Skrevet av Emne: teknikk vs styrke  (Lest 32301 ganger)

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: teknikk vs styrke
« #15 : 15. desember 2011, 23:29 »
Uansett tror jeg at strongmenna hadde vunnet uten problem i strongman. Wink

Haha, det sier jo seg selv Tongue Det blir jo som å si at du slår Mangnus Karlsen i sjakk
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: teknikk vs styrke
« #16 : 16. desember 2011, 08:13 »
Haha, det sier jo seg selv Tongue Det blir jo som å si at du slår Mangnus Karlsen i sjakk

Det er jo omtrent det trådstarter sier i første post. At en bulk med muskler kan slå en spesialist på området.

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: teknikk vs styrke
« #17 : 16. desember 2011, 08:53 »
Det er jo omtrent det trådstarter sier i første post. At en bulk med muskler kan slå en spesialist på området.

Det kan jo skje, ingen veit. Eneste måten å finne det ut, er å prøve. Jeg tror tråstarter mente en "gateslosskamp", noe som faktisk endrer på saken.
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: teknikk vs styrke
« #18 : 16. desember 2011, 09:03 »
Det kan jo skje, ingen veit. Eneste måten å finne det ut, er å prøve. Jeg tror tråstarter mente en "gateslosskamp", noe som faktisk endrer på saken.

Man vet faktisk ikke alltid hvem man møter på i en gatekamp. Bruce Lee havna ofte i gatakamp han, noe som fikk konsekvenser for motparten.

Så den påstanden trådstarter kommer med er egentlig fullstendig verdiløs, og vi kan ikke finne noe korrekt svar på spørsmålet heller. For det vil variere alt etter HVEM man møter i en slik kamp, alle er forskjellige. Men når han skriver en sabla teknikk mann, så regner jeg med det er snakk om e som faktisk er sabla god på området sitt, nemlig en profesjonell kamsportutøver. Og en proff hadde vunnet LETT, og da mener jeg LETT over en random muskelfyr.

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: teknikk vs styrke
« #19 : 16. desember 2011, 10:34 »
Man vet faktisk ikke alltid hvem man møter på i en gatekamp. Bruce Lee havna ofte i gatakamp han, noe som fikk konsekvenser for motparten.

Så den påstanden trådstarter kommer med er egentlig fullstendig verdiløs, og vi kan ikke finne noe korrekt svar på spørsmålet heller. For det vil variere alt etter HVEM man møter i en slik kamp, alle er forskjellige. Men når han skriver en sabla teknikk mann, så regner jeg med det er snakk om e som faktisk er sabla god på området sitt, nemlig en profesjonell kamsportutøver. Og en proff hadde vunnet LETT, og da mener jeg LETT over en random muskelfyr.

Det er det jeg sier. Det spørs akkurat.

- Jeg tror trådstarter mener en slosskamp på en fest, der en som trener mye styrke møter en liten en som har trent litt kickboksing etc og har grei teknikk.

Ta det eksempelet da, da er det mye som spiller inn.
- Hvor god teknikk har han lille duden.
- Er han liten, eller er det litt "power" i han.
- Hvor foregår slossingen? Ute i snøen, inne ? 

Muskelmannen vil vinne 10 av 10 kamper dersom han teknikkgutten er svak. Derimot, hvis han har litt power, men er langt ifra like sterk som muskelmannen, hvil teknikk vinne.
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget rsagneskar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 468

Sv: teknikk vs styrke
« #20 : 16. desember 2011, 15:33 »
bøsingen:                            Tekknikk mannen:
Markløfft: 350                      - Markløfft: 120
Benkpress: 200                    - Benkpress: 70

Høyde: 190                          Høyde: 170
Vekt: 125kg                         vekt: 60

Man e dom om man setter penger på at "the ninja mæn" vinner her ass, uanset teknikk har han nubbe sjangse, om kampen fåregår med bare hendende!

Men skal innrømme at det er andre faktorer som spiller inn også, skal innrømme det Smiley

Er f.eks. bøsingen svær og lat og pinglette, ligger han mer tynt ann, men hvem er lat om det er enn kamp mellom liv og død Tongue
ELSKER TRENING!!

