Skrevet av Emne: Forskjell på skuldre i høyden.  (Lest 2098 ganger)

Utlogget aboutthebird

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Forskjell på skuldre i høyden.
« : 01. desember 2011, 20:16 »
Hei.

Har et lite problem som stadig utgjør en forskjell i forskjellige øvelser.
Problemet er som beskrevet i tittelen, at den ene skuldra mi er mye høyere opp enn den andre siden. Dvs. rent praktisk at når jeg slapper av i skuldre/nakke så er høyre skulder mye lengre ned enn venstre er.

Dette går jo kraftig ut over en del brystøvelser og skulderøvelser, og gjør at jeg belaster venstresiden vesentlig mye mer enn høyresiden og derfor er litt mindre på høyre side. Har prøvd å trene normalt og ikke legge så mye i det for å se om det jevner seg ut, men det gjør det altså ikke.

Er ikke noe man legger merke til før man ser etter, men er veldig frustrerende mtp treningsutbytte og hvordan fremgang jeg får. Noen som har erfaring med lignende og/eller vet hva jeg kan gjøre for å få en forbedring i dette?

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Forskjell på skuldre i høyden.
« #1 : 01. desember 2011, 20:19 »
Første som slår meg er noe som er feil bak i ryggen, muskler som er stive, lite mobilitet osv osv. Mitt personlig forslag er å dra til naprapat, forklar situasjonen, fortell at du vil ha konkrete øvelser du kan utføre, og få behandling.

Har hatt sånn i perioder, og hvertfall hos meg kom det etter altfor hard trening av skuldre, men i mitt tilfelle gjorde det dritvondt også.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!