Skrevet av Emne: Hva er bra markløft av jente på 19 år?  (Lest 24620 ganger)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #15 : 12. desember 2011, 13:49 »
I det fleste idretter vil jo jenter prestere dårligere målt mot gutter.
Det han mente var at jenter, i stedet for å drive med idrett, kunne fortsette på kjøkkenet og i senga slik de er best til. Det var ikke ment som en sammenligning målt mot gutter, men målt i mot hva de er best til selv tror jeg.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #16 : 12. desember 2011, 13:58 »
Jeg trener for tiden litt sammen med en jente på 19 år, jeg er ikke helt sikker på vekta, men tror det er 57-58kg. Hun har kun hatt 5-6 markøkter sammen med meg, men i går dro hun 120kg! Jeg vet jo at dette er bra, men hvor bra er det?

Vil si at alt fra 350kg og oppover er rimelig bra.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #17 : 12. desember 2011, 17:39 »
Du ser helst at jenter/kvinner ikke driver idrett? I det fleste idretter vil jo jenter prestere dårligere målt mot gutter.
Dette var vel noe av det minst gjennomtenkte jeg har lest av deg... woot
Ja, det var faktisk ikke så gjennomtenkt denne gangen. Men jeg står fast på at jenter som driver med styrkeløft er totally waist of time. Ikke at kvinner og muskelbygging er noe bedre. Einar forsto i stor grad hvor jeg ville. Som regel blir disse kvinnelige utøverne rost opp i skyene uansett hva de presterer. "40 kg i benken - knallbra!" Den underliggende agenda er en tåpelig likestillingskultur.

Jeg vil bortimot påstå at kvinner som driver seriøst med en mannsdominert idrett, til fordel for unger og familieliv, grenser til å ha en seriøs forstyrrelse. Hva er det de vil bevise? Når det er sagt er det ikke stort bedre når mannfolka gjør seg forfengelige og kupper babysvømminga.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #18 : 12. desember 2011, 17:51 »
Dere kan godt starte en tråd i off topic der dere diskuterer det utdaterte kvinnesynet deres, men ikke her inne altså. Når det er sagt så tror jeg Ingreen blir slått av flere norske kvinner når det gjelder styrke. Mindre undertrykking, mer trening Wink






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #19 : 12. desember 2011, 18:56 »

Jeg vil bortimot påstå at kvinner som driver seriøst med en mannsdominert idrett, til fordel for unger og familieliv, grenser til å ha en seriøs forstyrrelse.
Når vi snakker om seriøse forstyrrelser er vel det å velge seg uten en blant mangfoldige fantasibøker og guder, for så å basere å leve livet sitt etter dette, ganske lenger oppe på denne listen. Dersom damer skal holde seg borte fordi de ikke er gode nok, er det vel heller få menn som kan svømme, stupe, dykke om sommeren stå på ski om vinteren, osv, siden de generelt suger i forhold til Northug, Phelps osv.
Når en skal si hva som er bra angående markløft så må en vel se utifra hva som er normalt. At det finnest mange sterkere damer er jo klart, men er vel heller sjelden jenter drar såpass mye etter få treninger.

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Smiley

Utlogget sviske62

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 476
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 476

Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #21 : 12. desember 2011, 22:49 »
Ja, det var faktisk ikke så gjennomtenkt denne gangen. Men jeg står fast på at jenter som driver med styrkeløft er totally waist of time. Ikke at kvinner og muskelbygging er noe bedre. Einar forsto i stor grad hvor jeg ville. Som regel blir disse kvinnelige utøverne rost opp i skyene uansett hva de presterer. "40 kg i benken - knallbra!" Den underliggende agenda er en tåpelig likestillingskultur.

Jeg vil bortimot påstå at kvinner som driver seriøst med en mannsdominert idrett, til fordel for unger og familieliv, grenser til å ha en seriøs forstyrrelse. Hva er det de vil bevise? Når det er sagt er det ikke stort bedre når mannfolka gjør seg forfengelige og kupper babysvømminga.

Hvorfor skal de ikke gjøre det de elsker i livet? jeg elsker å trene i gymmet, men fordi jeg aldri vil ha sjangs til å konkurere mot noen av byggerne i Mr Olympia eller å konkurere mot carl yngvar kristensen i styrkeløft uten å drite meg ut så skal jeg gi opp noe som gir meg glede i livet?

EmyR

  • Gjest
Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #22 : 12. desember 2011, 22:52 »
Sitat
Som regel blir disse kvinnelige utøverne rost opp i skyene uansett hva de presterer. "40 kg i benken - knallbra!" Den underliggende agenda er en tåpelig likestillingskultur.

