Skrevet av Emne: Tråden for trangsynte menn  (Lest 43977 ganger)

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Tråden for trangsynte menn
« #30 : 14. desember 2011, 14:20 »
Hvordan i alle dager skulle jeg kunne vite det ? bmw123 er et mer mannlig nick vil jeg påstå Smiley

That's the idea.. Wink

Utlogget xequte

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 130
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 130

Sv: Tråden for trangsynte menn
« #31 : 14. desember 2011, 14:22 »
Din snik! Smiley
Hver dag du ikke trener, trener noen andre for å bli bedre enn deg!

Pain is weakness leaving the body!

Bildeprofil;  http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=117111.0

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Tråden for trangsynte menn
« #32 : 14. desember 2011, 14:34 »
Hvis jeg på ramme alvor skal delta i en diskusjon som denne, vet jeg hvor det vil ende. Jeg har gjort det før, og dem som vil vite mer om mitt syn på mann/kvinne kan f.eks. lese gjennom mine innlegg her: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=108452.msg1637543#msg1637543

Denne tråden lukter det svidd av, da intensjonen ikke er en seriøs kjønnsrolle-diskusjon, men en underholdningskarusell der det opprinnelige synet på mann/kvinne - og tilhengerne av dette - skal latterliggjøres mest mulig.

Jeg deltar gjerne på en saklig diskusjon om emnet, men fortsetter tråden i leia den har begynt blir det bortkasetet med bidrag fra min side.

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Tråden for trangsynte menn
« #33 : 14. desember 2011, 14:38 »
Hvis jeg på ramme alvor skal delta i en diskusjon som denne, vet jeg hvor det vil ende. Jeg har gjort det før, og dem som vil vite mer om mitt syn på mann/kvinne kan f.eks. lese gjennom mine innlegg her: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=108452.msg1637543#msg1637543

Denne tråden lukter det svidd av, da intensjonen ikke er en seriøs kjønnsrolle-diskusjon, men en underholdningskarusell der det opprinnelige synet på mann/kvinne - og tilhengerne av dette - skal latterliggjøres mest mulig.

Jeg deltar gjerne på en saklig diskusjon om emnet, men fortsetter tråden i leia den har begynt blir det bortkasetet med bidrag fra min side.
Kjør på som kvinne vil jeg nok være mer saklig enn deg... Fortsett gjerne der du slapp om hvorfor kvinner ikke (i ditt syn) skal drive med styrkeløft? Så skal jeg si hvor jeg er uenig.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Tråden for trangsynte menn
« #34 : 14. desember 2011, 15:02 »
Kjør på som kvinne vil jeg nok være mer saklig enn deg... Fortsett gjerne der du slapp om hvorfor kvinner ikke (i ditt syn) skal drive med styrkeløft? Så skal jeg si hvor jeg er uenig.
Det er ingen lov som sier at kvinner ikke skal drive med styrkeløft. Det er ikke noe forbud knyttet til dette hverken i Norge, Iran, Bibelen eller Koranen. Derfor er det heller ikke grunn til (som jeg sa i forrige tråd) å gjøre dette til noen big deal.

Jeg kunne egentlig latt være å skrive det jeg skrev fordi det betyr ikke spesielt mye for meg.
Mitt utsagn kom mest tilfeldig ut fra den filmen som ble linket til der jeg synes flere av damenes oppførsel blir latterlig. Én ting er å løfte tungt, en annen ting å oppføre seg som en mann. Det er der min reaksjon ligger. Styrkeløft er bare et eksempel på områder der kvinner maskuliniserer seg selv. Jeg synes dette er en ufin framferd uansett hvilket område det gjelder. Det er ikke bedre når menn gjør det samme andre vegen.  Vi er to ulike kjønn og bør i respekt for det kjønnet vi har fått oppføre oss deretter.

Nå er jo samfunnstrenden slik at kvinner og menn skal likestilles på alle områder, men dessverre har mindretallet av befolkningen forstått at dette er en alvorlig og feilslått politikk. Det er forøvrig også trist når konservative blir betraktet som kvinneundertrykkende, da det tradisjonelle synet ikke undertrykker noe som helst kjønn - kun anerkjenner ulikhetene og at disse skal tas høyde for.

