Skrevet av Emne: HIT Static Contraction fra Precision Training av Pete Sisco  (Lest 27932 ganger)

Utlogget RHK81

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

Foreløbig kommer du jo bare med en haug med påstander uten å backe det opp med forskning eller fysikk. Nok av folk som påstår ditt og datt. Om du ikke kan vise til forskning, så back det i hvertfall opp med en solid fysikk/styrke. Kan ikke se at du gjør det. Det kan jo mange som trener "konvesjonelt".

Da har jeg i deres øyne ikke trent nok selv til å backe opp "solid fysikk/styrke" som etter min mening er ganske markant allerede etter så liten treningsfrekvens.
Hadde en av gutta fra precisiontraining fortalt om sin styrke og vekst fra SCT metoden, så ville nok det vært en annen tone her.

Kan du være så snill å forklare meg hvordan jeg har klart å prestere en økning fra 130 kg til 215 kg SCT benkpress, og samtidig øke 70 kg til 90 kg i tradisjonell benkpress med kun 16 x 5 sekunder (80 sekunder, wow!) stimulanse av brystmusklene over en periode på 6-7 måneder?

Skal vi ta en sammenligning tilsvarer denne treningsfrekvensen i tradisjonell trening ca 5 uker, med utgangspunkt 3 ganger i uka (48 timers regelen) hvor man ville brukt 30-60 min med flere sets til utmattelse i kun brystmuskler. Det ville garantert blitt overtrening, men om man hadde hvilt mer så ville det gått mye mer tid om man hadde trent over en lengere periode uansett. Hvilket betyr mye penger brukt på kosttilskudd (industrien jubler!), men ineffektivt på alle måter.

Husk, dette er kun brystmusklene...

Jeg har også bedt om forskningsrapport fra Pete Sisco, så jeg venter på svar selv. Det er jo trossalt en hektisk tid vi er inne i, så jeg må dessverre vente...

På hjemmesia deres så skriver de artikler og innlegg om alt sammen, men uten kildehenvisning som tydeligvis er så viktig for noen. Hvis man leser der så vil man forstå hvor bra dette er. Det er mange kommentarer fra mennesker som bruker SCT som bekrefter hvor bra det fungerer.

Utlogget Kjetil Larsen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 280
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 280

Må le litt når jeg leser innleggene dine. Du tror jo virkelig på dette selv :-P
Istedenfor å "fakta"orientere verden, så er nok det enkleste for deg i dette tilfellet å kose deg med ditt vel fortjente resultat, og slutte å prakke det på alle andre :-)

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
På hjemmesia deres så skriver de artikler og innlegg om alt sammen, men uten kildehenvisning som tydeligvis er så viktig for noen. Hvis man leser der så vil man forstå hvor bra dette er. Det er mange kommentarer fra mennesker som bruker SCT som bekrefter hvor bra det fungerer.

Det r greit å være lit kritisk. Det finnes titalls av sider akkurat som den der, og de vil tjene penger.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget RHK81

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

Må le litt når jeg leser innleggene dine. Du tror jo virkelig på dette selv :-P
Istedenfor å "fakta"orientere verden, så er nok det enkleste for deg i dette tilfellet å kose deg med ditt vel fortjente resultat, og slutte å prakke det på alle andre :-)

Vi får se hvem som ler sist Smiley

Så lenge dette er et treningsforum, så må du ikke svare og heller la nybegynnere og folk som er interessert prøve det ut. Så slipper vi en gang å diskutere.

Utlogget RHK81

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

Det r greit å være lit kritisk. Det finnes titalls av sider akkurat som den der, og de vil tjene penger.

hehe, jeg er veldig kritisk og det er mye drit der ute. 
Skal vi ta et eksempel, vi kan jo bare starte med useriøse produkter og da trenger vi ikke gå lengere enn hjemmesia her. Det er jo bare se seg rundt, utrolig mye møkkete kosttilskudd her som sikkert ikke leverer det det lover, og  på toppen av det hele koster en brøkdel av det det annonseres for.

Så hvem er det som blir lurt her egentlig?

Når det gjelder å være kritisk på useriøse aktører, så har jeg gjort leksa mi.

Kanskje lurt å ta en nærmere titt på hva dere gjør?

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

hehe, jeg er veldig kritisk og det er mye drit der ute. 
Skal vi ta et eksempel, vi kan jo bare starte med useriøse produkter og da trenger vi ikke gå lengere enn hjemmesia her. Det er jo bare se seg rundt, utrolig mye møkkete kosttilskudd her som sikkert ikke leverer det det lover, og  på toppen av det hele koster en brøkdel av det det annonseres for.

Så hvem er det som blir lurt her egentlig?

Når det gjelder å være kritisk på useriøse aktører, så har jeg gjort leksa mi.

Kanskje lurt å ta en nærmere titt på hva dere gjør?
Joda, dette er i og for seg sant.  Men still deg selv følgende spørsmål: Hvor mange er blitt virkelig gode med ditt opplegg?  Det virker som om dette er en levning fra vranglæren til Arthur Jones og Mentzer-brødrene.  Disse har gjort stor skade innen kraftidrettsmiljøene.  Mangt et ungt talent verden over har kastet bort dyrebar tid på å tjene HIT og Heavy Duty.  Disse systemene gir god framgang helt i starten, men mengden er for liten til å kunne gi permanent framgang over lang tid.  Jeg tør våge den påstand at det ikke finnes noen i verdenseliten innen kraftidrettene som har etablert nivået sitt med HIT eller Heavy Duty som den primøre måten å trene på, i alle fall ikke noen uten storstilt bruk av farmasi.