Vil si at den underliggende agendaen er et simpelt forsøk på å få seg litt veltrent fitte.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #23 : 12. desember 2011, 23:27 »
Hvorfor skal de ikke gjøre det de elsker i livet? jeg elsker å trene i gymmet, men fordi jeg aldri vil ha sjangs til å konkurere mot noen av byggerne i Mr Olympia eller å konkurere mot carl yngvar kristensen i styrkeløft uten å drite meg ut så skal jeg gi opp noe som gir meg glede i livet?
Hva får en ung jente til å elske å løfte tyngst mulig? Det er for det første en abnormitet, da kvinnfolk flest gir blaffen i hvor sterke dem er. Det betyr og skal ikke bety noe for dem. Kvinner har fra naturens side ingen åpenbare fordeler i å være sterke (i den grad de kan bli det)
En annen ting er at ei "sterk" jente aldri vil bli noe mer enn en skygge av en sterk mann. Det er meningsløst for damer å bruke livet sitt på noe som aldri vil komme på mannens nivå. Styrke er mannens domene.
Vi er tross alt to forskjellige kjønn og har våre sider. Styrke og tunge løft henger sammen med testosteron og mannens vesen. Kvinner tar seg særdeles dårlig ut med knebind, skrik og skrål. Heller ei traktorlesbe.

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #24 : 13. desember 2011, 00:45 »
"Hva får en ung jente til å elske å løfte tyngst mulig? Det er for det første en abnormitet, da kvinnfolk flest gir blaffen i hvor sterke dem er."

Derfor må det være en "abnormitet" for alle jenter?

"Det betyr og skal ikke bety noe for dem."

Nei vel.

"Kvinner har fra naturens side ingen åpenbare fordeler i å være sterke (i den grad de kan bli det)"

For å ta en jævla åpenbar en: Hva med å forsvare seg?

"En annen ting er at ei "sterk" jente aldri vil bli noe mer enn en skygge av en sterk mann."

ROFLER!!! Seriøst!? Cecilia Brækhus bør mao. ikke drive med kickboxing, for selv om hun er verdensmester vil hun alltid forbli en skygge av verdens beste MANNLIGE kickboxer?

Dette kan du si om ALT. Menn er bedre enn damer i ALLE idretter. Herregud for noen meninger enkelte folk har.

"Det er meningsløst for damer å bruke livet sitt på noe som aldri vil komme på mannens nivå. Styrke er mannens domene."

Hvorfor er det "meningsløst"? Dette gir overhodet ingen mening.

"Vi er tross alt to forskjellige kjønn og har våre sider. Styrke og tunge løft henger sammen med testosteron og mannens vesen. Kvinner tar seg særdeles dårlig ut med knebind, skrik og skrål. Heller ei traktorlesbe.""

Hei, Haudemann-Andersen. http://cache.ohinternet.com/images/thumb/7/73/JeanLucPicardFacepalm.jpg/618px-JeanLucPicardFacepalm.jpg

Utlogget lokey

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 635
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 635

  • Hey Crabman!
Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #25 : 13. desember 2011, 00:51 »
Cecilie Brækhus driver med boksing.
Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99719.new

Status:
2x160 - 150 - 200
Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123729.msg1831570;topicseen#new

Mål:
Holde meg fri for skader, vokse godt, kose meg på trening!

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #26 : 13. desember 2011, 00:52 »
lol

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #27 : 13. desember 2011, 00:55 »
Hehe, litt av noen utsagn du kommer med, ingreen. Men jeg synes noen moderatorer heller kan lage det til en egen diskusjon, enn at det ligger her inne. Det har ingenting med denne sterke jenta på 19 år som har dratt 120 kg i markløft Smiley

Utlogget KaiRoger

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 74

Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #28 : 13. desember 2011, 01:16 »
500kg ville jo vært en del power a

Utlogget Vrimmel

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #29 : 13. desember 2011, 01:34 »
Det er egentlig ikke noe poeng å ha en diskusjon. Det handler om retten til å bestemme over sitt eget liv. Hva som er "vanlig" eller ikke er i konstant forandring. Det nærmeste man kommer en fasit må være å regelmessig oppdatere på statistiske undersøkelser om hva folk flest på sitt kjønn driver med. Disse undersøkelsene blir regelmessig fornyet ettersom samfunnet forandrer seg. Dersom alle hadde oppført seg etter hva som er forventet som normalt hadde vi fremdeles vært huleboere.

Menn har uansett ikke noe mer bruk for styrke enn kvinner. De aller fleste menn i Norge har en relativt lite fysisk krevende jobb.

Dette er egentlig en "hva jeg synes er attraktivt hos jenter"-diskusjon der hovedmeningsinnehaveren presenterer sitt ideale som en norm for hvordan kvinner skal oppføre seg.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!