Hvis dette med jenter og styrkeløft skal diskuteres videre skal jeg ikke si noe på at visse jenter løfter imponerende bra, og dem som evt. mått gjøre det bedre enn meg ansees ikke som noen trussel. Det som er trusselen er når kvinnene prøver å tilnærme seg menn -  beslaglegge menns felt - da dette er ødeleggende for oss alle.
Sist men ikke minst - og uavhengig av overnevnte - er styrkeløft for kvinner kjedelig å se på all den tid styrke er mannens greie. Jeg tror disse kvinnelige løfterne kunne brukt tida på noe mere givende, men når det er sagt fordømmer jeg ingen av dem. "Vi har lov til alt, men ikke alt gangner".

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Tråden for trangsynte menn
« #35 : 14. desember 2011, 15:13 »
som kvinne vil jeg nok være mer saklig enn deg...

Saklig Wink
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Tråden for trangsynte menn
« #36 : 14. desember 2011, 15:22 »
Ok det er altså ikke løftingen men oppførselen som er latterlig? På vilket vis?

Så respekt for kjønnet er det vi mennsker må prioritere? Så du mener at vi feiler allerdere fra barna er født? Rosa og blått er jo fortsatt farger vi bruker på nyfødte, mange vil ikke ha dette lengre og satser heller på farger som kan brukes av begge. Gutter og jenter får i tidlig alder leke med hva de vil, jenter kan være Sabeltann og gutter kan være Sunniva. Barnehagene tar vekk dukkekroken/kjøkkenkroken...alle rom skal passe for begge kjønn, skal ikke oppfordre barna til kjønnsbestemt lek? Er dette også feil?

Da jeg startet på høyskolen traff jeg en kar som skulle begynne på forkurs og sa han egentlig ville gått det samme som meg(førskolelærer) Men det hadde ikke blitt så populært hjemmenifra! Skal vi ha yrker utifra kjønn også? Skal kvinner jobbe eller være hjemme med barna, stelle huset og lage mat?

Og hvorfor gangner ikke dette noe? Vi kommer aldri utenom at det må en kvinne og mann til for og skape et nytt menneske...Om disse menneskene ikke er helt A4 når det kommer til kjøns og rollemønster, tror du da at det kommer til og få så katastrofale følger?

(Spør ikke bare ingreen, alle må hoppe inn da dette er interesant tema!)

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Tråden for trangsynte menn
« #37 : 14. desember 2011, 15:35 »
Hvordan i alle dager skulle jeg kunne vite det ? bmw123 er et mer mannlig nick vil jeg påstå Smiley

Næsj. Står for babe-monster-workout 123.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Mr.LT

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 706
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 706

Sv: Tråden for trangsynte menn
« #38 : 14. desember 2011, 15:40 »
Likestilling er et vanskelig tema men jeg er ikke i tvil om at det også er misforstått og kommet helt ut av proporsjoner.

Idag kan ikke lenger samboeren min si høyt i en forsamling at hun ønsker en enkel 50%-stilling uten for stort ansvar slik at hun kan være sammen med ungene våre i større grad, holde hjemmet vårt i orden e.l.

Sier hun dette så er det for mange åpenbart at noe er galt. Enten er hun kuet, eller så mangler hun en mann som stiller opp for henne e.l.

Jeg tror mange kvinner og menn blir provosert av dette og at det strider mot manges følelse av rett og galt,samt hvilke ønsker de har i livet.

Når jeg leser likestillingsdiskusjoner eller diskusjoner omkring kjønnsroller osv så er det tydelig for meg hvem som er den mest bastante og hissige part. Derfor blir det også litt feil at disse kaller seg liberale.

Også i denne tråden ser vi hvem som "egler" til kamp. De liberale.

Når det er sagt så håper jeg virkelig ikke at jenter stopper med noen form for idrett.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Tråden for trangsynte menn
« #39 : 14. desember 2011, 15:43 »
Ser ut som du har tenkt å diskutere dette seriøst "Slank-kropp-ønskes!", så da er jeg med videre.

