Skrevet av Emne: Juridisk råd!  (Lest 7212 ganger)

Rex Rodney

  • Gjest
Sv: Juridisk råd!
« #30 : 22. desember 2011, 22:22 »
jeg tror basert på det vi har fått opplyst, så er min løsning best. Men bevares, gidder man å gjøre seg uvenn med utleier over småting der begge innehar rettigheter som de frasier seg fordi de ikke gidder diskusjonene, så gjerne for meg. Mitt svar er uansett det juridisk korrekte, men er man kranglefant så kan mye endre seg. Men er han gira på konfliktråd så blir dette en give/take situasjon àla overnevnte Smiley

Jeg er veldig prinsippiell av meg - så ja, jeg hadde gjort meg vanskelig.

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Juridisk råd!
« #31 : 22. desember 2011, 22:24 »
Min advokat kom iallefall med denne tilbakemeldingen her:

"Stiller spørsmålstegn ved X X X's rolle som utleier vs advokat. Veldig uheldig om han misbruker sin rolle som advokat ved bruk av brevlogo tilhørende Advokatfirmaet XX & co. Er det advokatfirmaet som er utleier eller er det noen andre? Dette kan bli en interresant sak for klagenemda i den norske advokatforening om han blander rollene her.

Hvis han hevder skade på bordet, så finnes det vel en innflyttingsprotokoll som kan sammenholdes med en utflyttingsprotokoll slik at den påståtte skaden kan dokumenteres. Litt merkelig at utleier setter igjen et "verdifullt" bord når det må påregnes vanlig slitasje i leieperioden - i så fall er bevisbyrden opplagt utleiers ansvar og må særskilt medtas i en Evt kontrakt

Avslutte eposten med avvisning av kravet og samtidig varsle om at saken om nødvendig blir fulgt opp av dere ved hjelp av juridisk bistand. Om dere må bruke tid og ressurser i denne saken videre, så kan dere opplyse om at motkrav vil komme.

Avvent neste trekk når utleier har oversendt kopi av leiekontrakten samt dokumentert skaden på bordet."
haha, nå er jeg sykt spent på hvilket firma han jobber i, og ikke minst om det er firmaet som bistår utleien, eller om han gjør dette privat. Utleier kan da umulig være advokat??

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Juridisk råd!
« #32 : 22. desember 2011, 22:25 »
Jeg er veldig prinsippiell av meg - så ja, jeg hadde gjort meg vanskelig.
Tror nok man i slike tilfeller kan ha mye å tjene på det. Sum vs bryderi er ofte et godt forhandlingstriks, bare ikke gå for hardt ut Smiley

Rex Rodney

  • Gjest
Sv: Juridisk råd!
« #33 : 22. desember 2011, 22:28 »
Neida. Bare hardt nok til at man tilfredstiller egoet sitt. (Får det slik man vil, selvsagt). Grin

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Juridisk råd!
« #34 : 22. desember 2011, 22:35 »
haha, nå er jeg sykt spent på hvilket firma han jobber i, og ikke minst om det er firmaet som bistår utleien, eller om han gjør dette privat. Utleier kan da umulig være advokat??

Jeg kan sende det på PM om du vil?
Joda, huseier er advokat. Smiley

Hva vil det si either way?

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Juridisk råd!
« #35 : 22. desember 2011, 22:42 »
Jeg kan sende det på PM om du vil?
Joda, huseier er advokat. Smiley

Hva vil det si either way?
det takker jeg gjerne ja til om du er komfortabel med det Cheesy
Dersom han bruker yrket sitt til å behandle private anliggender, og da særlig mot ikke-jurister på en bevisst juridisk feil måte for å presse gjennom løsninger som ikke er riktige, så kan det bli en disiplinærsak fra advokatforeningen som kan medføre sanksjoner overfor han. En slik påminnelse kan fort medføre at han har veldig dårlige kort for hånd Wink Da kan det hende at han ikke lenger er så keen på verken leien eller bordet Wink

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: Juridisk råd!
« #36 : 22. desember 2011, 22:55 »
Joda, huseier er advokat. Smiley


Det er jeg også, så jeg håper ikke jeg rådgir motparten til en av mine kolleger nå. Tongue

Det er den som fremsetter et krav som har bevisbyrden; dvs. at utleier må bevise at dere har ødelagt disse tingene, samt dokumentere utbedringskostnaden.

Jeg ville bedt ham om å oversende dokumentasjon på gjenstandenes tilstand før og etter leieforholdet. Videre ville jeg bedt om dokumentasjon for størrelsen på erstatningspostene.




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Juridisk råd!
« #37 : 22. desember 2011, 23:10 »
Det er jeg også, så jeg håper ikke jeg rådgir motparten til en av mine kolleger nå. Tongue

Det er den som fremsetter et krav som har bevisbyrden; dvs. at utleier må bevise at dere har ødelagt disse tingene, samt dokumentere utbedringskostnaden.

Jeg ville bedt ham om å oversende dokumentasjon på gjenstandenes tilstand før og etter leieforholdet. Videre ville jeg bedt om dokumentasjon for størrelsen på erstatningspostene.


Takk!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!