Skrevet av Emne: Tråden for trangsynte menn  (Lest 43959 ganger)

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Tråden for trangsynte menn
« #75 : 16. desember 2011, 09:52 »
"den kristne tro" bør ingen læres opp i. En 2000 år gammal eventyrbok er ikke en rettesnor for hvordan man skal leve i 2011.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget xequte

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 130
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 130

Sv: Tråden for trangsynte menn
« #76 : 16. desember 2011, 09:55 »
"den kristne tro" bør ingen læres opp i. En 2000 år gammal eventyrbok er ikke en rettesnor for hvordan man skal leve i 2011.

Agree!
Hver dag du ikke trener, trener noen andre for å bli bedre enn deg!

Pain is weakness leaving the body!

Bildeprofil;  http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=117111.0

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Tråden for trangsynte menn
« #77 : 16. desember 2011, 10:50 »
"den kristne tro" bør ingen læres opp i. En 2000 år gammal eventyrbok er ikke en rettesnor for hvordan man skal leve i 2011.
Skal du forkaste Bibelen som en moralsk rettesnor må du samtidig komme med et alternativ. Hvis moralen vår ikke skal styres etter de kristne prinsippene - hvilket verdigrunnlag vil du da ta i bruk?

Utlogget xequte

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 130
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 130

Sv: Tråden for trangsynte menn
« #78 : 16. desember 2011, 10:59 »
Hvis moralen vår ikke skal styres etter de kristne prinsippene - hvilket verdigrunnlag vil du da ta i bruk?

Sunn fornuft
Hver dag du ikke trener, trener noen andre for å bli bedre enn deg!

Pain is weakness leaving the body!

Bildeprofil;  http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=117111.0

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Tråden for trangsynte menn
« #79 : 16. desember 2011, 11:56 »
Skal du forkaste Bibelen som en moralsk rettesnor må du samtidig komme med et alternativ. Hvis moralen vår ikke skal styres etter de kristne prinsippene - hvilket verdigrunnlag vil du da ta i bruk?

Det vil vel egentlig være nok at fleksnes lever et moralsk bra liv. Hvorvidt det er nedfelt og kalles kristne, muslimske, hinduistiske, liberalistiske osv, er vel egentlig irrelevant.
Hva som legges i et bra moralsk liv, vil selvfølgelig være individuelt. En av kriteriene bør vel være at en ved å leve sitt eget liv ikke gjør noe som skaper negative konsekvenser for andre.

De fleste mennesker har uansett en viss forståelse for rett og galt. En kan jo si at bibelen enten ikke har en klar nok eller gal forestilling om hva som er rett og galt, når en kan overbevise millioner om at tortur og drap er riktig utfra denne boken. For eksempel heksejakten, og nedslaktingen av Katarene.

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Tråden for trangsynte menn
« #80 : 16. desember 2011, 12:05 »
"En av kriteriene bør vel være at en ved å leve sitt eget liv ikke gjør noe som skaper negative konsekvenser for andre." - Her er det vel MANGE som feiler hver eneste dag.

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Tråden for trangsynte menn
« #81 : 16. desember 2011, 12:25 »
"En av kriteriene bør vel være at en ved å leve sitt eget liv ikke gjør noe som skaper negative konsekvenser for andre." - Her er det vel MANGE som feiler hver eneste dag.

Selvfølgelig, men så finnest det jo grader også, om en blir støtt av to homofilemenn som gir hverandre ett forsiktig hadekyss, eller kjefter på noen som fortjener det. Det er vel litt dårlig formulert av meg, og å formulere en høyere moralsk levemåte krever vel litt mer en en setning og er noe jeg overlater til de som har filosofert litt lenger.

For å prøve å formulere det på en annen måte, så lenge det ikke får negative konsekvenser for andre, mener jeg at det ikke er moralsk dårlig, om en liker å onanere (i enerom, evt foran folk som liker det :p), se på damer, osv så er ikke dette moralsk forkastelig.

Religion går utpå moralske koder for å behage en Gud der absurde ting som hvilken mat en spiser, hvem en forelsker seg i osv, sier hvorvidt en lever et moralsk og bra liv.

Håper det fikk bedre frem poenget mitt Smiley

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Tråden for trangsynte menn
« #82 : 16. desember 2011, 12:43 »
"den kristne tro" bør ingen læres opp i. En 2000 år gammal eventyrbok er ikke en rettesnor for hvordan man skal leve i 2011.

