Skrevet av Emne: aldri trent, 29år, 185cm, 68kg  (Lest 11411 ganger)

Utlogget HarryHole

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 52

Sv: aldri trent, 29år, 185cm, 68kg
« #15 : 16. desember 2011, 13:16 »
Ta denne annenhver dag.
I begynnelsen vil du nok ikke klare å gjennomføre.
Ditt første mål kan være å gjennomføre denne.
Her får du styrke og kondis i samme øvelse.
Pass på å få rompa så langt bak at du har kontakt med hele fotsålen i gulvet.
En vanlig feil er å gå ned på tær.

http://www.youtube.com/watch?v=b4e-dp97Jfc#noexternalembed 

Spis mer kjøtt/fisk en du tidligere har gjort. 

Om du skal legge om livet ditt radikalt over natten vil du garantert sprekke eller miste motivasjonen etter kort tid. 

Ta også armhevinger og mageøvelser annenhver dag. 

Lykke til

Utlogget jagarock

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: aldri trent, 29år, 185cm, 68kg
« #16 : 16. desember 2011, 13:19 »
fikk noen tips av en kompis her

regne ut treningsprogram:
https://www.tn.no/ryp/kalkulatorer

og denne her for å finne treningsøvelser for de forskjellige muskelgruppene, den var TOTALT GENIAL:
http://www.bodybuilding.com/exercises/

så dette ser bra ut  Grin

Utlogget HarryHole

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 52

Sv: aldri trent, 29år, 185cm, 68kg
« #17 : 16. desember 2011, 13:44 »
fikk noen tips av en kompis her

regne ut treningsprogram:
https://www.tn.no/ryp/kalkulatorer

og denne her for å finne treningsøvelser for de forskjellige muskelgruppene, den var TOTALT GENIAL:
http://www.bodybuilding.com/exercises/

så dette ser bra ut  Grin


Bare ikke ta deg vann over hodet.
Kroppen din vil på SJOKK i begynnelsen.
Hopper du rett i et et RYP program vil du hverken kunne gå eller rette ut armene på nesten 1 uke.
Ta kun et sett pr øvelse de første gangene hvis du velger dette RYP.

Og IKKE begynn med kreatin med en gang.

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Sv: aldri trent, 29år, 185cm, 68kg
« #18 : 16. desember 2011, 16:33 »
Hvis du først skal bruke masse penger på utstyr, hvorfor ikke melde deg inn på ditt lokale treningssenter?
der får du mest sannynlig alle apparater og vekter du trenger, samt mulighens god veiledning av instruktører da det er fort gjort å gjøre noe feil når man aldri har trent før Smiley

Enig i denne!! Det er superviktig med kyndig veiledning når en skal trene... Du vil da oppnå mye bedre resultater på mye kortere tid... samtidig bør du søke kunnskap på egenhånd å ikke stole blint på alt som står skrevet... Dropp kosttilskudd og spis mere! Smiley  Lykke til med treningen!
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget bedoubt

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Sv: aldri trent, 29år, 185cm, 68kg
« #19 : 16. desember 2011, 16:57 »
Forstår ikke hvorfor så mange her på forumet er imot / fraråder de som vil komme i bedre form å kutte ut kondisjonstrening og istedet satse på kun styrketrening. Noen spesiell grunn til at dere mener at en utrent person kun bør satse på styrketrening?

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: aldri trent, 29år, 185cm, 68kg
« #20 : 16. desember 2011, 16:59 »
Forstår ikke hvorfor så mange her på forumet er imot / fraråder de som vil komme i bedre form å kutte ut kondisjonstrening og istedet satse på kun styrketrening. Noen spesiell grunn til at dere mener at en utrent person kun bør satse på styrketrening?

Tren kondisjon og styrke, det er ingen fare med det i det hele tatt. Men folk her er kun opptatt av å veie mest mulig og løfte mest mulig ;
Smiley

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: aldri trent, 29år, 185cm, 68kg
« #21 : 16. desember 2011, 17:28 »
Du bør investere i et rack så du får trent bøy og benk! Det selges bla på xxl og kostet 1600. Stang og vekter koster et par tusen, du får alt på sportsbutikken.

Skal du se ok ut må du gå opp minst 10kg. Bruk litt tid på å gå opp i vekt, ikke noe vits i å bare spise seg opp på søtsaker og potetgull! Proteinpulver er bra, men et par shaker om dagen er nok, kjøtt, fisk og fugl er den beste maten du får. Ikke spis masse brød...

Når det gjelder trening er det tusen teorier og 6 milliarder forskjellige meninger ute å går. Men en ting funker garantert for alle nybegynnere: Legg på litt mer vekter på stanga fra trening til trening. Forsøk å overgå det du klarte å løfte på forrige økt. Dette funker fjell, i hvert fall et halvt års tid!

Velg et treningsprogram som er enkelt å forstå og som trener hele kroppen! Glem øvelser som ikke funker og er for kompliserte å gjennomføre. Du trenger ikke trene mer enn 2-4 ganger i uka.