Jeg vil anbefale at du skifter til Dietmar, 5 x 5, Sheiko eller Westside, og at frie vekter og trening med bevegelse blir din primære måte å trene.  Det vil gi det en skadefri framgang som varer lenger.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget RHK81

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

Jeg vil anbefale at du skifter til Dietmar, 5 x 5, Sheiko eller Westside, og at frie vekter og trening med bevegelse blir din primære måte å trene.  Det vil gi det en skadefri framgang som varer lenger.

Det ligger noe i SCT, og dette er en variant av den gamle isometriske treningsmetoden, men Mentzer og gutta har gjort et godt forarbeid. Det de ikke har fortstått er hvor viktig hvilen er ved slike tunge løft, og de hadde heller ingen måleenhet. De brukte også en 10 dagers hvile regel, som er alt for ofte når man kjører progressiv økning over tid.

Jeg vil aldri i verden kjøre vanlig vekttrening når SCT fungerer så bra som den gjør, og den er logisk hvis man bare gidder å prøve den.

Hvis noen har fulgt andre isometriske opplegg uten hell, javel, men det betyr ikke at denne varianten ikke fungerer. Tiden forandrer seg og da vil noe dukke opp som faktisk fungerer, og med den kliniske testinga som er beskrevet i boka til Pete Sisco, så er det ingen grunn til å tro at det ikke fungerer. Det er ingen grunn til det, spesielt når jeg har prøvd det ut selv og funnet ut at dette stemmer 100%.

Treningsindustrien vil gjerne at denne treningsmetoden blir holdt skjult, helst tråkket på og hatet. Det handler om å ha et åpent sinn, fordi de som har mest å tape på dette er treningsindustrien med tanke på kosttilskudd og apparater osv, og de kan heller ikke selge hvile for den er gratis.

Utlogget RHK81

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

For de som ikke vil eller tørr skrive på denne tråden kan gjerne skrive en personlig melding til meg og spørre meg om mer informasjon.

Denne treningsformen har livets rett, og til alle dere som er lei av konvensjonell trening kan vel prøve ut noe nytt?

Når dere først skal trene så hvorfor ikke prøve ut noe nytt? Er det ikke påtide med litt forandring enn den samme gamle slitne 3 ganger i uka regelen?

Dere vil bli overrasket over resultatene hvis dere bare prøver ut og tester det for dere selv.


Utlogget tramp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 192
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 192

  • The above parallel squat isn't in my vocabulary!
Dette hørtes jo lovende ut. En styrkeøkning på 20kg i benk som nybegynner, på 7 måneder, samt. slippe å dra på det fæle treningsstudioet som vi her på treningsforum hater så inderlig. SCT er må være kongen av treningsprinsipper!
Gutt 19 år (1994)
Vekt: 92-93kg
Høyde: 181cm
-
BP: 120kgx2
ML: 150kgx1
KB: 130kgx3

Bildelogg

Utlogget RHK81

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

Dette hørtes jo lovende ut. En styrkeøkning på 20kg i benk som nybegynner, på 7 måneder, samt. slippe å dra på det fæle treningsstudioet som vi her på treningsforum hater så inderlig. SCT er må være kongen av treningsprinsipper!

Du ser ikke poenget, og det er opplagt.
Skal vi ta utgangspunkt 20 kg økning i "vanlig" benk, så er ikke det målet mitt.
Jeg har økt fra 130 kg SCT stil, til 215 kg med bare 80 sekunder intens trening på 7 måneder.

Hva er det dere ikke forstår her?

Forstår hvis dere vil trene blindt siden dere ikke vet bedre, men det vil forbli dumt og bortkastet tid.
Liker dere å stå foran speilet, så be my guest. En dag får de fleste komplekser og må få byttet ut sirkusspeilet, og kanskje egoet samtidig...

Utlogget tramp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 192
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 192

  • The above parallel squat isn't in my vocabulary!
Er poenget å trene minst mulig? Å bruke minst tid på trening, og minst mulig energi? I såfall ser det ut til at treningen fungerer, men er nok ikke det jeg er ute etter, jeg elsker å trene, som de fleste andre på forumet. Lykke til videre.
Gutt 19 år (1994)
Vekt: 92-93kg
Høyde: 181cm
-
BP: 120kgx2
ML: 150kgx1
KB: 130kgx3

Bildelogg

Utlogget RHK81

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

Der sa du det!

Jeg bruker energien jeg trenger, ergo presisjons trening, for å styrke og bygge muskler, utover det så er det oppi mot 98 % bortkastet energi man ødsler bort på konvesjonell vekttrening.

I mitt hektiske liv så er det ikke tid for hyppig trening, og dessuten liker jeg å berike livet mitt med alt annet enn fire vegger og en haug med vekter...

Den dagen du begynner å bli lei, hvor tiden ikke strekker til, skader o.l (tro meg dette vil skje), så vil denne metoden være det eneste og beste alternativet for å styrke og ha muskler livet ut.

Inntil da så får du kose deg, og lykke til selv Smiley

Utlogget jagarock

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Er det denne her du følger?
http://www.amazon.com/Train-Worlds-Fastest-Workout-ebook/dp/B007JZ0FV8/ref=sr_1_1?s=digital-text&ie=UTF8&qid=1337630799&sr=1-1

Jeg syns det så veldig interessant ut selv og kunne tenkt meg å teste det ut, da jeg har en unge som krever sin tid har jeg ikke plass til noe langdrygt treningsprogram.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!