Skrevet av Emne: 20LEGEND trener litt.  (Lest 46097 ganger)

Utlogget Bjorheim93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 571
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 571

Sv: 20LEGEND trener mot Nordsjørittet!
« #75 : 30. mai 2012, 17:19 »
Usikker på startstidspunkt, men er hvertfall i pulje 19. Har et mål om å sykle under 4 timer, noe jeg ser på veldig realistisk hvis været blir brukbart og jeg finner en fin gruppe å ligge i. Sykler ikke for noen klubb enda, selv om jeg har vurdert å melde meg inn i Dalane SK - som er den mest lokale for min del. Skaffet meg for øvrig plassen gjennom min mors arbeid.

Skal du delta selv? Tongue

Okei

Ja, dessverre
Gymmen Treningssenter, Nærbø

Knebøy:          220kg (29.10.14)
Benkpress:      145kg (06.11.14)
Markløft:         320kg (09.10.22)

Treningslogg:
www.minlogg.cow.no
Youtube konto:
http://www.youtube.com/user/bjorheim1993/videos

Utlogget 20LEGEND

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 334
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 334

Sv: 20LEGEND trener mot Nordsjørittet!
« #76 : 31. mai 2012, 10:36 »
Okei

Ja, dessverre
Fått trent noe da.? Ser i loggen at du sliter med leggene. Ikke optimalt å sykle 91 km med slike problemer. Har du sett deg ut noe mål?
Alder: 19 år
Vekt: 73-76 kg
Høyde: 185 cm

Hobbymosjonist.

Treningslogg

Utlogget Bjorheim93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 571
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 571

Sv: 20LEGEND trener mot Nordsjørittet!
« #77 : 31. mai 2012, 12:01 »
Fått trent noe da.? Ser i loggen at du sliter med leggene. Ikke optimalt å sykle 91 km med slike problemer. Har du sett deg ut noe mål?

Ja har hatt 2 små turer.
En på 2mil og en på 4mil bare for å vende til rompa litt.
Sykler ikke til vanlig, har faktisk ikke sittet på en sykkel siden nordsjørittet i fjor uten om disse 2 turene. Har syklet de 2 siste årene; 2010 var jo tidenes dårligste vær men kom da hvertfall i mål. 2011 syklet jeg med sykkelsko, fikk krampe etter 4mil og fikk ikke løsnet beina så gikk på en kraftig krasj, så slik endte det.

Hadde ikke tenkt å sykle nordsjørittet mer, men treningssenteret stiller med lag, så i og med jeg er i betjeningen følte jeg at jeg måtte..

Blir siste gang, målet er ikke annet enn å fullføre, kommer jo veldig ann på været. Turen på 4mil gikk veldig fint, 1t 40min(dvs 23,9km/t snitt), å følte jeg kunne holdt d gående, men tingen er jo hvor lenge jeg klarer å holde unna kramper og melkesyre..


Ja, skikkelig problem med leggene. Gikk sist torsdag med 320kg yoke og kjente 0 i leggene, dagen etter syklet jeg 4mil og leggene er enda helt fuck'd
Gymmen Treningssenter, Nærbø

Knebøy:          220kg (29.10.14)
Benkpress:      145kg (06.11.14)
Markløft:         320kg (09.10.22)

Treningslogg:
www.minlogg.cow.no
Youtube konto:
http://www.youtube.com/user/bjorheim1993/videos

Utlogget 20LEGEND

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 334
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 334

Sv: 20LEGEND trener mot Nordsjørittet!
« #78 : 08. juni 2012, 14:34 »
Ja har hatt 2 små turer.
Har syklet de 2 siste årene; 2010 var jo tidenes dårligste vær men kom da hvertfall i mål. 2011 syklet jeg med sykkelsko, fikk krampe etter 4mil og fikk ikke løsnet beina så gikk på en kraftig krasj, så slik endte det.
Hadde ikke tenkt å sykle nordsjørittet mer, men treningssenteret stiller med lag, så i og med jeg er i betjeningen følte jeg at jeg måtte..
Blir siste gang, målet er ikke annet enn å fullføre, kommer jo veldig ann på været. Turen på 4mil gikk veldig fint, men tingen er jo hvor lenge jeg klarer å holde unna kramper og melkesyre..
Ja, skikkelig problem med leggene.
Ja, problemer med beina er ikke akkurat optimalt når du skal sykle over 9 mil. Men, med den turen på 40 km med nesten 24 km/t i snitt, så bør du vel klare det på rundt 5 timer, vil jeg tro. Men, som du sier - mye avhenger av været. Er visstnok meldt drittvær i morgen, men heldigvis ser det ut som vinden kan komme bakfra.

