Skrevet av Emne: Tråden for trangsynte menn  (Lest 44218 ganger)

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Tråden for trangsynte menn
« #45 : 14. desember 2011, 16:32 »
Jeg skal i respekt for kjønnene endre nick!

Nok et eksempel på det jeg nevnte:
Svakhetstegnet hos menn: angsten for å bli overvunnet av en kvinne, eller å bli tatt for å være noe i nærheten av en kvinne. Siden navnet til h*n kunne bli tolket for å være kvinnelig, endret h*n det fort og greit! Wink

EmyR

  • Gjest
Sv: Tråden for trangsynte menn
« #46 : 14. desember 2011, 16:36 »
Skal jeg fortelle dere noe? Kvinner er det sterkeste kjønn. I steinalderen kunne de gi brystmelk til barna sine i tillegg til at de gjorde én ekstra ting i tillegg. Mennene dro bare ut på jakt, ergo de gjorde kun én ting på en gang. Det er sant fordi læreren min sa det. Og nei, hun var ikke sarkastisk.


Utlogget Mr.LT

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 706
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 706

Sv: Tråden for trangsynte menn
« #47 : 14. desember 2011, 16:42 »
Kommer kanskje ann på hvor hun sier det eller? Jeg har flere venninner i forskjellige yrker som har jobbet redusert, hatt halv barnehage og vært resten hjemme med barna.

Det som irriterer meg med reduserte stillinger er manko på fulle stillinger, og da spesielt i kvinneyrker!! Menn hadde da aldri godtatt og få en 40% stilling??

Det kommer selvfølgelig ann på hvor man sier det, men vi både hører og ser begge to (samboeren min og meg) på svarene at det ikke lenger er helt "greit" for mange å akseptere.
Det er flere menn som gjerne tar i mot reduserte stillinger i både "mannsyrker" og "kvinneyrker", og som også ønsker seg nettopp dette.

Hvorfor argumenterer du med "menn hadde da aldri godtatt....." Det er en type argumentasjon som både du som individ og dere som kvinner i gruppe taper på. Det heter "jeg godtar ikke....."

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Tråden for trangsynte menn
« #48 : 14. desember 2011, 16:47 »
Nok et eksempel på det jeg nevnte:
Svakhetstegnet hos menn: angsten for å bli overvunnet av en kvinne, eller å bli tatt for å være noe i nærheten av en kvinne. Siden navnet til h*n kunne bli tolket for å være kvinnelig, endret h*n det fort og greit! Wink
Jeg tror nok det var du som ikke så humoren. Sa jeg ikke nettopp at jeg finner det uproblematisk om Hildeborg Hugdal muligens slår meg i bøy? Men dama ser til gjengjeld ut som et fjell og har en høy pris å betale for at hun greier å løfte det hun gjør.
Jeg har nok hele tiden sett at "ingreen" kan oppfattes som ei skakkjørt veganer på 16, men jeg la noe litt annet i navnet og dristet meg til å bruke det.

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Tråden for trangsynte menn
« #49 : 14. desember 2011, 17:03 »
Ser ut som du har tenkt å diskutere dette seriøst "Slank-kropp-ønskes!", så da er jeg med videre.

Jeg mener absolutt at barna - helt fra barnehage-alder - bør oppmuntres til å drive med aktiviteter som er forbundet med deres kjønn. Å mikse sammen kjønnene gir i stedet barna en lapskaus av forvirring.
Dette kan kanskje virke bakstreversk i forhold til barnas valgfrihet og at vi er utstyrt med ulike evner rent individuelt. Men vi kommer ikke unna at en del ting er mannen best egnet til, mens andre ting mestrer kvinnene best. Jeg ville aldri oppmuntret en ung jente/ungdom til å starte med styrkeløft, da jeg mener dette kunne forvirret henne veldig.

Jeg ser ikke noen grunn til at en mann ikke kan være førskolelærer, men jeg tror ikke menn er best egnet til å ta vare på de minste barna i en barnehage. Mannens rolle i et barns liv blir viktigere etterhvert. I begynnelsen er moren suveren og uerstattelig her. Etterhvert er det imidlertid viktig at barna også har mannlige rollefiguerer rundt seg, og slik sett brude i hvert fall barneskolen vært preget av flere menn.

