Skrevet av Emne: 20LEGEND trener litt.  (Lest 46124 ganger)

Utlogget 20LEGEND

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 334
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 334

Sv: 20LEGEND trener mot sykkelsesongen!
« #195 : 24. mai 2013, 23:08 »
Dato: 24/05/13             

Kondisjonsøkt - Sykling - Rolig langkjøring + spurtdrag

Distanse: 83,6 km
Tid: 3:31,50
Gjennomsnitthastighet: 23,7 km/t  
Forbrenning: 2222 kcal

Rolig langkjøring i strålende solskinn. La inn fem spurtdrag på 15 sekund for å få trent toppfarten litt. Kroppen er 99% nå og formen blir stadig bedre.

Planlegger enn litt lengre tur i morgen med noen innlagte drag. Smiley
Alder: 19 år
Vekt: 73-76 kg
Høyde: 185 cm

Hobbymosjonist.

Treningslogg

Utlogget 20LEGEND

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 334
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 334

Sv: 20LEGEND trener mot sykkelsesongen!
« #196 : 27. mai 2013, 01:48 »
Dato: 26/05/13              

Kondisjonsøkt - Sykling - Rolig langkjøring + lange drag

Distanse: 85,23 km
Tid: 3:26,43
Gjennomsnitthastighet: 24,7 km/t  
Forbrenning: 2250 kcal

Forskjøv økta en dag fram, sikkert smart.  

Nok en dag med fantastisk vær og en ny flott tur i ensom majestet. Tre drag på 15-20 minutt, et i 5% stigning (5 km) og de andre i flatt (litt nedover) terreng, like under terskel.


Denne uka:

12 1/2 time, 300 km. Fornøyd med det. Satser på litt flere kilometer til uka, for deretter å legge inn litt korte intervaller mot Nordsjørittet. Da skal formen være toppet!

Muligens en økt med kortintervaller allerede i morgen.
Alder: 19 år
Vekt: 73-76 kg
Høyde: 185 cm

Hobbymosjonist.

Treningslogg

Utlogget 20LEGEND

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 334
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 334

Sv: 20LEGEND trener mot sykkelsesongen!
« #197 : 27. mai 2013, 12:30 »
Dato: 27/05/13  

Morgenvekt: 78,5 kg

Kondisjonsøkt - Sykling - Korte bakkeintervaller

Distanse: 21,10 km
Tid: 1:15,42
Gjennomsnitthastighet: 16,7 km/t  
Forbrenning: 975 kcal

Bakkeintervaller på 4 minutter med 3 minutt rolig i mellom. Ble 5 drag, og er allikevel overraskende god i beina. Herlig.

 

Alder: 19 år
Vekt: 73-76 kg
Høyde: 185 cm

Hobbymosjonist.

Treningslogg

Utlogget 20LEGEND

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 334
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 334

Sv: 20LEGEND trener mot sykkelsesongen!
« #198 : 29. mai 2013, 22:24 »
Dato: 29/05/13  

Kondisjonsøkt - Sykling - Langkjøring

Distanse: 83,5 km
Tid: 3:31,55
Gjennomsnitthastighet: 23,7 km/t  
Forbrenning: 2139 kcal

Har hatt en dårlig (u)vane i det siste med å utsette turene litt for lenge. I dag fikk jeg betale i form av regnvær som startet akkurat i det jeg satte i gang. Nå vel, ble litt kortere enn planlagt, men likefullt en bra økt.

Alder: 19 år
Vekt: 73-76 kg
Høyde: 185 cm

Hobbymosjonist.