Selv så gruer og gleder jeg meg, og håper på det beste. Du får ha lykke til!
Alder: 19 år
Vekt: 73-76 kg
Høyde: 185 cm

Hobbymosjonist.

Treningslogg

Utlogget Bjorheim93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 571
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 571

Sv: 20LEGEND trener mot Nordsjørittet!
« #79 : 08. juni 2012, 15:25 »
Ja, problemer med beina er ikke akkurat optimalt når du skal sykle over 9 mil. Men, med den turen på 40 km med nesten 24 km/t i snitt, så bør du vel klare det på rundt 5 timer, vil jeg tro. Men, som du sier - mye avhenger av været. Er visstnok meldt drittvær i morgen, men heldigvis ser det ut som vinden kan komme bakfra.

Selv så gruer og gleder jeg meg, og håper på det beste. Du får ha lykke til!

Takk i lige måte
Gymmen Treningssenter, Nærbø

Knebøy:          220kg (29.10.14)
Benkpress:      145kg (06.11.14)
Markløft:         320kg (09.10.22)

Treningslogg:
www.minlogg.cow.no
Youtube konto:
http://www.youtube.com/user/bjorheim1993/videos

Utlogget 20LEGEND

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 334
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 334

Sv: 20LEGEND trener mot Nordsjørittet!
« #80 : 08. juni 2012, 18:28 »
OPPKJØRINGSØKTER mot Nordsjørittet:

Kondisjonsøkt | Sykling |Bakkeintervaller | (22. mai)

Distanse: 20,15 km
Tid: 1:06,59
Gj. snitthastighet: 18,1 km/t 
Maks. hastighet: 55,1 km/t
Forbrenning: 677 kcal
Høydemeter: 585

Bakke: 700 meter
(13% stigningsprosent)

Intervall 1: ca. 4,00
Intervall 2: ca. 4,00
Intervall 3: ca. 4,00
Intervall 4: ca. 3,45
Intervall 5: ca. 2,50

Kommentar: Årets andre intervalløkt, i oppkjøringen mot Nordsjørittet. Åpner de første tre intervallene på ca. 4 minutter, før jeg økter på den fjerde, og sykler opp mot maks. på siste. Kjempeøkt!
______________________________________________________________________________________________

Kondisjonsøkt | Sykling | (27. mai)

Distanse: 7,53 km
Tid: 19,23
Gj. snitthastighet: 23,3 km/t 
Maks. hastighet: 39,9 km/t
Forbrenning: 207 kcal
Høydemeter: 43

Kommentar: Rolig sykling til trening.
______________________________________________________________________________________________

Kondisjonsøkt | Sykling | (27. mai)

Distanse: 7,6 km
Tid: 16,11
Gj. snitthastighet: 28,2 km/t 
Maks. hastighet: 46,6 km/t
Forbrenning: 220 kcal
Høydemeter: 12

Kommentar: Halvrask sykling hjem fra trening.
______________________________________________________________________________________________

Kondisjonsøkt | Sykling | Langkjøringsøkt | (28. mai)

Distanse: 48,47 km
Tid: 1:52,00
Gj. snitthastighet: 26,0 km/t 
Maks. hastighet: 52,6 km/t
Forbrenning: 1378 kcal
Høydemeter: 434

Kommentar: Flott langkjøringsøkt på nesten 2 timer. Syklet tidlig på morgenen noe som = lite trafikk. Været var fint, beina var bra!
______________________________________________________________________________________________

Kondisjonsøkt | Sykling | (29. mai)

Distanse: 7,53 km
Tid: 19,07
Gj. snitthastighet: 23,6 km/t 
Maks. hastighet: 48,4 km/t
Forbrenning: 253 kcal
Høydemeter: 11

Kommentar: Rolig sykling hjem fra trening.
______________________________________________________________________________________________

Kondisjonsøkt | Sykling |Bakkeintervaller | (29. mai)

Distanse: 20,71 km
Tid: 1:07,41
Gj. snitthastighet: 18,36 km/t 
Maks. hastighet: 68,0 km/t
Forbrenning: 696 kcal
Høydemeter: 626

Bakke: 700 meter
(13% stigningsprosent)