Jeg mener absolutt at barna - helt fra barnehage-alder - bør oppmuntres til å drive med aktiviteter som er forbundet med deres kjønn. Å mikse sammen kjønnene gir i stedet barna en lapskaus av forvirring.
Dette kan kanskje virke bakstreversk i forhold til barnas valgfrihet og at vi er utstyrt med ulike evner rent individuelt. Men vi kommer ikke unna at en del ting er mannen best egnet til, mens andre ting mestrer kvinnene best. Jeg ville aldri oppmuntret en ung jente/ungdom til å starte med styrkeløft, da jeg mener dette kunne forvirret henne veldig.

Jeg ser ikke noen grunn til at en mann ikke kan være førskolelærer, men jeg tror ikke menn er best egnet til å ta vare på de minste barna i en barnehage. Mannens rolle i et barns liv blir viktigere etterhvert. I begynnelsen er moren suveren og uerstattelig her. Etterhvert er det imidlertid viktig at barna også har mannlige rollefiguerer rundt seg, og slik sett brude i hvert fall barneskolen vært preget av flere menn.

Menn som driver med styekeløft gagner sjelden så mye de heller, men enda mindre kvinnene. Både fordi dem blir en dårlig etterlikning, men mest fordi det av prinsipp er usømmelig å kaste seg inn i noe av det mest mannsdominerte du kan finne.
Kjønnsrollemønstre må læres. Slik det er i dag oppfordres alle til alt, forvirringer oppstår og dermed havner jenter i noe så bakvendt som styrkeløft.

EmyR

  • Gjest
Sv: Tråden for trangsynte menn
« #40 : 14. desember 2011, 15:54 »
ingreen, er ikke du hunkjønn?

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Tråden for trangsynte menn
« #41 : 14. desember 2011, 15:56 »
ingreen, er ikke du hunkjønn?
Jeg håper da for all del jeg ikke har uttrykt meg feminimt på dette forumet?

Wink

EmyR

  • Gjest
Sv: Tråden for trangsynte menn
« #42 : 14. desember 2011, 15:57 »
Jeg håper da for all del jeg ikke har uttrykt meg feminimt på dette forumet?

Wink

Nei, men det var en diskusjon jeg hadde med deg en gang i tiden + navnet ditt gir meg kvinneassosiasjoner. Det er vel der det ligger Wink

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Tråden for trangsynte menn
« #43 : 14. desember 2011, 15:58 »
Nei, men det var en diskusjon jeg hadde med deg en gang i tiden + navnet ditt gir meg kvinneassosiasjoner. Det er vel der det ligger Wink
Jeg skal i respekt for kjønnene endre nick!

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Tråden for trangsynte menn
« #44 : 14. desember 2011, 16:29 »
Likestilling er et vanskelig tema men jeg er ikke i tvil om at det også er misforstått og kommet helt ut av proporsjoner.

Idag kan ikke lenger samboeren min si høyt i en forsamling at hun ønsker en enkel 50%-stilling uten for stort ansvar slik at hun kan være sammen med ungene våre i større grad, holde hjemmet vårt i orden e.l.

Sier hun dette så er det for mange åpenbart at noe er galt. Enten er hun kuet, eller så mangler hun en mann som stiller opp for henne e.l.

Jeg tror mange kvinner og menn blir provosert av dette og at det strider mot manges følelse av rett og galt,samt hvilke ønsker de har i livet.

Når jeg leser likestillingsdiskusjoner eller diskusjoner omkring kjønnsroller osv så er det tydelig for meg hvem som er den mest bastante og hissige part. Derfor blir det også litt feil at disse kaller seg liberale.

Også i denne tråden ser vi hvem som "egler" til kamp. De liberale.

Når det er sagt så håper jeg virkelig ikke at jenter stopper med noen form for idrett.
Kommer kanskje ann på hvor hun sier det eller? Jeg har flere venninner i forskjellige yrker som har jobbet redusert, hatt halv barnehage og vært resten hjemme med barna.

Det som irriterer meg med reduserte stillinger er manko på fulle stillinger, og da spesielt i kvinneyrker!! Menn hadde da aldri godtatt og få en 40% stilling??

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!