En ting til. Du bør ikke fokusere på å bli kvitt magefettet akkurat nå. Gå opp noen kg muskler først, så kan du prøve å få vekk fettet etterpå..
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Preben35

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: aldri trent, 29år, 185cm, 68kg
« #22 : 16. desember 2011, 22:31 »
Forstår ikke hvorfor så mange her på forumet er imot / fraråder de som vil komme i bedre form å kutte ut kondisjonstrening og istedet satse på kun styrketrening. Noen spesiell grunn til at dere mener at en utrent person kun bør satse på styrketrening?
For min del frarådet jeg ikke kondisjonstrening, han nevnte ikke i tråden at han ønsket bedre kondis, men å bli kvitt en liten kul på magen. Derfor frarådet jeg han å bruke penger på en spinningsykkel og heller ta seg en tur ut i naturen om han trengte mer cardio. Ønsker man bedre kondis fraråder jeg fortsatt spinningsykkel i stua og anbefaler naturen til fots, på ski eller eventuelt sykkel når vær og føre tillater det.. Smiley

Utlogget oleper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 321
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 321

Sv: aldri trent, 29år, 185cm, 68kg
« #23 : 17. desember 2011, 05:39 »
Er vell billigere å enklere å trene på en Gym i nærheten, er det ikke? Smiley Da har du jo nesten alt av vekter å det du trenger får å blir stor og stærk! Wink

Utlogget jagarock

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: aldri trent, 29år, 185cm, 68kg
« #24 : 17. desember 2011, 15:41 »
Er vell billigere å enklere å trene på en Gym i nærheten, er det ikke? Smiley Da har du jo nesten alt av vekter å det du trenger får å blir stor og stærk! Wink

dama har termin neste uke, så jeg må være mye hjemme. har mest motivasjon for å trene hjemme også

Utlogget jagarock

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: aldri trent, 29år, 185cm, 68kg
« #25 : 17. desember 2011, 15:45 »
ok, jeg tenkte å starte, og finne et treningsprogram fra RYP som passer meg.
(https://www.tn.no/ryp/kalkulatorer)

fant kjapt ut at jeg må bort på xxl igjen og kjøpe mer vekt til det settet jeg kjøpte.
jeg tok denne øvelsen her:
http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/zottman-curl

og for å regne ut et RYP treningsprogram skal man taste antall kilo man klarer på 10 reps.
med dette settet på 9kg i hver hånd ble det 33 reps før jeg ikke klarte mer, så jeg må kanskje oppi 15 kilo i hver hånd da for å ikke klare mer etter 10 reps allerede

Utlogget Langrennsløpern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 460
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 460

Sv: aldri trent, 29år, 185cm, 68kg
« #26 : 17. desember 2011, 15:50 »
Ut i fra egen erfaring så funker det dårlig å trene hjemme i huset. Det er alt for mange ting som distraherer deg. Du går også fort lei og til slutt vil appearatene bare bli stående. Selvom du sikkert vil holde på en stund. Bruk marka til kondisjonstrening og begynn å tren på et gym (du skriver at du har penger tild et) Du kan eventuelt starte å trene styrke med egen kroppsvekt.
17 år
180 cm
78 kg

17 pullups * kroppsvekt
135kg * 4 REPS Mark
110kg * 4 REPRS Knebøy
Benkpress med hantler 85kg*2
70kg Militærpress med hantler * 4
70 Pushups - Helt ned & opp

Halvmarathon 1.20 time

Utlogget jagarock

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: aldri trent, 29år, 185cm, 68kg
« #27 : 17. desember 2011, 15:53 »
Ut i fra egen erfaring så funker det dårlig å trene hjemme i huset. Det er alt for mange ting som distraherer deg. Du går også fort lei og til slutt vil appearatene bare bli stående. Selvom du sikkert vil holde på en stund. Bruk marka til kondisjonstrening og begynn å tren på et gym (du skriver at du har penger tild et) Du kan eventuelt starte å trene styrke med egen kroppsvekt.

ja er det mulig, men akkurat nå så er motivasjonen så høy at jeg ihvertfall kommer til å holde på en stund. om det blir kjedelig å trene hjemme så joiner jeg noen kompiser på treningsstudio isteden..

uansett, meget digg følelse å ha brukt musklene litt nå altså.. spørs om det er like digg imårra. kommer sikkert til å være stiv i ei uke hehe

Utlogget oleper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 321
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 321

Sv: aldri trent, 29år, 185cm, 68kg
« #28 : 17. desember 2011, 19:04 »
dama har termin neste uke, så jeg må være mye hjemme. har mest motivasjon for å trene hjemme også

Jeg skjønner Wink

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: aldri trent, 29år, 185cm, 68kg
« #29 : 17. desember 2011, 20:47 »
ja er det mulig, men akkurat nå så er motivasjonen så høy at jeg ihvertfall kommer til å holde på en stund. om det blir kjedelig å trene hjemme så joiner jeg noen kompiser på treningsstudio isteden..

uansett, meget digg følelse å ha brukt musklene litt nå altså.. spørs om det er like digg imårra. kommer sikkert til å være stiv i ei uke hehe

Som nevnt så kan det bli kjedelig å trene hjemme, og at det er mye som kan distrahere deg er iallefall sikkert!
Det som helt sikkert vil holde motivasjonen oppe er når du ser fremgang i det du holder på med! Dette gjelder selvsagt uansett om det er snakk om gymtrening eller hjemmetrening.
Jeg har de siste 2-3 årene trent 90% av alle øktene hjemme. Dette pga av familiesituasjon etc. Dette har fungert mer eller mindre bra for meg, men kjente meg igjen i det som ble sagt om distraksjoner..

Når du finner et opplegg som du kan holde på med hjemme vil du helt sikkert også finne motivasjon til å fortsette! Det gikk litt i rykk og napp for min egen del også med hjemmetrening, men den siste tiden føler jeg at det har løsnet litt igjen.

Se gjerne på loggen min for mere info!

Gratulerer på forhånd forresten!  Smiley
Den situasjonen kjenner jeg til særdeles godt. Var vel mye av samme grunnen som gjorde at jeg valgte å begynne å trene hjemme. Har 3 barn fra 0-8 år, og det er ikke akkurat enkelt å finne tid eller sted for å trene når livet er slik. Iallefall ikke når både jeg og fruen jobber turnus. Gym med barnepass er heller ikke så lett å fikse!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!