Bibelen er blitt forandret på i mange mange år. For å tilpasse det nye samfunnet vårt, f.eks aksept av homofili.
Hvorfor skal man endre Guds ord? Hvis vi endrer det er det ikke lenger Guds ord vi følger, men våre egne ord, om hvordan vi vil ting skal være.
Koranen endrer aldri Guds ord. Det har vært snakk om å gi homofili aksept pga mere modernisert samfunn, men hvis en skal drive å endre hele tiden, hvordan skal man vite hva som 100% ble sagt i utgangspunktet, som har noe å si for forståelsen av hvorfor det er sånn det er.
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Tråden for trangsynte menn
« #83 : 16. desember 2011, 12:57 »
Bibelen er blitt forandret på i mange mange år. For å tilpasse det nye samfunnet vårt, f.eks aksept av homofili.

Koranen endrer aldri Guds ord.
Når er det vel ikke bibelen som har blitt forandret, men enkelte deler i det kristnesamfunn som har endret sitt syn på dette, slik som også enkelte muslimer aksepterer homofili.

Derimot er jeg enig i at en ikke bør forandre for mye på "gudsord". Mange som i dag regner seg som kristne har lite tilfelles med den opprinnelige kristnetroen, men tror heller på en gud som har litt tilfelles med den kristne.

Utlogget pernils

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5

  • Ny dag Nye nederlag.....
Sv: Tråden for trangsynte menn
« #84 : 16. desember 2011, 13:21 »
religion er et verktøy for maktmisbruk.....Samme faen hvilken

Videre er det typisk de kristne å hevde å "eie" de moralske grunnprinsippene som ligger i bibelen og den kristne tro. Dette er universelle moralske grunnprinsipper som gjelder de fleste mennesker og religioner.

Dessuten når du leser bibelen eller koranen må du se den i sammenheng med den tid og kultur som var tilstede da den ble skrevet. Gjør du ikke det vil du heller ikke forstå en dritt, men tolke vilt.

Men for all del - Religion er opium til folket

Ellers vil jeg si til Carnivore  Du har noen syke meninger

BP - 165,  mark - 225,  bøy - 4 x 210

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Tråden for trangsynte menn
« #85 : 16. desember 2011, 14:52 »
Koranen endrer aldri Guds ord. Det har vært snakk om å gi homofili aksept pga mere modernisert samfunn, men hvis en skal drive å endre hele tiden, hvordan skal man vite hva som 100% ble sagt i utgangspunktet, som har noe å si for forståelsen av hvorfor det er sånn det er.

Islam har blitt reformert på samme måte som kristendommen. Forskjellen her er at islam ble deformert igjen. http://en.wikipedia.org/wiki/Wahhabi
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Tråden for trangsynte menn
« #86 : 16. desember 2011, 17:58 »
En kan jo si at bibelen enten ikke har en klar nok eller gal forestilling om hva som er rett og galt, når en kan overbevise millioner om at tortur og drap er riktig utfra denne boken. For eksempel heksejakten, og nedslaktingen av Katarene.
Hvor i Bibelen har du dette fra? Jeg mistenker at du blander sammen bibelsk lære og korstog utført av mennesker som ikke brukte, men utnyttet Bibelen.

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Tråden for trangsynte menn
« #87 : 16. desember 2011, 20:13 »
Hvor i Bibelen har du dette fra? Jeg mistenker at du blander sammen bibelsk lære og korstog utført av mennesker som ikke brukte, men utnyttet Bibelen.

Akkurat dette var det jeg tenkte med klar nok. Skal dog innrømme at jeg glemte at ikke alle var i stand til å lese, eller hadde tilgang til bibelen på denne tiden.

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Tråden for trangsynte menn
« #88 : 16. desember 2011, 20:22 »
Akkurat dette var det jeg tenkte med klar nok. Skal dog innrømme at jeg glemte at ikke alle var i stand til å lese, eller hadde tilgang til bibelen på denne tiden.

Alle har tilgang til www.bibelen.no

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Tråden for trangsynte menn
« #89 : 16. desember 2011, 20:24 »
Alle har tilgang til www.bibelen.no

Klar over det, men var ikke alle som hadde data under storhetstiden for heksejakt Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!