Treningslogg

Utlogget 20LEGEND

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 334
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 334

Sv: 20LEGEND trener mot sykkelsesongen!
« #199 : 01. juni 2013, 22:01 »
Dato: 31/05/13

Styrketrening

Tid: 1 time                                      

Knebøy          Benkpress     Markløft             Arnoldpress                                    
90 kg, 5 x 2     65 kg x 3         100 kg, 5 x 2      35 kg, 5 x 2
                      60 kg x 5, 4                

Har blitt lite styrketrening i det siste, så både bøy og benk var rimelig tungt. Marken var overraskende bra. Prøve å få til to styrkeøkter i uka framover, etter Nordsjørittet.
Alder: 19 år
Vekt: 73-76 kg
Høyde: 185 cm

Hobbymosjonist.

Treningslogg

Utlogget 20LEGEND

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 334
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 334

Sv: 20LEGEND trener mot sykkelsesongen!
« #200 : 01. juni 2013, 22:21 »
Dato: 01/06/13                

Kondisjonsøkt - Sykling - Middels langkjøring

Distanse: 122,1 km
Tid: 5:20
Gjennomsnitthastighet: 22,9 km/t  
Forbrenning: 3210 kcal

Hadde bestemt meg for å stå opp tidlig for og i det hele tatt få til en langtur, pga. jobb kl 14. Drakk derfor voldsomt med vann før jeg la meg i ett-tiden. Våknet 06 blank, uhyre trøtt, da vannet ville ut igjen, men klarte å tvinge meg opp.

Når jeg etter hvert kom meg i gang kjente jeg fort at beina ikke var restituert etter styrkeøkta, men det fikk bare bli en litt tyngre økt, tenkte jeg. Det ble en tung økt også. Bra motvind og mange lange oppoverbakker gjorde de tunge beina ennå tyngre, men kom meg hjem og fikk i overkant av 5 timer på setet, som var planen. Smiley

I morgen vet jeg ikke hva jeg gjør. En eller annen form for intervalløkt, tipper jeg.
Alder: 19 år
Vekt: 73-76 kg
Høyde: 185 cm

Hobbymosjonist.

Treningslogg

Utlogget 20LEGEND

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 334
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 334

Sv: 20LEGEND trener mot sykkelsesongen!
« #201 : 05. juni 2013, 21:40 »
Alt for tunge bein, så ble ingen intervalløkt. På mandag var jeg småsyk og tok ingen sjanser. I går var det kondisjonstest på skolen. Har aldri hatt så kraftige kramper, og beina er fortsatt blytunge. Dermed får jeg ikke lagt inn intervalltrening i forkant av lørdagen, men det blir vel en rolig økt i morgen eller på fredags morgen.

Dato: 04/06/13               

Kondisjonsøkt - Løping - Kondisjonstest

Distanse: 1,8 km
Tid: 6,03

Sprang på 5.51 i fjor vår, så litt dårligere i år, men veldig fornøyd med tanke på at jeg er nesten 10 kg tyngre i år. Klarte 6'er kravet så då er det bra. Beina er derimot 100% syre og kramper.

Dato: 05/06/13

Styrketrening

Tid: 1 1/2 time                                       

Benkpress           Nedtrekk             Smalbenk             Litt biceps                                 
60 kg, 5 x 5             100 lbs, 5 x 5      55 kg, 5 x 3
                                     

Bare overkropp denne økten. Lett benk, fornøyd med det.

Alder: 19 år
Vekt: 73-76 kg
Høyde: 185 cm

Hobbymosjonist.

Treningslogg

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: 20LEGEND trener mot sykkelsesongen!
« #202 : 06. juni 2013, 21:30 »
Lykke til på Nordsjørittet! Regner med du ikke kjører noen harde økter nå de siste dagene. Jeg ville i alle fall bare slappet av, spist godt og latt overskuddet komme Smiley

Utlogget 20LEGEND

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 334
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 334

Sv: 20LEGEND trener mot sykkelsesongen!
« #203 : 06. juni 2013, 22:02 »
Lykke til på Nordsjørittet! Regner med du ikke kjører noen harde økter nå de siste dagene. Jeg ville i alle fall bare slappet av, spist godt og latt overskuddet komme Smiley
Takk for det, kennyo! Smiley Nei, ingen hardøkter rett i forkant, det pleier å funke dårlig. Tongue

