Kort presentasjon:
Miss B er selvfølgelig hunnkjønn, godt over 30 år, samboer med to barn.
Logget noe her på treningsforum for noen år tilbake, den gangen jeg trente mye og målrettet, var singel og barnløs. De siste tre årene har jeg ikke gjort det.
Men i oktober startet prosjekt komme tilbake i form. Forfallet har vært stort, mange grunner til det. Men kort oppsummert:
Masse masse drittmat
Minimalt med trening
To søte bebiser på under to år
Meldte meg inn igjen på treningssenter i slutten av september, begynte smått å trene i oktober. Fikk med et par gratis PT timer, kjøpte en haug med flere og har hatt veldig bra fremgang så langt, trener med PT en gang i uka. Ned ca 14 kg pr dags dato, men har langt å gå ennå. For det meste fettet som har gått sier PT'en som måler og veier meg frem og tilbake hver uke.
PT tenker likt som meg, eller jeg likt som ham? Han har ihvertfal laget meg en diett med bare mat jeg liker, og har satt opp et program som passer meg utmerket. Nå gjør jeg som han sier, hverken mer eller mindre.
2 splitten ser slik ut:
Dag1
Bein, rygg og biceps
Knebøy
Utfall
Strake markløft
Roing i en eller annen variant (varierer fra uke til uke)
Chins eller nedtrekk
Bicepscurl med stang
Hammercurl
Dag2
Benkpress (avogtil hantelpress)
Flies (forskjellige fra uke til uke)
Skulderpress med stang eller hantler
Sidehev
Dips
Franskpress
Diverse på mage, varierer veldig. Magen er ikke der den skal være pga to tette graviditeter, så har en del å hente der ja.
Trener styrke 4 ganger i uka, og da blir jo dag 3 lik dag 1 og dag 4 lik dag 2. Nesten.... for varierer som sagt en del øvelser.
I tillegg til dette løper jeg en del, mye intervalltrening på tredemølla, men også noe spinning eller lange løpeturer ute hvis vær og føre tillater det, eller nå på vinteren på mølla. (hater at det er glatt ute)
Mat:
Havregryn, mye kjøtt og fisk, svært mye grønnsaker, noe brun ris og fullkornpasta, en del skyr/mager kesam og nøtter. Frukt i for- og etterkant av trening og noen proteinshakes, men ikke så mange, vil heller ha mat.
Ligger på ca 1500- 1700 nettokcal pr dag.
Nå skal jeg prøve å logge denne treninga da, sånn at jeg senere kan gå tilbake å se på hvor ille det sto til i starten, og se litt progresjon.
Målsettingen med dette? Godformen er vel med en fettprosent på rundt 18, kanskje ikke realistisk før til sommeren? Jeg hadde enormt å ta av etter siste fødsel som var nå nylig. Så selv om jeg har mista 14 kg har jeg sikkert 10 til og litt til som må bort. Ligger i overkant av 80 kg nå, er jo alt for mye for lille meg som såvidt er over 170 cm . Fettprosenten er nok fortsatt på over 30 tror jeg. Glemte å spørre om det forrige gang det ble målt.
Så da ønsker jeg meg selv lykke til videre, skal strax avgårde å trene nå