Skrevet av Emne: teknikk vs styrke  (Lest 32327 ganger)

Utlogget Hemen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 254

Sv: teknikk vs styrke
« #90 : 25. desember 2011, 17:47 »
”Jeg spurte deg om akkurat det tidligere, ang kulestøt, men du svart aldri. Enten gjør du deg vanskelig eller så er den dysleksien kraftig...”

sorry, så ikke det Smiley


“ nå LESER du dette nøye, og ikke svar før du vet hva jeg spør deg om, ok?
Nå snakka jeg ikke om en strongman støter kula lengre enn en på 60 kg, men om en strongman kunne støta kula lengre enn en spesialist på kuelstøt. Svaret er nei. Og om du ikke tror det skal du jammen meg komme med et bevis på det. For det motsatte har blitt bevist ørten ganger!”


Om ikke du snakker liten vs svær er du på feil forum..  Tror ikke at strongman støter lenger enn en proffesjonell  Wink


“Det blir det samme i denne saken, kan en strongman slå en som er spesialist i kampsport? Bare fordi han er svær?”

Kommer ann på, om spesialisten er 60 kg tung og benker 70 kg så ja, han kann!

”  OM NOK EN GANG    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En PENIS/KUK/PØLSE/PUNG er et like svakt punkt selv om du er 789656kg tung.
Et strupehode er like svakt selv om du er 65748kg tung
Et par øyne er svake selv om man er 4657kg tung.


Det skjønner jeg Tongue

“  OG TRÅDSTARTER, svar på dette nå:
Fordi en person tar 400kg i bøy, betyr det da at han kan løpe fortere enn Usain bolt på 100m? som er spesialist på sitt område?”


Nei, er du gal! Shocked

"Fordi en strongman veier 150kg, betyr det da at han kan slå verdensmesteren i kule? (Og ja, nok en gang spør jeg om dette, kanskje du greier å lese det nå, og kanskje tilogmed svare på det..?) Smiley

Nei, han har nubbe sjangs, men han har sjangs mot en pingle på 60 kg som benker 60 kg med teknikk som er det vi diskuterer hær!!

”Tror du Ronnie Coleman hadde slått Richard Skog i strongman, fordi han er større?”

Nei, men han hadde slått en spesialist innen strongman som veide 60 kg så kunne han det ja.

“ Hadde du slått Magnus Karlsen i sjakk fordi hodeomkretsen din 2cm mer enn hans?
Tror du du kunne hopt til køys med Angelina Jolie fordi du har større utstyr enn Brad Pitt?“


Nei

” Dine argumenter og påstander er like utpå vidda som disse her. Ser du hvor tåpelig det høres ut?
Alt handler ikke om størrelse vettø... ”


nei, er ikke alt som handler om størelse, men i slossing har størrelsen en stor betydning.. Sier ikke hele betydningen, men STOOOR betydning...




Pingle? Så du tror fordi en person er 60 kg og liten så er personen pyse/pingle? Se på denne videon fra 4:54 til slutt : http://www.youtube.com/watch?v=dCPbKOt5mWk#noexternalembed Der ser du at disse mma utøverne som er små og tynne er langt fra pingler. For de fleste som konkurerer i mma stor eller liten så må man tåle å bli banka så nei de er langt ifra pingler.

I de fleste eksempler så vil en liten, men flink teknisk kampsport utøver kunne banke en stor sterk person som ikke kan slåss. Sånn er det bare.  Så jeg sier teknisk.
Hemens fantastiske eventyr til å gaine muskler og styrke:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php/topic,127727.msg1870824/topicseen.html#new

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: teknikk vs styrke
« #91 : 25. desember 2011, 18:57 »
Pingle? Så du tror fordi en person er 60 kg og liten så er personen pyse/pingle? Se på denne videon fra 4:54 til slutt : http://www.youtube.com/watch?v=dCPbKOt5mWk#noexternalembed Der ser du at disse mma utøverne som er små og tynne er langt fra pingler. For de fleste som konkurerer i mma stor eller liten så må man tåle å bli banka så nei de er langt ifra pingler.

