Skrevet av Emne: Hva er bra markløft av jente på 19 år?  (Lest 24607 ganger)

Utlogget Bjørn R

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 292

Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« : 10. desember 2011, 12:04 »
Jeg trener for tiden litt sammen med en jente på 19 år, jeg er ikke helt sikker på vekta, men tror det er 57-58kg. Hun har kun hatt 5-6 markøkter sammen med meg, men i går dro hun 120kg! Jeg vet jo at dette er bra, men hvor bra er det?

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #1 : 10. desember 2011, 12:23 »
Viss man bruker wilkspoeng som brukes i styrkeløft for å kåre champion of champions (beste løfter uansett kroppsvekt) får hun ca 137 poeng for det løftet. Til sammenligning må en løfte litt over 200 kg i mark på 80 kg kroppsvekt som mann for samme poeng. Blir jo selvfølgelig ikke helt riktig sammenheng, men det er jo over dobbel kroppsvekt på noen av de første øktene, og det er veldig bra! Her er det stort potensiale!






Svak, bitter og dopingfri



Rex Rodney

  • Gjest
Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #2 : 10. desember 2011, 12:24 »
Jeg trener for tiden litt sammen med en jente på 19 år, jeg er ikke helt sikker på vekta, men tror det er 57-58kg. Hun har kun hatt 5-6 markøkter sammen med meg, men i går dro hun 120kg! Jeg vet jo at dette er bra, men hvor bra er det?

Det er veldig bra. Legger ved en film fra "nordisk jentene" fra 2011.
http://www.youtube.com/watch?v=oIIlS4FdRxM#noexternalembed&feature=player_embedded

Så hun ligger veldig godt ann, vil jeg si.

Utlogget Bjørn R

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 292

Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #3 : 10. desember 2011, 12:40 »
Viss man bruker wilkspoeng som brukes i styrkeløft for å kåre champion of champions (beste løfter uansett kroppsvekt) får hun ca 137 poeng for det løftet. Til sammenligning må en løfte litt over 200 kg i mark på 80 kg kroppsvekt som mann for samme poeng. Blir jo selvfølgelig ikke helt riktig sammenheng, men det er jo over dobbel kroppsvekt på noen av de første øktene, og det er veldig bra! Her er det stort potensiale!

Takk for svar Smiley. Vi skal teste litt tung bøy og benk til uka, og se hvordan hun ligger ann der å.

Det er veldig bra. Legger ved en film fra "nordisk jentene" fra 2011.
http://www.youtube.com/watch?v=oIIlS4FdRxM#noexternalembed&feature=player_embedded

Så hun ligger veldig godt ann, vil jeg si.

Takk for video Smiley Skal se om jeg ikke kan få filmet noen av løftene hennes iløpet av uken og legge det ut her, så kan dere se.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #4 : 11. desember 2011, 17:09 »
Jenter som skriker og løfter tungt er for meg en eneste stor turn-off. Testosteronet hører hjemme hos gutta.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #5 : 11. desember 2011, 17:11 »
Jenter som skriker og løfter tungt er for meg en eneste stor turn-off. Testosteronet hører hjemme hos gutta.

Hahahaha ja det var jo relevant.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #6 : 11. desember 2011, 17:40 »
Jenter som skriker og løfter tungt er for meg en eneste stor turn-off. Testosteronet hører hjemme hos gutta.

Siden vi er på styrkeløftdelen ikke i "sexysexy" tråden slipper vi å diskutere hva som er turn-off for folk. For meg er O/T turn-off. Wink






Svak, bitter og dopingfri



Rex Rodney

  • Gjest
Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #7 : 11. desember 2011, 17:49 »
Siden vi er på styrkeløftdelen ikke i "sexysexy" tråden slipper vi å diskutere hva som er turn-off for folk. For meg er O/T turn-off. Wink

AMEN!

