Skrevet av Emne: Hva er bra markløft av jente på 19 år?  (Lest 24564 ganger)

Utlogget Preben35

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #30 : 13. desember 2011, 01:48 »
Cecilie Brækhus driver med boksing.
og tidligere verdensmester i kickboksing. Smiley

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #31 : 13. desember 2011, 08:58 »
..........og europamester.

Så lenge kvinner konkurrerer med kvinner og menn med menn, hva faen har det å si da?
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #32 : 13. desember 2011, 10:41 »
Jeg har ikke tenkt å gjøre denne diskusjonen til noen big deal. Det finnes værre ting enn at ei jente dedikerer livet sitt til å løfte tungt. Men det må tåles at ikke alle har sansen for at jenter/kvinner bruker tiden sin på slikt. Nå blir de fleste kvinnelige styrkeløftere/byggere her inne rost opp i skyene for enhver prestasjon - nær sagt uansett hvor god den er. Dere jenter får nok skryt som dere gjør, men vit også at det finnes de som synes dette er noe sykelig. Dette må dere tåle å høre hvis dere faktisk er så "sterke". Dere er bedre på andre ting, hvorofor ikke da heller bruke tiden på noe som gjør dere til første- ikke annenrangs.

Så lenge kvinner konkurrerer med kvinner og menn med menn, hva faen har det å si da?
Strengt tatt er kvinner og idrett et spesielt (og nytt) fenomen da kvinner ikke er utstyrt med samme konkurranseinstinkt som menn. Menn er selvstendige, kvinner har gruppementalitet. Vi er stikk motsatt av hverandre. Idretten hører først og fremst til gutta, og da især de idrettene der det er om å gjøre med mest mulig testosteron.

Utlogget xequte

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 130
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 130

Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #33 : 13. desember 2011, 10:48 »
Jeg vil påstå at alt over 120 kg i markløft er bra for en jente på 19! Smiley Mye potensiale i denne jenta om hun ikke gir opp lidenskapen sin pga all the haters..

Personlig har jeg ingenting i mot at jenter driver med styrketrening ol. Jeg synes det er moro og kos å se på, da det er fantastisk at jenter også føler de kan drive med denne idretten. Om det kvinnelige kjønn har lyst på en veltrent og muskuløs kropp er vel det helt opp til den enkelte å bestemme. Jeg synes heller det er turn on enn turn off(siden det ble dratt inn i diskusjonen)

Smiley
Hver dag du ikke trener, trener noen andre for å bli bedre enn deg!

Pain is weakness leaving the body!

Bildeprofil;  http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=117111.0

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #34 : 13. desember 2011, 10:55 »
Personlig har jeg ingenting i mot at jenter driver med styrketrening ol. Jeg synes det er moro og kos å se på
Enig her. Det er moro når jenter driver med styrkeløft. Spesielt når dem legger seg ned på benken og skræver. Da kan en lure på om det egentlig er en penis der, eller ikke. Men når det siden blir jublet over over godkjent løft på 70 kg med drakt, forstår man at så ikke var tilfelle.

Utlogget xequte

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 130
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 130

Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #35 : 13. desember 2011, 11:01 »
Enig her. Det er moro når jenter driver med styrkeløft. Spesielt når dem legger seg ned på benken og skræver. Da kan en lure på om det egentlig er en penis der, eller ikke. Men når det siden blir jublet over over godkjent løft på 70 kg med drakt, forstår man at så ikke var tilfelle.

Trist at du ser slik på det og at du har en så trangsynt holdning. Hvis det første du tenker på når du ser jenter på en benk er om de har penis, så vil jeg påstå at du har et større problem enn treningsglade jenter.
Hver dag du ikke trener, trener noen andre for å bli bedre enn deg!

Pain is weakness leaving the body!

Bildeprofil;  http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=117111.0

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #36 : 13. desember 2011, 13:15 »
Enig her. Det er moro når jenter driver med styrkeløft. Spesielt når dem legger seg ned på benken og skræver. Da kan en lure på om det egentlig er en penis der, eller ikke. Men når det siden blir jublet over over godkjent løft på 70 kg med drakt, forstår man at så ikke var tilfelle.

Kjett for deg at halvparten av alle jenter som trener styrkeløft, varmer opp med det du makser i knebøy...
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget xequte

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 130
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 130

Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #37 : 13. desember 2011, 13:19 »
Nå må vi prøve å være litt saklig her Smiley Ingen av oss kan vite hva han makser i knebøy eller andre øvelser.
Men la oss holde oss til topic!
Hver dag du ikke trener, trener noen andre for å bli bedre enn deg!

Pain is weakness leaving the body!

Bildeprofil;  http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=117111.0

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #38 : 13. desember 2011, 13:47 »
Kjett for deg at halvparten av alle jenter som trener styrkeløft, varmer opp med det du makser i knebøy...

hehe, hva med dg selv da?Wink

Utlogget Lili

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 514
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 514

Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #39 : 13. desember 2011, 13:52 »
You aint squat if you can't squat Wink

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=113817.30

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #40 : 13. desember 2011, 19:43 »
Jeg har ikke tenkt å gjøre denne diskusjonen til noen big deal. Det finnes værre ting enn at ei jente dedikerer livet sitt til å løfte tungt. Men det må tåles at ikke alle har sansen for at jenter/kvinner bruker tiden sin på slikt. Nå blir de fleste kvinnelige styrkeløftere/byggere her inne rost opp i skyene for enhver prestasjon - nær sagt uansett hvor god den er. Dere jenter får nok skryt som dere gjør, men vit også at det finnes de som synes dette er noe sykelig. Dette må dere tåle å høre hvis dere faktisk er så "sterke". Dere er bedre på andre ting, hvorofor ikke da heller bruke tiden på noe som gjør dere til første- ikke annenrangs.
Strengt tatt er kvinner og idrett et spesielt (og nytt) fenomen da kvinner ikke er utstyrt med samme konkurranseinstinkt som menn. Menn er selvstendige, kvinner har gruppementalitet. Vi er stikk motsatt av hverandre. Idretten hører først og fremst til gutta, og da især de idrettene der det er om å gjøre med mest mulig testosteron.