I de fleste eksempler så vil en liten, men flink teknisk kampsport utøver kunne banke en stor sterk person som ikke kan slåss. Sånn er det bare.  Så jeg sier teknisk.

Yes, endelig nokon som forstår kva dette handlar om!

Utlogget rsagneskar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 468

Sv: teknikk vs styrke
« #92 : 25. desember 2011, 20:19 »
Pingle? Så du tror fordi en person er 60 kg og liten så er personen pyse/pingle? Se på denne videon fra 4:54 til slutt : http://www.youtube.com/watch?v=dCPbKOt5mWk#noexternalembed Der ser du at disse mma utøverne som er små og tynne er langt fra pingler. For de fleste som konkurerer i mma stor eller liten så må man tåle å bli banka så nei de er langt ifra pingler.

I de fleste eksempler så vil en liten, men flink teknisk kampsport utøver kunne banke en stor sterk person som ikke kan slåss. Sånn er det bare.  Så jeg sier teknisk.

Når det gjelder disse proffesjonelle kampsport utøverene så tror nok de hadde tatt f.eks. en strongman med normal teknikk, men Spørsmålet er jo en pingle på 60 kg, vs en bøsing på 130 + kg  ikke en bøsing på 60 kg vs styrke Tongue Smiley

ELSKER TRENING!!

94 modell Wink  altså 17 år Smiley

høyde 182cm
vekkt ca: 82kg

Trenings logg

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123629.new#new



har dysleksi så ikke mas om at jeg skriver dårlig, om de ikke er nødvendig Tongue

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: teknikk vs styrke
« #93 : 25. desember 2011, 20:28 »
Når det gjelder disse proffesjonelle kampsport utøverene så tror nok de hadde tatt f.eks. en strongman med normal teknikk, men Spørsmålet er jo en pingle på 60 kg, vs en bøsing på 130 + kg  ikke en bøsing på 60 kg vs styrke Tongue Smiley



Nå må du bestemme deg hva du egentlig spør etter!!

En profesjonell kamportutøver på 60 kg er det samme som en teknikk fyr på 60 kg! En strongman uten kamsportteknikk er fortsatt en svær bøsing.

Og ja.. du kan være 60kg uten å se ut som en pingle. Sjekk ut Torø her på forumet.


Utlogget ZOMBIES

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 83
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 83

Sv: teknikk vs styrke
« #94 : 26. desember 2011, 02:54 »
Man må da ha en god balanse av både teknikk og styrke, men om du absolutt vil ha et svar vil jeg si teknikk er dominant over styrke. Men er endel faktorer som spiller inn her også, om styrken og vekten er for dominant vil ikke den andre klare og utføre teknikken, og om teknikken er for dominant i forhold til styrken vil ikke styrken klare og holde igjen for riktig plassering av vekt og balanse. Så egentlig er det ingen vinnere du kan få ut av dette spørsmålet. Wink

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: teknikk vs styrke
« #95 : 26. desember 2011, 13:44 »




Og ja.. du kan være 60kg uten å se ut som en pingle. Sjekk ut Torø her på forumet.



kan man? Tongue

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: teknikk vs styrke
« #96 : 26. desember 2011, 15:45 »
kan man? Tongue

Nei, det er broscience.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.


Utlogget rsagneskar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 468

ELSKER TRENING!!

94 modell Wink  altså 17 år Smiley

høyde 182cm
vekkt ca: 82kg

Trenings logg

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123629.new#new



har dysleksi så ikke mas om at jeg skriver dårlig, om de ikke er nødvendig Tongue

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: teknikk vs styrke
« #99 : 28. desember 2011, 16:27 »
alle er bøse på siden av han Tongue Smiley

TRÅDEN ER DØD.

Den kan i midlertid bli vekket opp igjen når du kan forklare hva du mener!!!!

HVA MENER DU MED EN BØSING, OG HVA MENER DU MED EN TEKNIKK FYR?HuhHuhHuh??