Intervall 1: ca. 3,45
Intervall 2: ca. 3,50
Intervall 3: ca. 3,55
Intervall 4: ca. 3,35
Intervall 5: ca. 2,50

Kommentar: Årets tredje og siste intervalløkt, i oppkjøringen mot Nordsjørittet. Kjører raskere en del raskere enn sist gang, så formen er i ansmarsj! Cheesy
______________________________________________________________________________________________

Kondisjonsøkt | Sykling | (31. mai)

Distanse: 7,63 km
Tid: 17,35
Gj. snitthastighet: 26,0 km/t 
Maks. hastighet: 49,6 km/t
Forbrenning: 217 kcal
Høydemeter: 13

Kommentar: Rolig sykling hjem fra trening.
______________________________________________________________________________________________

Kondisjonsøkt | Sykling | Langkjøringsøkt | (3. juni)

Distanse: 35,40 km
Tid: 1:24,00
Gj. snitthastighet: 25,2 km/t 
Maks. hastighet: 47,1 km/t
Forbrenning: 1001 kcal
Høydemeter: 264

Kommentar: Første langkjøringsøkt på den nye sykkelen. Førsteinntrykket er helt greit. Sykkelen er rask på flatene, men muligens litt tyngre oppover. Fikk kjørt ca. 10 km på grus, for å teste teknikken litt. Er veldig spent på hvordan jeg kommer til å klare de vanskeligste partiene i Nordsjørittets løype.
______________________________________________________________________________________________

Kondisjonsøkt | Sykling | Langkjøringsøkt | (5. juni)

Distanse: 45,35 km
Tid: 2:00,20
Gj. snitthastighet: 22,6 km/t 
Maks. hastighet: 50,1 km/t
Forbrenning: 1524 kcal
Høydemeter: 516

Kommentar: Siste langkjøringsøkt før Nordsjørittet. De første kilometerne gikk på grus, i et teknisk krevende terreng. Veldig bra teknikktrening! Ble totalt rundt 13 km på grus. Roet ned i bakkene, mens resten ble kjørt i et bra tempo. Nærmer meg toppform nå, etter forutsetningene.
______________________________________________________________________________________________

Kondisjonsøkt | Sykling | (7. juni)

Distanse: 7,82 km
Tid: 17,36
Gj. snitthastighet: 26,7 km/t 
Maks. hastighet: 43,2 km/t
Forbrenning: 223 kcal
Høydemeter: 57

Kommentar: Sykling til trening. Måtte trø til mer enn ønsket, i og med at jeg hadde litt hastverk.
______________________________________________________________________________________________

Kondisjonsøkt | Sykling | (7. juni)

Distanse: 8,53 km
Tid: 24,12
Gj. snitthastighet: 21,15 km/t 
Maks. hastighet: 46,2 km/t
Forbrenning: 200 kcal
Høydemeter: 40

Kommentar: Rolig sykling hjem fra trening. Dette blir siste økt før lørdag.
Alder: 19 år
Vekt: 73-76 kg
Høyde: 185 cm

Hobbymosjonist.

Treningslogg

Utlogget 20LEGEND

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 334
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 334

Sv: 20LEGEND trener mot Nordsjørittet!
« #81 : 08. juni 2012, 19:11 »
Da er det nokså nøyaktig 15 timer til jeg står på startstreken i Egersund. Pulje 19, starttidspunkt kl. 1010. Har til nå tilbakelagt rett i overkant av 500 km på sykkelen, på i underkant av 2,5 måneder. Ikke fornøyd, men det er ikke noe å få gjort med det nå.

Starter med en målsetning om å sykle på under 4 timer, som tilsier en gjennomsnittsfart på 22,75 km/t. I og med at dette er min første deltakelse, så tørr jeg ikke håpe på noe bedre. Alt kan skje når så mange deltakere sykler sammen. Unngår jeg derimot uhell, finner en bra gruppe som veksler på å ligge i tet, samt at jeg får spist og drukket nok, så skal det gå greit. Værmeldigen sier regn, med vind fra sørøst. Det kan bli bra.

Resten av kvelden skal jeg klargjøre sykkel og utstyr, før jeg slapper av med EM i fotball og hjemmelaget pizza! Smiley
Alder: 19 år
Vekt: 73-76 kg
Høyde: 185 cm

Hobbymosjonist.

