Skrevet av Emne: Floorpress, flared eller tucked?  (Lest 856 ganger)

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Floorpress, flared eller tucked?
« : 23. desember 2011, 13:37 »
Begynt å trene floorpress med hantler nå, og det jeg har lest, så anbefales det både i benkpress og generelt push-øvelser å holed albuene nærme kroppen, såkalt tucked.

Men hva er grunnen til dette? Jeg har skjønt det slik at stresset på skuldrene øker ved flared, men gjelder dette i floorpress også, hvor ROM begrenses? Vil tucked gå utover treningen av brystet?



Utlogget AlHusky

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 662
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 662

Sv: Floorpress, flared eller tucked?
« #1 : 23. desember 2011, 13:55 »
Jeg kan ta feil, men tror det gjelder for floorpress også. Så får du brukt triceps litt mer også, noe jeg ser på positivt i hvertfall.
180 høy, 90kg tung.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=112862.msg1728751#msg1728751
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=115754.msg1743770;topicseen#new

MP: 60kg
ML: 190kg
BP: 100kg
KB: 140kg

-Amerikansk Fotball
-Ishockey
-Boksing (Og tidligere Muay Thai og BJJ)

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Floorpress, flared eller tucked?
« #2 : 23. desember 2011, 14:23 »
Om man holder albuene inntil kroppen eller ikke har med løftestil og hvor bredt grep du holder på stanga å gjøre. Jeg foretrekker å holde smalt grep i benkpress og armene inntil kroppen. Byggerne trener ofte med albuene ut fra kroppen og bredt grep for å trene brystmuskulaturen optimalt.

Hvis målet ditt er å bli sterk i benkpress så må du ikke bli alt for glad i floorpress. Denne øvelsen trener ikke nedre del av løftet og uten skjorte så trenger du masse styrke i bunn for å bli sterk i benken. Jeg byttet ut benkpress med floorpress i tre uker og mistet mye trøkk i bånn...
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Floorpress, flared eller tucked?
« #3 : 23. desember 2011, 14:37 »
Skjønner skjønner, ja det du sa på slutten om benkpress stemmer nok, jeg kan ikke si å ha noe direkte mål å bli sterk i benkpress, og kan ærlig si at stickingpointet mitt er nederst, så å trene floorpress for å bli sterkere i benk er nok ikke det smarteste jeg kan gjøre... Skal trene litt til, så gå tilbake til benkpress og se litt an tenker jeg.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!