Skrevet av Emne: Nybegynner - Trenger konkrete forslag til kosthold og evt. kosttilskudd  (Lest 6523 ganger)

Utlogget Ferskingen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11

For all del, ser den med potetgull - fordi det har jeg nærmest bannlyst. Før spiste jeg gjerne 4 poser i uka, men nå har jeg ikke rørt en pose på 3-4 uker. En vanlig dag for meg mtp. mat består av brandflakes til frokost, salat til lunsj, gjerne fisk eller kylling til middag sammen med noe ris og grønnsaker, og en shake etter trening ettersom middagen forsåvidt er mitt siste måltid. Noen innvendinger/forslag til endringer der ?

I går trente vi f.eks triceps + lat/trekkmuskler (med nedtrekk osv.) Dette virka egentlig som en god kombinasjon.Økta varte i rett over en time med (det jeg vil kalle god intensitet) Ca 1-1,5 min pause mellom sett, og 3-4 min pause mellom øvelser. Som dere skjønner er jeg veldig grønn på trening  Tongue

Utlogget Ferskingen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11

En annen ting. Hvorfor blir jeg utslitt så utrolig fort ? Det er ikke pga. det er så tungt, men jeg blir bare fullstendig kraftløs.. Spiste kylling og ris til middagen, og gikk på trening 2 timer etterpå.  Det var ikke altfor tunge løft, men plutselig går jeg bare fullstendig tom for krefter. Fordi jeg kjenner ikke at det er så tungt at jeg ikke klarer det, men bare at det stopper. Why ? :/

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Mangel på friskt blod... Muskler surner under belastning, dersom hjertet ikke er kapabelt til å bytte ut det sure blodet, så blir kraften rett og slett borte.

Veldig enkelt forklart.

Utlogget Ferskingen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11

Hva kan jeg gjøre for å bedre dette ? Det er virkelig plagsomt, tærer på motivasjonen og ødelegger treninga føler jeg

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Om du leser deg opp litt på nettet, så kan du finne flere måter.

Min beste erfaring har vært å holde et høyt repsantall og settantallet nede.

Utlogget Ferskingen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11

Hei igjen,

Det ble en god del fusking i begynnelsen, droppa trening,hadde ikke energi og alle de dårlige unnskyldningene , men fikk endelig begynt skikkelig i desember. For øyeblikket kjører jeg og han jeg trener med 6-8 reps i 3 set. Første set er en drop, og deretter 2 "vanlige". Dette kjennes godt ut så vet ikke om det er positivt med sånn ?

Vi har i tillegg 3-4 øvelser for muskelgruppen vi trener en dag (eks 3 forskjellige bicepsøvelser) Håper å øke framover, ettersom han jeg er med allerede har dratt avsted (har trent før) Ligger for øyeblikket bare på 80 i benk. Triceps (mtp dips - frame) har vist størst økning. Har gått fra å slite med egen kroppsvekt til å gjerne henge på en 20 kgs skive. Bicepscurl med manualer er på 18kg for øyeblikket. Har begynt å se en liten endring på lat-musklene så det er jo bra.

Men mitt "spørsmål" da blir vel egentlig:
Er det lurt/effektivt med såkalte "burn" set, etterfulgt av 2 "vanlige" ? Kjører vektsenking på burn settene med 3 nivåer. Begynner å så tungt man klarer 6-8 for så å gå ned ?? antall kilo. Løper i tillegg 10 min (foreløpig) etter de fleste treningsøktene. Ville bare ha noe feedback

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!