94 modell Wink  altså 17 år Smiley

høyde 182cm
vekkt ca: 82kg

Trenings logg

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123629.new#new



har dysleksi så ikke mas om at jeg skriver dårlig, om de ikke er nødvendig Tongue

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: teknikk vs styrke
« #21 : 16. desember 2011, 15:54 »
bøsingen:                            Tekknikk mannen:
Markløfft: 350                      - Markløfft: 120
Benkpress: 200                    - Benkpress: 70

Høyde: 190                          Høyde: 170
Vekt: 125kg                         vekt: 60

Man e dom om man setter penger på at "the ninja mæn" vinner her ass, uanset teknikk har han nubbe sjangse, om kampen fåregår med bare hendende!

Men skal innrømme at det er andre faktorer som spiller inn også, skal innrømme det Smiley

Er f.eks. bøsingen svær og lat og pinglette, ligger han mer tynt ann, men hvem er lat om det er enn kamp mellom liv og død Tongue

Se fra 1:40

http://www.youtube.com/watch?v=LsSoX6qB9N0#noexternalembed

Legg merke til hvor rask Lee er til å f.eks. slå motstanderen i ballene.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget rsagneskar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 468

Sv: teknikk vs styrke
« #22 : 16. desember 2011, 16:04 »
Se fra 1:40

http://www.youtube.com/watch?v=LsSoX6qB9N0#noexternalembed

Legg merke til hvor rask Lee er til å f.eks. slå motstanderen i ballene.

sorry, men det er noe av det dommeste jeg har sett xD
ELSKER TRENING!!

94 modell Wink  altså 17 år Smiley

høyde 182cm
vekkt ca: 82kg

Trenings logg

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123629.new#new



har dysleksi så ikke mas om at jeg skriver dårlig, om de ikke er nødvendig Tongue

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: teknikk vs styrke
« #23 : 16. desember 2011, 16:14 »
sorry, men det er noe av det dommeste jeg har sett xD

Sorry, men dette er en av de dummeste postene jeg har sett xd
Smiley

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: teknikk vs styrke
« #24 : 16. desember 2011, 17:23 »
Mange evneveike kommenarer her.

Om en liten med Bruce Lee fakter hadde sloss mot en med en muskelbunt med benk på 300kg, og Bruce hadde vridd om ballene på'n før han rakk å slå, hadde flisa fått tid til å denge løs på både tryne og strupehode, stikke ut øynene, og rive av det som fins av leddbånd i håndleddene hans. Noe som hadde satt kjempa utav stand til å slå tilbake. Dermed har Bruce flisa vunnet.

Om kjempa med 300 i benk hadde pelma løs og slått mot flisas kropp hadde han ikke vunnet kampen selvom. For det første ville kampsortfreaken greid å blokkert de fleste slagene. Bare fordi man benker og marker mye betyr det ikke nødvendigvis at man kan slå hardt, da det også er mye teknikk inni bildet. Såpsass trodde jeg faktisk at folk her inne visste ??  Shocked På folk som driver kampsprt profesjonelt kan man knuse balltrær mot magemusklene, skinnleggene deres osv. Så ikke alltid det hjelper å være svær og sterk om man ikke er rask eller treffer de rette punktene.

Men som sagt, dette er hvis man ser for seg den lille teknikkfyren som en på Bruce Lee's nivå, og den store som en random kjøttkul på 200kg som tilfeldigvis kan benke det dobbelte.

Om man ser på det som en hvilkensom helst streetfight der man har en gymrotte som pumper jern og er ganske god på det, og en middelmådig tynn fyr som gikk på karate da han va 10, ville selvfølgelig resultatet bli annerledes. Men da måtte da trådstarter presisert hva han mente!!!!!!

For det første burde han sagt noe om;
Hvilken kamp var det snakk om.
Litt info om en såkalt ''bøsing'' og litt presisering av ''en sabla teknikk mann''

Man kan ikke sammenlikne en plante et tre når man ikke vet noe om hva nøyaktig det er snakk om!!!

Note:
Man kan heller ikke starte en upresis og dårlig gjennomtenkt tråd og forvente presise og gjennomtenkte svar.