En rolig time i dag på ekstremt lette gir med et lett drag på 1 minutt. Nå gleder jeg meg til lørdagen
kommer, selv om det meldes 8-15 sekundmeter motvind. Har ikke noen spesifikk målsetning, men var 1.05 bak vinnertiden i fjor, så 40-45 minutt bak hadde vært fint i år. Bare jeg unngår uhell så blir det nok et bra ritt. Smiley

Dato: 06/06/13                

Kondisjonsøkt - Sykling - Rolig restitusjonsøkt

Distanse: 21,92 km
Tid: 1:05
Gjennomsnitthastighet: 20,2 km/t  
Forbrenning: 690 kcal

Uhyre rolig foruten et lett drag på under minuttet.

Alder: 19 år
Vekt: 73-76 kg
Høyde: 185 cm

Hobbymosjonist.

Treningslogg

Utlogget 20LEGEND

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 334
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 334

Sv: 20LEGEND trener mot sykkelsesongen!
« #204 : 22. juni 2013, 00:26 »
Da er det endelig tid til å sette seg ned å analysere hva som gikk galt under Nordsjørittet. For det gikk ikke spesielt bra. Langt over en time bak vinneren var meget skuffende.

NORDSJØRITTET 2013

Startet allerede i 0940 i år, så var tidlig oppe for å gjøre de siste forberedelser. Var i Egersund rundt kl. 09, og tenkte at det var mer enn nok tid, men det ble hastverk de siste minuttene før start. Dette gjorde at jeg havnet et stykke bak i pulja. Når startskuddet gikk prøvde jeg å kjøre meg opp noen plasser, slik at jeg skulle få heng på en litt større gruppe, og dermed unnslippe en del vind på den 9 mil lange ferden. Det funket dårlig. Var vanskelig å kjøre seg opp i motvinden, og det ble egentlig bare stress fra Egersund og til Ogna. Klarte ikke å kjøre meg opp til noen fine grupper, og ble liggende i grupper med folk uten særlig erfaring. Dette resulterte også i et lite fall rett før Ogna.

Fra Ogna og forbi Brusand lå jeg i en gruppe på 6-8 mann, men det virket som de fleste hadde intervalløkt, for det var veldig i rykk og napp. På grunn av dette bestemte jeg meg for å slippe disse og heller sykle i eget tempo over Vandavatn. Det tror jeg var lurt, men tapte selvfølgelig mye tid på det. Forbi Varhaug hadde jeg funnet en bra gruppe på 12-15 stk, og tok initiativ til litt rullekjøring, men når det bare et 3 mann som bidrar, så funker det dårlig. Etter å ligget mye foran slapp jeg meg bakover i forkant av Hå Gamle Prestegård, som er passering 55 km. Dette burde jeg nok ikke gjort, for her ble det luke rett etter vi hadde kommet over hengebrua som jeg ikke klarte å tette, selv om jeg prøvde nokså lenge.

Derfra bestemte jeg meg for å ta det rolig fram mot Tinghaug/Tubakken, for så å trøkke til opp her og inn mot mål. Kjørte bra fart opp Tinghaug, men passerte på ca. 3.20 og måtte kjøre de siste 22 kilometerne på under 40 minutt for å klarte 4 timer i mål. Mot Figgjo og langs Stokkalandsvannet holdt jeg bra fart og ble ikke tatt igjen av mer enn en håndfull rytterne, noe som ga motivasjon til å holde trøkket helt inn mot Sandnes. Når det gjensto 5 km var hele kroppen meget stiv, men jeg ga på de siste minuttene for å komme meg under 4 timer. Dessverre passerte jeg den tiden 2,5 km før mål, og i mål var tiden 4.05. Ekstremt skuffende og når eliten kom seg inn på 2.50 ble skuffelsen komplett.

