Skrevet av Emne: Ungdom på steroider  (Lest 77343 ganger)

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Sv: Ungdom på steroider
« #150 : 01. februar 2012, 22:56 »
Nå har jeg ikke sett doping forever, men hva legger du i en god dokumentar om doping? En solskinnshistorie om guttungen som ble stor og sterk og aldri opplevde noen bivirkninger fordi han fikk gode varer og hadde god kunnskap..??

Det han mente var vell at han syns filmen kan være lite detaljert ?
Selv syns jeg filmen var bra, men det eneste jeg fikk med meg var; Han trente hardt, snakket om doping, dro til legen og fikk en advarsel om bruket fordi han hadde en lèver slik en alkoholiker som har vært på flaska i en lang stund.

Selv syns jeg dokumentaren kunne vært mere fyldig, evt flere tester, kanskje flere advarsler ? Personer som har blitt hardt rammet av bivirkningene de har fått etter bruk av steroider, evt også intervjuer ?

Dokumentaren er god den, men ikke bra nok i mitt syn.
21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget Preben35

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: Ungdom på steroider
« #151 : 01. februar 2012, 23:35 »
Skal man lage en "god dokumentar" om dopingbruk? Det er umulig å lage en god dokumentar om misbruk av dopingmidler (steroider). I de doser som byggerne og strongmen bruker vil ikke en eneste forstandig lege stille opp og gi deg et "kuroppsett" som du kanskje tenker på.

Derimot finnes det masse informasjon om steroider til medisinsk bruk. Leger i Norge og utlandet skriver ut testo til de som mangler disse hormonene fra naturens side. For eksempel en kamerat av meg får skrevet ut sustanon av legen sin. Men så har han mista begge testiklene på grunn av testikkelkreft... I slike tilfeller kan bruk av doping forsvares.

Jepp, det er jo for nettopp dette de såkalte "gode varene" er tiltenkt, ikke for å manipulerer kropper med normale verdier av hormoner. Som sagt så ikke jeg dokumentaren som er nevnt her, men virker som hver gang det kommer en dokumentar om temaet er den dårlig fordi det som regel viser en del negative sider..

Var forøvrig ikke ment som ett angrep på vedkommende jeg linket til i mitt forrige innlegg og virket det sånn beklager jeg det. Blir bare litt "ivrig", eller provosert av at mange mener det er bare å kjøre på bare man leser litt om emnet først og går til legen fra tid til annen. At det ikke får noen store konsekvenser de første 10 årene etter siste kuren betyr ikke at det nødvendigvis gikk fint..

Utlogget Bane

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Sv: Ungdom på steroider
« #152 : 01. februar 2012, 23:46 »
Hvilken dokumentar er det snakk om?

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Ungdom på steroider
« #153 : 02. februar 2012, 02:05 »
Hvilken dokumentar er det snakk om?

Doping Forever. A must see
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget kjomork

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 186

Sv: Ungdom på steroider
« #154 : 02. februar 2012, 02:17 »
Nå har jeg ikke sett doping forever, men hva legger du i en god dokumentar om doping? En solskinnshistorie om guttungen som ble stor og sterk og aldri opplevde noen bivirkninger fordi han fikk gode varer og hadde god kunnskap..??

Nå er det vel strengt tatt en forskjell på "god" og "Skikkelig" dukumentar, og Adrian har vel rimelig så rett i sitt innlegg. Kvalitet ift detaljer og fakta kunne vært litt mer interessant enn en som snakker trash om boling, idrett og bygging og som i følge meg, tilsynelatende har mildt sagt lite kunnskap om det han kjører i seg. Nesten som å se en lekmann forsøke å bygge hus...

Sitat
Skal man lage en "god dokumentar" om dopingbruk? Det er umulig å lage en god dokumentar om misbruk av dopingmidler (steroider). I de doser som byggerne og strongmen bruker vil ikke en eneste forstandig lege stille opp og gi deg et "kuroppsett" som du kanskje tenker på.

Derimot finnes det masse informasjon om steroider til medisinsk bruk. Leger i Norge og utlandet skriver ut testo til de som mangler disse hormonene fra naturens side. For eksempel en kamerat av meg får skrevet ut sustanon av legen sin. Men så har han mista begge testiklene på grunn av testikkelkreft... I slike tilfeller kan bruk av doping forsvares.


Har ingen ide hvor du får denne tankerekken din fra... Jeg er ute etter seriøsitet og fakta, og i den dokumentaren får du verken eller. Ingen stoffer, ingen doser, ingen kosthold, ingen treningslogg, ingen pst... Og et nek som snakker som han skulle være en 16åring med lærevansker.
Om poenget var å vise at AAS funker og at det kan ha bivirkninger(ikke under hvilke omstendigheter, men at det kan ha det) så traff de spikern på hode.
Hadde jeg bare jobbet på nav så skulle jeg jaggu funnet tid til å lage en nyansert dokumenter med fakta...Wink


Sitat
Jepp, det er jo for nettopp dette de såkalte "gode varene" er tiltenkt, ikke for å manipulerer kropper med normale verdier av hormoner. Som sagt så ikke jeg dokumentaren som er nevnt her, men virker som hver gang det kommer en dokumentar om temaet er den dårlig fordi det som regel viser en del negative sider..