Treningslogg

Utlogget 20LEGEND

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 334
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 334

Sv: 20LEGEND trener mot Nordsjørittet!
« #82 : 09. juni 2012, 07:54 »
Da er det straks avreise til årets sykkelhøydepunkt. Ble knappe 6 timer med søvn i natt, men jeg er overraskende våken allikevel. Kjenner at nervene er i helspenn her jeg sitter å inntar siste del av frokosten. Håper på å klare målet!

Alder: 19 år
Vekt: 73-76 kg
Høyde: 185 cm

Hobbymosjonist.

Treningslogg

Utlogget 20LEGEND

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 334
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 334

NORDSJØRITTET 2012

Våknet på lørdagsmorgen med lett forkjølelse og knappe 6 timer med søvn, men ellers i fin form. Fikk i meg noe havregryn, litt nøtter og noe sportsdrikk, før vi tok turen mot Egersund. Både min far og mor skulle sykle, henholdvis kl. 09:40 og 09:50. Derfor måtte vi dra litt før. Hadde vasket og klargjort sykkelen dagen før, så det eneste som manglet var å bestemme seg for om jeg skulle sykle med regnjakke og løse bein, eller ikke. Det ble førstnevnte, noe som i etterkant viste seg som et bra valg Smiley.

Ble noen minutter med oppvarming, før jeg ganske tidlig gikk å stilte meg opp i pulja, slik at jeg skulle få en brukbar plass. Startet i samme pulje som Jon Almaas, og han gikk selvfølgelig ikke upåaktet hen. Klokken nærmet seg 10:10, og speakeren sa at det var 2 minutter til start. Startet app'en (endomondo) på mobilen og gjorde mine siste forberedelser.

Så gikk startskuddet. Trøblet litt med å få klikket inn pedalene, men det tok ikke lang tid før jeg hadde funnet en fin rytme ut fra Egersund. På grusveiene inn mot Hellvik (som gikk opp og ned) ble jeg sittende sammen med to andre, og vi ble enige om å veksle på og ta føringer. Vi holdt farten bra oppe, og passerte raskt Hellvik stasjon, og fortsatte ut på hovedveien, for så å ta til venstre opp mot den Vestlandske hovedvei. Etter noen kilometer her, ble han ene i tremannsgruppa kjørt av, så nå var vi bare to som satt sammen. Litt senere passerte jeg min mor, som hadde startet 20 minutt før meg, før vi kjørte på videre mot Ogna.

Passerte etter ca. 20 km gjennom det litt omtalte gartneriet på Ogna, og fortsatte videre til første matstasjon, ved Brusand Camping (22,5 km). På dette tidspunktet hadde syklet i underkant av 1 time, og fått selskap av en gruppe som hadde komt opp bakfra. Jeg bestemte meg for å stoppe for å ta med meg en banan, noe som gjorde at jeg mistet dermed gruppen jeg lå i.

Fikk kjørt meg opp til den samme gruppa før vi nærmet oss terrenget inn mot Vandavatn, men det kostet nok litt krefter. Ved inngangen til terrengpartiene inn mot Vandavatn ble denne gruppen splittet opp. Herfra ble liggende ganske stengt en stund. Fikk ikke kjørt mitt eget tempo, og ble sittende å irritere meg over alle syklistene som ikke klarte å holde seg på høyre side, slik at de som ville holde et høyere tempo, kunne slippe forbi. Nuvell.

Etter nesten 30 minutter i masete tempo, fikk jeg endelig øke tempoet igjen. Ved passering Vandavatn hadde jeg brukt i overkant av 1 1/2 time.

(Ved passering Vandavatn, etter 35 km. Wheelsucker!)


Traff på han jeg hadde syklet sammen med fra starten av, og vi kjørte videre mot Varhaug. På Varhaug hadde jeg familie stående, som kom med hyggelige kommentarer. Motiverende! Forbi "stasjonen", som de kaller det på Varhaug, var det en stor heiagjeng som motiverte enda mer. Så ned på sykkelcomputeren. 45 km på 1:50. Jeg måtte sjekke enda en gang, for å vært sikker, mens jeg smilte med meg selv. På dette tidspunktet lå jeg an til en tid på under 3 1/2 time.

Vi kjørte på videre ut mot kysten, langs havet. Fikk fin fart i medvinden, og beina var fortsatt gode. Kom til hengebrua før Hå gamle prestegård, hvor vi måtte av sykkelen. Ved passering ved prestegården etter 55 km, hadde jeg brukt i underkant av 2:15. Hadde tenkt å stoppe ved matstasjonen her, men var sikkert såpass konsentrert med å ligge på hjul, at jeg passerte matstasjon lenge før jeg fikk seg den. Dermed ble det ikke noe mat og drikke de siste 3 milene.