Menn som driver med styekeløft gagner sjelden så mye de heller, men enda mindre kvinnene. Både fordi dem blir en dårlig etterlikning, men mest fordi det av prinsipp er usømmelig å kaste seg inn i noe av det mest mannsdominerte du kan finne.
Kjønnsrollemønstre må læres. Slik det er i dag oppfordres alle til alt, forvirringer oppstår og dermed havner jenter i noe så bakvendt som styrkeløft.
Godt og se at du kunne bruke smilefjes og ha litt humor også Smiley


At barna har det best sammen med mor den første tiden skal jeg si meg enig i, men mener att menn i barnehagen har man bruk for på alle barna.. Og tenk om vi kunne fått til det og ha menn som ikke er norske der??kommer vel aldri til og skje, men en spennende utfordring!

Men at det skal være et problem med at man velger idrett eller yrke på tvers av hva som er "normalt" i forhold til vårt eget kjønn må jeg si meg uenig i da... Hva med kvinner som spiller fotball? Menn som spiller håndball?

Er det noe forskjell på en kvinnelig lege som gjør en kontroll av en manns testikler, enn en mann som gjør en GU på en kvinne?

Jeg tror at alle skal ha viljen til selv og velge, og ved å gå tilbake til "gamledager" vil også mange andre ting gå tilbake til noe negativt.

Men hva mener du da om Norge og vår tradisjon? Er det sånn at det kunn er kjønnsrollene du mener skal tilbake til det "gamle"? Hva med Norge som er bygget på den kristne tro, og pga innvandring slutter barn og lære "du som metter liten fugl" ved matbordet, eller at faget kristendom nå er RLE? Bra at barn og ungdom lærer om andre religioner..på høy tid mener jeg...men hva med våre tradisjoner? skal vi la alt skli så ut at Norge ikke er Norge til slutt? Ville vi kunne opprette egene kirker i andre land? Sprade rundt i minikjole? Ha håret løst? Ha vil og hemningsløs sex fra vi er 16 år og fortsatt få oss en mann som ville gifte seg med oss hvis vi flyttet til deres land?


Mange spørsmål, men jeg syntes de er spennende!


Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Tråden for trangsynte menn
« #50 : 14. desember 2011, 17:06 »
Det kommer selvfølgelig ann på hvor man sier det, men vi både hører og ser begge to (samboeren min og meg) på svarene at det ikke lenger er helt "greit" for mange å akseptere.
Det er flere menn som gjerne tar i mot reduserte stillinger i både "mannsyrker" og "kvinneyrker", og som også ønsker seg nettopp dette.

Hvorfor argumenterer du med "menn hadde da aldri godtatt....." Det er en type argumentasjon som både du som individ og dere som kvinner i gruppe taper på. Det heter "jeg godtar ikke....."

Sorry da! Jeg godtar det ikke, skaffer meg en ny utdannelse og gjør noe med det heter det Wink (true story)

Utlogget Mr.LT

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 706
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 706

Sv: Tråden for trangsynte menn
« #51 : 14. desember 2011, 17:50 »
Flink frue!