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

Sv: teknikk vs styrke
« #25 : 16. desember 2011, 20:26 »
Mange evneveike kommenarer her.
Blir vel gjerne endel evneveike kommentarer i en evneveik tråd...  Wink
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: teknikk vs styrke
« #26 : 16. desember 2011, 20:27 »
Blir vel gjerne endel evneveike kommentarer i en evneveik tråd...  Wink

Du som er "ekspert", kom med en fasit a Wink
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget JohnAmund

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 893
  • Honnør: 124
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 893

Sv: teknikk vs styrke
« #27 : 16. desember 2011, 20:59 »
Vil si at teknikk vinner i 9 av 10 tilfeller, enkelt og greit fordi teknikk har så utrolig mye å si. Du kan være så sterk du bare vil, vet du ikke hvor og hvordan du skal slå, så har han med teknikk en stor fordel. Og om slossingen skulle funnet sted på fylla, hadde nok avansen blitt enda større. En med god teknikk vil ha kampsport i muskelminnet, han vil kunne forutse hva "bøsingen" kommer til og gjøre osv. Og den svære karen ville nok kastet store og tunge slag som lett kan unnamanvreres.

Det er greit at de fleste som er her på forumet elsker å trene, og liker det å være sterk, men i en slosskamp er det ikke en så stor fordel som man kanskje skulle tro. Slik jeg ser det, så undergraver dere den respekten som teknikk skal ha i en slosskamp. I en kamp mellom to bøsinger uten kampsporttrening, vil nok den største og sterkeste vinne, fordi der er ikke andre faktorer som spiller en rolle.

To filmer som viser hva jeg mener:
Bob Sapp vs Minowaman. Sapp har erfaring fra kickboxing og bryting, men det er styrken som er hans styrke (pun intended), og ikke teknikken. Han møtet en liten japaner, som har mange seiere mot folk som utveier ham med 20+ kilo. Søk ham opp og se.
http://www.youtube.com/watch?v=5JBVcjriowM#noexternalembed

Mariusz Pudzianowski Vs. Tim Sylvia. Pudzian er vell definisjonen på en bøsing, selv om han har tapt noe styrke for å trene kampsport. Han har likevell mye mer styrke i en hvilken som helst øvelse enn Tim Sylvia. Sylvia på sin side har ikke mye teknikk samenlignet med de beste i gamet, han har ikke mye styrke sammenlignet med Pudz, og det hele er en ganske så kjedelig kamp som, selfølgelig, ender med seier til han med erfaring fra kampsport.
http://www.youtube.com/watch?v=MEyQBPPNv7k#noexternalembed

Det jeg prøver å si er at de som svarer "bøsingen garantert!" osv, har mest sannsynlig aldri trent kampsport. Heller ikke sett mye, eller fulgt med på, noen form for kampsport som f.eks Pride, DREAM, UFC osv...
Min logg
▪██─────██▪
"There is no point in being alive if you cannot do the deadlift"
- Jón Páll Sigmarsson

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: teknikk vs styrke
« #28 : 16. desember 2011, 21:12 »
Mariusz Pudzianowski Vs. Tim Sylvia. Pudzian er vell definisjonen på en bøsing, selv om han har tapt noe styrke for å trene kampsport. Han har likevell mye mer styrke i en hvilken som helst øvelse enn Tim Sylvia. Sylvia på sin side har ikke mye teknikk samenlignet med de beste i gamet, han har ikke mye styrke sammenlignet med Pudz, og det hele er en ganske så kjedelig kamp som, selfølgelig, ender med seier til han med erfaring fra kampsport.
http://www.youtube.com/watch?v=MEyQBPPNv7k#noexternalembed


Her snakker du mot tråden.. Trådstarter sier:
mot en liten, men sabla teknikk mann.

Mannen som pudz sloss mot er faktisk større(men ikke sterkere)
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: teknikk vs styrke
« #29 : 16. desember 2011, 21:14 »
bøsingen:                            Tekknikk mannen:
Markløfft: 350                      - Markløfft: 120
Benkpress: 200                    - Benkpress: 70

Høyde: 190                          Høyde: 170
Vekt: 125kg                         vekt: 60

Man e dom om man setter penger på at "the ninja mæn" vinner her ass, uanset teknikk har han nubbe sjangse, om kampen fåregår med bare hendende!

Men skal innrømme at det er andre faktorer som spiller inn også, skal innrømme det Smiley

Er f.eks. bøsingen svær og lat og pinglette, ligger han mer tynt ann, men hvem er lat om det er enn kamp mellom liv og død Tongue

Her ville jeg vedda alt jeg eide på "bøsingen". Men nå er det over og ut fra meg her.

“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!