Skrevet av Emne: Unngå å miste muskelmasse  (Lest 1574 ganger)

Utlogget Girspak

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 30

Unngå å miste muskelmasse
« : 29. november 2011, 21:43 »
Hei! Jeg klarte å brekke ankelen min i dag, og fikk beskjed om at jeg minst må være i ro i 1-2 måneder. Jeg trener styrke og kondisjon regelmessig. Men hvordan kan jeg unngå å miste muskelmasse den perioden jeg må være i ro? Bør jeg spise mye? Få i meg mye proteiner?

Hilsen en fortvilt 16 åring.

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Unngå å miste muskelmasse
« #1 : 29. november 2011, 21:49 »
Får du ikke trene noe i det hele tatt? Sånn absolutt ingenting?

Hvis du får lov å trene, bevege deg eller jobbe på noen måte så bør du få brukt musklene du får lov å bruke mest mulig. Du trenger ikke trene hardt eller være på gymmet, bare sørg for at du får løfta litt, kjør lette øvelser med noen hantler hjemme ellernoe, kroppsvektsøvelser, alt du får lov til. Samtidig er det som du sier viktig å ha tilstrekkelig protein- og kalloriintak for å ikke forbrenne muskelmasse, men siden du sikkert skal være i mindre aktivitet må du passe på så du ikke legger på deg så mye hehe
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget Girspak

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 30

Sv: Unngå å miste muskelmasse
« #2 : 29. november 2011, 22:03 »
Jeg skulle visst unngå all belastning på foten. Dermed må jeg løfte ekstremt lette vekter, hvis jeg i det hele tatt skal få trent noe. Mulig jeg kan prøve meg på pull up etterhvert. Jeg har nettopp trent meg opp etter en ryggskade, og det kommer til å tære på motivasjonen min om jeg må begynne fra bånn av igjen!

Utlogget Girspak

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 30

Sv: Unngå å miste muskelmasse
« #3 : 29. november 2011, 22:11 »
Kan/bør jeg fortsette med proteinpulver uten trening en lang periode nå? Gjør ikke så veldig mye om jeg legger på meg litt.

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Unngå å miste muskelmasse
« #4 : 29. november 2011, 22:14 »
Du kan jo trene hele overkroppen så det er ingen unnskyldning der;p har hatt folk kommende med rullestol inn på gymet (delvis lam), så kjør på. Næring er viktig uansett om du trener eller ei så pass å spis nok. Klarer du ete nok mat så vil det ikke være nødvendig med proteinpulver.

Utlogget Girspak

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 30

Sv: Unngå å miste muskelmasse
« #5 : 29. november 2011, 22:25 »
Problemet er bare at det gjør sinnsykt vondt bare jeg gjør en liten bevegelse når jeg sitter på ræva. Og som sagt må det da bli ekstremt lette vekter. Har ikke testet å trene noe enda, pga klarer ikke å bøye meg ned for å løfte opp manualen en gang Sad

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Unngå å miste muskelmasse
« #6 : 29. november 2011, 22:33 »
Gi det ett par dager til hevelsen er over så skal du se at det er lettere å gå rundt med krykker=)

Utlogget Girspak

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 30

Sv: Unngå å miste muskelmasse
« #7 : 29. november 2011, 22:55 »
Må nok det ja, klarer ikke å manøvrere meg rundt i huset en gang, uten å nesten gå på trynet for hvert tredje steg. Har hørt man blir sterk i armene av å gå med krykker, så jeg får ta meg noen runder rundt i huset, og ta det som trening. Hehe.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!