Skrevet av Emne: Ungdom på steroider  (Lest 77349 ganger)

Utlogget Azarat

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Ungdom på steroider
« : 05. desember 2011, 23:17 »
I den siste tiden har jeg hørt om mye razzia'er på treningssentre i nærområdet mitt hvor det er beslaglagt en del anabole steroider og folk blir kastet ut/mister medlemskapet. Dette er vel ikke noe nytt, men et stort problem jeg ser er at mye av disse er bare ungdoms-gutter, altså gutter rundt (og under!) 18 års-alderen...

Dette synes jeg er helt på tryne, da anabole steroider er noe av det verste du kan ha i deg i den alderen.
Jeg ser tydelige sammenheng. De fleste plassene hvor det blir beslagtlagt ulovligheter er på såkalte litt utenby's-treningssentre og slike "ghetto"-treningssentre(kanskje ikke helt det rette ordet, men... Tongue). 

Hva er deres syn på slikt? Hvor er svikten? Jeg synes politiet er litt slapp når det gjelder doping-kontroller. Det er vel de ansatte på treningssentrene som har ansvaret når det gjelder å kontakte politiet, er det ikke? Det er vel de som må kontakte politiet for å ha razzia/dopingkontroll?

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Ungdom på steroider
« #1 : 05. desember 2011, 23:22 »
Svikten er hjemme.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Ungdom på steroider
« #2 : 05. desember 2011, 23:56 »
Bol er bra, bol er flott.
Bol det gir deg superkropp.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget sviske62

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 476
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 476

Sv: Ungdom på steroider
« #3 : 06. desember 2011, 00:20 »
det finnes ikke noen lov om å bruke dop i norge, er bare salg av dop som er ulovlig. Det værste med ungdommer som bruker dop er at de ikke engang gjør reaserch på det de bruker, de bare følger råd av tvilsomme personer. Min mening er i hvertfall om du på nød må bruke det, så bør du i hvertfall innhente deg mye informasjon angående hvor mye du skal ta, lenge, sykluser og hva du kan gjøre for å unngå bivirkninger....


Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Ungdom på steroider
« #4 : 06. desember 2011, 00:29 »
det finnes ikke noen lov om å bruke dop i norge, er bare salg av dop som er ulovlig. Det værste med ungdommer som bruker dop er at de ikke engang gjør reaserch på det de bruker, de bare følger råd av tvilsomme personer. Min mening er i hvertfall om du på nød må bruke det, så bør du i hvertfall innhente deg mye informasjon angående hvor mye du skal ta, lenge, sykluser og hva du kan gjøre for å unngå bivirkninger....
Generalisering ftw!!!
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget LightAker

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Ungdom på steroider
« #5 : 12. desember 2011, 21:10 »
Ja dette er dessverre sånn det har blitt, ser støtt gutter i 15-16 års alderen på treningssenteret som jeg trener på, som har benytta seg av den moderne kjemien... Tragisk og ødelegge seg sånn spør du meg, spesielt når man er såpass ung.

Utlogget erikv2

Sv: Ungdom på steroider
« #6 : 12. desember 2011, 21:22 »
Hater folk som ikke lever slik jeg synes dem skal leve ass!

slutt å bekymre dere om andre menneskers valg. de eneste du får gjort noe med er dine egne =)

Svikten ligger i at samfunnet har drevet heksejakt på bol slik at mennesker som bruker det ikke får gjort det på en åpen,ren og "ærlig" måte. De må gjøre det i skjul, kjøpe ting de ikke har kontrol på hva er og er redde for spørre om lege-assistense.

Å snakke ut om man får eventuelle problemer/ bi-virkninger blir også vanskeligere fordi det hele er så uglesett.

Vil du hjelpe folk - slutt å døm oppførselen deres. La folk gjøre som de vil uten å være et moraliserende overmenneske.

Hva vet noen her inne om grunnene til at folk velger å bruke anabole steroider?