Ikke noe annet å gjøre enn å intensivere treningen fram mot sesongens siste ritt som blir Skykulå opp, Jæren Hausttur og Aarbakkerittet. Her skal jeg hevde meg bedre enn jeg har gjort så langt i sesongen!

Dato: 08/06/13

Distanse: 91 km
Tid: 4:05
Gjennomsnitthastighet: 22,2 km/
Forbrenning: 2969 kcal
Alder: 19 år
Vekt: 73-76 kg
Høyde: 185 cm

Hobbymosjonist.

Treningslogg

Utlogget 20LEGEND

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 334
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 334

Sv: 20LEGEND trener mot sykkelsesongen!
« #205 : 22. juni 2013, 02:17 »
Og intensivert treningen har jeg definitivt gjort. Kommer en oversikt i løpet av helgen.
Alder: 19 år
Vekt: 73-76 kg
Høyde: 185 cm

Hobbymosjonist.

Treningslogg

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: 20LEGEND trener mot sykkelsesongen!
« #206 : 22. juni 2013, 17:32 »
Høres ut som om nesten alt som kunne gå galt gikk galt for deg i rittet, det var vel bare tekniske problemer og en skikkelig velt som manglet. Å se at feltet forsvinner foran deg gir en skikkelig nedtur mentalt, så da er det lett å gi opp. Jeg syns du kjempet godt til tross for dette. Og 4 05 er da ikke noe å kimse av når du måtte kjøre så mye uorganisert. Neste år, nye muligheter Smiley

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: 20LEGEND trener mot sykkelsesongen!
« #207 : 22. juni 2013, 17:59 »
Synd, men mye læring i dette. Merker jeg har en del å gå på med tanke på taktiske beslutninger selv og så er det litt tilfeldigheter hva slags gruppe du havner i med tanke på rullekompetanse. Når skal man slippe og når skal man evt. støte osv. Disponering av næring er også viktig og oppsettet på sykkelen i forhold til løypa bla bla...Mye å tenke på  woot
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget 20LEGEND

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 334
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 334

Sv: 20LEGEND trener mot sykkelsesongen!
« #208 : 22. juni 2013, 20:48 »
Høres ut som om nesten alt som kunne gå galt gikk galt for deg i rittet, det var vel bare tekniske problemer og en skikkelig velt som manglet. Å se at feltet forsvinner foran deg gir en skikkelig nedtur mentalt, så da er det lett å gi opp. Jeg syns du kjempet godt til tross for dette. Og 4 05 er da ikke noe å kimse av når du måtte kjøre så mye uorganisert. Neste år, nye muligheter Smiley
Ja, var vel egentlig bare det som manglet. Tongue

Kjipt når det ikke går rett vei selv om jeg føler jeg gjør mye riktig på trening. Men, det er annet å gjøre enn å fortsette i samme spor. Satser på at resultatene kommer etter hvert. Smiley

Takk!
Alder: 19 år
Vekt: 73-76 kg
Høyde: 185 cm

Hobbymosjonist.

Treningslogg

Utlogget 20LEGEND

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 334
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 334

Sv: 20LEGEND trener mot sykkelsesongen!
« #209 : 22. juni 2013, 20:54 »
Synd, men mye læring i dette. Merker jeg har en del å gå på med tanke på taktiske beslutninger selv og så er det litt tilfeldigheter hva slags gruppe du havner i med tanke på rullekompetanse. Når skal man slippe og når skal man evt. støte osv. Disponering av næring er også viktig og oppsettet på sykkelen i forhold til løypa bla bla...Mye å tenke på  woot
Defintivt. Og det kommer nok med årene. Har jo fortsatt bare 6 ritt bak meg, og lærer stadig noe nytt som garantert kommer til å hjelpe i de neste rittene. Smiley

Forhåpentligvis går de neste rittene bedre enn de første fire, som i bunn og grunn har gått rett vest. Tongue

Alder: 19 år
Vekt: 73-76 kg
Høyde: 185 cm

Hobbymosjonist.

Treningslogg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!