Skrevet av Emne: Skader i skulder og håndleddet  (Lest 2788 ganger)

Utlogget Toreto

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 342
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 342

Skader i skulder og håndleddet
« : 08. desember 2011, 17:30 »
Halo, har to spørsmål som jeg utrolig gjerne ønsker svar på.

1) Nå den siste perioden har jeg ikke kunne trent biceps på grunn av at uansett hva jeg gjør fikk jeg utrolige smerter i håndleddet. Kjøpte et par hansker med handledd støtte, hjalp forsatt ikke. Så jeg har for eksempel ikke kunne kjørt bicepscurl i en ukes tid nå. Men la merke til at om jeg kjører dem reverse (overhåndsgrep) funker det smertefritt. Burde jeg forsette å kjøre dette? Finnes noe det måte å gjøre håndleddet sterkere på?

2) En annen ting er, nå i det siste når jeg kjører benk har jeg litt smerter i skulderene. Når jeg trener benk tar jeg hvert rep ned til brystet og da går armen min lenger ned enn 90 grader, burde jeg stoppe med å dra den helt ned? Finnes det noe for å fikse opp i dette?

Takker så utrolig mye for alle svar, deler ut honnør til alle som hjelper meg.

Utlogget LivLykklig

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 25

Sv: Skader i skulder og håndleddet
« #1 : 09. desember 2011, 10:07 »
er e ondt å vri håndleddet? vist du kan så unngå alt som gjør de ondt. jg er akkurat blitt frisk fra de, fikk ikke til å vri eller legge vekt på så jeg gjor de som ikke var vondt.. jg hadde de i 2månder, men kjøp en hånleddstøtte ikke hanske.  kjøp noe betenndelsesdempende på apoteke, de kan hende de hjelper.
I am the greatest, I said that even before I knew I
was... I figured that if I said it enough, I would convince
the world that I really was the greatest.

Utlogget Bjoennes

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 860
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 860

Sv: Skader i skulder og håndleddet
« #2 : 09. desember 2011, 10:22 »
Trener du nok bakside skulder og rotator-cuff muskelaturen? Mange som dropper å trene det og ender opp med skulderproblemer, undertegnede slet selv med en dårlig skulder da han skulle bli et benkmonster på videregående. Facepulls og rotatorcuff gjorde susen og nå er skuldrene mine helt fine. Skal nevnes at jeg har endret teknikken i benken også, litt smalere grep og fokus på å presse mer riktig.

Håndleddene vet jeg ikke noe om desverre, slet litt med det før, men det gikk over av seg selv uten noen spesielle tiltak.
21år
115kg
190cm

170 benk 140x2 bøy 170x5 mark

Utlogget Toreto

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 342
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 342

Sv: Skader i skulder og håndleddet
« #3 : 09. desember 2011, 18:15 »
Trener du nok bakside skulder og rotator-cuff muskelaturen? Mange som dropper å trene det og ender opp med skulderproblemer, undertegnede slet selv med en dårlig skulder da han skulle bli et benkmonster på videregående. Facepulls og rotatorcuff gjorde susen og nå er skuldrene mine helt fine. Skal nevnes at jeg har endret teknikken i benken også, litt smalere grep og fokus på å presse mer riktig.

Håndleddene vet jeg ikke noe om desverre, slet litt med det før, men det gikk over av seg selv uten noen spesielle tiltak.

Hmm, trener skuldre på benk, millitærpress, bent over row (Om denne trener dem) Skal se om jeg får lagt til øvelsene du nevner.


Sitat
er e ondt å vri håndleddet? vist du kan så unngå alt som gjør de ondt. jg er akkurat blitt frisk fra de, fikk ikke til å vri eller legge vekt på så jeg gjor de som ikke var vondt.. jg hadde de i 2månder, men kjøp en hånleddstøtte ikke hanske.  kjøp noe betenndelsesdempende på apoteke, de kan hende de hjelper.

Skal prøve på å holde meg unna bicepscurl en stund, hanskene har håndleddstøtte så tror det skal funke greit.

Utlogget Håvar

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 16

Sv: Skader i skulder og håndleddet
« #4 : 09. desember 2011, 20:12 »
Håndleddet vet jeg ikke noe om, men som det ble nevnt over her er det ikke dumt å fokusere på bakside skulder og rotator-cuff. Hadde problemer med at jeg fikk vondt i skulderen etter trening av benkpress før, men det har gradvis gitt seg etter at jeg begynte å trene mer trekk øvelser enn press øvelser. Var såpass vondt en periode at jeg ikke kunne vri på armen uten at det strakk i skulderen og nedover armen.

Ta et raskt søk på nettet så finner du nok masse gode øvelser, personlig så synes jeg at facepulls og sittende kabelroing har fungert bra på meg.

Utlogget Toreto

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 342
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 342

Sv: Skader i skulder og håndleddet
« #5 : 11. desember 2011, 14:25 »
Tenker på å legge til:
http://www.youtube.com/watch?v=RcQogAS5638#noexternalembed

Er dette noe som kan hjelpe meg?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!