Ved noen grusveier før Kåsen, stoppet han jeg hadde syklet med hele løpet. Dermed ble det solokjøring de siste 3 milene. Nå begynte jeg også å kjenne det i beina. Plutselig kjente jeg krampetendenser i høyre legg. Prøvde å forandre litt på stillingen, noe som etterhvert hjalp. Tok igjen en fra pulje 15, som klarte å henge seg på. Der og da forsto jeg at farten begynte å bli for lav.

Synet av Tubakken (populært kalt Tinghaugbakken) som "ruvet i det fjerne", var veldig demotiverende. Kom meg opp bakken i et veldig bedagelig tempo, og klarte med det å riste av meg han fra pulje 15. På toppen passerte jeg på 2:50 ca. Da hadde jeg syklet 69 km, og de siste 22 km gjenstod. Herfra ble det mer eller mindre en mental kamp. Nesten-krampe, tomt for mat + solokjøring gjorde det ikke akkurat noe bedre.

Fikk opp farten sånn brukbart på flatene forbi Kvernaland og innover mot Figgjo. Kom etterhvert til '1 mil igjen' skiltet, og klarte å henge meg på et rytter langs Stokkalandsvannet. Klarte å presse meg selv på flatene innover mot Sandnes, og farten holdt seg sånn brukbart oppe. Ned en utforkjøring på slutten, hørte jeg noen tilskuere som ropte at det var 5 km igjen. 3 km senere spurte jeg han ene frivillige som stod langs løypa, hvor langt det var igjen. 4 km fikk jeg til svar. Håper inderlig du har rett, mumlet jeg tilbake, mens jeg tok fatt på de siste kilometerne.

Opp siste bakken ga jeg på litt ekstra. Kom meg over toppen, og ga alt den siste biten. Computeren passerte 3:30, og minutter senere hørte jeg speaker i målområdet. Synet av målstreken ga meg ny giv, og jeg spurtet inn de siste hundre meterne, og passerte nærmere 10 stk. TID: 3:35,31...3:35,31. Cheesy

(Endelig i mål, etter 91 lange kilometer! Gull)


Kjempefornøyd med tiden, men litt misfornøyd med de siste 3 milene. Hadde jeg derimot hatt noen treningsturer på over 6 mil, så hadde jeg hatt grunn til å klage. Så jeg velger å la være, på denne fronten. Hadde jeg derimot vært i en tidligere pulje, kunne jeg komt meg med i en gruppe, og dermed spart mye krefter.

Uansett - jeg er fornøyd med løpet fra Egersund til starten ved Vannavatn, og fra slutten på Vandavatn og fram til Kåsen. Partiet ved Vannavatn kjørte jeg veldig svakt taktisk. Mye rykk og napp. På slutten stivner jeg nok litt pga. lite mat + lite langturer. Det er ting jeg må ta til etterretning til neste år. Tongue

Etter målgang ble det mat, mat og MAT. Velfortjent - sådan. Fikk mange hyggelig meldinger fra både familie og slektninger, som var imponerte over tiden. Kan vel si meg enig, men værgudene skal ha en STOR del av takken. Hadde det vært motvind, så hadde jeg nok slitt med målet på 4 timer. Heldigvis ble det ikke det! Smiley
 _______________________________________________________
|  Punkt    | Totaltid | min/km |  km/t |  Splittid | min/km |   km/t    |
|  35 km   | 1:31,55 |   2:38   | 22.85 | 1:31,55 |   2:38   |   22.85   |
|  55 km   | 2:13,53 |   2:27   | 24.65 | 0:41,59 |   2:06   |   28.59   |
|  69 km   | 2:50,04 |   2:28   | 24.34 | 0:36,12 |   2:36   |   23.21   |
|  91 km   | 3:35,31 |   2:23   | 25.34 | 0:45,27 |   2:04   |   29.05   |

Distanse: 91 km
Tid: 3:35,31
Gj. snitthastighet: 25,34 km/t 
Maks. hastighet: 55,96 km/t
Gj. tråkkfrekvens: 90
Forbrenning: 2571 kcal
Høydemeter: 1040

(DETTE BLE LANGT, SÅ DE SOM IKKE LESTE LENGER ENN TIL AVSNITT NR. 2, TRENGER IKKE SKAMME SEG!  Kiss)
Alder: 19 år
Vekt: 73-76 kg
Høyde: 185 cm

Hobbymosjonist.