Var forøvrig ikke ment som ett angrep på vedkommende jeg linket til i mitt forrige innlegg og virket det sånn beklager jeg det. Blir bare litt "ivrig", eller provosert av at mange mener det er bare å kjøre på bare man leser litt om emnet først og går til legen fra tid til annen. At det ikke får noen store konsekvenser de første 10 årene etter siste kuren betyr ikke at det nødvendigvis gikk fint..

Dukumentaren er som sagt ikke dårlig fordi den viser en negativ side, den er dårlig fordi den ikke viser fakta og fordi den ikke viser nyanser.
Jeg mener ikke at det bare er å kjøre på heller. Jeg mener dog at det ikke er så farlig som ADN og en del andre i vårt samfun skal ha det til. Det finnes i alle fall ikke forskning som viser til at det skal være en realitet... Men, som nevnt for 4 år siden, bruk og missbruk Wink

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Ungdom på steroider
« #155 : 02. februar 2012, 07:20 »
Finner den ikke på youtube.

Noen som vet hvor jeg kan streame den?
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Ungdom på steroider
« #156 : 02. februar 2012, 07:55 »

Utlogget Proteinklumpen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 142
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 142

  • ..
Sv: Ungdom på steroider
« #157 : 02. februar 2012, 09:46 »
For de som mener det er svikt i hjemmet: ta kuken mellom bena og stapp den i anus.
Det er så langt fra i hjemmet svikelsen skjer, det er det store presset rundt ungdomsgjengene. Når man kommer inn i store og populære gjenger, der folk er generelt veltrente og sterke, skal man sammenligne seg selv med de, for å ble ideel i gjengen.

Har selv hatt det topp hjemme, med god omsorg, støtte, og alt man kan tenke seg, men har selv vurdert anabole steroider pga. presset rundt skole/arbeid/treningssenter/utemiljøet.

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Sv: Ungdom på steroider
« #158 : 02. februar 2012, 09:49 »
Grunnen til at dokumentarene bare viser negative sider av doping er fordi de jobber får å få doping mindre tilfredstillende for mennesker.

F.eks bigger faster stronger hadde en bedre detaljert dokumentar, en dokumentar som både viste positive og negative sider, og at det er forskjell på bruk og missbruk.

Folk flest som lager en dokumentar om disse stoffene viser de negative sidene, om man derfor lager en dokumentar både via positivt og negativt kan det jo se mere attraktivt ut for folket ?

Jeg mener at det blir både bra og dårlig at dokumentarene viser flere sider av saken, det er bra at de prøver å redusere bruken av doping, men den negative siden er vell at folk får ett spessielt syn på doping ?
21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget Bane

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Sv: Ungdom på steroider
« #159 : 02. februar 2012, 14:31 »
Så dokumentaren nettopp.. Helt til slutten av filmen ca, så kunne jeg forstå hvorfor folk kan bli fristet av dette, men når alt ble som det var før, og den risikoen, så skjønner jeg det ikke i like stor grad. Men det er vel opptil hver enkelt person hva som er viktig i livet.

Men som en annen påpekte, så ble det ikke opplyst noe om doser osv her.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Ungdom på steroider
« #160 : 02. februar 2012, 14:44 »
For de som mener det er svikt i hjemmet: ta kuken mellom bena og stapp den i anus.
Det er så langt fra i hjemmet svikelsen skjer, det er det store presset rundt ungdomsgjengene. Når man kommer inn i store og populære gjenger, der folk er generelt veltrente og sterke, skal man sammenligne seg selv med de, for å ble ideel i gjengen.

Har selv hatt det topp hjemme, med god omsorg, støtte, og alt man kan tenke seg, men har selv vurdert anabole steroider pga. presset rundt skole/arbeid/treningssenter/utemiljøet.

Nettopp, og hvis du begynner med det før du flytter hjemmefra, så kan foreldrene dine komme med reaksjoner mot deg for å motivere deg til å slutte. Som f.eks. Husarrest, null godteri, legge deg før barne-TV osv.

Problemet er at foreldrene ofte svikter i slike situasjoner, og ungdommen ikke får reaksjoner på det de gjør eller prøver å gjøre.

Men du må selvfølgelig ta ansvar selv også. Det er ikke bare dine foreldres skyld om du begynner å bruke, men det er deres ansvar å få deg til å slutte om du ikke tar det ansvaret selv.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget TBF

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 778
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 778

Norgesmester i grep -90 2011.