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Tråden for trangsynte menn
« #52 : 14. desember 2011, 17:55 »
Godt og se at du kunne bruke smilefjes og ha litt humor også Smiley
Vel, jeg sliter med å skille tydelig nok på humor og alvor, men skal prøve så godt jeg kan Smiley
Sitat
At barna har det best sammen med mor den første tiden skal jeg si meg enig i, men mener att menn i barnehagen har man bruk for på alle barna.. Og tenk om vi kunne fått til det og ha menn som ikke er norske der??kommer vel aldri til og skje, men en spennende utfordring!
Jeg mener dypest sett at unger ikke bør sendes i barnehagen i hele tatt før dem har nådd en viss alder (rundt 4), men enebarn kan nok ha nytte av å komme i barnehagen noe tidligere, for å sosialiseres. Inntil 4 års alder kan man med fordel amme barnet.
Jeg synes ikke det er riktig at menn skifter bleie på fremmede barn og tar den intime biten som de minste barna trenger. Men la meg legge til at dette punktet ikke er det viktigste. Her tror jeg kvinnen er best egnet og mest komfortable uansett, så la oss bruke kvinnene til det.
Sitat
Men at det skal være et problem med at man velger idrett eller yrke på tvers av hva som er "normalt" i forhold til vårt eget kjønn må jeg si meg uenig i da... Hva med kvinner som spiller fotball? Menn som spiller håndball?
I fra et bibelsk ståsted er idrett temmelig unyttig enten man kaller seg kvinne eller mann. Men man skal huske på at den gangen var det unaturlig å bruke kreftene på idrett når hverdagen fordret hardt fysisk arbeide. I våre dager, når mange sitter stille, kan trening være noe positivt for å forhindre helseproblemer, men det helt optimale vil være den gamle livsstilen mannesket hadde før industriell tid. Både av fysiske og psykiske grunner.
Jeg synes ikke det generelt sett er noe å rope hurra for at kvinner spiller hverken håndball eller fotball. Det ene er igrunn ikke noe bedre enn det andre, og det kan være verdt å merke seg at lesbiske kvinner er overrepresentert i disse miljøene.
Sitat
Er det noe forskjell på en kvinnelig lege som gjør en kontroll av en manns testikler, enn en mann som gjør en GU på en kvinne?
Dette er det definitvt en forskjell på. Mannlige gynekologer er forkastelig etter min mening og skulle vært forbudt ved lov. Menn har ingenting med å rote i kvinners underliv på denne måten, og her nytter det ikke argumentere for arbeid og fritid. Dette er prinsipp. Gynekologer og jordmødre skal være kvinner.
En kvinne som er borti mannens penis blir annerledes dersom hun jobber som pleierske og f.eks. skal stå for vask. Men kvinnen bør være ugift, slik sykepleiere var før i tiden.
Sitat
Jeg tror at alle skal ha viljen til selv og velge, og ved å gå tilbake til "gamledager" vil også mange andre ting gå tilbake til noe negativt.
Ikke alt var bedre før, nei, men en god del. "Gamle dager" er uansett et uspesifikt begrep. Jeg står for en bibelsk-inspirert forståelse av den rette moral, og den ble ikke alltid fulgt i gamle dager heller. F. eks. ble kvinnene undertrykt mye ved at de ikke fikk den kjærligheten de fortjente.
Sitat
Men hva mener du da om Norge og vår tradisjon? Er det sånn at det kunn er kjønnsrollene du mener skal tilbake til det "gamle"? Hva med Norge som er bygget på den kristne tro, og pga innvandring slutter barn og lære "du som metter liten fugl" ved matbordet, eller at faget kristendom nå er RLE? Bra at barn og ungdom lærer om andre religioner..på høy tid mener jeg...men hva med våre tradisjoner? skal vi la alt skli så ut at Norge ikke er Norge til slutt? Ville vi kunne opprette egene kirker i andre land? Sprade rundt i minikjole? Ha håret løst? Ha vil og hemningsløs sex fra vi er 16 år og fortsatt få oss en mann som ville gifte seg med oss hvis vi flyttet til deres land?
Ja, dette blir vanskelig å svare kortfattet på, men jeg er konservativ også på det kulturelle. Samtidig som jeg ønsker et kristent land (teokratisk som sådan), mener jeg det er viktig å bevare det som er typisk norsk i vår måte å leve på. Det kan være alt fra tradisjonelle klesplagg til byggeskikker, matkultur osv. - der disse ikke står i motsetning til den kristne etikken.
Ulike kulturer og folkeslag bør ikke blandes sammen, dette skaper unødig konflikt og uro. Vi kan holde oss på våre plasser, men uten å være uvenner.
Barn kan og bør innføres i andre religioner, men skal opplæres i kristen tro og etikk primært av sin far - dvs. i hjemmet.
Derfor mener jeg også at vi nordmenn ikke har noe med å trenge vårt moralske lavmål inn i muslimske land, med miniskjørt og alt du nevner.
Vill og hemningsløs sex fra 16-års alder sømmer seg ikke uansett om man bor i Norge eller Iran, og jenter som har holdt på dette viset kan ikke forvente å få seg en skikkelig mann, hvis hun engang ønsker å gifte seg.