Dette gjelder forøvrig alle typer oppførsel staten har forbudt.



prøver å være ekstra provoserende så vi får dratt igang en debatt.  Grin

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: Ungdom på steroider
« #7 : 12. desember 2011, 21:28 »
Hater folk som ikke lever slik jeg synes dem skal leve ass!

slutt å bekymre dere om andre menneskers valg. de eneste du får gjort noe med er dine egne =)

Svikten ligger i at samfunnet har drevet heksejakt på bol slik at mennesker som bruker det ikke får gjort det på en åpen,ren og "ærlig" måte. De må gjøre det i skjul, kjøpe ting de ikke har kontrol på hva er og er redde for spørre om lege-assistense.

Å snakke ut om man får eventuelle problemer/ bi-virkninger blir også vanskeligere fordi det hele er så uglesett.

Vil du hjelpe folk - slutt å døm oppførselen deres. La folk gjøre som de vil uten å være et moraliserende overmenneske.

Hva vet noen her inne om grunnene til at folk velger å bruke anabole steroider?

Dette gjelder forøvrig alle typer oppførsel staten har forbudt.



prøver å være ekstra provoserende så vi får dratt igang en debatt.  Grin

bruke på en åpen, REN og ærlig måte?
Mandal Treningssenter.

Utlogget Blackday

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 657
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 657

Sv: Ungdom på steroider
« #8 : 12. desember 2011, 21:32 »
 Hører ofte om bekjente av venner som "skryter" av at nå skal de starte på kurer og ditt å datt for nå kommer snart sommern osv, jeg blir rett og slett kvalm...Vet om folk i alderen 13- 17, og eldre for den saksskyld å. Men bare for å ha sagt det, Eldre folk med 10- 20år's erfaring har jeg ingenting i mot at dem trøkker i skinka si, Fordi de er såpass rutinerte å er faen meg voksne nok til å vite hva de driver med.

 Men den logiske grunnen til at unge gutter begir seg ut på noe så drastisk som det her er : Fokuset på kropp har aldri vært større, kroppen skal være stor, muskuløs, rippa, og helst se ut som en fitness atlet i verdensklasse. Ikke for å legge skylda på noen men, what the hell,
 Det ligger jo hos jentene/ medier/ filmer, Jeg sier ikke at man skal slutte å bruke velbyggde skuspillere i filmer osv, men det er lagd et så stor "krav" til hvordan man skal se ut. å en stakkar på 14-15 som gjerne er "ute av gjengen" føler seg uttafor å lite fornøyd med kroppen, så ser på det å bygge seg en flott kropp som eneste utvei for å en en "billett" i gjengen eller lignende. Synd men sant.

Å si at svikten ligger i hjemmet? tjaa, uansett ossen oppdragelse du har, så er det fort gjort å havne uttafor å tenke tanken på å få damer,å bli hovedpuktet på fester og lignende.

Som jeg tidligere nevnte så mener jeg at svikten ligger hos Medier, Filmprodusenter, motemagasiner, +++

Min mening om politiets innsats generelt trengs ikke nevnes.. Da dette ville ligne mer en 800siders begrunnelse mot de.

Mvh: Sterk, blid og doping fri - sterk

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Ungdom på steroider
« #9 : 12. desember 2011, 21:34 »
Hater folk som ikke lever slik jeg synes dem skal leve ass!

slutt å bekymre dere om andre menneskers valg. de eneste du får gjort noe med er dine egne =)

Svikten ligger i at samfunnet har drevet heksejakt på bol slik at mennesker som bruker det ikke får gjort det på en åpen,ren og "ærlig" måte. De må gjøre det i skjul, kjøpe ting de ikke har kontrol på hva er og er redde for spørre om lege-assistense.

Å snakke ut om man får eventuelle problemer/ bi-virkninger blir også vanskeligere fordi det hele er så uglesett.

