Skrevet av Emne: Skulderskade, smerte ved rotatorcuff ved stramming av nakke.  (Lest 2516 ganger)

Utlogget Sjulven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 103
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 103

Hei
Jeg har en skade i skulder som jeg hadde satt pris på å få noen forslag til årsak. =)

Hvordan skulderen ble skadet
Skulderen ble vond etter at jeg kjørte tung benkpress en dag på diett. Merket at det skjedde noe ubehagelig når jeg løftet tungt og ga meg deretter med treningen. Når jeg kom hjem ble armen stadig vondere, og det verket i området under kragebeinet. Jeg fikk mest vondt når jeg strakk armen mot siden, ved å beveget overarmen mot brystet.

Skulderen i etterkant
I etterkant av skaden har skulderen blitt mye bedre. (Ved hjelp av trykkbølgebehandling og brexidol) Såpass mye bedre at jeg ikke har noen smerter forbundet med bevegelse av den. Når jeg strammer nakken derimot, kjenner jeg en svak smerte i området under kragebeinet. Denne smerten kommer og går veldig som den føler for, men er borte lenge når jeg f eks har trent lett bryst og bruker skulderen litt.

Egne tanker om skaden
Jeg trodde at på grunn av at skulderen ikke var vond i forbindelse med løfting var skaden så og si borte og jeg kunne begynne å legge på litt vekter igjen. Der tok jeg feil, løftet tung benk en dag og vips så måtte jeg starte på nytt med hele behandlingen. Det eneste som hang igjen fra skaden var det faktum at jeg får vondt i skulder når jeg strammer nakken, (ved å ta en most muscular pose og presse skulderbladene opp) så jeg tenker at det sannsynligvis er en sammenheng der.

Det ble også umiddelbart bedre 2-3 dager etter at jeg begynte på brexidol, så jeg tenker at det er en form for betennelse ettersom brexidol er betennelsesdempende.

Dersom jeg skulle selv tippet ville jeg trodde det var forbundet med rotatorcuffen på en måte, siden det er i det området jeg føler smerten ligger. Det jeg ikke forstår er hvilken sammenheng denne har med det at jeg kun får smerter når jeg strammer nakken

Avsluttende
Beklager at dette ble litt langt, prøver å få med mest mulig detaljer her, er det noe du skulle lure på så bare spør så vil jeg svar så for jeg får muliget. Har slitt med dette i nesten et halvår nå så det hadde vært himmelskt å fått fatt i hvor problemet ligger.
Med andre ord jeg vil være evig takknemlig til den personen som evt klarer å fortelle meg hva dette kan være. Smiley

Utlogget Sjulven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 103
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 103

BUMP!

Utlogget Fysioterapeuten82

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12

Hei

Svar kan jo komme bedre sent enn aldri...

Ut i fra din grundige beskrivelse og det faktum at betennelsedempende medisin er mest smertedempende, så roper årsaken til din diganose nakke.
Uten utredelse av nakken, så er behandling på skulderen bortkastet, smertefullt og dyrt.
Stor andel av nakkesmerter vil ha en spontan heling innen 12 uker. Kan forklare hvorfor langvarig behandling på lokalt område kan hjelpe med tiden. Kroppen reparerer seg selv, og behandling er til for å understøtte helingen. Når symptomene kom tilbake nå, ville jeg funnet en behandler som undersøkte ut fra grundprinsippet om å utelukke rygg og nakke før man behandler lokalt.

Lykke til og god bedring Smiley
- Kvalitet og ikke bare kvantitet -

"Tell me and I might forget, show med and I may not remember, but involve me and I will understand"

Utlogget Sjulven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 103
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 103

Hei!

Kjempefint å endelig få et synspunkt på saken =)

Jeg skal til mr på skulderen til helgen, så forhåpentligvis kan det kansje synes noe der. Jeg vet ikke hvor mye av nakken som blir med på bildet, men det høres veldig sannsynlig ut det du sier. Jeg har igrunn begynt å mistenke om det er i nakken problemet sitter i selv. Det blir spennende å se om de finner noe på bildene.

Takker for tilbakemelding =)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!