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Tråden for trangsynte menn
« #53 : 14. desember 2011, 18:10 »
De ekte muslimske tro er ikke at de tar over vårt land, og den type pisspreik. Men at vi selv ødelegger for oss selv, gjennom stadig homofili og rus mm.

Jeg er egentlig enig i deres syn på å ha avskilte gutte og jente-skoler. Jenter trenger å være jenter, gutter trenger å være med gutter. Gutter som er 50% av dagen med andre gutter, blir og er også mere som gutter skal være. Samme med jenter. I dagens globaliserte samfunn blir kjønnsrollene mere uthvisket, mange gutter prater som jenter, vi deler klær f.eks uggs, adopterer og deler holdninger, mange jenter kler og er som gutter i holdning og oppførsel.

Jeg tror dette kunne vært bra. Men det er også greit som det er. Hva med valgfrihet? Peronlig ville jeg latt mine gutter gå på egen gutteskole
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Tråden for trangsynte menn
« #54 : 14. desember 2011, 18:15 »
De ekte muslimske tro er ikke at de tar over vårt land, og den type pisspreik. Men at vi selv ødelegger for oss selv, gjennom stadig homofili og rus mm.

Jeg er egentlig enig i deres syn på å ha avskilte gutte og jente-skoler. Jenter trenger å være jenter, gutter trenger å være med gutter. Gutter som er 50% av dagen med andre gutter, blir og er også mere som gutter skal være. Samme med jenter. I dagens globaliserte samfunn blir kjønnsrollene mere uthvisket, mange gutter prater som jenter, vi deler klær f.eks uggs, adopterer og deler holdninger, mange jenter kler og er som gutter i holdning og oppførsel.

Jeg tror dette kunne vært bra. Men det er også greit som det er. Hva med valgfrihet? Peronlig ville jeg latt mine gutter gå på egen gutteskole
Jeg er helt enig i at når man først skal ha en skole bør man skille gutter og jenter. Jo eldre de blir, jo viktigere. Å ha felles svømming for gutter og jenter etter pubertetsalder hører ingen steds hjemme.
Jeg må si jeg har respekt for muslimer på det punktet at de er dedikterte og tar sin moral på alvor. Man kan diskutere om dem er kalde eller varme, men her er lite lunkenhet sammenliknet med den jevne Ola Dunk.

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Tråden for trangsynte menn
« #55 : 14. desember 2011, 18:29 »
Flink frue!
Frk takk! Cheesy he he (men frue i hue da Wink )

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Tråden for trangsynte menn
« #56 : 14. desember 2011, 18:29 »
Frøken slank! Du er for trang til å ferdes her inne. Ta med deg silikonet over i utskellingstråden! Tongue

Utlogget Mr.LT

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 706
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 706

Sv: Tråden for trangsynte menn
« #57 : 14. desember 2011, 18:36 »
Frøken slank! Du er for trang til å ferdes her inne. Ta med deg silikonet over i utskellingstråden! Tongue

Trang?

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Tråden for trangsynte menn
« #58 : 14. desember 2011, 23:59 »
Har noen nevnt at Tutta mest sannsynlig gruser carnivore i styrkeøvelsene uten å "se ut som et fjell"? Wink






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Tråden for trangsynte menn
« #59 : 15. desember 2011, 01:38 »
Kommer kanskje ann på hvor hun sier det eller? Jeg har flere venninner i forskjellige yrker som har jobbet redusert, hatt halv barnehage og vært resten hjemme med barna.

Det som irriterer meg med reduserte stillinger er manko på fulle stillinger, og da spesielt i kvinneyrker!! Menn hadde da aldri godtatt og få en 40% stilling??

Grunnen til at det er slik er kanskje fordi kvinner generelt er mer borte fra jobb/ikke vil jobbe full stilling/jobber i stat eller kommune, og derfor manifesterer disse tendensene seg i "kvinneyrker".

Om jeg kunne velge mellom 40% og 0% hadde jeg lett godtatt 40%.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!