og visst grepet svikter så man ikke får løftet mark, ja, da får man jo ikke løftet mark Smiley

Poenget mitt er det at man ikke er sterkere enn sitt svakeste ledd, og visst grepet er svakt i mark så blir å bruke hjelpemiddel/reimer å angripe problemet litt feil syntes nå jeg...
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Markløft for svakt grep?
« #28 : 29. november 2011, 08:57 »
Joa, men poenget med mark,benk og knebøy er jo at det er øvelser som involverer flere muskler. Jo flere/mer muskler du greier å trene jo bedre. Og visst grepet svikter så man ikke får løftet mark, ja, da får man jo ikke løftet mark Smiley

Poenget mitt er det at man ikke er sterkere enn sitt svakeste ledd, og visst grepet er svakt i mark så blir å bruke hjelpemiddel/reimer å angripe problemet litt feil syntes nå jeg...

Jeg skjønner veldig godt hva du mener med at man er ikke sterkere enn sitt svakeste ledd, men skal man legge all tung marktrening på hylla til grepet er sterkt nok?
Det slår meg som bedre å fortsette med reimer der grepet glipper, og heller supplere med grepstrening utenom dette.

Da får man vel gjort det beste ut av situasjonen! Maks effekt ut av treningen, samtidig som man trener grepet i tillegg slik at man kan vente lengre eller droppe bruk av reimer på sikt.

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: Markløft for svakt grep?
« #29 : 29. november 2011, 09:06 »
Jeg skjønner veldig godt hva du mener med at man er ikke sterkere enn sitt svakeste ledd, men skal man legge all tung marktrening på hylla til grepet er sterkt nok?
Det slår meg som bedre å fortsette med reimer der grepet glipper, og heller supplere med grepstrening utenom dette.

Da får man vel gjort det beste ut av situasjonen! Maks effekt ut av treningen, samtidig som man trener grepet i tillegg slik at man kan vente lengre eller droppe bruk av reimer på sikt.

Ja, er jo enig i den også egentlig. Er kanskje ganske induiduelt men grepet er noe som kommer seg fort. Konkulusjon er jo at visst grepet er dårlig, tren det bedre Cheesy
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!