Sterkmanntrening

Utlogget Hemen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 254

Sv: Ungdom på steroider
« #162 : 02. februar 2012, 20:34 »
Grunnen til at dokumentarene bare viser negative sider av doping er fordi de jobber får å få doping mindre tilfredstillende for mennesker.

F.eks bigger faster stronger hadde en bedre detaljert dokumentar, en dokumentar som både viste positive og negative sider, og at det er forskjell på bruk og missbruk.

Folk flest som lager en dokumentar om disse stoffene viser de negative sidene, om man derfor lager en dokumentar både via positivt og negativt kan det jo se mere attraktivt ut for folket ?

Jeg mener at det blir både bra og dårlig at dokumentarene viser flere sider av saken, det er bra at de prøver å redusere bruken av doping, men den negative siden er vell at folk får ett spessielt syn på doping ?
Fakta er at mange som tar sterioder smått, blir større å større, så tar de mer og mer for å bli større og større. Før de vet det så tar de alt for mye. Sterioder er lett avhenigig skapende duden i doping forever sa at du får en fantastisk følelse når du tar sterioder.

I min mening så finnes det ingen riktig måte å bruke sterioder, som det ikke er noen riktig måte å brukte hasj, herioin osv.

Veldig mange som starter å røyke smått og sier "nei, jeg kommer ikke til å bli avhengig." Og mange av dem blir det. Det er det samme med sterioder tror jeg.

Hvor mye sterioder du tar kommer ann på motivasjonen.

Som f.eks de fleste i min alder som tar sterioder (16 år). Så er dems motivasjon å bli større, å større. Så da tar de sterioder til de blir større, å større, og større til de blir avhengig av det. Det er ganske lett å ende opp med å bli besatt av det. .Det kommer mest sannsynelig til å skje når din motivasjon er å bli stor å sterk på raskest mulig tid.
 Jeg tror også at de fleste som tar sterioder som bruk kommer til å bli de som tar misbruk

 Som det er med masse annen slags dop.

Uansett jeg så 85 min av bigger, faster stronger å alt jeg fikk med meg var at sterioder ikke var farlig så jeg gadd ikke å se på resten siden jeg synes det er bullshit.
Hemens fantastiske eventyr til å gaine muskler og styrke:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php/topic,127727.msg1870824/topicseen.html#new

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Ungdom på steroider
« #163 : 04. februar 2012, 01:50 »
Fakta er at mange som tar sterioder smått, blir større å større, så tar de mer og mer for å bli større og større. Før de vet det så tar de alt for mye. Sterioder er lett avhenigig skapende duden i doping forever sa at du får en fantastisk følelse når du tar sterioder.

I min mening så finnes det ingen riktig måte å bruke sterioder, som det ikke er noen riktig måte å brukte hasj, herioin osv.

Veldig mange som starter å røyke smått og sier "nei, jeg kommer ikke til å bli avhengig." Og mange av dem blir det. Det er det samme med sterioder tror jeg.

Hvor mye sterioder du tar kommer ann på motivasjonen.

Som f.eks de fleste i min alder som tar sterioder (16 år). Så er dems motivasjon å bli større, å større. Så da tar de sterioder til de blir større, å større, og større til de blir avhengig av det. Det er ganske lett å ende opp med å bli besatt av det. .Det kommer mest sannsynelig til å skje når din motivasjon er å bli stor å sterk på raskest mulig tid.
 Jeg tror også at de fleste som tar sterioder som bruk kommer til å bli de som tar misbruk

 Som det er med masse annen slags dop.

Uansett jeg så 85 min av bigger, faster stronger å alt jeg fikk med meg var at sterioder ikke var farlig så jeg gadd ikke å se på resten siden jeg synes det er bullshit.


Den "riktige" måten å benytte steroider på blir i såfall i medisinsk øyemed. Jeg ville vel sagt det såpass sterkt at en uansett burde alliere seg med en lege om en bruker det som prestasjonsfremmende som utøver også.

Det er heller ikke slik at om X mengde steroider gir Y resultat, så vil 3X gi 3Y resultat. Kroppsbyggere i gamle dager hadde mye mer respekt for hormoner og dosering enn hva de som bruker dette i dag har. Skjødesløshet og manglende respekt for hva en holder på med, er den sikre oppskrift på problemer.

16-åringer har uansett ingenting på på steroidekurer å gjøre, men en skjønner jo at det er dit en er kommet, dessverre ...


Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Ungdom på steroider
« #164 : 05. februar 2012, 00:07 »
Kroppsbyggere i gamle dager hadde mye mer respekt for hormoner og dosering enn hva de som bruker dette i dag har. Skjødesløshet og manglende respekt for hva en holder på med, er den sikre oppskrift på problemer.



Er du sikker på dette? Jeg har inntrykk av at de bare kjørte i seg alt de fikk tak i og ingen visste om langsiktig risiko, men at varene bare var dårligere enn nå.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!