Treningslogg

Utlogget Bjorheim93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 571
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 571

NORDSJØRITTET 2012

Våknet på lørdagsmorgen med lett forkjølelse og knappe 6 timer med søvn, men ellers i fin form. Fikk i meg noe havregryn, litt nøtter og noe sportsdrikk, før vi tok turen mot Egersund. Både min far og mor skulle sykle, henholdvis kl. 09:40 og 09:50. Derfor måtte vi dra litt før. Hadde vasket og klargjort sykkelen dagen før, så det eneste som manglet var å bestemme seg for om jeg skulle sykle med regnjakke og løse bein, eller ikke. Det ble førstnevnte, noe som i etterkant viste seg som et bra valg Smiley.

Ble noen minutter med oppvarming, før jeg ganske tidlig gikk å stilte meg opp i pulja, slik at jeg skulle få en brukbar plass. Startet i samme pulje som Jon Almaas, og han gikk selvfølgelig ikke upåaktet hen. Klokken nærmet seg 10:10, og speakeren sa at det var 2 minutter til start. Startet app'en (endomondo) på mobilen og gjorde mine siste forberedelser.

Så gikk startskuddet. Trøblet litt med å få klikket inn pedalene, men det tok ikke lang tid før jeg hadde funnet en fin rytme ut fra Egersund. På grusveiene inn mot Hellvik (som gikk opp og ned) ble jeg sittende sammen med to andre, og vi ble enige om å veksle på og ta føringer. Vi holdt farten bra oppe, og passerte raskt Hellvik stasjon, og fortsatte ut på hovedveien, for så å ta til venstre opp mot den Vestlandske hovedvei. Etter noen kilometer her, ble han ene i tremannsgruppa kjørt av, så nå var vi bare to som satt sammen. Litt senere passerte jeg min mor, som hadde startet 20 minutt før meg, før vi kjørte på videre mot Ogna.

Passerte etter ca. 20 km gjennom det litt omtalte gartneriet på Ogna, og fortsatte videre til første matstasjon, ved Brusand Camping (22,5 km). På dette tidspunktet hadde syklet i underkant av 1 time, og fått selskap av en gruppe som hadde komt opp bakfra. Jeg bestemte meg for å stoppe for å ta med meg en banan, noe som gjorde at jeg mistet dermed gruppen jeg lå i.

Fikk kjørt meg opp til den samme gruppa før vi nærmet oss terrenget inn mot Vandavatn, men det kostet nok litt krefter. Ved inngangen til terrengpartiene inn mot Vandavatn ble denne gruppen splittet opp. Herfra ble liggende ganske stengt en stund. Fikk ikke kjørt mitt eget tempo, og ble sittende å irritere meg over alle syklistene som ikke klarte å holde seg på høyre side, slik at de som vil holde et høyere tempo, kan slippe forbi. Nuvell.

Etter nesten 30 minutter i masete tempo, fikk jeg endelig øke tempoet igjen. Ved passering Vandavatn hadde jeg brukt i overkant av 1 1/2 time.

(Ved passering Vandavatn, etter 35 km. Wheelsucker!)



Traff på han jeg hadde syklet sammen med fra starten av, og vi kjørte videre mot Varhaug. På Varhaug hadde jeg familie stående, som kom med hyggelige kommentarer. Motiverende! Forbi "stasjonen", som de kaller det på Varhaug, var det en stor heiagjeng som motiverte enda mer. Kikket ned på sykkelcomputeren. 45 km på 1:50. Jeg måtte sjekke enda en gang, for å vært sikker, mens jeg smilte med meg selv. På dette tidspunktet lå jeg an til en tid på under 3 1/2 time.

FORTSETTELSE FØLGER!



veeeenter,

ble 4.02 på meg kjempe fornøyd med en kroppsvekt daværende på 92kg med kun 1 sykkeltur de 12mnd i forkant
Gymmen Treningssenter, Nærbø

Knebøy:          220kg (29.10.14)
Benkpress:      145kg (06.11.14)
Markløft:         320kg (09.10.22)

Treningslogg:
www.minlogg.cow.no
Youtube konto:
http://www.youtube.com/user/bjorheim1993/videos

Utlogget 20LEGEND

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 334
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 334

veeeenter,

ble 4.02 på meg kjempe fornøyd med en kroppsvekt daværende på 92kg med kun 1 sykkeltur de 12mnd i forkant
Sånn!

