Skrevet av Emne: hvor lang treningsøkt på programmet ekstrem muskelvekst??  (Lest 8471 ganger)

Utlogget Firstprice

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 130
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 130

Lurte på hvor lang en treningsøkt maks burde være når jeg kjører programmet ekstrem muskelvekst??

Det er jo en del øvelser og f.eks knebøy og benk føler jeg at jeg trenger ekstra tid for at jeg skal greie å fullføre det som står. 


Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Lurte på hvor lang en treningsøkt maks burde være når jeg kjører programmet ekstrem muskelvekst??

Det er jo en del øvelser og f.eks knebøy og benk føler jeg at jeg trenger ekstra tid for at jeg skal greie å fullføre det som står. 



Jeg kjørte 1-2min pauser.
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget peinar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 105

Her snakker vi vel gjerne om 4 sett (+ eventuellt droppsett) x ganske mange øvelser.
Pauser, vente på tur, styre med vekter på benk og knebøy etc.

Går fort over en time.
Bildelogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=109186.0

Det å løfte for tunge vekter slik at ein skader seg beviser ingenting, utover at ein er jææævlig kul!!!

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Lurte på hvor lang en treningsøkt maks burde være når jeg kjører programmet ekstrem muskelvekst??

Det er jo en del øvelser og f.eks knebøy og benk føler jeg at jeg trenger ekstra tid for at jeg skal greie å fullføre det som står. 



Sett bort fra noen mindre gode studier som måler hormonnivåer i stedet for styrke- eller muskeløkninger, så tror jeg ikke det finnes mye dokumentasjon på at man ikke kan bruke 2-3 timer på en treningsøkt. Ta den tiden du trenger for å gjennomføre sets og reps. Målet er å gjennomføre sets og reps på oppgitt vekt, ikke "å føle seg sinnsykt sliten, ass".

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Det er lenge siden jeg kjørte dette opplegget, men husker at det i starten tok relativt kort tid. Ca. 45 min eller noe. Siste økta på hver runde med 15reps og 10reps tok i overkant av en time, kanskje 1t15min eller noe? Brukte lange pauser mellom settene når det var flere reps.
Når jeg kom til 5erne igjen så tok det litt kortere tid igjen.

Nå er det kanskje litt forandringer på ryp ift til hva som var. Vet iallfall at det er forandringer på grunnprogrammet.

Som noen sa litt lengre opp i tråden så er det ikke så kritisk med pausene så lenge det holdes innenfor rimelighetens grenser. Har du økter på over 2 timer på dette programmet er det imidlertid noe galt et sted...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!