Her har faktisk et x antall mennesker prøvd å svare på problemstillingen din, men du er jo ikke i stand til å oppfatte noe av det. Jeg har kommet med eksempler der vi ser på bøsingen som Ronnie, og teknikkfyren som Bruce... men du tenke visst på noe annet, kan du da være så vennlig å forklare hva du mener?Huh?



Utlogget Preben35

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: teknikk vs styrke
« #100 : 28. desember 2011, 16:49 »
For en teit tråd..
Alle vet at fyren med størst pikk vinner...


Utlogget Anderss

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: teknikk vs styrke
« #101 : 29. desember 2011, 03:22 »
Blir små irritert av å lese mye av det her..

Du som starta tråden her Tongue hva i all værden får deg til å tro at arild haugen kunne slått bruce lee( som du skrev i en tidligere kommentar)

Det er en grunn til at bruce lee var/kommer alltid til å være) værdens beste kampsport utdøver.. og at det må våpen til får og få has på han.

Det du åpenbart ikke skjønner er at når noen, uannsett hvem og str, ikke klarer å få has på han fordi: Når du slår mot sånne som bruce lee så så klarer han å ¨vri¨all krafta de mot deg.. Jeg er god venn med en liten thailender ( minner meg litt om tony jaa) som er veldig flink i kampsport. og jeg er et hode høyere enn han og 20 kg mer, og han har trent meg i litt thai boksing og forskjellige teknikk saker.. men uannsett hva jeg gjør så ender jeg på ryggen eller rompa på bakken, rett og slett fordi han veit NØYAKTIG hva han skal gjøre til en vær tid, fordi han bruker HODE mer en MUSKLER

Utlogget rsagneskar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 468

Sv: teknikk vs styrke
« #102 : 29. desember 2011, 04:24 »
Blir små irritert av å lese mye av det her..

Du som starta tråden her Tongue hva i all værden får deg til å tro at arild haugen kunne slått bruce lee( som du skrev i en tidligere kommentar)

Det er en grunn til at bruce lee var/kommer alltid til å være) værdens beste kampsport utdøver.. og at det må våpen til får og få has på han.

Det du åpenbart ikke skjønner er at når noen, uannsett hvem og str, ikke klarer å få has på han fordi: Når du slår mot sånne som bruce lee så så klarer han å ¨vri¨all krafta de mot deg.. Jeg er god venn med en liten thailender ( minner meg litt om tony jaa) som er veldig flink i kampsport. og jeg er et hode høyere enn han og 20 kg mer, og han har trent meg i litt thai boksing og forskjellige teknikk saker.. men uannsett hva jeg gjør så ender jeg på ryggen eller rompa på bakken, rett og slett fordi han veit NØYAKTIG hva han skal gjøre til en vær tid, fordi han bruker HODE mer en MUSKLER

intresat Smiley

Men tenk deg kamp mellom du og kompisen din, en kamp om og overleve, hadde du fått bak av han da? Nå vet jeg ikke hvor bra styrken din er, og hvor god styrken til kompisen din er , men etter vekt og høyde er han ikke så mye fysisk svakere en deg?


Arild Haugen vs Bruce Lee, er jeg enda litt skeptisk til hvor planke kjøring mange hær mener det hadde blitt!

Arild er svær, han er sinsykt sterk og eksplosiv, og rellatift lett til fotts. kan Lee virklig stå i mot dette?
ELSKER TRENING!!

94 modell Wink  altså 17 år Smiley

høyde 182cm
vekkt ca: 82kg

Trenings logg

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123629.new#new



har dysleksi så ikke mas om at jeg skriver dårlig, om de ikke er nødvendig Tongue

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: teknikk vs styrke
« #103 : 29. desember 2011, 05:39 »
Jo tyngre du jo hardere faller du Wink

Serriøst, tror du man tåler mer slag mot hode f.eks om man er 150kg?
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Odd A Mekvik

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 45

Sv: teknikk vs styrke
« #104 : 29. desember 2011, 10:32 »
Jo tyngre du jo hardere faller du Wink

Serriøst, tror du man tåler mer slag mot hode f.eks om man er 150kg?
Det tror jeg helt sikkert, nakkemuskler og slagstyrke er to store faktorer her.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!