Utlogget sviske62

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 476
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 476

Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #8 : 11. desember 2011, 18:07 »
Jeg synes ikke sumo brytere har sexy kropp, er heller ikke noen fan av styrkeløfter kropper. Men stor respekt til hva de driver på med. Alt handler ikke om å se bra ut, det handler om å være tilfreds med seg selv, dessuten fordi ei jente klarer 150kg i mark betyr ikke det at hun ikke klarer å se sexy ut Wink

Men hva mener dere med O/T? Tongue

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #9 : 11. desember 2011, 18:20 »
Jeg synes ikke sumo brytere har sexy kropp, er heller ikke noen fan av styrkeløfter kropper. Men stor respekt til hva de driver på med. Alt handler ikke om å se bra ut, det handler om å være tilfreds med seg selv, dessuten fordi ei jente klarer 150kg i mark betyr ikke det at hun ikke klarer å se sexy ut Wink

Men hva mener dere med O/T? Tongue
Hva er egentlig det du kaller en "styrkeløftkropp"? Har alle styrkeløftere samme type kropp? Shocked

120 kg i markløft uten veldig mye trening for ei jente på under 60 kg er veldig bra Smiley Hva løfter hun i benk/bøy?

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #10 : 11. desember 2011, 18:54 »
Jeg synes ikke sumo brytere har sexy kropp, er heller ikke noen fan av styrkeløfter kropper. Men stor respekt til hva de driver på med. Alt handler ikke om å se bra ut, det handler om å være tilfreds med seg selv, dessuten fordi ei jente klarer 150kg i mark betyr ikke det at hun ikke klarer å se sexy ut Wink

Men hva mener dere med O/T? Tongue

O/T er Off topic.

For å si det helt klart ettersom det tydeligvis kunne missforstås: dette er styrkeløftdelen av forumet, her diskuterer vi styrkeløft ikke hva vi tenner/ikke tenner på.

Jenter som vil prøve styrkeløft skal få gjøre dette i fred for usaklige kommentarer.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #11 : 11. desember 2011, 18:57 »
Hva er egentlig det du kaller en "styrkeløftkropp"? Har alle styrkeløftere samme type kropp? Shocked



han tenker kanskje på at dere ofte ikke har noen typisk fitness kropp og spiseforstyrrelser. hehe

Utlogget Bjørn R

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 292

Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #12 : 11. desember 2011, 22:39 »
Hva er egentlig det du kaller en "styrkeløftkropp"? Har alle styrkeløftere samme type kropp? Shocked

120 kg i markløft uten veldig mye trening for ei jente på under 60 kg er veldig bra Smiley Hva løfter hun i benk/bøy?

For å være ærlig er jeg ikke helt sikker, men hun har hatt 3 reps på 40kg smalbenk. Vi skal kjøre en test denne uka, så da skal jeg komme tilbake med bøy og benk oppdatering  Smiley.



Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #13 : 12. desember 2011, 11:32 »
For å si det helt klart ettersom det tydeligvis kunne missforstås: dette er styrkeløftdelen av forumet, her diskuterer vi styrkeløft ikke hva vi tenner/ikke tenner på.

Jenter som vil prøve styrkeløft skal få gjøre dette i fred for usaklige kommentarer.
Ikke uventet ble "turn off" tolket rent seksuelt. Jeg burde nok brukt et annet ord. Styrkeløft-jenter skiller seg ikke negativt ut rent utseendemessig, turn off`en kommer når disse brauter seg fram og oppfører seg som et sinna mannfolk rundt løftingen. Kroppen kan se flott ut den, men oppførselen skaper et turn off til jenta på generelt plan.

For meg er jenter og styrkeløft en usmakelig kombinasjon, hvis ikke dette hører hjemme under styrkeløft-forumet vet ikke jeg, og hvis ikke en slikt syn kan tåles er det trasig.
Hvorfor kan ikke gutta drive på med det de er best på, og motsatt?

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #14 : 12. desember 2011, 13:46 »
Ikke uventet ble "turn off" tolket rent seksuelt. Jeg burde nok brukt et annet ord. Styrkeløft-jenter skiller seg ikke negativt ut rent utseendemessig, turn off`en kommer når disse brauter seg fram og oppfører seg som et sinna mannfolk rundt løftingen. Kroppen kan se flott ut den, men oppførselen skaper et turn off til jenta på generelt plan.

For meg er jenter og styrkeløft en usmakelig kombinasjon, hvis ikke dette hører hjemme under styrkeløft-forumet vet ikke jeg, og hvis ikke en slikt syn kan tåles er det trasig.
Hvorfor kan ikke gutta drive på med det de er best på, og motsatt?

Du ser helst at jenter/kvinner ikke driver idrett? I det fleste idretter vil jo jenter prestere dårligere målt mot gutter.
Dette var vel noe av det minst gjennomtenkte jeg har lest av deg... woot
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!