Skrevet av Emne: mista synet på et øye i 1 min  (Lest 5285 ganger)

Utlogget Zwifty

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 54

mista synet på et øye i 1 min
« : 03. desember 2011, 00:56 »
har nettopp hatt ei uke fri, noe som man bør ha etter et par måneder hardkjør med styrketrening.
var supergira på treninga i kveld, og tok meg ekstra ut. Trente mark så jeg ble svimmel, men etter det 4. settet ble alt helt svart på høyre øye i et min. Ble litt bekymra om at dette ikke er særlig bra? Hadde ikke spist på 3 timer før treninga, så mulig at blodsukkeret var veldig lavt. Merker ikke noe nå, alt er helt fint.

noen som har erfaring med dette?

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: mista synet på et øye i 1 min
« #2 : 03. desember 2011, 01:09 »
Uten å vite noe om deg så er det første som slår meg at du var i ferd med å svime av, det er ikke uvanlig å være svimmel og miste synet før det skjer. Selvfølgelig vanskelig for noen her å si hva det kan komme av så en liten tur til legen for sikkerhets skyld er vel å anbefale?
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget Zwifty

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 54

Sv: mista synet på et øye i 1 min
« #3 : 03. desember 2011, 01:36 »
Uten å vite noe om deg så er det første som slår meg at du var i ferd med å svime av, det er ikke uvanlig å være svimmel og miste synet før det skjer. Selvfølgelig vanskelig for noen her å si hva det kan komme av så en liten tur til legen for sikkerhets skyld er vel å anbefale?


Det kjentes litt sånn ut. Må vurdere et legebesøk i løpet av uka. Vil tro det ikke er noe alvorlig Smiley

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: mista synet på et øye i 1 min
« #4 : 03. desember 2011, 01:45 »
Nei, som oftest er det jo ikke det, men alltid greit å få bekreftelsen på det Smiley
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: mista synet på et øye i 1 min
« #5 : 03. desember 2011, 17:15 »
Å miste synet på ett øye kan være ett alvorlig symptom og bør tas på alvor. Hva andre på forumet eller andre nettsider har erfart ved liknende tilfeller har ingenting med din situasjon å gjøre. Å miste synet er ikke sidestilt betennelse i skinnleggen, ingen subjektive meninger her inne vil hjelpe deg hvis du skulle ha f.eks en blødning. Det første du bør tenke er at det er unormalt, for det er det, så bør du få det undersøkt, for å utelukke mer alvorlige årsaksforhold. Da slipper du å bli bekymret hvis du skulle oppleve det igjen.

I tillegg til å lete etter årsaksforhold, så er det også viktig å undersøke øyet. Hvis du skulle ha fått en synsdefekt så vil det "friske" øye kompensere så mye at du ikke merker dette selv...enda. En kjapp undersøkelse kan raskt avklare dette.

Dette er ikke ett forsøk på å skremme deg, men en oppfordring på å bruke sunn fornuft. Kjempe fint at det gikk over av seg selv, og at du ikke har noen plager. Som regel så skyldes dette midlertidig nedsatt blodsirkulasjon (iskemi) i arteriene som supplerer øyet, som følge av f.eks økt intrakranielt trykk, okklusjon eller sammentrekning av blodåre etc. Mest sannsynlig så er ikke dette noe farlig, og det er ikke sikkert man finner noe, men "better safe than sorry" Wink

190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Zwifty

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 54

Sv: mista synet på et øye i 1 min
« #6 : 03. desember 2011, 18:20 »
Å miste synet på ett øye kan være ett alvorlig symptom og bør tas på alvor. Hva andre på forumet eller andre nettsider har erfart ved liknende tilfeller har ingenting med din situasjon å gjøre. Å miste synet er ikke sidestilt betennelse i skinnleggen, ingen subjektive meninger her inne vil hjelpe deg hvis du skulle ha f.eks en blødning. Det første du bør tenke er at det er unormalt, for det er det, så bør du få det undersøkt, for å utelukke mer alvorlige årsaksforhold. Da slipper du å bli bekymret hvis du skulle oppleve det igjen.

I tillegg til å lete etter årsaksforhold, så er det også viktig å undersøke øyet. Hvis du skulle ha fått en synsdefekt så vil det "friske" øye kompensere så mye at du ikke merker dette selv...enda. En kjapp undersøkelse kan raskt avklare dette.

Dette er ikke ett forsøk på å skremme deg, men en oppfordring på å bruke sunn fornuft. Kjempe fint at det gikk over av seg selv, og at du ikke har noen plager. Som regel så skyldes dette midlertidig nedsatt blodsirkulasjon (iskemi) i arteriene som supplerer øyet, som følge av f.eks økt intrakranielt trykk, okklusjon eller sammentrekning av blodåre etc. Mest sannsynlig så er ikke dette noe farlig, og det er ikke sikkert man finner noe, men "better safe than sorry" Wink



oi da Shocked

takk for godt og utfyllende svar. honnør gitt. skal få sjekket ut dette snarest! skal ta ei litt roligere økt i mårra, så får vi se om jeg merker noe da

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: mista synet på et øye i 1 min
« #7 : 03. desember 2011, 18:49 »
Hvis du fikk hjertet i halsen så leser du innlegget en gang til, tar det til etteretning, og fullfører helgen Wink

Jeg er over gjennomsnittlig krass i enkelt innlegg, mest for å få deg til å tenke sjøl. Folk drar til legen når de har for mye snørr i nesa, men når synet blir borte da brukes google og treningsforum, skjønner?

Dette går nok fint!  Smiley
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Zwifty

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 54

Sv: mista synet på et øye i 1 min
« #8 : 03. desember 2011, 19:04 »
Hvis du fikk hjertet i halsen så leser du innlegget en gang til, tar det til etteretning, og fullfører helgen Wink

Jeg er over gjennomsnittlig krass i enkelt innlegg, mest for å få deg til å tenke sjøl. Folk drar til legen når de har for mye snørr i nesa, men når synet blir borte da brukes google og treningsforum, skjønner?

Dette går nok fint!  Smiley

skjønner Wink er vandt til å få meg en trøkk, så har ganske høy terskel før jeg drar til legen, men dette er noe jeg ikke har noe særlig peiling på, og må si dette fikk meg til å spekulere Tongue er ikke noe særlig bekymra, men får booke en time på mandag. Har sett folk svima av etter tung markløft, og jeg var nok i nærheta av noe sånt vil jeg tro Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!