Vil du hjelpe folk - slutt å døm oppførselen deres. La folk gjøre som de vil uten å være et moraliserende overmenneske.

Hva vet noen her inne om grunnene til at folk velger å bruke anabole steroider?

Dette gjelder forøvrig alle typer oppførsel staten har forbudt.



prøver å være ekstra provoserende så vi får dratt igang en debatt.  Grin

Dette er jo bare tull. Selvfølgelig må vi bestemme hva andre skal gjøre. Det er vi som sitter med fasiten på rett og galt, og da får folk rette seg etter det. Dette gjelder forsåvidt andre usunne ting som jeg også vil ha fjernet.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Ungdom på steroider
« #10 : 12. desember 2011, 21:35 »
skylden ligger åpenbart hos dem selv, og i de sitt hode mener nå jeg. De må nok nullstille hodet og innse at i det lange løp at det finnes ingen snarveier. Om de kun er ute etter sommerformen så er kanskje ikke bruken så farlig som folk som trøkker året rundt.

folk må slutte med å skylde på alt annet. De blir ikke tvingt, de tar egne valg.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Ungdom på steroider
« #11 : 12. desember 2011, 21:45 »
Å si at svikten ligger i hjemmet? tjaa, uansett ossen oppdragelse du har, så er det fort gjort å havne uttafor å tenke tanken på å få damer,å bli hovedpuktet på fester og lignende.

Ja, uansett oppdragelse er det fort gjort å havne på bol-kjøret. Den beste eller verste oppdragelsen kan føre dit, men det er foreldrenes ansvar og plikt å ta tak i det om de vet at barnet gjør noe som kan skade barnet. Spesielt når det er en tredjepart involvert(selger).

Blir ungen din feitere og feitere? Gjør noe med det.

Blir ungen din større og større? Gjør noe med det.

Å forvente at det ikke skal finnes AAS som barna kan få tak i det hele tatt er et eventyr, og vil aldri skje uansett hvor mye ressurser vi bruker på politiet.

Edit: Jeg snakker her om de yngste barna som bruker. De som ikke har den samme forståelsen for fare, død, etc.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Ungdom på steroider
« #12 : 12. desember 2011, 21:50 »
Jeg mener at skylden ligger i samfunnet. Punktum.

Er forøvrig enig med Høyjævel.
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget PeteP

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 71

Sv: Ungdom på steroider
« #13 : 12. desember 2011, 21:54 »
At barn helt ned i 14-15års alderen bruker anabole steroider synes jeg er drøyt. Nå er jeg selv 17år, og her er det jo snakk om personer på min alder. Så håper at mye av det jeg sier her er relevant.

Jeg vet at de av mine venner som snakker om å gå på anabole steroider, vurderer det fordi de ikke føler de vokser fort nok. Har personlig tenkte tanken selv (tenker fortsat), har gått så langt at jeg har snakket med både helsesøster på skole og fastlege. Har skrevet ett x-antall innlegg på lommelegen og leser ukentlig nye artikler om anabole steroider. Jeg kommer nok aldri til å bruke noen form for anabole steroider, men viten om at det er en så enkel løsning på å bli fort stor, er ganske lokkende.

Helt ærlig, dere som trener, har dere ALDRI tenkt tanken å bruke anabole steroider?

Husk at hjernen ikke er ferdig utviklet før du er fylt 23år (?), og kan være lett for barn å ikke tenke på konsekvensen av å ta slike avgjørelser som å begynne på anabole steroider. Så er vell kansje ett mer relevant spørsmål hvor de får pengene fra? Er ikke bol dyrt?
Alder: 17år
Høyde: 180cm
Vekt: 74kg

Nøkkelen er å ikke falle bakover, men å feile fremover

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Ungdom på steroider
« #14 : 12. desember 2011, 21:59 »
Jeg mener at skylden ligger i samfunnet. Punktum.



Folk må da ta ansvar for egne handlinger

Men det er jo ett problem at det er lov å bruke syntes jeg.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!