Jeg er imponert! Tydelig at jeg hjalp med mye muskler i beina, i medvinden. Får bra fart bortover da! Smiley
Alder: 19 år
Vekt: 73-76 kg
Høyde: 185 cm

Hobbymosjonist.

Treningslogg

Utlogget 20LEGEND

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 334
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 334

Ble syk etter Nordsjørittet, og har hatt feber, kvalme og div. annet de siste døgnene.

Hadde for øvrig tverrfaglig eksamen i dag. Det gikk til helvete.. Brukte forberedelsedagen bra, i og med at vi kunne bruke de notatene vi hadde laget på forberedelsedagen, på eksamen. Selv med 6 sider med notater, ble resultatet begredelig. Dermed ble det trøstespising etterpå.  Tar meg en rolig treningsuke nå, tror jeg. Lite overskudd + sykdom. Sad

Planen videre er å fortsette på Starting Strenght programmet, og øke sakte, men sikkert i vekt og masse.  I tillegg til å få lagt inn noen sykkeløkter hver uke. Bli også litt fotball, før vi tar pause for sommeren. Satser på deltakelse i Skykulå opp i slutten av juli. Det er et motbakkeritt på sykkel (19 km, 950 høydemeter). Frister også å delta i Aarbakkerittet (Lysebotn - Bryne), men det tar jeg som det kommer.

Usikker på hva jeg gjør til høsten. Får ikke læreplass, så har søkt VG3 Påbygg. Er visstnok over 70 søkere på de 15 plassene, og med fuckup'en på eksamen nå, tviler jeg at det går. Dermed må jeg nok skaffe meg en fast jobb. Eventuelt satse alt på trening ett år. Det hadde vært fantastisk gøy! woot

HAR FORRESTEN OPPDATERT FØRSTEPOSTEN MED FORSKJELLIGE TING. ANBEFALES!
Alder: 19 år
Vekt: 73-76 kg
Høyde: 185 cm

Hobbymosjonist.

Treningslogg

Utlogget 20LEGEND

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 334
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 334

Jau, da ble det ingen muntlig eksamen. Dermed er vi så og si ferdige på skolen før sommerferien!

Følte meg i grei form i går, men når jeg våknet i dag var formen elendig. Dermed blir det sikkert ikke trening på noen dager..

Kjipt.
Alder: 19 år
Vekt: 73-76 kg
Høyde: 185 cm

Hobbymosjonist.

Treningslogg

Utlogget 20LEGEND

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 334
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 334

Fortsatt dårlig form..

Får prøve å sove det av meg. Hvis ikke det bedrer seg så går jeg snart på veggen, som uttrykket så fint heter!  Angry

Alder: 19 år
Vekt: 73-76 kg
Høyde: 185 cm

Hobbymosjonist.

Treningslogg

Utlogget 20LEGEND

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 334
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 334

Endelig frisk igjen, så har fått startet sånn halvveis med treningen igjen. Ser for øvrig at jeg har glemt å logge noen økter jeg hadde før Nordsjørittet:


Styrkeøkt | Mark Rippetoe Starting Strenght Program | Uke 2 | Økt A

1 time                                             

Knebøy                                        Benkpress
66 kg, 3 x 5 reps                            47,5 kg, 3 x 5 reps

Markløft                                       Dips
73,5 kg, 1 x 5 reps                            2 x 6 reps

Stående tåhev                             Mage
73,5 kg, 2 x 12 reps                          3 sett

Kommentar: Lett.
______________________________________________________________________________________________

Styrkeøkt | Mark Rippetoe Starting Strenght Program | Uke 2 | Økt B                                              

Knebøy                                            Militærpress
68 kg, 3 x 5 reps                                   31,5 kg, 3 x 5 reps

Foroverbøyd roing m/stang           Kroppshevninger
36,75 kg, 3 x 5 reps                                3 x 4 reps

Bicepscurl                                        Mage
21 kg, 2 x 12 reps                              3 sett

Kommentar: Trøblet litt på det ene settet i bøy, men ellers lett og fint.
Alder: 19 år
Vekt: 73-76 kg
Høyde: 185 cm

Hobbymosjonist.

Treningslogg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!