Skrevet av Emne: Bare fordi mosjonistene ikke trener hardt??  (Lest 8611 ganger)

Utlogget Believe

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134


Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 437
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 437

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Bare fordi mosjonistene ikke trener hardt??
« #1 : 28. november 2011, 11:36 »
Hehe alle som har stilt i styrkeløft har visst vært Norgesmester nå...



Btw.. Evis approves of mellommåltid!  Evil

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 700
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 700

  • Nidarø SK.
Sv: Bare fordi mosjonistene ikke trener hardt??
« #2 : 28. november 2011, 11:42 »
bump...
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget sviske62

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 489

Sv: Bare fordi mosjonistene ikke trener hardt??
« #3 : 28. november 2011, 17:47 »
hva vil det si å være mosjonist?? dette er et veldig vagt begrep, som de burde ha utdøpet bedre.

quote:''26 kvinner og menn i tre måneder. En gruppe spiste mellommåltider og spiste til sammen seks ganger om dagen.''

det vil si at de har 13personer i den ene testgruppen og 13 i den andre. Hvor mange var kvinner i hver og lignende?? resultatene kan ikke brukes til en drit, det står ikke engang nevnt hva de spiser. Eller om de i det hele tatt spiser det samme (samme mengder mat i forhold til hva de forbruker)

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 955
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 955

  • Gammel kødd
Sv: Bare fordi mosjonistene ikke trener hardt??
« #4 : 28. november 2011, 21:24 »
Finnes studier som viser det motsatte også, feks denne : http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez/11507179?dopt=Abstract&holding=f1000,f1000m,isrctn

Det viktigste er å ete nok.. Shocked
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 748
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 748

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Bare fordi mosjonistene ikke trener hardt??
« #5 : 28. november 2011, 21:32 »
Spørs vell hvor hardt du trener, hvilken jobb du har (fysisk krevende eller sitter du ved pcen?), og hva spiste du? Var det lagt opp spesifikt kcal og næringsinnhold? Røykte/drakk/hadde individene noen sykdommer som påvirker? Hva var formen fra før?
Er en grunn til at de fleste forskninger sier at "du KAN få ditt og datt av å gjøre detten og ditten".
Er utrolig mange faktorer ute og går.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 890
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 890

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Bare fordi mosjonistene ikke trener hardt??
« #6 : 28. november 2011, 21:47 »
Mener jeg så ett sitat som kom fra en Viss Mats Skrede her på forumet for en tid tilbake som lyder noe som;

"Forskning viser at 99% av forskning er bullshit" - Mer eller mindre ordrett sitert.  Syns det var et litt artig utsagn.

Tror det er veldig mye tull som tar plass når det kommer til forskning, og i tillegg tolker tabloid avisene resultatene som de selv føler for, uten og ta for seg begrensingene av studiene de skriver om osv.

At det er VG som publiserer dette vil vel helst bety at det er det MOTSATTE av hva de sier som stemmer, altså at man MÅ ha mellommåltid for og få framgang.  Artig framstilling og da, "Treningsmyte knust", akkurat som om at her finnes det virkelig ingen tvil, og fra nå av så vil hver eneste bygger og styrkeløfter i hele verden droppe både mellommåltid og styrkedrikk.

Og hva i all verden er egentlig en mosjonist egentlig?  En som trener litt men som egentlig ikke prøver og få framgang? 

Lurer på om denne artikkelen ble skrevet av den samme journalisten som skrev om muskelberget som dro til Thailand på boleferie som lett tok 8 repetisjoner på hver arm.  Ble forresten disse repetisjonene utført i Thailand eller Norge?  Skjedde det i Thailand er det jo stor mulighet for at det ble gjennomført mens han var på kur, og da er jo ikke 8 reps samme bragd som om de ble utført i Norge mens han var av syklus.

Får vente til neste VG publiserer mer forskning da: "Knebøy gjør deg svak i knebøy, med mindre man trener 8 reps på hvert bein"

Utlogget sviske62

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 489

Sv: Bare fordi mosjonistene ikke trener hardt??
« #7 : 28. november 2011, 22:04 »
Men vi må ikke glemme hva som er målet til VG, det er å få mest mulig hits på artiklene sine og tjene penger. overskriften lokker til seg folk som har kunnskap angående trening, de fleste her på TF sin første reaksjon på overskriften er: WTF?? dette må jeg undersøke

overskriften: Treningsmyte knust:
Mindre muskler med mellommat

Utlogget bedoubt

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Sv: Bare fordi mosjonistene ikke trener hardt??
« #8 : 09. desember 2011, 15:43 »
Nå vet jeg ikke hvem dere kritiserer, VG eller artikkelen.

Uansett, det står at de som er med i undersøkelsen trener 3-4 ganger i uka. Altså defineres en mosjonist som en som trener 3-4ganger i uka. Mulig at definisjonen skal avgrenses mer, men det står det helt sikkert mer om i masteroppgaven.

Funnene viste også en signifikant sammenheng mellom de som spiste 3 ganger om dagen og større muskler. Det var mindre signifikant forskjell for de som spiste 6 ganger om dagen og størrelsen på musklene.

Konklusjon, dropp mellommåltidet. 
Hva skal du spise? Her benyttes vel alle de titalls empirisike funnene fra tidligere forskning? Uansett, denne masteroppgaven viser at du skal droppe mellommåltidet du spiser idag.

Og når det gjelder den forskningen som viser at 99% av forskning er bullshit, da er det virkelig stor sannsynlighet for at den konklusjonen også er feil, så sant ikke denne artikkelen er publisert i en av de seriøse artikkeljournalene. Men er enig i at det er mye rart som publiseres.


Gå til:  

Øvelsene du gjør feil

Trening13.12.2019253

Disse typiske fallgruvene bør du unngå.
Michael Sullivan (23) fra Irland var et mobbeoffer.

Kosttilskudd - bruker du for mye?

Kosthold11.12.201943

Hvor mye kosttilskudd bruker du egentlig?
Progresjon er viktig for å få resultater av treningen.
Dette er 500 kcal!