De må tåle det ja, men det fins ett fora for alt. Det er ikke nødvendig å skrike det ut i enhver tråd, når det ikke er dine seksuelle preferanser som diskuteres? Ser du en overvektig person på gata trenger en ikke gaule ut å si "fy faen du er feit ass", jeg trenger heller ikke å gå ned på nærmeste bedhus å si at jeg aldri kunne ha vært sammen med en kristen jente selv om jeg mener dette selv.

Start en egen tråd der du diskuterer det, ikke kapre allerede eksisterende tråder. Vi er ikke interresert i å få kvinnesynet ditt trøkka over huet ingreen, det er såpass langt fra det som er vanlig at du må respektere at vi selv kan få velge å diskutere det (ved å gå på egne tråder du har opprettet).

Du er såpass usaklig i din kritikk (snakker nedsettende om jenteløftere, uten at det er grunnlag for det, benkrekorden er på 189 kg (?), mens Tutta løfter over 100 kg raw i benk under 60 kg KV) at du skal se på dette som en advarsel, og overtredelse av den advarselen (mer usaklig oppgulp) vil føre til en liten skrivepause fra forumet. Vi har et off topic forum, bruk det.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #41 : 13. desember 2011, 20:17 »
Jeg har ikke tenkt å gjøre denne diskusjonen til noen big deal. Det finnes værre ting enn at ei jente dedikerer livet sitt til å løfte tungt. Men det må tåles at ikke alle har sansen for at jenter/kvinner bruker tiden sin på slikt. Nå blir de fleste kvinnelige styrkeløftere/byggere her inne rost opp i skyene for enhver prestasjon - nær sagt uansett hvor god den er. Dere jenter får nok skryt som dere gjør, men vit også at det finnes de som synes dette er noe sykelig. Dette må dere tåle å høre hvis dere faktisk er så "sterke". Dere er bedre på andre ting, hvorofor ikke da heller bruke tiden på noe som gjør dere til første- ikke annenrangs.
Strengt tatt er kvinner og idrett et spesielt (og nytt) fenomen da kvinner ikke er utstyrt med samme konkurranseinstinkt som menn. Menn er selvstendige, kvinner har gruppementalitet. Vi er stikk motsatt av hverandre. Idretten hører først og fremst til gutta, og da især de idrettene der det er om å gjøre med mest mulig testosteron.


Hvordan takler du damer som er sterkere, raskere, smartere, mere utholdende, har høyere status og tjener mere penger enn det du gjør?
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #42 : 13. desember 2011, 20:21 »
Hvordan takler du damer som er sterkere, raskere, smartere, mere utholdende, har høyere status og tjener mere penger enn det du gjør?

Menn er faktisk bevist som bedre ledere kvinner;)

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #43 : 13. desember 2011, 20:31 »
Hvordan takler du damer som er sterkere, raskere, smartere, mere utholdende, har høyere status og tjener mere penger enn det du gjør?
De finnes ikke da er de menn, eventuelt må ingreen være en dame  what.
Uansett går nok verden videre og de damene som ikke har et stort problem med at ingreen IKKE får lystne tanker om de kommer nok til å fortsette med å gjøre det de liker.  Wink

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Hva er bra markløft av jente på 19 år?
« #44 : 13. desember 2011, 20:53 »
Nå som diskusjonen først er off topic:

Er enig i at kvinnelig idrett har sin misjon.

Men må også si at det er en god del politisk korrekthet inne i bildet her også.  Om proff boksing er ulovlig fordi det er farlig så kunne jo strengt tatt kvinnelig proff boksing vært lovlig da sporten er så og si ufarlig sammenlignet med herre proff boksing pga slagkraften til kvinner.

Siden 1990 så har vel ca 100-200 menn dødd under profesjonnelle bokse kamper mens der har dødd en eller to kvinner.  Tallet på alvorlig skader som er forårsaket vet jeg ikke, men dødstallene vil jo selvsagt også reflektere andre skader, da mer død også innebærer andre skader.  Nå er det jo flere menn som holder på med boksing og, men disse tallene burde vel likevel gi en indikasjon på at kvinne boksing er ganske trygt, da altså når 2 stk dør innenfor proffboksing på par og tjue år på verdensbasis.

En annen sak er alt dette oppstyret rundt Brækhus.  Hun er en god kvinnelig bokser ja, men er det nå egentlig så alt for mange som kan boksing og er dedikerte til boksing som sitter og nyter kampene hennes?  Føler det blir litt som at fotball eksperter sitter og nyter kvinnefotball. 

Den eneste grunnen til at folk bryr seg er at Norske aviser framstiller det hele som om det er en big deal av en bokse fest når hun går i ringen.  Journalistene som skriver artiklene har vel like mye peiling på boksing som journalistene som skriver kroppsbygger artiklene til VG.
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!